Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Hoi,

 

Naar mijn vorige kweek van 60 X jack herrer die niet echt succesvol was verlopen een nieuwe start. Had droog ongeveer 500 gram dus nog geen 10 gram per plant. Ook stond toen het halve hok maar vol en ga ik nu het hele hok gebruiken.

 

Setup:

128 X 6,5 liter potten

8 X 600 watt op schakelbord met relais

druppelsysteem (eindelijk niet meer met de hand water geven)

inblaas van 450 m3

afzuiger van ?m3

tensiometer

ph , ec meter

prima-klima fancontrol

honeywell luchtbevochtiger

 

voeding:

ryzotonic wortelsimulator

canna vega

canna flores

canna zym

canna pk 13-14

multicoate potgrond met 20% perliet

 

14 april al potten ingewaterd ph 6.0 en de gewone hoeveelheid wortelsimulator die op de fles staat is dit teveel of kan je dat gewoon meegeven?.15 april zijn de dames de grond ingegaan, alle stekblokjes vol laten trekken en daarna geplant en nog eens lekker wat water met wortelsimulator gegeven. De eerste nacht was voorbij en even wat foto's geschoten ze staan er erg lekker bij, stukken beter als de vorige keer. Deze keer hebben ze ook geen moment slap gehangen. Alleen de temp zit in nog wat mee , nu heb ik 4 lampen aan en blijft het ongeveer 30 graden met inblazer en afzuiger op 100%. Nu wil ik een andere afzuiger gaan kopen zodat ik met 8 lampen niet in de knoei kom. Hoeveel m3 zou ik kopen.

 

stekjes

Foto=G3NNZLMV.jpg

 

schakelbord

Foto=H44E3GHE.jpg

Edited by mystical-shiva

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi Mystical-shiva,

 

Leuk dat je een verslag maakt :blink:

 

Ik hoop dat een beetje opbouwende kritiek niet erg is want ik heb wel een beetje... <_<

 

Ik zie op de pics zo & zo een aantal dingen die het kweken er niet echt veiliger op maken.

 

bv. geen aarde aansluiting?

Ook hangt er een flap folie bijna op 1 van je VSA's, zou hier toch echt iets aan doen, voordat de VSA te heet wordt en de folie ontvlamt...

Ook lijkt het of er een draad loshangt.

 

Op de foto van je stekken hangen precies achter je bevochtiger een aantal "open" stekkerdozen dus mocht je nog eens gaan sproeien pas hier dan wel voorop...

 

Verder ziet het er wel goed uit hoor, en ik ga je zeker volgen :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

8 maal 500 m3 = 4000 m3 en ik zou voor een actieve inlaat van 1500 m3 gaan!

 

hm, waarom belicht je die slang als ik vragen mag ? daar had nml nog wel een rij potten tussen gekunt :blink:

 

en mikey mist het gebruik van de aarde draad / bescherming v/d bekabeling etc... <_<

 

suc6 met je kweek.

 

Gr Mike.

 

ps: m'n opmerkingen zijn alleen maar hints.. ik wil je setup niet afblaffen!

 

Better SAFE than SORRY !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die slang daar komt mijn frisse lucht door, en moet ook nog tussen de potten kunnen lopen voor de lampen omlaag en omhoog te doen. Ik heb alleen een blauwe en een bruine draad voor stroom en heb geen aarde draad en ook niks waar ik die zou kunnen aansluiten.. Voor mij heeft een aarde draad dus gewoon weinig zin en ik weet wel dat dit mischien niet helemaal veilig is, maar het is niet anders. Folie enzo is al opgeruimd en losse kabels hangen er niet. Heb me kabels wel allemaal met tyraps bij elkaar gebonden en er kan er nooit 1 een vsa raken. Voor kortsluiting ofzo ben ik niet zo bang het zijn allemaal goede kabels en alles zit goed en degelijk aan gesloten. En opbouwende kritiek is helemaal niet erg hier kan je alleen maar van leren.

Edited by mystical-shiva

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verder ziet het er wel o.k. uit hoor, als je volgende keer nou pics maakt van de planten doe dat dan met de lampen uit dan zie je het een stuk beter...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zit er goed uit!!

 

Maar zonder aardedraad? <_<

 

 

Even een tip:

Er zijn een soort "mobiele-aardlekschakelaars" te koop.

Een stopcontact met een beveiliging erin.

Zijn wel te koop in winkels voor caravans, campers, etc.

 

Is wel zo veilig...

Als het fout gaat ben je hartstikke dood.

(serieus... zónder aardlek is het levensgevaarlijk!!)

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor je verse lucht zou ik een airsock willen adviseren.

ik heb nl hetzelfde gedaan als jij nu doet.

je zal merken dat het nu nog wel werkt, maar naarmate je dames groter worden en je bladerdek ook vol wordt gaan deze bladeren de verse lucht tegen houden en kan dus moeillijk naar boven.

komt bij dat koude lucht daalt. aangezien je al op de grond zit komt die lucht dus niet ver.

 

ik heb nu het probleem dat de temp eerst perfect was, maar nu toch een paar graden is gestegen.

als jou temp nu al met nog niet alle lampen aan op 30 gr zit ga je een serieus warmte probleem krijgen.

de temp bij mij was de eerste weken met twee lampen (meer heb ik er niet) prima, nu 4 weken op 12/12 zit de temp op 30gr. en koeler krijg ik het niet.

 

wat betreft de aarde.... zo een mooi hok, zo veel investering en dan laat je dat maar voor wat het is ?????

naar mijn idee gaat je veiligheid absoluut vóór álles.

 

anyway, succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo we zijn weer een weekje verder en de planten staan nu 3 dagen in de bloei en hebben 6 dagen gegroeid. Heb nu een 3250 m3 afzuiger en een 700 m3 inblaas. En de temp is perfect onder controle tussen de 26 en 28 graden zowel overdag als s'nachts. Het druppel-systeem vind ik zelf niet zo lekker werken het lijkt wel of de ene meer water geeft dan de ander. Heb hierdoor ook een beetje teveel water gegeven waardoor sommige bladeren wat geel werden. Maar gaat nu weer al stukken beter. Voor de rest vind ik dat de stekken er mooi bij staan en gaat het al een stuk beter dan de vorige keer.

 

foto's

 

Foto=X3OFNNIF.jpg

 

Foto=SME7T7FR.jpg

 

Foto=IRZRKIFR.jpg

 

Foto=KR6ECRGS.jpg

 

Foto=PL68AYDH.jpg

 

Foto=C7TQVW43.jpg

Edited by mystical-shiva

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey mistycal

 

j hebt n mooi groot hok zeg :blink:

k wou ook wel zo'n formaatje <_<

 

k heb n paar vraagjes...

 

heb j druk ventielen tussen j PEslang en proei slangetjes??

 

komt alle verse lucht door die slang binnen of ook elders??

 

en welk soort plantje is het??

 

grtzz pitt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee heb geen drukventielen, zou het hierdoor wel beter moeten werken?. En alle verse lucht komt door die slang maar er staat nog wel een ventilator die alles door de ruimte blaast.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja,

altijd met drukventielen werken.Zo zorg je ervoor dat alle plantjes altijd evenveel water krijgen.

Je hebt drukventielen in verschillende maten.Je kan dus kiezen of je veel of weinig water tegelijk geeft maar aan de andere kant kan je natuurlijk met kleine(capaciteit)drukventielen gewoon wat langer water geven.INFO bij de growshop

 

suc6 Tokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb ook geen druk ventielen maar heb wel weer rond sproeiers in de pot staan.

die hebben vrij grote gaatjes zodat de lucht veel sneller de PEslang verlaat dan t water.

 

of jij een betere water verdeling krijgt door die druk ventielen.heb ik niet zo'n ervaring mee.

het lijkt me wel.

 

over die lucht slang. ik heb ook zoiets, maardan overdwars in mn hok.

het valt me op dat de meeste lucht via het einde van d slang het hok in komt.

en ik heb 6 lampen en heb toch extra inlaatgaten moeten maken toen.

 

ik vroeg het me zo af :nerd :nerd

 

suc6 en ik volg jou topic opzekers <_<

 

pitt

 

 

 

oja en een krachtige pomp gebruiken omdat je veel druppelaars gebruikt :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuke opzet!

Denk idd asjeblieft aan die veiligheid want door uitgebrande kwekerijnen krijgen wiettelers zoon slechte naam oa! omdat de veiligheid te wensen overlaat.

 

Stop invervolg ook al je potten tot de nok vol en als je leuke opbrengsten ga dan voor wat grotere potten!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

erg leuk zo

maaar ik vraaag me af zoveeel lampen

en als je er minder aan doet is het ligt dan nog centraal

 

 

denk dat 30plants per lamp voldoende is per m3 (mijn mening)

als je met 4 lampen zouw draaien zouw het wat meer centraal moeten wegens goede verdeling

dus niet verticaaal maaar horizontaaal

als je goed kijkt zie je midden stuk minder dan erbuiten dats dus wegens het ligt

vandaar horizontaal want je werkt toch al met 600watters

denk dat je zo de temp ook beter kan controleren en lv voooral s`nachts

 

mrja ben ook nog maaar startende 17x ongeveeer 8jaar geleee(met eeen expert anderhalf tot 2 kilo droog elfjes 6weken bloei 100 stuks)

tsja wiet he ben het vergeten hahahhaha(niet bygehouden en opgeschreven etc..)

mrja nu let ik op veeel meeer ph,ec,lv etc....

 

 

 

en over inlaat en uitlaat

 

De verhouding tussen de afzuiger en de inblaas = 3:2

De verhouding tussen de lichtcapaciteit en de AFZUIGER=2:1

 

 

mrja dit is van 1 iemand (ikke dus <_< )

er zijn er vast meer die het anders doen

 

 

 

ps:::: geen aarde geen gevaaar voor electra hmmm zouw je bier flesje maaar ergens anders neeer zette

tenzij er niks in zat hahaha

Edited by crazykweker

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi hok verder,laat het een mooie ronde worden!De stekken zien er goed uit...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat ik rond de 3500 euro heb geinvesteerd. Heb ook het complete hok moeten isoleren. Maar je kan beter alles in 1 keer goed kopen, dan steeds een beetje waardoor je eigenlijk al weet dat het geen topoogst gaat worden. Zorg vooral voor goede inblaas en afzuiger want heb hier zelf ook veel problemen mee gehad. Als je rond de 400m3 per 600 watt pakt zit je zeker goed op het forum zeggen ze wel eens 500m3 maar vind dit wel een beetje teveel van het goede.

Edited by mystical-shiva

Share this post


Link to post
Share on other sites
voor je verse lucht zou ik een airsock willen adviseren.

 

wat is dat een airsock?? want ik doe het ook met zoon slang en ben benieuwd wat het is....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo we zijn weer een weekje verder ze staan nu 11 dagen in de bloei en de dames doen het zeer goed. Alleen baal ik enorm van het druppel systeem sommige potten zijn doorweekt en sommige staan kurkdroog. helaas kan ik hier nu niets meer aan veranderen en zien we wel hoe het aflooft. Volgende ronde wordt het hok 1 grote aardebak met drainage slagen. Dan eindelijk geen gedonder meer met water geven.

 

Foto=3PXE8STH.jpg

 

Foto=ETYP6XWG.jpg

Edited by mystical-shiva

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi ja,en van de aardebak in de toekomst zal je nooit spijt krijgen!.... :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou deze week helaas geen update want donderdag ging het mis de spoel in de fan-control brande door waardoor de inblaas en afzuiger uitgingen. Waarna de temp steeg naar 53 graden met als gevolg dat al mijn dames zijn overleden. Zaterdag gelijk naar de gs om nieuwe fan-control en nu toch alles eruit was.druppelsysteem weg en 2 grote aardebakken met drainage slangen gemaakt. Vrijdag komen er nieuwe stekken en gaan we er weer tegenaan. Baalde dit weekend wel enorm denk je dat het eindelijk eens goed gaat krijg je dit weer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Das klote voor je man :whistling

 

Frisse moed de nieuwe ronde tegemoet...........suc6

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

:smoke Wat zal jij een kl#te weekend hebben gehad zeg!!

Ik baalde er al van dat er 1 van mijn stekken het niet deed :D

Kan je voor de zekerheid niet een simpele thermometer met een alarm in je hok/kamer hangen?

 

http://www.kapaza.nl/detail/2273095/Digita...tot_200°C.html

 

Ik weet dat je er nu niets meer aan hebt maar ik denk dat je bij je nieuwe kweek wat vaker gaat kijken dan daarvoor <_<

 

Veel succes met de nieuwe kweek :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Precies voor dat probleem was ik erg bang. Daarom heb ik bij conrad dit besteld

THERMOSTAAT 250V 15A

Bestnr.: 615889 - 89

voor 12,95

 

heb deze tussen de relais en de tijdschakelaar gezet.

Als nu bijvoorbeeld de afzuiger weigert en de temp oploopt tot 40 graden

gaat de stroom naar de lamp eraf. Eventueel kun je er nog een alarm of iets op zetten.

 

Het kost maar een paar euro en kan je veel elende schelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...