Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
duvel

Cubensis Growbox

Recommended Posts

yoo,

 

ik heb deze growbox gekocht bij azarius. Eerst zou je het substraat onder water moeten zetten en hem zo 12u laten staan. Ik weet wel wat substraat is, maar moet ik dan mijn growbox helemaal vullen met water, of enkel het onderste laagje? of enkel de 2 onderste laagjes? <_<

 

er zitten dus 3 lagen in:

onderaan witte korrels

daarboven een soort beschimmelde mais^^

en daarboven zilverachtige korrels

 

wie kan me helpen? logischerwijze zou ik zeggen enkel het onderste laagje op te vullen, maar ik wil zeker zijn...

op voorhand bedankt :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helemaal!! Voor totale zekerheid ga terug naar de site van azarius en open de pdf handleiding

Daar staat laat het bakje VOLLOPEN

Edited by stijlloos

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik had de handleiding gelezen maar werd er niet wijzer uit...

 

anyway bedankt voor het snelle antwoord <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja je kan ze meerdere keren gebruiken.

Elke keer alles plukken en terug vullen met water en afgieten.

 

Zou niet proberen er een ander soortje in te kweken.

Zou wel kunnen maar zou het niet proberen :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

is dit echt zo gemakkelijk als ze zeggen?:

gewoon zeer steriel zijn maar voor de rest niets moeilijk?

 

en hoe lang duurt het zo ongeveer van kleinsaf tot je oogst?

 

of is dit een domme vraag, die ik niet had moeten stellen?:whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja het is zo simpel als ze zeggen bij mij duurde het de eerst keer iets van 2/3 weken voor ik kon oogsten en het zijn mooie paddestoelen. Ben nu aan de 2e ronde bezig en deze gaat iets sneller zal wel eens fototje maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moeten bestaat niet! Alles is een keuze :rofl Je kunt de paddo's drogen duurt ongeveer 36 uur :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ smoker99: Drogen

Als je Paddo's hebt gekocht of gezocht en je wilt ze niet meteen gebruiken dan zijn er twee mogelijkheden. In de koelkast kun je ze tot ca. een week goedhouden. Wil je ze langer bewaren dan is het beter om ze te drogen. Het drogen van Paddo's is relatief eenvoudig. Er zijn een aantal mogelijkheden:

 

Kleinere paddestoelen, zoals het kaalkopje, kun je simpelweg op een paar velletjes papier in een kast leggen. Eventueel wat silica-gel ernaast en binnen 24 uur, vooral in de zomer, zijn ze droog.

Je kunt ze ook een paar uur in een oven leggen. Let hierbij echter op dat bij temperaturen van boven de 40

graden de werkzame stoffen afbreken.

Er bestaan speciale paddestoelendrogers: misschien een beetje een dure aanschaf voor die paar Paddo's? Er bestaan ook groente/kruiden-drogers die werken op zonne-energie. In principe geschikt, maar let ook hierbij op de maximumtemperatuur!

 

Bron: Hier

Share this post


Link to post
Share on other sites

dus als ik die growbox heb en me paddo's klaar zijn en 36 uur gedroogt zijn zijn ze klaar? maar hoe werkt dat droogen van die mexicaanse precies?

 

-grz- smoker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals hier boven beschreven Je kunt op een bloempot pakken , je maakt hier in een verhoging van kippe gaas waar je de stoeltjes oplegt onder het rooster leg je wat droogparels De pot lluchdicht afsluiten, en binnen 24 uur is alles droog.

 

suc6!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

in de uitleg staat dat je het kweekbakje niet in de zon mag zetten maar kan je ze gewoon onder tl op 12 of 18 uur zetten ?

 

 

-grz- smoker

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja denkik wel, als er staat moeten in het licht staan (dus niet enkel warmte) zal je ze onder tl moeten zetten.

Heb ook al een paar keer iets gehoord van paddos onder Blacklight (UV).

Zul je eens moeten opzoeken.

Edited by Belly Boy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoezo hebben paddo's licht nodig? Ik dacht dat ze geeneens bladgroen hadden ... Schimmels zijn toch reducenten? Planten zijn autotroof (ofzo) ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja veel weet ik er ook niet van maar als je de info's van azarius en co moet geloven zijn er soorten(growkits) die wel licht nodig hebben en sommigen niet :rofl

 

Denk dat je deze raad best ter harte neemt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paddo's hebben enkel licht nodig om te weten welke kant ze op moeten groeien. Het is niet zo dat ze energie uit licht weten te halen. Een klein beetje licht van boven (een heeeel klein beetje daglicht of een heel klein lampje is ruim voldoende) en je krijgt mooie rechte paddestoelen.

 

MVG

 

Stevens

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet in de volle zon!

Beste plek is gewoon ergens in je slaapkamer waar geen direct licht schijnt. Licht heb je overal wel op je kamer, tenzij je een kluizenaar bent en je je hele huis lichtdicht hebt gemaakt :rofl (of een kweker bent hehe).

 

Maar voor zover ik weet kan volle zon schadelijk zijn voor enkele soorten paddestoeltjes, en is het het best om een beetje schaduwrijke plek te nemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien nog een picje d'r van? Ben wel benieuwd...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ah lol

per ongeluk mijn post gedeleted ...

ik heb eens gehoord op ander forum (dat paddo forum) en ze zijden dat het redelijk normaal is dat ze zo groen-blauw-grijzig uitslaan ...

 

kzal straks eens een foto zetten, moet eerst camera vinden :s

 

peace

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb nu ook deze kweekzet binnen en het staat nu onder water. over een half uurtje het water afgieten en dan in de zak.

 

dit is mijn tweede keer na ongeveer 1,5 jaar. de eerste keer was heel goed gegaan en ik heb er 5 keer van geoogst :rofl de laatste oogst was wat laag, maar toch bij elkaar heel goed :rofl ik hoop dat dat nu weer zo gaat :rofl

 

weet iemand of je paddo's ook in de vriezer kan bewaren, en zoja, hoelang dan?

hoop dat iemand het weet, want ik zie het niet zitten om 500 gr. per 2 weken opp te maken :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan ze zeker invriezen :rofl

De bewaartijd is volgens mij redelijk onbeperkt, ze zullen na een tijdje mss wel iets minder potent worden, maar dan praat ik over na 1/2 jaar.

 

Toevallig heb ik gisteren deze box ook besteld, voor de 1ste maal.

Ik vroeg me af waar jullie deze besteld hebben. Ik bij azarius.

Vroeg me af of ze ergens voor minder dan 37.5 euro te krijgen waren :rofl

 

Suc6 ermee burning seeds!

Share this post


Link to post
Share on other sites

thnx voor je reactie!

ik heb het ook bij azarius besteld!

 

de eerste keer had ik het bij eupforia in den haag gehaald voor maar 25 euro. maar dat was een aanbieding en alleen maar voor leden (ik had een paddo-pas :rofl ) als je het nu daar haalt is het 40 euro.

 

azarius is de goedkoopste die ik gevonden heb en ook nog eens zonder verzendkosten :rofl ik ben heel tevreden over die site trouwens!!! dezelfde dag dat hun hun betaling binnenhadden had ik de bestelling in huis. In totaal binnen 3 dagen (met online banking betaald).

 

mijn bak staat nu te broeden in zn zak :rofl

 

 

maar in ieder geval weet ik nu dat je het gewoon kan invriezen! want zoveel paddo's in zo'n korte tijd is niks voor mij. ik heb de vorige kweek ook gemerkt dat als je te vaak paddo's achter elkaar neemt dat het effect afneemt. het is dan gewoon niet zo leuk meer. Gelukkig maar, anders had ik er nog een buitengewoon dure hobby bij :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...