Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Source

Soortje: Viking?

Recommended Posts

Hi,wil dit jaar weer is na lange tijd planten gaan zetten op me balkon nu kan ik kloontjes krijgen genaamt Viking.

Heb internet afgezocht over deze plant maar kan geen info vinden kan iemand me mischien meer vertellen over deze plant.

Is het een goede buitenplant met goede opbrengst laat bloeier of een vroeg bloeier Indica/Sativa etc etc

 

Alvast bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites

mmm Viking nog nooit gehoord van t soort

 

heeft de persoon waar je ze koopt niet zelf een naam aangegeven ?

zou dan maar aan de leverancier vragan welke ervaringen hij met t soort heeft bloei en groeityd

en of hij enigzins weet wat de kruising is .

 

GR Robbie T

Share this post


Link to post
Share on other sites

als ik me niet vergis is de viking een wat groter groeiende versie van de top44, maar heeft ie voor de rest vergelijkbare eigenschappen. het schijnt een goede buitenplant te zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reacties maar ben toch voor andere soort gegaan de white widow vond er te weinig bekend over de viking :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

over white widow kan ik je in elk geval zeggen dat 't absoluut geen goede buitenplant is, gaat te laat bloeien, is schimmelgevoelig en tot slot heeft ie een vrij lage opbrengst... maar succes d'r mee :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

de viking is een oude soort.ik ken de soort van 13 jaar geleden,volgens mij had sensi smile die zaden vroeger.

ik dacht dat t een sterk groeinde soort was,vandaar de naam viking.

hang me er niet aan op,ik kan me vaag iets herrineren over de viking,maar t is lang geleden en door t vele geblow kan ik me niet alles meer herrinerren.... <_< :whistling :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

viking is een buitensoort uit de positronics tijd.lijkt me stug dat iemand die nog heeft.als iemand hem wel heeft zou ik ze kopen.beste buitenplant die ik ken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Viking is inderdaad een oud soort, puur voor buiten.

Gemaakt en gedisigned door freaks op basis van het pure idealisme....

 

Purple Power

Viking

Afghany

Hollands Hoop

Early Skunk ...

 

 

 

allemaal top rassen voor buiten ...

 

 

POSITRONICS !!!!!!!

 

 

De grondlegger voor ons gedoogbeleid, de grondlegger van de growshop.

 

:whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo allen,

 

Ik heb dus ook de mazzel dat ik 3 stekjes Viking heb gekregen.

Nu dan even praktisch....

Het schijnt een grote plant te worden, wie weet hoe sterk hij ruikt?

Ja inderdaad......de buren.....

 

Enige voorspelling te doen over de opbrengst? Zijn nu nog ministekjes en

gaan buiten in potten staan in de half zon/schaduw.

 

Alle info is welkom!!

 

Thanks

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is een echte buitenplant. Of ie gaat ruiken weet ik niet, vast wel :-)

De opbrengst is moeilijk in te schatten, dat is van veel faktoren afhankelijk.

Maar qua opbrengst een goede keuze hoor, je levert er "kwaliteit" voor in t.o.v. een edeler soort.

Misschien ter afwisseling een ander soortje erbij?

Share this post


Link to post
Share on other sites

krookte het laatst in Middelburg,,,,zeer harde en compacte toppen...Gelijk bubblegum

Smaak was niet de mijne maar de meeste mensen daar zagen het als favoriet op dat moment.

 

cheers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is een topic uit 2006, heeft source zelf niet meer info ? Wel leuk weer van te horen, Viking.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb zelf ook 3 Viking Stekjes dus alle info is welkom!

Check de foto's in het 'paarse stekjes' topic..... :verrygood :whistling

In het indoor beginners vragen forum dus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb Viking twee jaar geleden gekweekt. Het is inderdaad van positronics.

 

Wernard is de man achter deze oude buiten soort. Ik heb hem toen de tijd een mailtje gestuurd met de vraag voor wat informatie over de viking.

 

( dit is de orginele mail van wernard)

 

Viking is de naam van een kruising van 2 x 10.

De nummers datere van 1982.

We kweekten toen een range zaden,merendeels van Old Ed, maar er waren ook nieuwe soorten bij.

Wat 2 en 10 waren weet ik niet meer uit mijn hiifd maar ik heb het ergens nog op papier.

In 1983 is die kruising gemaakt en naar ik meen in 1984 heb ik in diverse veldjes 2x10 bekeken.

De mooiste exemplaren stonden op een veldje bij ene Klaas in de buurt van Leeuwarden. Zie foto bijgaand

Hij had diverse planten waaronder een aantal 2x10. Van het mmoiste exemplaar heb ik stekken genomen.Dat was toen nogal onzeker want stekken maken was not done in die tijd en succes niet gegarandeerd.

De plant is vij ruig en het effect tamenlijk bot, maar net als bij een vikingzwaard doet de afwerking er niet zoveel toe. Het gaat om jhet effect van de klap, vandaar de naam.

 

De wiet is sterk, te sterk voor mijn vrouw .bv.

Een typische mannenwiet

 

Als je Viking kruist met Skunk krijg je hollands Hope.

Ongeveer een kwart van die zaden levert paarse planten op, Purple power.

 

Van dat veldje en zelfs van de plant in kwestie heb ik nog foto's gemaakt.

Ik nam toen een soort pasfoto's van iedere soort en plant waar ik klonen van nam.

Maar ik neem aan dat je voorlopig voldoende weet?

Anders hoor ik het wel van je.

 

Met vriendelijke groet,

 

 

 

Wernard Bruining

 

( de foto die wernard mee stuurden)

med_gallery_11229_2353_1201745.jpg

 

 

Dit is mijn foto van 2005

med_gallery_11229_2353_10950.jpg

Hoop dat dit je wat meer info geeft. Het was trouwens een echte massa producerende buitenplant.

Edited by *Karma*Genetics*
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als er iemand intresse heeft?

Ik heb nog wat Viking zaadjes die ik in de loop der jaren gepimpt heb met wat edele soorten?

Geprobeerd om het rauwe wat zachter te maken, maar het is nog steeds een wat brute plant die er steving op inhakt.

 

Het leuke aan de Viking kloon, (als het de originele is) is dat je daarmee een kloon hebt uit 1983 ( zie foto bij Klaas) die al die tijd genetisch onveranderd is gebleven. Heel intressant als je behoefte hebt aan genetica die nu eens niet gekruisd is met een natte soort zoals de White Widdow. Want de meeste soorten waar veel kristallen op liggen zijn op de een of andere manier familie van elkaar via de WW. Dat geeft ook een bepaalde smaak en effect waar niet iedereen van houdt. Mijn vrouw b.v. die spuwt vuur als ik haar iets anders aanbied als DF. Tja, als dat alles is ..............

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat is nou volgens jullie het absoluut grootste opbrenger van witte wiet? Paarse wiet begin ik niet aan...

Die viking ziet er heerlijk uit hoor!!

 

Priest

Share this post


Link to post
Share on other sites

staat hier nu een viking gekruist met een pp, viking zaad ervan kwam uit eind jaren 80.

staat sinds gister in een emmer met gaten in de tuin. Kan ook aan zaad komen van een pure viking, fijn familie met een seedbank van 30 jaar buitenkweek :bier

foto? jaaaa

 

med_gallery_10256_2254_1846542.jpg

 

 

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...