Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

iight

Water Geven En Nevelen

Recommended Posts

valt me mee dat je plantje er nog zo goed uitziet na die ph+ aanval....!!

 

weet je wel zeker dat het ph+ was en niet wat anders....?? <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee het was egt PH + maar die 20 liter water waar ik 500 ml PH+ had bijgedaan heb ik maar 1 of 2 keer gegeven dus niet al die 20 liter met dat spul ik dnek totaal 4 liter ervan.. en ze zijn nu ook weer iets groter :blink: maar ik heb geen goeie camera ander zou ik ff een foto'tje maken <_<

 

maar voor de eerste kweek gaat het wel goed tog als je kijkt op die foto of is die foto niet zo duidelijk? het is een PP trouwens

Share this post


Link to post
Share on other sites
ja ik wee thet ook niet hopen dat tokkie je ff kan antwoorden :blink:

 

Hey iight,

 

Hoe kan ik nou antwoorden of JIJ voeding bij je aarde gooit en wanneer?

 

Ik zelf geef de eerste 3 weken alleen maar water(ph 6.3) met wortelstimulator.

Er zit immers genoeg voeding in je aarde.Pas na 3 weken ga ik wat bloeivoeding geven en dan start ik ook nog voorzichtig op met een ec van 1.3.De ec laat ik elke week met 0.1 stijgen.Na 8 weken zit ik dus op een ec van2.1.De ph hou ik constant op 6.3.

 

suc6 Tokkie <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ tokkie : ja ik wee thet zelf ook nog niet tog (1ste kweek :blink: )en wil daarom geen antwoorden geven..

maar wel ff relaxt dat je een goed duidelijk antwoord geeft wee tik het zelf ook iets beter..

en nog ff een vraagje hoe sta jij tegen over je aarde hergebruiken met die bodem schimmel..? <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja ,aarde hergebruiken heb ik 1 xgedaan en is mij niet zo goed bevallen.

Maar heb inmiddels wel veel meer gelezen wat ik allemaal had moeten doen om op een goeie manier aarde te hergebruiken.

Laat ik voorop stellen dat nieuwe aarde altijd de voorkeur geniet(van mij dan).

Het is het meest veilige om met een schone lei te beginnen natuurlijk(ook i.v.m. ziektes enz.) maar ik kan mij voorstellen dat het niet altijd even gemakkelijk gaat.Je zal bijv. maar 3 hoog moeten sjouwen met 30 zakken aarde.Daar wordt je ook niet vrolijk van natuurlijk.Dus als je je aarde dan toch gaat hergebruiken dan moet je in ieder geval de bovenste laag(10 cm) weggooien want daar zitten de meeste afvalstoffen in. Verder gaat hier bij de meeste members de voorkeur uit om de oude wortels te laten zitten, goed te spoelen met enzymen.aanvullen met nieuwe aarde en voor je begint ff goed de ph meten en eventueel bijstellen.

Moet je heel eerlijk zeggen dat ik geen expert ben op dit gebied maar er zullen veel leden zijn die je hier veel meer over kunnen vertellen. Gebruik de zoekfunctie en je zal er veel van opsteken van mensen met veel meer ervaring .

suc6 Tokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke duidelijk ja ik heb die topics ook gelezen <_< maar ik ga denk ik zelf ook gewoon steeds nieuwe aarde halen tot ik het allemaal goed snap dan probeer ik het misschien bij en paar planten te hergebruiken maar het lijkt gewoon moeite voor niks want verse aarde lijkt mij het beste..

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja zo denk ik er dus ook over.Bovendien hoef ik niet 3 hoog met die aarde dus dat overleef ik nog wel. <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites
:blink: ahah ik wel letterlijk naar 3 hoog ermee maarja gaat wel lukken :nerd thnx voor je hulp man ik heb er egt wat aan gehad <_< :nerd loopt er trouwens nog een interesante topic waar je van weet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi dat je er wat aan hebt. moet je heel eerlijk zeggen dat ik soms ook uren zit te lezen hier en iedere x wel weer wat opsteek van hoe het wel maar ook vaak van hoe het niet moet.Als je hier vaak zit dan kom je er vanzelf achter welke leden er verstand van hebben en welke er onzin lopen te verkopen.

Maar uiteindelijk zitten we hier om van elkaar (en elkaars fouten)te leren.

Ik kan je nu niet ff zo zeggen wat er nog meer interessant is voor je.Hangt natuurlijk af van wat je allemaal wil weten.Ik gebruik vaak gewoon de zoekfunctie met een of andere kreet en dan kom je vanzelf wel weer wat leuks tegen.

suc6 Tokkie <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...