Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

iight

Water Geven En Nevelen

Recommended Posts

hoi ik ben nieuw hier en ik ben bezig met me eerste kweek, maar ik snap nu nog steeds niet precies wanneer ik ze het beste water kan geven..? met het licht aan of uit ?.. en hoeveel water? en moet ik de bladeren nevelen ? met het licht aan of uit?

 

ojaa en nog wat anders ik had van iemand zogenaamd een PH meter gekregen dus ik ging gelijk het kraan water meten en hij gaf 0,8 aan dus ik dnek nou da tmoet wel omhoog dus ik een beetje ph plus erbij, ws hij nix hoger , dus ik deed er wle veel ph plus bij egt overdreven veel gewoon een hlve liter op 20 liter water ofzo en toen was ik rond de 6 op die meter had ik het aan de planten gegeven...:S dus ik ga naar de growshop en vraag waarom er op die fles staat dat er maar 14ml nodiig is teriwjl ik een halve liter erin moest doen zegt hij neem die meter mee. Nou da thad ik dus gedaan blijkt het een EC meter te zijn dus heb ik iets van 50x teveel PH plus aan me planten gegeven <_< . nou ik heb ze gelijk goed uitgespoeld in de badkamer en ze lijken nergens last van te hebben. mijn vraag was komt dat later pas ofzo?

 

ik post binnenkort wel een foto van me planten maar ik weet niet hoe dat moet :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Staff

Als je met de hand water geeft doe je dat best als de lichten aangaan. nooit water geven later dan 4 uur voor de lampenn uitgaan. Altijd minder geven als je denkt dat je moet geven, de bovenste laag mag goed uidrogen voor je terug water geeft. Dit kan zelfs tot enkele dagen duren, krab een beetje van de bovenste laag weg, als het daaronder vochtig is heeft de plant nog genoeg water.

Share this post


Link to post
Share on other sites

okee man thnx, want ik gaf ze elke dag 200 ml ofzo, en sommige bladeren werden wat geelig vooral de grootste bladeren, en ik dacht dat het met voeding temaken had ofzo..

iemand nog info over het nevelen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan met zo veel dingen te maken hebben. pH bijvoorbeeld, als jij zo veel van die zooi hebt toegevoegd zal je pH niet echt goed meer zijn. Daardoor kunnen je wortels sommige voedingsstoffen niet goed opnemen en daardoor ontstaan die verkleuringen. Maar je moet echt meer info geven als je wilt dan mensen je goede tips kunnen geven.

 

Succes verder <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Staff

nevelen mag je volgens mij in de groeiperiode (wanneer ze het het meeste nodig hebben) redelijk veel doen. Ik nevel ze in de groeiperiode wel 4 keer per dag. Niet dat het hoognodig is, maar het bevorderd wel. Zeker als je een lage luchtvochtigheid hebt.

In de bloei sproei ik een heel pak minder of zelfs niet als mijn rv hoog is

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens mij doe ik n heel leven met mijn flesje ph+ en ph- . toch vraag ik me af of er geen lichtje moet gaan branden als je je ph meter in kraanwater zet en je ziet 1.2....

Share this post


Link to post
Share on other sites

heyy iight,

Als ik jou was zou ik de ph van mijn aarde maar eens gaan meten want ik kan mij niet voorstellen dat die nu optimaal is.Hoe je die kan meten staat hier in diverse topics beschreven.

Het lijkt dat ze nergens last van hebben zeg je maar met een veel te hoge ph kunnen er diverse voedingsstoffen niet of niet goed worden opgenomen.Daar kan je dus later pas de gevolgen van zien.

Maar je moet ook wat meer informatie geven als je nuttige reacties wilt hebben.Bijv. in welke periode je zit,

hoeveel voeding geef je ze(hoe hoog is de ec?).welke ph hou je nu aan?

Wat dat nevelen betreft:Alleen tijdens de groei en dat doe je voornamelijk omdat de plant nog niet genoeg wortels heeft om via de wortels vocht op te nemen.Het is ook goed als je luchtvochtigheid te laag is.(die moet juist in de groeiperiode hoog zijn! Zodra je topjes ziet verschijnen moet je stoppen met sproeien.

Maar ook met nevelen moet je oppassen,de planten mogen echt niet druipen van het water hoor!!

 

gr tokkie <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ tokkie : dat een plant in het begin geen goede wortels heeft geld alleen voor stekken , niet voor zaailingen ,dat wou ik ff toevoegen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja klopt,Was ik ff vergeten te vermelden maar komt omdat ik (nog)alleen met stekken werk.

Maar is het dan zo dat je zaailingen helemaal niet sproeit?

gr . tok

Share this post


Link to post
Share on other sites

perfect mensen dank je voor jullie reacties :) Ik zit nu op de 3 weken totaal en ik had ze 10 dagen op groei staan, het vat met water dat ik nu gemaakt heb is 6 ph en bijna geen voeding omdat de growshop zei da tik beter nix aan ze kon geven :nerd ik doe er stiekem tog nog wat pk 13-14 bij :blink: .Het was nu iets van 4 dagen terug dat ik ze teveel ph + had gegeven en ik zie niet egt iets ze groeien gewoon nog goed door, alleen de grond is nog wat te vochtig van het spoelen dus geef ik ze nog helemaal geen water tot die goed droog is. Me planten die gaan als het licht uit is trouwens ook hangen is da tnormaal of komt dat omdat ze teveel water hebben, want als het licht aan gaat gaan ze weer normaal staan :nerd

 

EN over da tik het gelijk moest zien toen ik zag dat kraanwater 1,2 was, nee dat zag ik niet omdat het me EERSTE kweek is en dus nog nooit het water heb opgemeten want ik meet het water niet voordat ik het opdrink ofzo weetje :P . maarja in iedergeval ga ik wel ff zo een ph meter voor de grond halen, en dan laat ik jullie weten hoe het ervoor staat. <_<

 

THNX voor de interesse en feed back.. hier ff een foto'tje van een lady.. op de 18de dag totaal

 

dsc006200ij.jpg

 

 

 

voor als die het niet deed http://img134.imageshack.us/my.php?image=dsc006200ij.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op de foto ziet het er (nog) gezond uit .Lijkt mij een goed plan van je om een ph meter aan te schaffen.

Wat dat hangen betreft dat is normaal.Meestal gaan ze ff hangen als je licht aan gaat en het is niet zo dat ze de hele donkere periode hangen hoor!!Maar doen ze dat allemaal of maar een paar?Ik heb het soms bij een enkeling en dat is na een aantal dagen,als ze weer wat verder zijn, ook verdwenen.Ik neem aan dat het komt omdat ze dan weer wat sterker zijn.

suck6 tokkie <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

o ok ja ze gaan egt allemaal hangen als het licht een paar uur uit is..

en ik laa thet je wle ff weten man als ik die ph meter heb <_<

thnx voor je hulp nog en iedereen die ook gereageerd heeft

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja klopt,Was ik ff vergeten te vermelden maar komt omdat ik (nog)alleen met stekken werk.

Maar is het dan zo dat je zaailingen helemaal niet sproeit?

gr . tok

Dat doe ik zelf niet nee ,maar wel net voordat ze rechtopstaan zodat het zaadvliesje makkelijk loslaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
o ok ja ze gaan egt allemaal hangen als het licht een paar uur uit is..

 

Als ze eenmaal in de bloei staan niet meer stiekem kijken in de donkere periode hè? Denk dr om!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ahaha :nerd

dat doe ik nooooiiit joh <_< ahaha, ok ja goed da tj ehet ff zegt want ik kijk wel vaak als het licht uit is

om te kijken hoe warm het is en gewoon ik wil de ladies gewoon ff zien :blink:

maarja mag er helemaal geen licht meer bij komen in de bloei dan?

 

GRTZ iiiight

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee, in de donkere periode geen licht naar binnen laten schijnen. <_<

 

suc6

 

gr.

 

ray

Share this post


Link to post
Share on other sites

maarja mag er helemaal geen licht meer bij komen in de bloei dan?

 

Neeee,dat mag niet!!

Als je nou gewoon een temp.meter met een max. en een min. koopt kan je kijken hoe warm/koud het was toen de lampen uit waren.Kost geen drol (bij de praxis) en kan je ook je vochtigheid nog aflezen!!

hoef je de dames niet meer te storen tijdens hun nachtrust!!suck6 <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

tokkie = toppie thnx ouwe, ik zie trouwens al een beetje thc op de nieuwste bladeren komen <_<

het is nu dag 25

Share this post


Link to post
Share on other sites

zie je thc op de bladeren komen?Da's knap!! hahahaha

jammer dat je straks al die bladeren(met thc) wegknipt he? <_<

Kijk nog eens goed naar die bladeren.Het is toch geen spint he?lol :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ahaha nee man het is egt een beetje thc maar egt bij de kleinste bladeren de hele kleintjes en je kan het moeilijk zien <_< :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ahahah nee joh het is nu licht in me kast van 6 uur savonds tot 6 uur sochtend is het licht in die kast <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites
o ok ja ze gaan egt allemaal hangen als het licht een paar uur uit is..

en ik laa thet je wle ff weten man als ik die ph meter heb :blink:

thnx voor je hulp nog en iedereen die ook gereageerd heeft

 

ja in het donker is het normaal als je planten een beetje hangen wand in het donker staan ze in hun rust stand. En nu dat je de ph meter hebt en de ec meter ken er als je die allebij onder de knie heb voor de rest geen problemen krijgen met de voeding en het idiale water voor de plant klaar te maken dit is immers heel erg belangerijk.. gooi jij trouwens ook voeding bij je all mix en of in welke week succes en alvast bedankt voor het antwoord...gr <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...