Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
mark1

Nlx En Lowryder

Recommended Posts

Hallo, heb nu in mijn hokkie 9x nlx staan en 5 lowryder dames vol met zaad staan. Dacht dat de zaden sneller zouden rijpen maar de planten staan nu 9 weken en heb er nog niet veel zaad vanaf gehaald.

Heb ze de eerste 60 dagen 18 uur licht gegeven, maar staan met de nlx nu een week onder 12 uur licht[dit om de mannetjes tussen de nlx eruit te halen] Weet dat het beter is stekjes te nemen, maar ik waag de gok, hoop ze dan weer in de groei te zetten. Staan nu onder een 400 watt, maar als ik ze laat bloeien draai ik er een 600 in. Heb 2 nlx in seramis staan, en hoop dat dit twee vrouwtjes zijn, omdat ik dit een keer wilde proberen , maar niet met allen

Foto=SKILBUSU.gif

 

Foto=I4FF6VB3.gif

De Nlx

 

Foto=P7SHYVA8.gif

Een van de toppen vol met zaad, wil regelmatig fotos blijven plaatsen over de nlx, maar tuurlijk ook over de hoeveelheid zaad een lowryder nu opbrengt, groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk, ben benieuwd wat de zaad opbrengst is. Ik heb vorige week voor de spielerij wat lowryders laten ontkiemen om te kijken wat het gaat worden, maar dat duurt nog wel even. Geen idee hoe lang het gaat duren voordat ze echt klaar zijn. Pluk je de rijpe zaadjes er tussen uit ??? Ik had de bedoeling om gewoon net zolang te wachten totdat de plant is afgestorven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Planten welke zaad dragen hebben wat meer de tijd nodig om af te rijpen!

 

Wat leuk dat je ook een plant op seramis hebt staan,hoe zijn jou ervaringen hiermee?

Ik heb zelf ook al eens een hele ciclus op seramis afgebloeid.maar de planten bleven een stuk kleiner met een stuk minder internodes.

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update, De lowryders zijn uit het hok verdwenen, heb ze allemaal te drogen hangen, behalve 1. Die staat nu al een tijd buiten in de kas, en gaat zeer traag. Maar deze plant gaat wel het meeste zaad leveren van alle zeven.

Foto=TPCXCWQP.gif

hier een topje..

Foto=OHXRIYG8.gif

Van de NLX waren er helaas maar 3 vrouwlijk, de rest eruit, en 7 onbekende plantjes er bij. Deze komen uit zaadjes van een vorige kweek, dit was vrouwlijk zaad, en ik denk door veel te koude nachttemperaturen zijn er een paar mannelijke bloemen op ontstaan. Dus als het goed is worden dit alle vrouwjes, want een herma was deze plant echt niet. Zat ook maar 1 klein topje met zaad bij.

Foto=FRIGVN7L.gif

In het midden de 3 NLX en de onbekende hopelijk vrouwtjes links en rechts.

Heb ze vandaag in de bloei gezet, ivm de ruimte in het hok, de nlx is 1 keer getopt, en de rest niet

Foto=83CW6667.gif

Het onbekende soortje.

 

@ grafer Heb een gedeelte geplukt, en de rest opkop laten drogen tot ze eruit vielen. De laatste plant in de kas laat ik de natuur zijn gang gaan tot ie is afgestorven

 

@ Sannie Had er twee op seramis staan, waren bijde mannetjes. Nu heb ik alleen seramis als bovenlaag.

Dacht hiermee te voorkomen dat de plaag varenrouwmuggen beperkt bleef. Maar helaas, heb nu voor het eerst van die aaltjes besteld , die me hopelijk gaan helpen dit leger te vernietigen

 

Groetjes mark

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi project,tja zolang de bovenlaag vochtig is zijn de larven een probleem.Succes er mee!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update, door de muggen heb ik ze omgeplant in andere aarde, de 3 nlx in het midden niet. Deze potten zijn ook groter. Helaas hebben ze door het ompotten wel bijna 3 dagen stilgestaan.En helaas blijven door deze klote muggen, die nu reeds grotendeels verdwenen zijn, een gedeelte van de plantjes achter. Heb 12 dagen geleden die aaltjes al besteld, maar zijn nog steeds niet binnen.

Foto=XRAX3RR6.gif

Staan nu een goeie week in de bloei, en de 3 nlx in het midden heb ik uitelkaar gebogen

Foto=PHUWIVV6.gif

Foto=NTLVSQEV.gif

Volgende keer hou ik het zeker maar bij 1 soort,en zorg dat ze even groot zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er erg goed uit, maar kweek je nou op een (oude) wc ? :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt, is een oude wc. Heb er het plafond uitgehaald en de afzuiger met demper in een ventielatieschacht gezet. Daarna de boel weer afgetimmert, en de rand van de afzuiger een klein stukje uit het plafond laten kijken. Hierop de slang met een slangenklem vastgezet.

Foto=CLDOYVK8.gif

Slangenklem los, 4 schroeven uit het plafond, en je ziet er niets meer van.

Aanvoer van verse lucht gebeurd door een klein raamtje wat erin zat, deze is vervangen door een plaat hout met een gat waarop de slang is aangesloten.

Foto=VP3GRNUW.gif

Wederom, het orginele raamtje hang ik er in een paar minuten weer in.

De rest van de spullen is op een plaat tegen de wand geschroefd omdat er dan minder gaten in de muur moesten, ook dit is met een paar schroeven weer te verwijderen.

Foto=QHCME7LV.gif

Het gat waar de pot stond is met een goed sluitende deksel dichtgemaakt, en er liggen isolatieplaten overheen. Spoelbak en wastafel heb ik laten zitten. Ik ben op deze ruimte gekomen, 1. het formaat 1,2 bij 1 meter precies. 2. Kon goed mijn lucht aan en afzuigen hier 3. De ruimte was al voorzien van een radiator

4. Mocht het nodig zijn, deze ruimte is binnen een half uur weer een toilet!!

@ ratten. Dit zijn plantringen, kun je overal krijgen, werken hetzelfde als er gaas overheen te spannen

Edited by mark1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...