Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
tonobeats

(ontkiemen)+fotoverslagje ...

Recommended Posts

hey iedereen , ik ben weer aan een kweekje begonnen van gekregen zaad van een vriend (komt uit wite wodow) , nu ik ben ze aant laten kiemen tussen vochtige keukenpapiertjes (int donker) en ze hebben al een wortel van 3à4 mm. mogen ze nu dan de stekkegrond in ??? zoja , zou ik ze dan onder een TL zetten of nog int donker en lekker warm en vochtig ? :D

ps: een kweekkastje is dat de moeite om aan te schaffen ? kost maar 10€ ....

 

greets tono...

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee tonobeats,

 

ja ze kunnen de potjes al in ja, stop ze is kleine potjes met zaai- en stekgrond en let erop dat je ze met de wortltjes naar beneden in de grond stopt. zet ze noder TL's en zo'n kas heb ik ook en ik vind em veer handig, maar voor zaadplanten is het niet echt nodig, maar is wel handig!! :D

 

succes!!

 

-grz- Cannakid

Share this post


Link to post
Share on other sites

bekijk gewoon even de toppic van cannakid, staat het ook in, met foto's

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey cannakid bedankt vor de tip , ben een kweekkastje gaan halen 10€ :blink:

heb de ontkiemde zaden in stekkegrond gestoken en nu staat de bak op een lekker warme verwarming !

zodra ik een teken van leven zie en er een plantje komt piepen vliegen ze onder de TL bar :nerd

 

ps: ga ook een topic aanmaken met het verslag enzow ,,,

 

hopelijk doe ik het juist <_<

yyuuuw.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

gaat goed komen!! <_<

succes!!

 

-grz- Cannakid

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo staat het er nu voor , gewoon een bakje gekocht en de gekiemde zaden in stekkegrind gedaan , ik post foto's als ze uitkomen :blink:

yup...

Foto=WO3SITPX.jpg

 

Foto=PUUO7MXX.jpg

 

nu zit het bakje vol met damp , lekker vochtig voor de kiempjes <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je moet de link naar je kleinere afbeelding doen. Dit wil niet zoals je zelf waarschijnlijk ook ziet.. Iedergeval alvast succes en dat het nog maar mooie bomen mogen worden hea!

 

Laters, Snowie

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey ,

 

nu staan men gekiemde zaadjes de derde dag in het miniserretje , maar nog steeds geen teken van leven , ik heb ook even voorzitig hun worteltjes gechect en die zijn nog steeds zon 3 mm.

doe ik iets fout ? ik zet ze lekker warm in de woonkamer op de verwarming of zou ik ze onder een TL zetten ?

waneer zouden de eerste platntjes komen piepen , iemand een idee ? <_<

 

greets tonobeats...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geduld is een schone zaak ze komen echt wel wacht maar af. <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je moet natuurlijk niet gaan graven naar je zaadjes om te kijken of ze het wel doen, dan beschadig je ze alleen maar. Ontkiemde zaadjes moeten ook absoluut geen licht krijgen. Gewoon wachten tot ze boven komen, ik heb ook wel eens een week gewacht nadat ze ontkiemt waren, niet ieder zaadje doet dat even snel. Succes met je kweekje verder. <_<

 

Mzzls

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey iedereen na een klein weekje w8ten zijn de zaadjes uitgekomen het zijn er 12 ofzo ...

ze zien er mooi uit en staan onder de TL , nu gaat het pas echt beginnen hé <_<

kijk maar :

Foto=NUVZO4EG.jpg

 

Foto=JTY6UI86.jpg

 

Foto=PX7SQCDW.jpg

 

Foto=6DDRJ3YG.jpg

 

yuuwp tot de volgende...tonobeats...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uhm, ik zou toch ff andere lampen gaan kopen, die lampen die je nu hebt zijn niet van het goede spectrum, die plantjes van jou zijn op zoek naar licht.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Uhm, ik zou toch ff andere lampen gaan kopen, die lampen die je nu hebt zijn niet van het goede spectrum, die plantjes van jou zijn op zoek naar licht.

 

 

normaal zou het het juiste zijn : - TL coolwhite 33

- en 2 spaarlampjes , vandaar het geele licht mss.

 

maar de plantjes zijn gekiemd op de verwarming waarschijnlijk daarmee het zo lijkt <_<

 

greets tonobeats....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die TL moet dichter op je plantjes hangen, logisch dat ze zo naar licht op zoek gaan. Ik zou snel zijn anders krijg je volop lange stengels. <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...