Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
braindown

Succesvolle Kweek Onder Tl?

Recommended Posts

hoi

 

ik zou graag dit jaar mijn erste kweek opstarten, MAAR omdat ik niet wil pvallen bij mijn ouders vanwege de elektriciteit rekening (BELGIE) zou ik gaan kweken op tl-buizen.

ik heb al zeer veel en goede informatie gevonden op dit forum maar wat ik nog graag zou willen weten of er al iemand een volledige kweek succesvol heeft kunnen voltooien met deze lampen en met hoeveel planten en opbrengst???

 

thx and grretz

 

braindown

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zelf heb t 1 x geprobeerd.werdt niet echt veel,om te groeien onder tl lukt nog wel,maar verwacht er niet te veel van.voor de bloei is t niets,zonde van het lange wachten als je liever toppen krygt dan luchtige trosjes met weinig thc...beter kan je een 250 watt natrium kopen,of een 400 watt,legt er aan hoeveel je er onder wil zetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
beter kan je een 250 watt natrium kopen,of een 400 watt,legt er aan hoeveel je er onder wil zetten.

 

Braindown wil niet dat het electriciteitsverbruik opvalt en jij adviseert 'm een 400 watter! :D Onder TL's zijn wel degelijk goede resultaten te behalen, maar je moet wel je kweekmethode aanpassen: met toppen en buigen maak je een egaal horizontaal veldje (SCROG) met de TL's daar zo'n 3 cm boven. Op deze manier heb ik met m'n vorige kweekje 70 gram gehaald met 6 * 18 watt. Als je onopvallend en op kleine schaal wil kweken kan dit best een goede methode zijn.

 

@ Braindown: thuis kweken zonder dat je ouders het merken is onmogelijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Staat ergens een heel mooi TL kweekje hier... gebruik gewoon even de zoekfunctie, van zaaiing tot eindproduct.

is een erg mooi verslagje. heb je zeker wat aan

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

 

toch al bedankt vor de reply's.

 

Ik weet ook wel dat mijn ouders hier achter zullen komen, misshien heb ik het niet goed verwoord. Het ging vooral om de wetgeving.

 

greetz

 

braindown

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon een paar planten dan hé, maar kies dan voor een inductielamp zoals miss J of een 250w HPS, TL's zijn prima om te wortelen maar niet om mee af te bloeien...

Share this post


Link to post
Share on other sites
TL's zijn prima om te wortelen maar niet om mee af te bloeien...

 

onzin, ik durf zelfs te beweren dat tl's ideaal zijn voor beginnende kwekers om de basics van het kweekgebeuren een beetje onder de knie te krijgen omdat ten eerste de investering een stuk lager is, en je je ten tweede nog niet zo druk hoeft te maken over technische zaken als relais, vsa en degelijke afzuiging enzo. ok, de opbrengst is misschien niet zo hoog, maar tenzij je echt de behoefte heb om je 24/7 suf te blowen kan je met 100 a 150 watt aan tl's al behoorlijk ver komen. bovendien is wiet kweken (naar mijn mening dan) vooral erg leuk om te doen, en zit de uitdaging 'm d'r vooral in om de beste resultaten uit je setup te halen. maarja, d'r zitten hier volgens mij ook ernstig veel van die mensen die al voordat hun powerplant of nlx stekjes goed en wel aangeslagen zijn al gaan zitten rekenen hoeveel daar af gaat komen en hoeveel geld ze daar wel niet voor kunnen krijgen.

Edited by KroZNaXsZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens mij kost 100 a 150 watt tl even duur als een 400 watt of een 250 watt natrium,aangezien je 3(3x33 watt)of 5(5x33 watt)armaturen moet kopen met tl.volgens mij ben je met een 400 watt setje goedkoper uit dan met 5 tl armaturen met tl balk.en dat hier mensen zitten die aan geld denken,lijkt me nogal logisch,de stroom wordt duur betaald in de jungle van t kweken!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik sluit me bij Jan de Ripper en KroZNaXsZ aan. Vroegâh had je geen HPS en kweekte men onder niks anders dan TL. Ja een HPS is stukken efficiënter, geen twijfel over mogelijk. Maar er is best leuke wiet te kweken onder TL als je er wat tijd en moeite in stopt. Toegegeven, als je alles nieuw koopt kun je zelfs nog duurder uit zijn dan bij een HPS, maar waarschijnlijk bespaar je op energiekosten en afzuiging. Beter is nog om tweedehands ballasten te zoeken en nieuwe buisjes. Zoals Jan de Ripper al zegt moet je wel je kweekmethode aanpassen wil je echt in de buurt komen van de wiet zoals die in de shop ligt en liefst ook de lichtkleur van de buizen naarmate de kweek vordert. Neem tijdens de groei bijvoorbeeld bij voorkeur buizen met een kleurtemperatuur van 4000 tot 6500K (bijv. Philips TL-D 865/965 of eventueel de standaard 33 cool white) en vervang/vul dit tijdens de bloei aan met 2700K buizen. (bijv. Philips TL-D 827 of 927)

 

Het grote voordeel van TL is natuurlijk dat je op hele kleine schaal en in een zeer beperkte ruimte toch potente wiet kunt kweken. Het kan soms wat langer duren en het scroggen vraagt wat aandacht, maar onmogelijk is het absoluut niet. Alvast succes! <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi hoi..

 

Ik ben ook bezig met me eerste keeer onder tl..

ik heb niet direct 400/600 watt lampen gekocht puur omdat het me eerste keer is en dat je daar een afzuiger voor moet hebben en op vallende stroom kosten maar volgens mij is 250 watt vrij normaal??.. :nerd

Want ik wil ook zoiets gaan gebruiken tijdens de laatste periode van de kweek zal 250watt op valllen in je rekeningen??? :blink:

 

Trouwens ik zit ook met het zelfde probleem mijn ouders want ze weten niet egt dat het wiet is maar wel dat je een hoge rekening krijgt als je kweekt :nerd

Alvast bedankt!!! <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

De meeste huishoudelijke apparaten gebruiken al meer dan 250 Watt , het gebruik zal dus cker niet opvallen.

 

In het volgende overzicht staat het gemiddeld verbruik van de meest voorkomende elektrische apparaten op een rijtje.

 

Waterbed 750

Verlichting 550

Koelkast 500

Wasdroger (150 wasbeurten) 500

Koken (electrisch) 500

Vaatwasser 300

Wasmachine (150 wasbeurten) 200

Computer (10 uur per week) 180 <-- Deze staan in veel huishoudens 24 uur per dag aan

Televisie 150

CV-pomp 150

Magnetron 100

Koffiezetter 80

Stofzuiger 50

Audio 30

 

dan heb je ook nog de zware apparaten zoals bijvoorbeeld een zonnebank van 3000 watt

 

bovendien geven de energiebedrijven niet zomaar klantgegevens door tenzij er al een onderzoek tegen je loopt.

 

Groet NECROTH <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...