Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
p-rock

12 Keer Snowwhite

Recommended Posts

10sf2.jpg

26db2.jpg

 

Zo mijn eerste kast is af en er staan op dit moment 13 snowwhite planten in.

Ik heb eingelijk maar ruimte voor 9 stuks maar ik kreeg we een paar extra van de growshop.

Ik verwacht dat er een paar dood gaan en de rest geef ik weg.

 

na wat tegenslag in het begin MBT de locatie en de 2ehands lamp die na 1 dag korsloot en uitbrande

heb ik het project weer op de rails.

 

 

39ne.jpg

dit is de 300m3 filter verder is de brandveiligheid thermostaat zichtbaar. Deze zorgt ervoor dat de stroom van de lamp uitgaat als de temp boven de 50 graden uit komt

 

46ux.jpg

heb nu nog wat problemen om de luchtvochtigheid op pijl te houden vandaar de plastic zakjes

 

 

51oe.jpg

img

77aa.jpg

 

 

80vv.jpg

diverses zoals de voeding en de gieter met luchtpompje. Dit is om het water op kamertemeratuur te krijgen.

 

sepcs

kweekgedeelte van de kast is 60x75x160 lxbxh

400 watt lamp

340 m3 afzuiger naar buiten

150 m3 aanzuiger (kamertemp)

9 x 6,5 liter potten met daaronder een plastic bak met hydrokorrels

 

Kijk en oordeel zou ik zeggen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je dit niet wil laten uitbranden zou ik toch wat aan je veiligheid doen.

Werk aub die kabels bij de lamp wat weg, en haal die handdoek daar ook maar weg naast de lamp, en leg het om de potten heen ofzo.

Verder ben ik beniewd.... :D

 

En hang je lamp lager rond de 45-50cm de eerste week

Edited by woopie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit hoor maar.. je inblaas en uitblaas

 

het koolstoffilter zit die niet veel te dicht tegen de kant aan?

en de inblaas waar zit die, heb je daar je ventilator opstaan :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja k ben t met woopie eens

 

en??? heb je nou je vetilator aan staan recht op die kleintjes??? :D

en zo te zien is er ook al 1 aan t dood gaan(midden)

 

mischien kan j j ventilatortje op hangen of iets, want strax heb je geen ruimte meer daar

 

en geen plastic zakjes meer gebruiken. ze lijken wel te stikken

 

suc6 man

 

pitt

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja die ventilator kan er volgens mij ook wel uit, heb je straks ook wat meer ruimte

 

succes

neus

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ neus inblaas zit in het onderste gedeelte daar bij die roostertjes en blaast uit ongeveer waar die ventilator op staat. Ik ga eens kijken of ik filter op andere plaats kan hangen en of dat uitmaakt.

 

@ pitt middelste is idd dood maar die was helemaal niet gewortelt heb hem vervangen. EN ventilator staat idd op de plantjes had er bij de bouw niet echt rekening mee gehouden maar volgens mij kunnen ze er al tegen. En heb de plastic zakjes al weggehaald.

 

De ventilator zat er eerst niet in maar omdat de inbalas helemaal aan de achterzijde van de kast is. ging de koude lucht meteen omhoog naar de afzugier en werd de lamp niet gekoeld

Nu ik de ventilator aanhebt blijft het in de hele kast 7 graden koeler!!! van 35 naar 28 op zijn warmst

 

@ THC_Slet bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier nog paar foto's

 

97qm.jpg

 

Zo staan ze er nu bij, zoals je ziet is temp rond de 22 graden en LV rond de 80 dit lijkt perfect. Het lukt me helaas niet dit zo goed te houden als de lamp en de afzuiger aan staan.

 

 

Verder nog iets waar ik wel trots op ben, omdat ik in dichtbevolkte wijk in een flat woon was het moeilijk de uitlaat te camoufleren. Hier heb ik het volgende op bedacht.

 

116oa.jpg

107kc.jpg

 

Ik heb mijn buisventilator in een box getimmerd en vanuit daar een geisoleerde slang naar een plank in het schuifraam. Het gordijn heb ik aan de buitenkant vast gemaakt. Nu lijkt het van buiten af of mijn raam open staat en het gordijn dicht is. Maar in werkelijkheid zit het raam dicht.

 

@woopie ik laat de handdoek zitten wnat dat is noodzakelijk om LV enigsinds omhoog te houden. Hang er waarschijnlijk nog 2 op. Lamp hoogte laat ik nog paar dagen zo ga daarna stapsgewijs lager. Ik heb de kabels al weg gehaald zodat ze niet tegen lamp aan komen.

 

@neus bedoel je dat ik de filter te dicht tegen achterkant heb op tegen de zij kant?

Filter hangt anmelaijk idd tegen de zijkant aan maar dat kan niet anders vanwege ruimte gebrek maar wel enige cm van de achterzijde af. Mischein beejte vertekend beeld door de foto's

 

Iedergeval bedankt voor het advies allen nog laatst iets hoeveel gram denken jullie dat ik hiermee kan oogsten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Erg netjes!

 

hoeveel gram je gaat oogsten hangt van heeeel veel factoren af, ik heb geen idee, maar volgens mij moet een gram of 20 per plant zoiezo lukken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat zou mooi zijn

 

is het trouwens erg slecht als je ventilator dicht tegen planten aan zet

volgens een makker kunnen ze er wel tegen zolang je er wat stokjes bij plaatst

Share this post


Link to post
Share on other sites
En wat voor opbrengten haalde je makker? :D

 

voldoende

ik denk dat het belangrijker is om eerst iets aan de LV te doen

ik ga denk een luchtbevochtiger maken zoals in een tpic in de bouwdoos is beschreven

en dan een gat in 1 zijkant zagen en deze daar bevestigen mischien is daar dan ook ruimte voor de ventilator

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb vandaag een zeer productiefe dag gehad

ik werd wakker met een idee en heb het meteen daarna uitgevoerd

 

bij de kringloopwinkel een precies passend kastje gekocht voor 3 euro.

Daarna van marktplaats een lucht bevochtiger gehaald voor selchts 20 euro.

 

127zp.jpg

136jd.jpg

143dk.jpg

156ie1.jpg

 

ik moet het gat nog beter dicht maken maar de ductape was op.

ik twijvel nog of ik de lucht bevochtiger voor of achter de zwenk ventilator zet.

 

Wat denken jullie ervan?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Staff

Hey snowy, mooie kast heb je daar. softbox zelf gemaakt? Tis wel mooi gezien hoe je de lucht naar buiten werkt, maar wat gaan de buren denken als je ruit de hele winter helemaal openstaat en er komen walmen damp uit je gordijn? :blink: in de zomer geen probleem, maar in de winter moet je echt wel opletten.

Ik heb een soortgelijk systeem, alleen heb ik een (lucht en lichtdichte) kast rond mijn ruit gebouwd (neemt wel veel ruimte beslag, bij mij 40 cm diep), zo kan de lucht effe afkoelen voordat ie rechtstreeks naar buiten wordt geblazen. op deze manier heb je wel nog wat damp in de winter, maar dat is miniem. Je kan dan gewoon je ruit op een kiertje zetten, of kantelen als je dat kunt. Op deze manier kan je helemaal niet binnen kijken want door je lichtdichte kast is het pikdonker als je van buiten naar binnen ziet. uiteraard ook wel een gordijntje langs binne vastplakken en je buren zullen nooit iets vermoeden. <_<

tis maar een ideetje voor als je volgende winter nog niet hebt opgegeven.

 

veel succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee die kast heb ik bij kringloop gekocht voor 8 euro (nooit zelf doen wat anderen goedkoper kunnen)

buren zien niks die zien een vlag die er al maanden hangt en die wappert altijd vanwege de wind. In de winter is het wel raar dat een raam op kierstaat maar denk niet dat ze vermoeden dat er in deze kleine kammertjes gekweekt wordt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

omdat de luchbevoctiger in een appart gedeelte zat werkte de hygrostaat niet goed

en stond de kweekruimte volledig blank.

 

Ik heb de sensor eruit gehaald en deze in de kast geplaatst wekrt nog niet ideaal maar wel stuk beter

hebben jullie ook bij een luchtvochtigeid van 70% dat het een grote mist bank is?

 

.ben ook begonnen met het geven van voeding heb vrijwel de gehele biobizz lijn gehaald en begon met leafcoat en bio grow.

 

Verder laat k de 3 reserve planten toch staan heb nog 3 potten gehaald en ga ze zodra de lamp weer aan is in nieuwe potten zette. plaats later nog wat foto's

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn planten staan nu 12 dagen in de groei ze zijn nu ongeveer 15 cm hoog.

ik wil ze nog 15 cm hoger laten groeien en ze daarna de bloei zetten zodat ze dan nog 30 cm hoger worden en uitkomen op 60 cm.

 

img09126nv.jpg

 

Nou heb ik veel gelezen over toppen en nu vind ik het moeilijk om te beoordelen of dat voor mij geschikt is ofniet. Zoals je kunt zien staan de planten niet ver uit elkaar maar ze kunnen opzich nog wel breder groeien. Wat denken jullie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vind dat je dat met die ventilator wel erg mooi hebt opgelost <_<

en in dat potje bovenop de anderen, heb je daar een PH-meter ingeprikt, zoja, is dat zo'n een van de intratuin (als ik dat hier mag zeggen :blink: ) is het een beetje een goed ding voor een paar euro zag ik hem vandaag, beter dan 30 voor zo'n digitale..

 

neus

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey p-rock

 

ik zou je klokje op 12-12 zetten nu

je plantjes blijven daardoor toch nog wel 2weken door groeien

 

dat toppen moet je zelf weten maar k zeg j even dat als j topt

dat je dan 2kleinere topjes aan j plantjes krijgt en inde breedte gaan groeien.

j hebt niet zo veel ruimte in j kastje en zou niet toppen beter zijn.

krijgen je plantjes 1dikkere top

 

maar t is jou kast natuurlijk en ik geef naar mijn mening tips

 

wat je doet moet je zelf weten natuurlijk :blink:

j kaste ziet er toppie uit

en j hebt dat ventilatortje leuk weg gewerkt <_<

 

grtzz pitt

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vind dat je dat met die ventilator wel erg mooi hebt opgelost <_<

en in dat potje bovenop de anderen, heb je daar een PH-meter ingeprikt, zoja, is dat zo'n een van de intratuin (als ik dat hier mag zeggen :blink: ) is het een beetje een goed ding voor een paar euro zag ik hem vandaag, beter dan 30 voor zo'n digitale..

neus

 

Nee dat ding op het potje is de sensor uit mijn lucht bevochtiger die heb ik eruit gehaald en ik tussen de planten geplaatst omdat ie anders de LV niet goed afstelt. (De hele kast kwam blank te staan LV 100%)

 

De growshop en anderen hebben me aan geraden nog niet met PH te beginnen de eerste kweek. Ik heb biobizz all mix en de voeding van biobizz en als ik me daar aan houd dan moet de PH wel op pijl blijven denk ik.

 

Ik ga denk ik een paar planten toppen en de rest laten staan zodat ik het verschil kan zien. Handig voor de volgende keer ik zet de klok morgen op 12/12 hebben ze precies 2 weken kunnen voor groeien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar weer eens een update

morgen begint de 5e week van de bloei

heb 2 weken voor gegroeid.

 

img11302wi.jpg

img11358dc.jpg

img11399iv.jpg

 

ik geef nu ongeveer 300 ml water per dag en vanaf morgen waarschijnlijk 350 ml

met voeding volgens biobizz schema

 

ze zijn iets korten dan ik verwacht had miscien komt dat omdat ik in het begin de LV niet op peil had.

De lucht bevochtiger staat nu op laagste stand probeer hem rond de 30 te houden.

 

Nog geen beestje of schimmel te zien wat me verbaasd want zo schoon is het hier ook weer niet.

 

nog dingen waar ik op moet letten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee p-rock,

 

kijk ik nou scheef of zijn je plantjes zo klein.

en dat met 2 weken voorgroei?? :tu

en heb je ze getopt??

voor de rest mooie planten!! :rofl

succes!!

 

-grz- Cannakid

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mischien zijn de foto's niet heel duidelijk

planten zijn gem 49 cm hoog vanad de rand van de pot

grootsten zijn 55 kleinse 42

 

Het valt me ook beetje tegen maar goed de maximale hoogte voor mijn planten was 60 cm

dus opzich maak het niet veel uit

 

heb 3 getopt en de rest niet wilde het verschil graag zien aangezien dit mijn eerste keer is

de getope planten blijven stuk korter

Share this post


Link to post
Share on other sites
hee p-rock,

 

kijk ik nou scheef of zijn je plantjes zo klein.

en dat met 2 weken voorgroei?? :P

en heb je ze getopt??

voor de rest mooie planten!! :rofl

succes!!

 

-grz- Cannakid

je kijkt scheef :smoke :tu :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...