Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Azagthoth

Herkenning Mannelijk/vrouwelijk

Recommended Posts

Beste lezers,

 

Sinds kort heb mijn kast gevuld met enkele PP-stekken, en Northern Lights en Four Way Specials uit zaad. Herkenning van een vrouwelijke of mannelijke plant is normaliter geen probleem, maar bij één van de Northern Lights twijfel ik nogal... Het geslacht van de overige planten, dus ook van de Northern Lights, was makkelijk te bepalen (de stekken zijn uiteraard van het vrouwelijk geslacht...)

 

Ik ken de ontwikkeling van een Northern Light niet, waardoor mijn twijfels worden gevoed door enige angst... het zou tenslotte zonde zijn als 1 mannetje zich in mijn harem begeeft.. Graag jullie mening over de plant op de foto in mijn album:

 

Alvast bedankt!

 

Northern Light

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu kan ik me vergissen maar deze ziet er wel erg mannelijk uit...

 

gallery_6240_80_1041662.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

'Het' heeft ballen maar ook vrouwelijke haren in de oksels.

 

Het is een Hermafraudite (man & vrouw in 1 plant)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Kortom: een vrouw met ballen! Wel een heel mooi voorbeeld voor een peuterkweker als ik. 'K heb de foto even opgeslagen als lesmateriaal voor mezelf. Als dat een probleem is dan hoor ik dat graag, Azagthoth.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Une 'ermaafroodieteuh? :D

 

Heb je problemen met lichtuitval o.i.d. gehad? Of waren het 'feminised' zaden toevallig? Ben wel benieuwd hoe die hermafrodiete eigenschappen erin komen... Van welke zaadhandel kwam die NL? :verrygood

 

 

En die pica is een uitgesproken voorbeeld! Die zou ik ook wel willen gebruiken als dat mag... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Une 'ermaafroodieteuh? :D

 

Heb je problemen met lichtuitval o.i.d. gehad? Of waren het 'feminised' zaden toevallig? Ben wel benieuwd hoe die hermafrodiete eigenschappen erin komen... Van welke zaadhandel kwam die NL? :D

 

 

@ All:

 

Dank voor jullie (zeer snelle) reacties! Bij zonsopgang zal ik direct maatregelen nemen...

 

@ Miss J:

 

Ga gerust je gang!

 

@ Mad Scientist:

 

Ik heb geen problemen met lichtuitval gehad. Zaden ontkiemd en een week onder een Eindhovense Flower Power groeilamp van 100 Watt gezet (18/6). Daarna nog een week op 18/6 onder een 400 Watt lamp. Nu sinds ca. een week op 12/12 onder diezelfde 400 Watt lamp.

 

De zaden waren niet feminized en zijn afkomstig van een "landelijk bekende online groothandel"...

 

Enniewee, t.z.t. zal ik nog wat nieuwe foto's posten, benieuwd naar jullie meningen!

 

Grtz.

Share this post


Link to post
Share on other sites
De zaden waren niet feminized en zijn afkomstig van een "landelijk bekende online groothandel"...

 

Incidenteel dus... Apart. Thanx voor de info. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

De zaden waren niet feminized en zijn afkomstig van een "landelijk bekende online groothandel"...

 

Incidenteel dus... Apart. Thanx voor de info. :D

 

Ik meen dat tweeslachtigheid inderdaad iets is wat relatief gezien niet veel voorkomt. Mijn verbazing was dan ook groot toen ik vanavond constateerde dat een tweede plant, ook Northern Light, tweeslachtig is... Dikke pech dus.

 

Ik ben benieuwd naar de verhouding tussen mannelijke en vrouwelijk planten die anderen met het kweken uit zaad behalen. Mijn resultaten vallen mij enigszins tegen:

 

------------------------------------------------------------------------------------

Northern Light Four Way Specials Totaal

Start: 11* 4 15

------------------------------------------------------------------------------------

Ontkiemd: 10 4 14

------------------------------------------------------------------------------------

Mannelijk: 5 2 7

Vrouwelijk: 3 2 5

Tweeslachtig: 2 - 2

------------------------------------------------------------------------------------

* aantal zaden

 

Mad Scientist, enig id of deze verhouding gemiddeld is? Wie-o-wie?

 

Grtz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het gemiddelde is gewoon 50/50 in feite .

 

Er zijn veel omstandigheden waaronder tweeslachtigheid de kop op kan gaan steken, maar het valt wel enigsinds te vermijden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...