Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Sirius

Tips Voor Binnenstebuiten Draaien

Recommended Posts

vooral bij de tip mislukt hij vaak

 

heeft er iemand tips voor me om mooie joints binnenstebuiten te draaien?

dingen waar ik goed op moet letten etc...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten eerste lekkere ruwe vloei (Kingsize smoking green is perfect :D).

Je likt het stukt langs de plaklijn waar dus vloei over heen zit, en gaat er met je vinger overheen om de vloei nog eens tegen de plakrand te drukken, dat herhaal je 4x, vergeet de tip vooral niet. Niet te vochtig maken anders scheurt het of komen er gaatjes in je joint. Vooral de stap met het vinger strijken over de vloei waar je hem hebt natgelikt niet vergeten, zo hecht de plakrand beter aan de vloei.

 

En uiteraard, goed kijken of je plakrand nog wel goed is.

 

vervolgens de vloei uitrollen en kijken of hij goed plakt, doet hij dit dan vouw je de vloei voorzichtig in een lijn richting de plakrand (dus als je hem eraf zou trekken zegmaar). Dan vouw je hem goed, lik je er nog 2 maal overheen om het stuk dat je scheurt lekker vochtig te maken. Daarna je gevouwde stuk uitvouwen, en over de vouwlijn, van de plakrand af scheuren (anders trek je je vloei misschien los).

 

Mijn methode :D

 

Op het laatsts, als er nog stukjes gescheurde vloei uitsteken die je niet goed hebt gescheurd ... Lik deze dan ff nat, zo vallen ze tegen de vloei aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm.. :D

 

Als ik eerlijk mag zijn, ben ik nog niet echt veel wijzer geworden hiervan..

Edited by 16 GRAM

Share this post


Link to post
Share on other sites

WAhjahaa heel verhaal voor niets whahaha :D

 

 

//EDIT Onnodig quoten

Edited by stijlloos

Share this post


Link to post
Share on other sites

het gaat nog steeds mis soms... het vloeitje plakt niet goed

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon binnenste buiten draaien,de tip iets laten uitsteken zodat je hem kan aantikken en niet hoeft af te branden,dan de likrand onder de vloei draaien,via de vloei het plakrandje nat maken,dan aanstryken en even wachten tot t droog is,dan afscheuren. :D,en opletten dat je plakrandje altyd recht zit,anders kan je m niet binnenstebuiten draaien,dus vloei uit een pakje waar t karton afgescheurt is voor tippies is dus onbruikbaar voor binnenstebuiten gedraaide joints

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit moet je hebben --->deze <---

 

bij movies, staan volgens mij de meest gangbare rolmethodes uitgelegd adhv filmpjes, de backwards roll dat is de rolmethode waar jij t over hebt

 

erg goede site !! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste draaiers rollers en stokers ...

 

Binnenste buiten is een feelling ...

Erg moeilijk uit te leggen ..

 

Belaqngrijk blijft ... verkruimel het goed, harde brokken voor het filter zorgen voor verstoppingen en een slechte aanloop ..

 

De aanloop is het belangrijkste, het filter en de opgerolde wiet moeten van een dezelfde doorsnede zijn.

 

Nooit eerst je plakrand verknoeien door loze pogingen tot insteek te proberen maar eerst vormen dan pas insteken.

 

bla bla bla ..

 

:D

 

 

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb het nooit geprobeerd eerlijk gezegd.. wil het wel eens doen <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites
gewoon een degou aan het papier krijgen, lee rje het vanzelf wel <_<

degou? wat is dat

Share this post


Link to post
Share on other sites

kweenie, alleen volgens mij neemt het wel veel tijd in beslag eer dat je het onder de knie hebt.

Wil het wel gaan oefenen in de zomer :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe kan een klodder kwijl me helpen beter binnenstebuiten te draaien dan? ;P

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon de joint(met rechte,gladde vloei,belangryk)binnenstebuiten draaien,en dan de buitenkant waaronder de likrand zit,nat likken zodat de likrand nat wordt en dus zal hechten.even aanstryken,en de rest van de vloei afscheuren.en om afbranden van de tip te voorkomen,de tip voor de helft naar buiten laten komen,en na draaien afstampen(voor gevordenden).ik draai al 10 jaar binnenstebuiten,ik vind binnenstebuiten draaien zelfs makkelijker dan de traditionele manier van draaien.eenmaal geleerd leer je t niet gauw af,hetzelfde als fietsen...

 

succes!! :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Belgen he :smoke

 

Neejoh <_< gewoon de plakand lekker nat maken en dan proberen dicht te rollen lijkt mij :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of je scheurt gewoon de plakrand eraf en draait hem oldskool style. Probleem opgelost. <_<

 

Ben je gelijk van die gomsmaak af in je jointje. Ik zie overigens het voordeel niet van binnenstebuiten draaien. Ik snap wel dat de overlapping van het papier op die manier zo klein mogelijk is, mahja je zit nog steeds met die gomrand. Ik scheur meestal een flink deel van de plakrand weg zodat ik ook niet zoveel overlapping meer heb, en ook geen plakrand. Alleen bij de tip laat ik nog een klein stukje zitten.

Mahgoed, daar ging het onderwerp eigenlijk niet over :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ 16 gram,eerst de likrand natmaken,daar gaan de meeste de fout mee in.dan moet je m namelijk in een rol de plakrand op de juiste plek krygen,en dat lukt niet altyd.gewoon de joint dichtrollen zonder te plakken,dat de likrand onder de vloei zit,en via die vloei maak je de likrand nat,zo zit ie perfect op zn plaats.dus dat je spuug door de vloei het likrandje nat maakt,en dus plakt.

 

@ supreme,hoe je ook draait,er zal altyd minimaal 2 lagen vloei over elkaar zitten(bij sommige zelfs 3 lagen,),en bij binnenstebuiten blijft alleen de gomrand over .trouwens wel een goede tip van jou,dat je de gomrand smaller maakt,zo rook je ook minder gom,en bij binnenste buiten zal er nog minder vloei gebruikt worden(zonder gomrand van 3 mm breed).en het verschil proef ik dus zekers wel,joints die zo gedraaid zijn (niet binnenstebuiten)geef ik meestal al na 1 haaltje door,zo'n vieze papiersmaak.

 

maar goed,ieder zn eigen smaak,mijn smaak is binnenstebuiten. :whistling

Edited by lee

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lee

Even voor de duidelijkheid; ik bedoel niet dat je een stukje van de gomrand afhaald maar de hele rand. Je hebt nl. geen plakrand nodig omdat de vezels van het gescheurde vloeitje blijven plakken als je ze nat maakt. :whistling <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites
...Je hebt nl. geen plakrand nodig omdat de vezels van het gescheurde vloeitje blijven plakken als je ze nat maakt...

Plakt dat echt goed genoeg?? Niet dat ik strax mijn joint verneuk...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gek dat ie goed plakt zonder plakrand.. ben benieuwd of het helpt :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...