Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

rataplan

Testronde 52 X Kalichakra Van Eigen Moeder Week 5 Bloei

Recommended Posts

Interessante watergeeftheorieen!... ik ben er zelf nog niet helemaal uit... in principe ben ik voorstander van water geven vanaf onderen... maar ik werk met grote potten (20 tot 50 liter) en zonder drainagebuis... nu hangt het van de pot en schotel af of het watergeven vanaf onderen goed werkt... sommige rondes gingen perfect, maar ik heb ook wel eens gehad dat er teveel water in de schotels bleef staan... dan is de afstand tussen de gaten in de bodem van de pot en de schotel te groot, vermoed ik...

 

Nu krijg ik ideeen om toch eens zo'n drainagebuis in een aantal 50 liter potten te passen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

SB wrote: maar ik heb ook wel eens gehad dat er teveel water in de schotels bleef staan... dan is de afstand tussen de gaten in de bodem van de pot en de schotel te groot, vermoed ik...

 

Dit begrijp ik niet je potten staan toch op de schotels neem ik aan? :D

 

Wij geven water van onder in wasmachine(lek)bakken & hebben hier eigenlijk nooit problemen mee. <_<

 

Extra tippie: gebruik om de oppervlaktespanning van t water te verhogen een uitvloeier.(NOBURN bijv) :smoke Als je dit bij t inwateren gebruikt & zeg 1 keer in de 1 1/2 week herhaalt zal dit resulteren in makkelijkere vochtopname en tevens betere vochtverdeling door t medium. :whistling

 

kusjes fotografe

Edited by fotografe

Share this post


Link to post
Share on other sites
Interessante watergeeftheorieen!...

 

Nu krijg ik ideeen om toch eens zo'n drainagebuis in een aantal 50 liter potten te passen...

dat is in combinatie met een tensiometer een mooi alternatief,geloof me vrij,eens je met deze zeer gemakkelijke manier van watergeven vertrouwd zal raken,dan is de keuze zeer snel gemaakt.... :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update week 3 Bloei...

De Onderlinge verschillen tussen de volledig organisch gevoede bak en de half organische bak zijn kleiner geworden,de volledig chemisch gevoede bak blijft achter,hier zijn de stekken merkbaar kleiner en minder bossig!

De Volledig organisch gevoede bak links...

De 16 stekken op 1m² zijn mooie planten geworden,de groei is er nog niet helemaal uit,toch zijn deze nu reeds een 60 a 65cm hoog geworden ondanks het toppen...

11910082210-thumb.jpg 11910305362-thumb.jpg

11910323636-thumb.jpg

Hier de volledig chemisch gevoede bak,hier is het duidenlijk dat de onderlinge hoogteverschillen en de kleiner gebleven planten volledig de oorzaak hebben van een onjuiste NPK verhouding...

11910340360-thumb.jpg

Hier de Half chemisch/organische gevoede bak met co² tabs,enzymen en bacterial,hier gaat het veel beter,als je goed kijkt,dan zie je links een stuk nog van de volledig chemisch gevoede bak...

11910384319-thumb.jpg

Volgende week terug een update...

Ps:om de foto's groter te bekijken volstaat het om er op te klikken

Edited by rataplan

Share this post


Link to post
Share on other sites

update week 4 Bloei:

De kalichakra stekken zijn nu uitgegroeid,de organische bak scoort zeer goed,opvallend meer kristalletjes op en rond het blad,ook het bladgroen ziet er zeer mooi uit ondanks het geen indica is...

 

week4bloei01127iq.jpg week4bloei00125fg.jpg week4bloei00822dz.jpg

De Volledig chemische bak,de topvorming zet door,een minder mooie bladkleur en grote onderlinge verschillen laten duidenlijk zien dat het geen topvoeding is!Ik ben dan ook niet tevreden met deze opstelling,en kan het dan ook niemand echt aanraden...

 

 

week4bloei00224et.jpg

De half organische chemische bak,hier gaat het ook wel goed,de topvorming is goed doorgezet,het bladgroen is ook mooi,maar kan toch niet tippen aan de volledige organische bak...

 

week4bloei00325in.jpg

wat vooral duidenlijk aan het worden is, dat is dat het bodemleven met de schimmels onvoorwaardelijk de oorzaak is van het succes van bak 1,de organische voeding is gewoonweg de sluitschakel die de kring tot succes rondmaakt,het is dus niet louter de voeding die de verschillen maakt,maar vooral het bodemleven dat verantwoordelijk is voor een gezonde plant,deze aarde is al zoveel gebruikt,en toch gaat het nu zelfs beter dan de vorige ronde wat een duidenlijk bewijs is wat een simbiose kan veroorzaken tussen de juiste schakels ondergronds...

Updates volgen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goede vergelijkende test, de winnaar is duidelijk.

Schoon plantje die Kalichakra.

 

Hier zit ook een aardekweekje in de pen,

vanzelfsprekend met het inmiddels bekende recept.

 

( Bio wil niet zeggen dat de meststoffen van beestenshit gemaakt is, wat mij persoonlijk nooit zo aansprak)

Share this post


Link to post
Share on other sites

:D :whistling :whistling :whistling <_< :smoke

ik sta er weer verstelt van ik blijf jou zeeker volgen

gr mi laaters

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sannie leans back and enjoys the ride :whistling

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Hele mooie test en wat een verschillen zeg! Vind het wel leuk dat mijn keuze voor de schimmels toch maar weer een goede lijkt te zijn. En het lijkt zo veel minder bewerkelijk dan het precies afpassen van de chemische voedingen. Zo zie je maar: moedertje natuur kunnen we niet evenaren. We moeten gewoon van haar leren. :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

:whistling :whistling als ik die verschillen zo zie,dan betreur ik het dat ik chemische voeding geef aan mn plantjes :D

 

<_< MAAR ik vind jou test wel het interesanst van allemaal (qua voeding) :smoke

 

jij samen met sannie hebben jullie mij wel overtuigt met dat organische voer. :whistling

 

ik ga de volgende ronde dat ook gebruiken zover het kan.

 

doe zo voort!!

 

gr pitt

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo,we zijn in de 5e bloeiweek,het is een mooie testronde aan het worden,de 3 aardebakken staan nu quasi gelijk wat het bloeien betreft.De organische bak blinkt uit in het verschil aan kristalletjes op en rond de topjes,ze zijn hier talrijk aanwezig...De half organische bak staat iets verder in bloei,maar heeft minder kristalletjes...De volledig chemisch gevoede bak bloeit nu sneller door,maar heeft weinig kristalletjes,ook de hoogtegroei is een stuk minder uitgevallen...

De volledig organisch gevoede bak met een rijk bodemleven...

13309061296-thumb.jpg

 

13309071364-thumb.jpg

 

 

De volledig Chemisch gevoede bak...

 

13309080096-thumb.jpg

 

De Half organisch/chemisch gevoede bak...

 

13309085224-thumb.jpg

 

En nog een beeld uit de organische bak...

 

13309094657-thumb.jpg

 

Nu beginnen de spannende laatste 4 weken,de chemisch gevoede bak zal duidenlijk het eerste klaar zijn,gevolgd door de half chemische bak,de organische bak zal als laatste eindigen maar met een overvloed aan thc kristallen,ben vrij benieuwd naar de laatste bloeifase nu...

Edited by rataplan

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee wat staat daar een raar plantje in die chemische bak...die is vergeten te gaan bloeien

 

voorde rest is het een duidelijke en goede topic

 

organisch rules!!

 

gr pitt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel mooi gaat dat rataplan :rofl

 

Een bodemleven behoort de plant(wortels)een stabieler bodemomgeving te geven,met dus minder schommelingen.

Hierdoor zal de plant er langer mooi uit blijven zien en zich veel makkelijker door onze kweekfoutjes heen werken zonder meteen gewichtsverlies te hoeven incasseren.

Omdat de pkanten zich beter in hun vel voelen zullen ze proberen zich zelf nog langer vruchtbaar te maken,en hoppa daar is je extra internode bloei inclussief de bijbehorende toppen :tu

 

Planten bloeien nu af in het tempo welke geregeld wordt door het bodemleven,en niet aan de hand van de toegereikte voedingsstoffen welke door de kweker toegevoegd wordt.

De planten worden gereguleerd door moedertje natuur met idem smaak en geur.

De kwaliteit van bak 1 kan door geen andere geevenaard worden,als de opbrengst ook ok is heb je de juiste sleutel gevonden.(mijn ervaringen zijn juist met bodemleven een hogere opbrengst).

 

Al met al te gek dat je deze test met ons allen wil delen.

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuke resultaten al met al... van een prachtige test! Helemaal te gek dit, let's all grow bio.. dan is het ook gedaan met de chemo wiet uit de shop's! Ik denk opzich dat het op groteschaal met het aardebak systeem van Rata ook nog best uit zou kunnen, niet heel veel arbeids intensiever dan het vullen van 10001000 kleine potjes met van die mapito troep... toch?

 

Laters, Snowie

Share this post


Link to post
Share on other sites
hee wat staat daar een raar plantje in die chemische bak...die is vergeten te gaan bloeien

 

gr pitt

mooi opgemerkt...Was een zaadje dat in zaai en stekgrond niet ontkiemde en bij in het compostvat is terechtgekomen in de winter...De compostaarde is mee in de bak verwerkt,en plotseling over 14 dagen kwam er een zaailing tevoorschijn tussen de stekken :rofl

ach laat deze gewoon staan,is een vrouwtje trouwens,zal nooit klaar zijn op tijd maar krijg het niet over mijn hart om deze te killen...

Bedankt voor het volgen van het experiment aan iedereen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

geweldig mensen met hart en ziel voor de dames :rofl

ik heb hier niks aan toe te voegen ik ben spraakeloos

gr mi laaters

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt allen voor de positieve reacties... :lol:

We zijn begin week 6 bloei,nog een dikke 3 weken en de resultaten van deze test zullen duidenlijk worden,in de volledig chemische bak zijn de onderste topjes al aan het afrijpen,de andere 2 bakken gaan rustig voort,de volledig organische bak heeft nog geen enkele bladverkleuring,in de andere bakken begingt dit nu stilletjesaan onderaan,daar is hier en daar al een blad lichter van kleur,vooral in de volledig chemisch gevoede bak...

 

De organische bak,het gaat steeds maar beter,de thc kristalletjes zijn hier bijna allom vertegenwoordigt..

 

Foto=S48IUUQW.jpg

 

Foto=P8AWPMHR.jpg

 

De rijkelijk aanwezige thc kristalletjes...

 

Foto=ZWBVSLHD.jpg

 

Foto=W8CSTSHR.jpg

 

De volledig chemisch gevoede bak...

 

Foto=RBVUWZB6.jpg

 

En de half organisch/chemisch gevoede bak...

 

Foto=UKXXQJV4.jpg

 

Updates zullen volgen,er staan in elke bak evenveel planten,het zal een spannende race gaan worden qua gewicht,maar vooral qua smaak...

Edited by rataplan

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb hier niks aan toe te voegen... 't spreekt voor zich :lol:

 

gr pitt

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben nauw benieuwd hoeveel het in gewicht zal gaan schelen .... :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

die derde foto mooi gedaan ik krijg trek :D

 

ik blijf dit volgen :lol: :P :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgende update begin 7e bloeiweek...

Verschillen in thc kristalisatie tussen de volledige organische bak en de volledig chemische bak zijn sterk,de volledig chemische bak zit in de laatste 2 weken,hier bruinen de haartjes nu ook bovenaan,gevolgd door de half organisch chemische gevoede bak,als laatste zal de volledig organische bak klaar zijn,maar de aanmaak van thc kristalletjes blijft verbazen...

De organische bak...

 

Foto=QM3AWWJZ.jpg

 

Foto=QJBREKYB.jpg

 

Foto=YFRUG3FA.jpg

 

Foto=V3UOFLZ7.jpg

 

Foto=TBL7WDG8.jpg

 

De volledig chemisch gevoede bak...

 

Foto=YFF7HSX7.jpg

 

De half organisch/chemisch gevoede bak...

 

Foto=WQBYWES3.jpg

 

Updates volgen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Duidelijke taal :lol:

 

Het is logisch dat de chemische bak het eerste klaar is met bloeien,dit vooral vanwege de bloeivoeding welke gebruikt wordt.Het toevoegen van bloeivoedingen (chemisch) zorgt ervoor dat de plant zich klaar gaat maken voor het einde.

 

De bak welke door een bodemleven gereguleerd wordt laat de planten zelf bepalen wanneer ze klaar zijn.

Tevens zullen je planten hoogstwaarschijnlijk nog een extra internode-bloei krijgen omdat ze het zo aangenaam naar de zin hebben :P

 

Heel mooi te zien aan deze opzet is dat al die middeltjes om mega wauwie hoepie de poepie toppen te krijgen meer slecht als goed doen,en zekers niet voor een meeropbrengst zorgen.

Nog sterker denk ik wel zeker te weten dat de organische bak ook meer grammen gaat opbrengen.

Dus veel wiet op een zo gezond mogelijke manier geteelt :P

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update begin week 8 Bloei.

----------------------------------

De organische bak is nu ook aan de laatste fase begonnen,ook hier worden de haartjes nu snel bruiner,gok nog een dag of 10 hier,sommige pheno's zijn nog spierwit in de hoofdtop waar andere pheno's doorrijpen...

 

Foto=7QKLU4AK.jpg

 

Foto=PJZ7ZMIA.jpg

 

Foto=JPNCHOUF.jpg

 

Foto=DPBSAYWY.jpg

 

Foto=C7RYRMP6.jpg

 

De Chemisch gevoede bak,hier rijpen de planten mooi door,ze zijn lager uitgevallen maar met toch mooie buds...

 

Foto=B4KV7JHU.jpg

 

De half organisch/chemisch gevoede bak,ook hier mooie buds,de planten zijn wel groter dan in de volledig chemisch gevoede bak...

 

Foto=YMCZXL3Y.jpg

 

Sommige bladeren vergelen nu meer en meer,het einde begingt in zicht te komen,de organisch gevoede bak staat er nog het beste bij,ook is daar de thc ontwikkeling beter ontwikkeld en rijkelijk aanwezig...

 

Updates volgen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...