Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Ratten. Voorheen: vtmuis

Weer Thuis Van Vakantie :(

Recommended Posts

Het was heerlijk maar uiteraard veel te kort :D

Wel was het leuk thuiskomen :)

Mijn schoonmoeder (bijna 70) heeft meer dan een week voor de plantjes gezorgd en heeft het heel goed gedaan :D

Vooral de Afghaantjes staan er heel goed bij :P

Het was een beetje stricky om de avond voor de vakantie nog een nieuwe kast in gebruik te nemen maar de IKEA kast is perfect!

De komende dagen zal ik nog folie aan de binnenkant plaatsen en er zijn nog een paar kiertjes die gedicht moeten worden maar dat komt nog wel.

De 4 spaarlampen (ook van IKEA) die erin hangen doen het naar behoren, het zijn 20 watt lampen(vergelijkbaar met een 100 watt gloeilamp en 1400 lumen) zorgen voor een temperatuur van 26 graden.

Mijn schoonmoeder heeft er voor gezorgd dat de lampen lekker dicht op de planten hingen en ik kreeg het idee dat ze het nog wel leuk vond om te doen :D

Mijn schoonvader weet van niets :verrygood Hij is een Rechter in ruste en zal er waarschijnlijk niet zo makkelijk tegenover staan als mijn schoonmoeder :j

 

Voor de volgende vakantie hoef ik me dus geen zorgen te maken ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

jaja man da is toch ook wel geen normale schoonmoeder zeker. echt wel chill voor je :D

 

Ik hoor hier dikwijls over die Ikea kast.

Heb je daar soms een foto van? hoe zijn die afmetingen en wat voor lamp staat er in?

Share this post


Link to post
Share on other sites

lachen hoor, dat van je schoonmoeder.....

 

Bij ons was het net andersom. Mijn schoonvader heeft eens anderhalve week op de plantjes gepast. Als mijn schoonmoeder dat zou weten zou ze zich de tering schrikken.

 

Wij zijn immers van die nette mensen en die doen zoiets toch niet..... :D :D

 

Maar wel lopen te janken toen we laatst een plasma scherm kochten...!!!

 

"Waor doun jou dat wel nait van.......`t ken ook nait op bie jou......" HAHAHAHA!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het was heerlijk maar uiteraard veel te kort :P

Wel was het leuk thuiskomen :P

Mijn schoonmoeder (bijna 70) heeft meer dan een week voor de plantjes gezorgd en heeft het heel goed gedaan :D

Vooral de Afghaantjes staan er heel goed bij :D

Het was een beetje stricky om de avond voor de vakantie nog een nieuwe kast in gebruik te nemen maar de IKEA kast is perfect!

De komende dagen zal ik nog folie aan de binnenkant plaatsen en er zijn nog een paar kiertjes die gedicht moeten worden maar dat komt nog wel.

De 4 spaarlampen (ook van IKEA) die erin hangen doen het naar behoren, het zijn 20 watt lampen(vergelijkbaar met een 100 watt gloeilamp en 1400 lumen) zorgen voor een temperatuur van 26 graden.

Mijn schoonmoeder heeft er voor gezorgd dat de lampen lekker dicht op de planten hingen en ik kreeg het idee dat ze het nog wel leuk vond om te doen :D

Mijn schoonvader weet van niets :verrygood Hij is een Rechter in ruste en zal er waarschijnlijk niet zo makkelijk tegenover staan als mijn schoonmoeder :D

 

Voor de volgende vakantie hoef ik me dus geen zorgen te maken ;)

 

Chill man

 

Wanneer komen de foto's van je plantjes :) :j

Share this post


Link to post
Share on other sites
jaja man da is toch ook wel geen normale schoonmoeder zeker. echt wel chill voor je :verrygood

 

Ik hoor hier dikwijls over die Ikea kast.

Heb je daar soms een foto van? hoe zijn die afmetingen en wat voor lamp staat er in?

 

 

Behalve voor de plantjes zorgt ze ook voor het grootste gedeel van de huishouding hier :D

2 soms 3x in de week komt ze langs om haar naam waar te maken: Schoon(maak)moeder ;)

Het is altijd erg gezellig en we zitten ook behoorlijk lang koffie/ thee te drinken maar ze kan heel goed schoonmaken :D

 

Ik kan de kast even niet vinden op de IKEA-site maar ze hebben hem nog wel.

Op marktplaats en al die andere verkoop-site's kan je ze voor veel minder krijgen en daar staan ook foto's bij.

Hij is er in wit en in het blauw, neem de witte want de binnenkant van die blauwe is ook blauw!!

De kast is 165 hoog, 100 breed (98 cm. binnenmaat) en 50 diep.

 

Ik durfde er net voor de vakantie geen 400 watt in te gooien want er was geen tijd om te testen en heb er 4 spaarlampen ingehangen en dat werkt dus ook en denk dat ik het zo maar laat, zal een weekje of wat langer duren maar dat geeft niet.

 

Ik zal binnenkort is wat foto's maken.

De kast heb je binnen een uur in elkaar (mijn vrouw bedoel ik dan) en de hoogte is voor mij genoeg, ik hou de plantjes laag en dankzij de spaarlampen kunnen ze toch nog een eind groeien zonder te verbranden.

 

Ik ben er erg blij mee en voor 5 plantjes is hij groot genoeg :j

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chill man

 

Wanneer komen de foto's van je plantjes :D :D

 

Zal deze week een paar mooie foto's proberen te maken, ze moeten wel allemaal een beetje stilstaan :verrygood

Daarna nog even uitzoeken hoe ik ze hier moet plaatsen maar daar is de zoekfunctie voor ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
ja toff voor je

 

positief

 

pitt

 

Ik ben altijd positief :verrygood en erg blij met mijn schoonmoeder :D

Ze heeft me vergeven dat ik beide schoonouders had ingeschreven in " Rusthuis Avondrood maar nog niet dood" :D of dat ze bij terugkomst van een vakantie allemaal stickertjes op hun waardevolle spullen aantroffen met voornamelijk mijn naam erop, ik had de erfenis vast verdeeld ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een supertof wijf die schoonmoeder van je ! :D

 

gelukkig heb ik ook zo'n leuke oma, over een maand mogen er 4 plantjes bij haar in zo'n glazen tomatenkastje staan, maar het is volgens mij wel een ''zeldzame verschijning'' :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja mijn schoonmoeder 81 krijg er ook 4 in haar tuin en ze weet wat het is en ze gaat ze verwennen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn Robin kast is weer beter geworden :j

Afgelopen dagen heb ik met radiator-isolatie de kast aan de binnenkant behangen :D

Er kwamen aardig wat rollen dubbelzijdig (hittebestendig) tape aan te pas maar het resultaat qua warmte is geweldig! :D

Ik moet nu gaan oppassen dat de temperatuur niet boven de 29 graden uitkomt en dat met 4 spaarlampen :D

Had ik voor het beplakken van de kast nog een temp van 20 graden helemaal beneden nu is dat al 24 graden en bij de toppen is het bijna 29 graden.

De komende dagen zal ik moeten uitvinden wat de beste hoogte is voor de lampen maar het gaat de goede kant op en dat met wat simpele lampjes, kast en isolatiemateriaal :verrygood

Oke.... ik snap ook wel dat de planten geen wereld opbrengst zullen leveren maar ook geen hoge stroomrekening en als ik er genoeg vanaf kan halen, ben ik (en mijn vrouw) al erg happy :)

 

Ik heb al foto's gemaakt en zal morgen is even kijken hoe ze te plaatsen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...