Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
40 pp

Help! Wat Moet Ik Doen?? Spint In Dag 53 Bloei

Recommended Posts

ik heb met een vergroot glas gekeeken maar kon geen vinden

maar wel spinewebjes onder bij de stamen en op somige buds.

ik heb ze al verwijdert en ik heb knoflook planten er bij in staan

en ik heb ze met neem olie bewerkt en nog spint!!!!!!!!!

ik heb net 4 keer gespoelt met enzymen de buds zijn al wel hard

maar niet rijp somige wel maar de meeste nog niet.

ik ben er al met een stofzuiger over heen geweest en ik heb

de planten van onderen besproeit met knoflook en afwasmidel

met heet water. o ik heb wel een dikke huisspin gevonden die

zit nou in de stofzuiger heeft iemand nog meer oplosingen??

of moet de schaar er in ??? wie o wie kan mij helpen ???? :D :D :verrygood

gr mi laaaaaaters

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou gewoon rustig afwachten tot je planten klaar zijn

en met de hand de spinnen webben weg halen

 

als je het bij oud valt het erg mee

 

 

tnt

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik heb met een vergroot glas gekeeken maar kon geen vinden

maar wel spinewebjes onder bij de stamen en op somige buds.

ik heb ze al verwijdert en ik heb knoflook planten er bij in staan

en ik heb ze met neem olie bewerkt en nog spint!!!!!!!!!

ik heb net 4 keer gespoelt met enzymen de buds zijn al wel hard

maar niet rijp somige wel maar de meeste nog niet.

ik ben er al met een stofzuiger over heen geweest en ik heb

de planten van onderen besproeit met knoflook en afwasmidel

met heet water. o ik heb wel een dikke huisspin gevonden die

zit nou in de stofzuiger heeft iemand nog meer oplosingen??

of moet de schaar er in ??? wie o wie kan mij helpen ???? :D :verrygood ;)

gr mi laaaaaaters

 

Hahaha irritant he!!!

 

Nou het kan natuurlijk ook gewoon een spin zijn. Want het is raar dat je geen spint kan vinden. Heb je wel goed gekeken, want meestal als er webjes zijn dan stikt het echt van de spint!

 

Hoelang moeten ze nog? Want ik heb ook een keer spint gehad en de planten moesten nog een week staan.

We hebben toen het schijt gehad aan die irritante klote beesjes en hebben alles afgespoten met de doucheslang en gewoon laten staan.

Je had de webjes moeten zien toen de planten aan het drogen waren, echt niet normaal. Uiteindelijk hadden we nog wel goede toppen aan over gehouden.

 

Dus als ze niet lang meer hoeven te staan zou ik het zo laten. Anders zou ik naar een growshop in de buurt gaan en die hebben vaak wel gif staan om te spuiten. Zo gaan ze vanzelf kapot.

 

Succes :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

tnt bedankt voor jou reaktie ik heb alle spinewebjes weg gehaalt

vanavond maar eeven weer kijken lampen zijn nu uit ik hoop

dat het niet erger word gr mi laaters

 

-beyond- ik moet nog een dag of 10 ik hoop dat ze het over leven

maar mieschien was het wel de huisspin ik hoop het.

iritante kut beesjes gr mi laaters

 

-beyond- ik gebruik nooit gif het is eigen rook waar dus bio

Edited by 40 pp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spint in dit stadium...

 

niks meer aan doen....stofzuiger gebruiken....dan maar elke dag een keer zuigen....als je er maar 40 hebt.

wordt anders als je een hok hebt met 1500. hahaha.

 

bedenk alleen nu maar al vast een oplossing wat je gaat doen als je geoogst hebt...en weer een nieuwe kweek wil opzetten...

want die sspint gaat niet weg...

 

je zal toch je temp een beetje in de gaten moeten houden...en je luchtvochtigheid....

spint vind het heerlijk....en plant zich extreem snel voort...als de temp te hoog is en de LV te laag is.

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Whiz

Blijft de spint in je hokkie hangen nadat je klaar bent?????

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

spint blijft in je hok als je er nix aan doet..

 

ze verstoppen zich in de meest onmogelijke kiertjes,zoals achter je zwart/wit folie,achter en tussen je vsa's etc :verrygood

en wachten daar gezellig totdat jij nieuwe verse slachtoffers in je hok brengt,zodat ze zich fijn en in een rap tempo kunnen vermenigvuldigen :D

 

 

 

als je aangetaste planten oogst,probeer dan alles aan de tak te laten zitten[dus niet bolletjes losknippen en op een droogrek pleuren].

 

spint kruipt namelijk omhoog,na een dag of wat zul je zien dat er bovenop de afgeknipte stengel een donker ''propje''zit,das één krioelende massa spint..

 

knip dat er voorzichtig af boven een pedaalemmer oid. :D

 

groetels

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mischien heb je hier wat aan:

 

SPINT

 

Dit is de verschrikking van iedere teler. Menige oogst is door deze minuscule beestjes volledig verwoest. Ze zijn maar zo klein als een speldenknopje. Meestal zitten ze aan de onderkant van aangetaste bladeren en ze lopen of heel langzaam of niet. Als je geen goede ogen hebt zie je ze echt niet. Aangetaste bladeren herken je echter direct. Ze worden meer en meer gespikkeld en in een later stadium zullen ze hele toppen inspinnen met een wit web.

 

Het is absoluut noodzakelijk om deze plaag te bestrijden, anders zal de hele oogst verloren gaan. Als je naar de growshop gaat zal deze over het algemeen roofmijten adviseren. Deze natuurlijke vijand van de spint zal dan aan de slag gaan om het aantal beestjes te reduceren. Je zult echter nooit van de spint afkomen. Een ander probleem is ook dat de roofmijt het vaak om de één of andere reden niet goed doet in de plantage.

 

Als je vervolgens terug gaat naar de growshop dan heb je kans dat ze een "heel goed" natuurlijk bestrijdingsmiddel zullen aanprijzen. Een mengsel van Spaanse pepers en zo. Denk maar niet dat dit werkt! Misschien....... als je goed luistert, dan zul je een zacht olé horen, maar meer ook niet.

 

Intussen gaat het slechter en slechter met de oogst en ten einde raad gaat de teler weer terug. Waarop de growshop waarschijnlijk een gif in een spuitbus zal voorschrijven met de raad iedere plant apart te nemen en af te spoelen met koud water, om zodoende de webben te verwijderen. Hierna moet iedere plant volledig bespoten worden, ook onder de bladeren. Natuurlijk zal deze intensieve behandeling het aantal spinten reduceren, maar wederom zal je niet van de spint afkomen.

 

Ik ken telers die jarenlang op de genoemde wijze bezig waren met het bestrijden van spint. Ze weten de schade vaak wel te beperken door de intensieve bestrijding, maar komen niet van de plaag af. Soms besluiten ze zelfs om de plantage volledig leeg te halen en voor enige tijd niet te telen om zo van de plaag af te komen.

 

Een kennis heeft bij toeval een bestrijdingsmiddel ontdekt dat speciaal voor spint gemaakt is (SPINTOXINE®). Het werkt dan ook niet op andere beestjes. Hoe het middel precies werkt weet ik niet. Wel weet ik dat licht sprayen de spint volledig doet verdwijnen. Na twee eenvoudige behandelingen van de hele plantage (neemt slechts een paar minuten in beslag) is de spint uit de volledige plantage verdwenen. Vreemd is wel dat je de spint na het sprayen vaak nog dagen rond ziet lopen, het middel is dus niet direct dodelijk.

 

Wel kan het middel bijwerkingen hebben. Over het algemeen wordt het door alle planten goed verdragen in de groeiperiode. Bij sommige soorten kunnen er in de bloei echter vervormingen van de toppen optreden.

 

Als je echter een liefhebber van dieren bent zie dan hierna wat alternatieven voor chemische bestrijding.

 

· Phytoseiulus persimilis: een 0,6mm. grote, zeer beweeglijke spintroofmijt die direct op zoek gaat naar de spintmijt. De volwassen roofmijt bejaagt de spintmijt in alle stadia, ook de eieren worden verorberd. De larven van de roofmijt zijn ook actief; zij eten de eieren en de jonge spintnimfen. Een hogere temperatuur (max. 30°C) en luchtvochtigheid (>65%) leiden tot een grotere activiteit van deze roofmijt. U kunt deze roofmijt dus helpen door de luchtvochtigheid op peil te houden; de spintmijt houdt van een lagere luchtvochtigheid. Onder voor deze roofmijt optimale omstandigheden, planten zij zich ongeveer 2x zo snel voort als de spintmijt. De roofmijten zijn verpakt in een flesje van 300 exemplaren, goed voor ongeveer 40 planten. De inhoud van het flesje verspreid uitstrooien op de bladeren van de planten. Preventief uitzetten heeft geen zin omdat deze mijt de eigen soortgenoten eet wanneer er een gebrek is aan spintmijten.

 

· Macrolophus caliginosus: een groene roofwants van 2 tot 4 mm. groot met rode ogen en lange appelgroene antennes. Doordat het wantsje hoog op de pootjes staat kan ze zich zeer snel verplaatsen. Deze roofwants bejaagt de spintmijt eveneens in al haar ontwikkelingsstadia. Hoewel deze roofwants een voorkeur heeft voor de witte vlieg als prooi, pakt hij dus ook de spintmijt aan, evenals bladluis en tripsen. Deze roofwants kent een langzame ontwikkeling (19-20 dagen) en blijft ongeveer 30-40 dagen actief. Aantal eieren: 100-200. De optimale temperatuur voor deze roofwants: 25°C.

 

sorry is wel een groot verhaal

Share this post


Link to post
Share on other sites
@Whiz

Blijft de spint in je hokkie hangen nadat je klaar bent?????

gr ert

 

rozo zegt het al..

 

spint blijft zeker hangen..en wachten rustig af of je nieuwe stekjes...

 

je moet je hok helemaal ontsmetten.

dat wil zeggen....je hok lucht dicht maken......helemaal lucht dicht.

dan is er een automatische insectside spuitbus te krijgen die vernietigd echt alles....

het is een spuitbus met 1000ml erin....

die zet je in je hok.....druk de knop in...en je moet binnen 2 min eruit zijn..anders krijg je zelf ook het schadelijke gif binnen..en laat dit 12uren lang hangen...die mist...

na 12 uren zet je de afzuiger pas aan..en zuig je alles af.....

 

gegarandeers dat je ruimte spint en de rest van het ongedierte vrij is.

 

ook al heb je geen spint gehad...is het zeker raadzaam om je hok te ontsmetten met water en dettol.

 

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor de veele reakties ik heb vamorgen nog gekeeken

maar kan niks meer vinden maar ik let goed op.

ja ik heb een naat ondekt bij de deur mag ik die dicht kitten

nou dat ze eind week 8 bloei zijn is dit niet schadelijk voor de

planten????? wat een tekst en uitleg :D

gr mi laaaaters

Share this post


Link to post
Share on other sites

sjees, je hok ontsmetten met n spuitpus incecticiden? Ik heb mn hok naast mn bed staan en ik kan niet garanderen dat het luchtdicht is. Zou gewoon schoonmaken met een sopje van ammoniak en schoonmaakmiddel niet gewoon voldoende moeten zijn?

 

buiten dat zou ik graag willen weten wat men bedoeld met onderdompelen. In welke vloeistof moet ik mn planten onderdompelen? Ik ga morgen nieuwe stekken halen en het laatste dat ik wil is opnieuw spint krijgen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

schoonmaken met dettol of anders ontsmettingsprodukt.

Daarna paar dagen rust en dan zou ik een rookbom installeren.

Ben je toch eventjes op uw gemak voor spint.

Je zal ze moeilijk voor altijd wegkrijgen.

 

Spint start altijd op de onderste bladeren. Kleine wittepuntjes op bovenkant blad rond de nerven.

eigenlijk zitten ze onder het blad, dat puntje is de schade.

Spint is arachno, spinachtige. Er bestaan verschillende soorten, allemaal even schadelijk.

Ze houden niet van koude, ze vertrekken.

In de natuur is augustus de spint maand.

 

Als je sproeit tegen spint dan vallen de meeste bladeren af die te zwaar aangetast waren.

 

succes want dit is geen lachertje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ThE WhiZ ik hep er trouwens 27 staan

bedankt voor de veele informatie :D :D

maar kan ik ze nog een weekje laaten staan of niet ik

haal elke dag de spinewebjes weg met de stof zuiger

en met de hand ze staan nu 56 dagen in de bloei

ik wil nog een week door met spoelen en dan knippen

hier fotos van de dames dag 54 bloei

http://www.mijnalbum.nl/Album=GXMPMYAS

 

gr mi laaters

Edited by 40 pp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...