Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
mono

Nederland Tegen Terrorisme

Recommended Posts

Echt schijt ziek word ik van deze overheidscampagne.

Met d'er idiote reclame campagnes en folders en fucking buttons!

Echt alles maar ook alles word in werkingg esteld om je er aan te herinneren dat er gevaar is!

Fuck zeg lekker paniek zaaien en iedereen bang laten zijn.

Zo kunnen wij de democratie wereldwijd brengen zeker?

Wat vinden jullie van deze campagne?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het terrorisme en de haat tegen de vs die er in de wereld is, heeft de VS grotendeels haar haar eigen buitenland beleid te danken. Aanslagen plegen en zoveel mogelijk burgers treffen is erg en zou niet moeten gebeuren. But what comes around goes around

Share this post


Link to post
Share on other sites

jaaah idd wat een onzin, allemaal folder bullshit van pvda

nederland tegen terrorisme :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er moet natuurlijk gewaarschuwd worden dat er kans is op een terroristische aanslag, maar dat je spoorweg personeel of politie moest inschakelen als je iets 'verdachts' ziet... ligt toch voor de hand :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind het 'meehobbelen' met de VS ook bullshit.

Maar een folder die gericht is tegen terrorisme met wat tips om heel Nederland in te lichten

over de huidige toestand vind ik een goed initiatief, aangezien er nou eenmaal aanslagen zijn gebeurd waarbij wel een koffertje werd achtergelaten in de trein o.i.d. Een beetje extra alertheid is altijd wel goed vind ik. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat meehobbelen is idd echt onzin, vergelijk nederland eens met andere landen, ik ben best trots op mijn landje hoor maar we willen echt OVERAL bijhoren, minpunt

Share this post


Link to post
Share on other sites

het valt hier eigenlijk best nog wel mee. Ik was enkele weken geleden in engeland en daar is het nog veel erger. Er zijn daar regelmatig oefeningen bij grote bedrijven waarbij echt letterlijk met een stopwatch wordt geklokt of alle medewerkers snel genoeg het bedrijf kunnen verlaten. Er zijn echt per afdeling mensen verantwoordelijk voor dit soort zaken. Het gaat om oefeningen om wat te doen bij aanslagen, dus niet bij brand; dit heeft een lagere prioriteit daar. Bij sommige bedrijven zijn enkele malen per week dit soort oefeningen en met de regelmaat van de klok moeten ze aantreden voor valse alarmen. Dat is pas mensen een onveilig gevoel aanpraten....

 

Ik was vorig jaar in amerika. Daar wordt in de metrostations omgeroepen dat wanneer je een tas of koffer ziet die verdacht is je gelijk een nummer moet bellen. Deze melding was ook zichtbaar op grote wallboards. Dat is pas mensen een onveilig gevoel aanpraten....

 

Ik denk niet dat de overheid hier een schrikbewind voert. Je fiets moet je in nederland op slot doen, maar het is ook niet zo dat je per definitie mag verwachten veel gevaar te lopen om getuige te zijn van een terroristische aanslag. Het is maar net in hoeverre je de angst voor terrorisme zelf toelaat in je leven. Vanuit de overheid komt die tendens op dit moment niet.

 

Misschien zal alles beter worden als Verdonk straks minister president wordt....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Misschien zal alles beter worden als Verdonk straks minister president wordt....

 

 

Ja dan kan die vieze hoer nog meer kampfen bouwen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

De manier waarop we in dit land met vreemdelingen omgaat zorgt juist voor haat, haat is weer de voedingsbodem voor terrorisme. Door de persoon die verantwoordelijk is voor de deportatie centra, als premier te kiezen zijn we denk ik nog veel verder van huis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben heel benieuwd hoeveel zo'n campagne nou kost, en nog belangrijker wat het opbrengt. Mahja, dat is natuurlijk niet na te gaan, en dat is dan ook direct hun geluk. Als de resultaten meetbaar waren zoals bij een normale bedrijfscampagne dan zouden ze echt niet met zulke stompzinnige concept komen..

I love 50 km/uur.. nou ik ook hoor als je er 30 mag :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik ben heel benieuwd hoeveel zo'n campagne nou kost, en nog belangrijker wat het opbrengt. Mahja, dat is natuurlijk niet na te gaan, en dat is dan ook direct hun geluk. Als de resultaten meetbaar waren zoals bij een normale bedrijfscampagne dan zouden ze echt niet met zulke stompzinnige concept komen..

I love 50 km/uur.. nou ik ook hoor als je er 30 mag :D

 

Die campagne slaat inderdaad echt nergens op..

Share this post


Link to post
Share on other sites
De manier waarop we in dit land met vreemdelingen omgaat zorgt juist voor haat, haat is weer de voedingsbodem voor terrorisme. Door de persoon die verantwoordelijk is voor de deportatie centra, als premier te kiezen zijn we denk ik nog veel verder van huis.

 

Ik vind dit nogal overdreven maarja :D

Ieder zijn mening

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, wel beetje overdreven.

Buitenlanders zijn toch blij als ze een verblijfsvergunning krijgen ?

Als ze een baan krijgen ?

Ze zouden ons dankbaar moeten zijn voor het geld wat wij aan ze uitgeven ipv ons te haten.. (niet dat iedereen dat doet)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmz het is mischien inderdaad een beetje overtrokken. Maar Rita verdonk staat voor mij symbool voor de verharde manier waarop wij met (uitgeprocedeerde) asielzoekers omgaan. Mensen die in een gevangenis worden gezet inclusief kinderen, en alleen omdat zij asiel hebben aangevraagd. Daarbij komt nog dat mevr Verdonk de 2e kamer al meerdere malen verkeerd heeft ingelicht. De manier waarop wij met deze mensen omgaan doet mij gewoon pijn. En door iem als Verdonk dan lijsttrekker te laten worden -> en nog erger premier, laat je zien dat je haar gedrag en beleid goedkeurt. En dat gaat er bij mij niet in.

 

Aan de andere kant is het misschien beter dan Verdonk lijsttrekker van de VVD wordt dan Rutte. Als Verdonk lijksttrekker wordt zal ze waarschijnlijk veel stemmen weg gaan halen bij schreeuwlelijkerds als de heer Wilders en Pastors.

 

naja we zien wel wat het wordt, als het aan mij ligt

 

Jan Marijnissen for president!!!!!!!!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja, hallo, blijf een beetje bij de positieven.

Weet je niet wat mensen hier krijgen (mensen die uitgezet worden en asiel hebben gevraagd).

Grote cellen met TV's, magnetron's, ze mogen roken, krijgen 25 Euro (zoiets) aan zakgeld per week.

Genoeg eten e.d.

Dit weet ik uit betrouwbare bron.

 

Kweet niet hoe jullie aan dit idee zijn gekomen (misschien Nova gekeken over de detentieboot ?)

 

Ik kan jullie vertellen uit betrouwbare bron dat veel dingen die deze Reporter heeft gezegd totaal niet kloppen, zo zijn er wel brandoefeningen geweest. Het eten wat ze krijgen is genoeg,

genoeg voor 2-3 maaltijden op een dag.

 

Ik denk eerder, waar gaan de belastingcenten heen...

Het is aardig luxe in Nederland en men wordt zeker humaan behandeld als asielzoeker / illegaal / iemand die moet worden uitgezet.

 

Zo heeft het meisje dat - ''werd uitgezet en niet eens haar VWO mocht afmaken'' - rond de 10.000 euro meegekregen, toen ze al eerder was uitgezet, om in haar eigen land haar studie af te maken.

Dit geld heeft ze aangenomen en ze is teruggekomen als illegaal in Nederland en heeft de 10.000 (ja, je leest het goed. rond de 10.000 euro van onze belastingcenten) opgemaakt in Nederland, en niet aan studie.

 

Kan nog wel doorgaan hoor... <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey chilty zou jij dan niet willen ruilen met die mensen, als het daar zo lux is? Ookal zouden ze daar op het terrein een 4 baans tennisveld hebben, bubbelbaden en dergelijke, die mensen zijn beroofd van hun vrijheid en privecy. Geef die inmiddels beruchte 26000 mensen een verblijfsvergunning, en gooi daarna de grenzen dicht.

 

Hadden die mensen in het deportatie centrum op schiphol maar een brandoefening gehad.

 

Rita bedankt, levend verbrand

Edited by drbibber

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben het wel eens met chilltyperiod, we doen genoeg voor die mensen als ze hier komen om asiel aan te vragen.

 

en ze hebben zeker genoeg te eten, en vrijheid in mate ze mogen overal gaan en staan als ze zich sávonds maar weer melden.

 

verder heb ik een goed 1,5 jaar op deze centra's gewerkt en geloof me nou maar zielig zijn ze niet.

op het ene centrum is het wat mooier dan het andere, maar zolang dat ze auto rijden met de duure merk kleiding lopen wiet kunnen dealen etc.

 

heb ik geen medelijden met deze mensen, en toen voor de 3e keer me auto daar open gebroken was vondt ik het wel leuk genoeg geweest.

 

dat ze gevlucht zijn voor iets staat hier los van, dit is een onderwerp appart.

 

gr.

 

p.s. we wijken wel van het onderwerp af

 

 

bron wezeloos

Edited by wezeloos

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik vind het 'meehobbelen' met de VS ook bullshit.

 

o ja , wij doen volop mee in Irak en Afganistan als klein landje .

 

Zo wie zo bestrijdt de VS geen terreur , ze kweken het op deze manier juist . men zegt wel terreur te bestrijden , maar dat is zuivere retoriek.

 

De huidige VS regering gaat ver buiten haar boekje. voor wie interesse heeft bekijk dit interview eens :

 

interview met hoogleraar van wolferen in buitenhof

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ wezeloos

 

Heb je op een uitzetcentrum/deportatie centrum gezeten, of op een azc?

 

Mensen gevangen zetten die al vele jaren aan het procuderen zijn in Nederland, die al vele jaren in onzekerheid leven mbt hun toekomst, vind ik ronduit schandalig. Deze mensen zijn geen criminelen die veroordeeld zijn maar mensen die vaak (muv de echte economische vluchtelingen) met vrees voor eigen leven hun land zijn ontvlucht.

 

Deze mensen zitten gevangen, van hun vrijheid en privecy beroofd, dit feit is pas schandalig.

 

-edit-

 

En nu weer ontopic

 

ik had het intervieuw al eens gezien, die man heeft groot gelijk. Door als 1 man achter de VS te blijven staan, halen we het terrorisme alleen onze kant op. De enige manier om terrorisme effectief te bestrijden is dmv verbroedering, en een dialoog met elkaar aan te gaan.

Edited by drbibber

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ dribber

 

ik heb gewerkt op alle 3 de instellingen waarvan het meeste op de azc centra's.

 

dat die mensen beroofdt worden van hun privecy zoals jij het zegt, dat gebeurdt hier niet maar al in het land van herkomst.

 

ook deze mensen weten als je in een ander land asiel aanvraagt dat je deze procedure moet ondergaan, dus is dit een eigen keus ( cq gedwonge door omstandig heden).

 

vindt dus dat ze hier naar omstandigheden goed opgevangen worden (uit zonderlingen daar gelaten), wat je op tv ziet zijn hele mooi en zielige plaatjes om leuke kijk cijfers te krijgen.

 

momenteel komen er niet zo gek veel meer naar nederland, het ene na het andere centrum gaat dicht dus dat is een goede zaak, want al deze centra's betalen wij met zijn allen en daar heb ik niet om gevraagdt.

 

laten we eerst maar eens naar onze eigen burgers kijken en daar het nodige aan doen, en dan pas onze vingers uit steken naar andere.

 

kan nog wel ff door gaan maar laten we daar dan maar een ander topic over maken.

 

 

 

ontopic

 

terrorisme is er altijd al geweest en zal der altijd zijn, dit is niet te verhelpen er zullen altijd mensen zijn die het ergens niet mee eens zijn, en dit door aanslagen etc. kenbaar maken.

 

wat de usa doet daar sta ik ook niet achter, die doen dit voor de eigen hachie, en trekken andere landen met zich mee.

 

we hebben er nooit last van gehad, maar sinds de EU moeten we wel. ( dit slechtste zet ooit)

want doen we het niet dan komen er sancties of nog erger mogen we niet meer mee doen met die f...ck EU

dus liegen ze de bevolking wat voor en hup de eerste militare er naar toe, zijn ze daar Oeps zijn we vergeten te vertellen het is toch niet zo veilig als we dachten.

 

nou heb ik ook wel zoiets van het zijn beroeps dus ze wisten waar ze voor gekozen hebben toen ze het leger in gingen.

maar kloppen doet het niet.

 

pff lamme vingers <_<

 

gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Wezeloos een uitzetcentra is totaal iets anders dan een AZC. Een uitzetcentra is nietsanders dan een gevangenis waar mensen opgesloten zitten totdat ze het land uitgegooid worden. Ik vind het best veel raakvlakken hebben met kampen zoals bijvoorbeeld kamp Vught en Westenbork, dit waren deportatie centra. Mensen werden vastgehouden om vervolgens het land uit gedeporteerd te worden.

 

Mensen inclusief kinderen in een gevangenis zetten, en alleen omdat zij assiel aangevraagd hebben, is iets wat tegen al mijn principes ingaat. Hierbij komt ook nog dat deze mensen vaak jaren lang al in Nederland wonen, hier kinderen hebben die hier zijn geboren. Deze kinderen zijn totaal ver Nederlands, spreken hun eigen moedertaal niet meer. Deze mensen die al zo lang in onzekerheid leven over hun toekomst, gevangen zetten vind ik een misdaad. Laat die 26000 mensen nou blijven, en gooi daarna de poort opslot.

 

Bovendien hebben we dit jaar een negatieve bevolkingsgroei. Er gaan meer mensen uit Nederland weg of dood, dan dat er bij komen. Onze bevolking is nu gigantisch aan het vergrijzen, dit betekend dat onze generatie de de lasten van de oudere generaties baby boomers moet bekostigen. Ik denk dat het zelf niet lang zou duren totdat wij weer gastarbeiders nodig hebben!

 

@ on-topic

 

Ik vind dat Europa een blok moet vormen, en moet laten zien dat we het niet eens zijn met de door de VS ingeslagen koers. Er zijn zelf al plannen om Iran aan te vallen met kleine tactische nucleaire wapens! Hoe hypocriet is dat!? Amerika ziet zichzelf als het voorbeeld voor de wereld, de politie agent van deze aardbol. Ik vind het niets anders dan hypocriet dat de VS in deze wereld bepaald wie kernwapens mag hebben en wie niet. Zij zijn de enige ter wereld die kernbommen gebruikt hebben. De gevolgen van de in Nagasaki en Hiroshima gedropte bommen zijn nog steeds dagelijks te zien in Japan. En wat dan nog als Iran zijn uranium verrijkt zou hebben voor kernwapen (wat ik niet geloof). Ik denk dat de invloed daarvan positief zou zijn voor de wereld vrede. Als Iran een kernwapen zou hebben, zou dit de machtsverdeling in de wereld sterk veranderen. Amerika is dan niet meer de enige met kernwapens, Iran aanvallen zou dan uit den boze zijn, net zoals dat Iran de VS aanvallen. Beide weten dan dat ze een kernbom kunnen verwachten, dus die wapens daadwerkelijk inzetten doen ze echt niet.

 

Doordat Nederland zich als 1 man achter Bush en the war on Error blijft staan, laten we zien dat iig onze regering het eens is met het beleid van Bush en de zijne. Hierdoor worden wij ook een doelwit voor aanslagen (en misschien wel terrecht). Het hele doel van de na de 2e wereldoorlog opgerichte VN was nooit meer oorlog. Ik vind dat de aanval op Irak (als preventieve oorlog), de waardigheid van de VN op een schandalige manier heeft afgebroken. Powell heeft de hele wereld bewust voorgelogen, met die schandalige vertoning in de veiligheidsraad. Nederland, tuinde met open ogen in die presentatie die voor 100% gefundeerd was op leugens. Nederland had een voorbeeld moeten nemen aan de Belgen, duitsters en fransozen. Zij durfde nee te zeggen tegen de aanval op Irak.

 

Wat betreft afganistan en vooral Uruzgan, hebben we een nog veel grotere fout gemaakt. Ik heb het geloof ik al eens eerder in deze tread gezegd. De regering die in Kabul zetelt is geen afspiegeling van de bevolking. Een klein percentage van alle inwoners in de provincie Uruzgan hebben maar gestemd. De regering in afganistan die ons vertelde dat zij graag onze soldaten in Uruzgan willen, vertegenwoordigen dus niet de bevolkng daar. Die taliban strijders, zijn dus eigenlijk niets anders dan vrijheidstrijders, immers hun land is bezet door buitenlandse troepen.

 

Een ander iets is, en dat is eigenlijk zeer ironisch. De VS is Afganistan binnen gevallen naar de aanslagen op het WTC, om terroristen onder de vlag van Al- quida uit te schakelen. Sinds dat er Amerikaanse troepen in Afganistan en IRak zitten, is het voor de "terroristen" veel makkelijker om Amerikanen aan te vallen (hoezo moeite doen om in de VS te infiltreren terwijl je zo in eigen land Amerikanen kunt doden?) De koers die de Vs en zijn bondgenoten (waaronder wij) in zijn geslagen heeft nog niet tot een af name van het aantal terroristen of terroristische groeperingen gezorgt maar (en daar durf ik mijn hand voor in het vuur te steken) maar juist voor een toename van organisaties en haat tegen ons: "het Westen"vergroot. Het beleid van preventief aanvallen werkt dus niet.

 

Een ander motief van de VS is democratie brengen in de wereld. Dit is naar mijn mening onmogelijk, omdat democratie moet groeien vanuit het volk, en niet met bombardementen en bezetting gebracht kan worden. Kijk bijvoorbeeld maar naar Frankijk en de revolutie, of recenter de oranje revolutie in de Oekraine. Democratie komt vanzelf, zodra het volk dat wil, en niet waneer de VS wilt aanvallen. Dit brengt mij gelijk weer op de visie van vrijheid. Vrijheid is kunnen leven op de manier waarop een volk dat zelf wil, en niet waarop de VS dat wilt. Als de bevolking in afganistan volgens de shahira wilt leven, en vrouwen voor bv overspel wilt stenigen ( hele andere werkelijkheid van getting stoned) wie zijn wij dan om te zeggen dat het niet mag? Een volk moet vrij zijn om zo te willen leven. Wie zijn wij om te zeggen dat onze waarden de enige juiste zijn?

 

Nog een voorbeeld hiervan is Hezbolla in Pallestina. Toen arafat nog in het zadel zat, werd er vanuit de hele wereld druk uitgeoefend op de Palestijnen dat zij een democratisch gekozen regering aan moesten stellen. Arafat vertikte dit. Nu zijn er wel democratische verkiezingen gehouden, en is Hezbolla aan de macht. Nu zit er eindelijk een democratisch gekozen regering en dan is het weer niet goed!!!!

 

naja ik kan hier uren over doorschrijven en door praten, dit is hoe ik er over denk. Wat er nu gebeurt in de Wereld is fout. Wij moeten zorgen dat Nederland niet de dupe wordt van de door de VS opgeworpen Illusies. Nederland, Europa en de VS moeten het beleid veranderen van preventieve oorlogsvoering naar een beleid van Vrede. Geen bommen maar diplomaten, geen haat maar liefde.

 

Ook jij kunt hier in het klein wat aan veranderen. Door juist te zijn voor een debat en tegen de verharding in de maatschappij, zorg je zelf voor verbroedering en een betere wereld. Lach bijvoorbeeld is vriendelijk als je een Nederlander van buitenlandse tegenkomt op straat. Nederlanders zitten vaak vol met oordelen over allochtonen (inclu mijzelf) Maar vraag jezelf dan een af, Waneer heb ik voor het laats een gesprek gehad met iem van buitenlandse komaf, of hoeveel mensen ken ik persoonlijk? Door je zelf in te zetten voor een debat, vooroordelen aan de kant te schuiven en alloctonen als gelijkwaardig te zien, ontstaat er wederzijds respect. Respect zorgt op zijn beurt weer voor verbroedering, hiermee heb je gelijk het beste wapen tegen terrorisme, liefde en broederschap. Ook jij kunt hiermee aan mee werken. Een betere wereld begint nog immer bij jezelf.

 

Een creatieve noot om mijn betoog af te sluiten

 

Vecht voor de liefde,

Leef voor het woord

Niet met bommen,

Of door moord

 

Liefde,

 

Bibber

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...