Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

jippiejajay

Mijn Tweede Keer, En Nu Onder De Tl!!

Recommended Posts

Hey medekwekers!!

 

Mijn naam is Jippiejajay, maar in het dagelijkse leven heet ik gewoon Jelle en ik kom NIET uit Friesland; ik ben nl. een rasrotterdammer!! Dit wordt dus mijn tweede kweekje, want vorig jaar had ik nl. zes planten in de vensterbank, waar ik twee vrouwtjes aan overhield.

De opbrengst was niet echt om over naar huis te schrijven, dit was vooral te wijten aan het gebrek aan zonlicht en de erg lange groei- en bloeiduur (9 maanden). Maar vooral de Mexican Sativa leverde lekkere wiet op, al was het maar 10 grammetjes ofzo! Mooi verslag over geschreven op Hennepdesk (Rest In Piece), het mooiste wietforum van het net, maar nu vond ik het weer eens tijd worden voor een nieuw verslag met een wat serieusere opzet.

 

Dit jaar gebruik ik dus eindelijk kunstlicht, al is het geen HPS (daar heb ik veel afzuiging voor nodig en dan kan ik 's avonds niet slapen :D). Mijn doel is eigenlijk met zo min mogelijk geld, middelen en moeite, zo veel en zo lekker mogelijke wiet te kweken, want aan geld het ik momenteel een beetje een gebrek (tsja, student he...).

Dus ik heb een zo goedkoop mogelijk kastje in elkaar geklust, bestaande uit voormalige IKEA-kasten en een zelfgemaakte licht-unit die uit zes 18W TL-balken bestaat (108W in totaal dus). Gelukkig leverde mn vorige kweekje een zaadje op (een superthai X skunk), en daar ga ik eerst een moeder uit kweken om daar stekken van de nemen. Daarna bepaal ik uit een stuk of tien stekken welke twee de mooiste zijn en daar ga ik uiteindelijk mee kweken met de SCROG-methode.

Omdat ik biologisch wil gaan kweken wat volgens mij een betere smaak oplevert , ga ik een organisch aarde mengsel maken met daarin de welbekende mycchoriza schimmels en aanverwanten.

 

Nou, genoeg geleutert, het is tijd voor wat mooie foto's!!!

 

gallery_5863_73_24646.jpg

gallery_5863_73_21586.jpg

 

gallery_5863_73_59871.jpg

gallery_5863_73_11284.jpg

 

gallery_5863_73_18202.jpg

gallery_5863_73_5131.jpg

 

gallery_5863_73_15028.jpg

gallery_5863_73_22612.jpg

 

gallery_5863_73_22872.jpg

gallery_5863_73_43323.jpg

 

gallery_5863_73_27926.jpg

gallery_5863_73_46793.jpg

 

Kritiek en lofuitingen zijn natuurlijk altijd welkom!!

 

Greetz, Jippie :D

Edited by stijlloos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tsja, dan is het dikke vette pech, maar ik kan altijd nog wat stekjes van een vriend krijgen en anders moet ik toch maar zaadjes aan gaan schaffen! (lowryder lijkt me dan wel lache)

Share this post


Link to post
Share on other sites

nice, hoe lang heb je hem nu staan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er supergoed uit, gewoon op kleine schaal en netjes :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yow, thanks voor de alle positieve reacties, vandaag is ie precies 5 weken oud en......... het is een vrouwtje!!!! :D :D :verrygood Eergister had ik een minescuul bloempje ontdekt nl, maar ik had ergens gelezen dat bij een wietplant het definieve geslacht pas in de 6 of 7de week wordt bepaald! Is dat zo, want mijn planten vorig jaar werden allemaal het geslacht dat de voorbloei liet zien!

 

En er is ook nog iets vaags aan deze plant: als het donker wordt gaan de bladeren van de een wietplant altijd naar beneden hangen, maar deze doet dat al rond 9 uur 's avonds terwijl het licht pas na twaalven uitgaat! Weet iemand of dit slecht is (zij lijkt er weinig last van te hebben hoor, maar te viel me gewoon op en was benieuwd hoe het kwam).

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi plantje man

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kheb al een tijdje niet meer upgedate, dus vond ik het weer ns tijd worden! Inmiddels is mn plantje al aardig kortgewiekt door zes stekken weg te nemen en een aantal grote bladeren te hebben verwijderen. Ik heb de bovenste vier laten zitten omdat die een groot gedeelte van het licht vangen, de bladeren die eronder zaten zaten toch in de schaduw en nu hebben de zijtakjes onder ook meer ruimte om te groeien. De stekjes heb ik gewoon in de stekaarde gezet en staan er na 5 dagen nog goed bij.

En voor de rest gaat het nog heel goed, bladeren zien er nog goed uit (hoogstens een paar kleine gele vlekjes) en ze groeit nog steeds mooi en snel!

De mazzel en smookze vanavond!,

 

Jippie

 

gallery_5863_73_29402.jpggallery_5863_73_20183.jpg

gallery_5863_73_11208.jpggallery_5863_73_17547.jpg

gallery_5863_73_8179.jpggallery_5863_73_17142.jpggallery_5863_73_5565.jpg

gallery_5863_73_47417.jpggallery_5863_73_32939.jpggallery_5863_73_5404.jpg

gallery_5863_73_1428.jpggallery_5863_73_16261.jpg

gallery_5863_73_41265.jpg

 

Heb ff je fotos gerangschikt

Edited by sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helemaal top <_< Kheb zelf ook een kast gebouwd maar heb vandaag te horen gekregen dat door strengere regels ons studenten huis moet verdwijnen .. opzeg termijn een maand. Dus ik denk dat ik weer even bij me ouwe lui ga wonen.. maar daar kan ikde binnen kweek niet voortzetten :blink: . nah dan maar naar buiten met de handel en straks als we weer een kamertje hebben gevonden. Hey maaruh wat studeer je? Ik dacht zo waar introductie tot genetica naast je plant te zien liggen, idd geval biomedisch, medicijnen, biotechnologie het is allemaal heel oké.. Succec en groei'se!

 

Laters, Snowie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Mooie plant hoor. En ik zie nieuwe zaailingen in de kast staan. Gezinsuitbreiding <_<

Maar ik zie een fles, betekend dat dat je niet met de schimmels kweekt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuke set up <_<

 

Ook onder TL zijn grappige resultaten te halen!!!

 

greetz sanne

Edited by sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@snowy: Dat is idd introductie genetica, een vak dat ik deze periode ga herkansen nadat ik er een genante drie voor heb gehaald, dus ik moet nog ff erop bikkelen deze week :nerd . Btw, ik studeer dus plantenwetenschappen in wageningen (1ste jaars) en woon daar ook, superrelaxed dus!

 

@Miss J: Die zaailingetjes zijn niet van mij hoor, die zijn van een huisgenoot van me die ze eerst wil laten voorgroeien onder TL, voordat ze de vensterbank in gaan. En ik geef mn plant idd chemische voeding, maar zodra ik echt ga kweken (afbloeien) wordt het wel allemaal biologisch!

 

En nogmaals thanks voor alle respons <_< :blink: :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er lekker uit! <_< Wat voor kleuren TL heb je of heb je alleen Cool White (nr. 33)? Kan je ook een foto posten van je lichtbakkie?

Edited by Cypress Hill

Share this post


Link to post
Share on other sites

Machtig, mijn vriendin zou eerst voeding en gezondheid in wageningen gaan doen toen ze te horen kreg dat ze alsnog voor diergeneeskunde was ingeloot. Ze zit nu nog steeds in wageningen op kamers omdat Utrecht lang wachten is en Wageningen is dan nog altijd dichter bij dan Leeuwarden. Waar in Wageningen zit je? Ik kom zelf wel in de buurt van de Bornsesteeeg daar woont ze namelijk kweenie of je het kent, Grilles zegt het je iets? Iedergeval heel veel succes met je kweek, het ziet er iedergeval goed uit!

 

Laters, Snowie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maar ik zie een fles, betekend dat dat je niet met de schimmels kweekt?

 

Als je die schimmels gebruikt betekent dat toch niet dat je helemaal niet hoeft bij te voeden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nice nice! voor TL plantjes...

Bij het afbloeien overstappen op kleurcode 830 en dan het liefst zoveel mogelijk...

Of je laat hem lekker in de groei en je gooit ze vant zomer naar buiten <_<

 

Dan heb je denk ik wel groote planten :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@cypress hill: ik gebruik nu alleen nog kleur 33, die is nl. ideaal voor de groei. Voor de bloei ga ik kleur 30 en 27 gebruiken (weet iemand trouwens de ideale verhouding daartussen?) want die hebben meer rood in het spectrum. En Cypress Hill rules btw (a want to get highhhhhhh, black sunday, meest relaxte smookCD ever!!)

 

@snowy: Kzit zelf in dijkgraaf (nog voor een week btw), dus vlakbij bornsesteeg (2 min lopen), alleen die grilles ken ik nie. Is dat een studentenhuis ofzo?

 

@Jan de Ripper: Je moet zeker bijvoeden als je van die schimmels in je aarde heb, je kan alleen geen chemische kunstmest meer geven, dat zou je schimmels volgens mij doden. Dan moet je dus organische voeding geven, wat die schimmels dan weer afbreken tot voor de plant opneembare stoffen.

 

@woopie: deze laat ik waarschijnlijk wel afbloeien, maar nu wil ik er eerst nog stekjes vanaf halen, oa voor buiten in de tuin en voor in de kast zelf.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeh, da's inderdaad een studentenhuis midden in die boomgaard daarzo.. Er komt alleen wel een ellendige busbaan over het huis heen, volgendjaar moet eidereen eruit zijn. Maargoed dat duurt dus nog wel even..

 

Laters, Snowie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kerel ga je nog eens updaten? :rofl zou ik opzich wel kunnen waarderen.. Nah khoor et nog wel hoop ik, zien mag ook natuurlijk!

 

Laters, Snowie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja is een leuk verslag :rofl

 

We want updates :tu

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...