Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
EsmeraldaNuevacita

Thc Verslaafden

Recommended Posts

Opvangkliniek voor jongere THC verslaafden ...

 

 

 

 

Nederland 3 NU !!

 

Ik heb gemerkt dat er veel jongeren aanwezig zijn ...

Ik kan alleen maar uit ervaring zeggen dat thc wel degelijk verslavend is.

Als je eerst alles doet wat je moet doen en de zon is onder dan pas mag ik vanmezelf een joint roken.

 

 

Esmie

Edited by EsmeraldaNuevacita

Share this post


Link to post
Share on other sites

mmm...500.000 wietgebruikers waarvan 10 % verslaafd...

Share this post


Link to post
Share on other sites

10.000.000 drinkers

1.000.000 alcoholisten

 

500.000 blowers

50.0000 verslaafden ...

 

5.000.000 nicotinejunks

 

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat die verslaving betreft ben ik van mening dat overmatig cannabisgebruik vooral vluchtgedrag is voor onderliggende problemen. Niet de cannabis zelf is verslavend, maar het is eerder de situatie en de drang om deze situatie te ontlopen wat de verslaving veroorzaakt. Nou is een jointje snel gedraaid en zeer effectief als je wil 'vergeten', dus dat maakt cannabis een ideaal middel voor mensen met psychische problemen. De nicotine in veel joints draagt ook voor een groot deel bij aan de verslaving. Ik ging als ik weer eens stopte met blowen als een schoorsteen peuken zitten roken.

 

Eigenlijk mogen we blij zijn dat Nederland zo tolerant is ten opzichte van cannabis en het feit dat het zo makkelijk verkrijgbaar is. Ik weet namelijk vrij zeker dat dit ons land jaarlijks vele alcohol-, (hard)drugsverslaafden en zelfmoorden scheelt en als ik moet kiezen, doet u mij dan maar een jointje. De meeste blowers minderen of stoppen vanzelf weer zodra hun leven (lees; vrouw, kinderen, baan, etc.) hierom vraagt of wanneer de reden voor het blowgedrag aangepakt wordt. Dat heb ik bij alcoholisten of heroïnegebruikers nog niet vaak gezien... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd goed gesproken. Wat mij ook opvalt is dat er alleen jongeren in voorkomen, tot 20 that is. De jonste is zelfs 14. Waarom zijn er geen ouderen ? Mensen die pakweg 10 of 15 jaar gebruiken ? En dan nog, wanneer weet je of het verslavend is, of dat je het gewoon onwijs kan waarderen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waneer je weet of het verslavend is ?

Stop maar eens ! Gaat dit zonder problemen dan ben je nog niet zover maar geeft stoppen problemen zoals moeilijk in slaap komen of geieriteerd rondlopen dan ben je Verslaafd .

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben t wel eens met buble,stop maar eens effe,zo makkelijk is dat niet voor sommige mensen,voor mij in ieder geval niet.ik denk als je al 15 jaar lang elke dag blowt en ineens stopt,dat je echt moet wennen..... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helemaal geen last van... Ik ben voornamelijk een weekend blower en stoot zelf dan ook altijd mijn hoofd aan de mensen die iedere dag als een gestresde zakenman zijn peuk rookt hun joint naar binnen zuigen. Ik vind dit zelf echt niet kunnen, zelf blow ik altijd relax in het chillroom van het studentenhuis. Je weet wel zitzakken in de ronte en een mooie waterpijp met 2 slangen in het midden. Het moet relaxt zijn, niet alleen na je roken maar ook tijdens. Ik ben ook helemaal niet verslaafd maar ik kan wel uitkijken naar het moment dat de pijp weer aan gaat op een zaterdag avond.

 

Laters, Snowie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind het veel leuker om met wat vrienden buiten rond te lopen met een joint in me hand. Beter dan binnen :verrygood Tenzij het regenachtig, koud, Nederlands weer is .... :D

 

Als ik loop komen de effecten veel beter tot zijn recht, vooral als je high bent ;) Dan voelt lopen echt zooow heerlijk, vooral als je dan nog eens een dikke blow in je hand hebt :D.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi allemaal.

Wat die verslaving betreft, die is er wel degelijk, ik rook nu zo'n 35 jaar, waarvan de laatste 3 jaar ice en dergelijke, daarvoor pas laat in de middag beginnen, daarna vanaf de eerste bak koffie s'morgens.

Dr is een periode geweest, dat ik 5 jaar niks gebruikte, en niks meer met doop te maken wilde hebben.

Tot ik in de kroeg na 5 jaar een blowtje aangeboden kreeg, en tot mijn eigen verbazing nam ik hem nog aan ook, en ik kan je vertellen, de kwaliteit was aardig omhoog gegaan, en voelde me weer als van ouds.

Dan is het of er een paar oogkleppen afvallen , en zie je overal om je heen weer THC gebruikers.

En natuurlijk rook je dan weer een aardig blowtje mee.

Op een gegeven moment zelfs in de verkoop(hash en weed).

De laatste 5 jaar kweek ik zelf voor mijn eigen onderhoudt en de spullen en stroom,die ik voor het kweken nodig heb, en meer is leuk, maar niet noodzakelijk.

Het houdt me van de straat, en het is een perfecte hobby, waar je al je inspiratie in kwijt kan.

Vroeger zat ik in de kroeg, en zoop me te pletter , met alle gevolgen vandien,en je zat er de hele dag, dus wat ging je doen? gokken, natuurlijk nog zo 1. wijf zonder geld thuis, op die ene keer dan dat jij eens met geld thuis kwam, dus werkte ook niet.

Kortom , het weedgebruik heeft me van een hoop sores afgeholpen, en deze verslaving is 1 van de meest prettige, als nadeel vind ik , je komt op hele goeie ideen, maar op het moment van uitvoeren ,kan het morgen ook nog, of overmorgen want dan staat de wind beter, ik bedoel ik kom nergens meer toe, ik voel me wel lekker zo, behalve voor me tuin, dat moet gisteren.

Toch wil ik deze zomer gestopt zijn, en heb al 100 pogingen ondernomen, de langste was 1 dag, maar dat kwam, omdat me maatje ook niks meer had.

Het moment van stoppen is wel leuk, je stopt op het moment dat je je blow opsteekt, dit is de laatste.

Hoe laat is het, "O" 9 uur sávonds, weet je wat , dan stop ik morgen.

Volgende morgen: bak koffie , broodje, blowtje, en na een paar halen kom je tot de konklussie , dat je eigenlijk gestopt was!

Ja nu ben je toch al zo stoned als een omgekeerde biljartbal, dus neem je je voor om dan de volgende dag echt te stoppen, en je gaat allerlei dingen lopen zoeken die je de volgende dag kan doen.

Volgende dag: t'Regent, shit, en juist nu ik het gras wilde maaien, en saggereinig gelijk omdat het regent, nou laat ze de kolere krijgen , ik begin morgen.

Wat denk je? de volgende morgen???? griep!! tering lig je met pijn in je flikker, nou daar helpt een stukkie ice prima tegen, en heus je voelt geen flikker meer, en het hoesten valt met die ice ook mee, dus geen probleem.

Of toch???? ik zou toch stoppen??

Daar begin ik als ik beter ben mee!!!! ----------of daarna, of daarna,o:D

Grtgz. en hou ze groen

 

 

//EDIT Onnodig quoten

Edited by stijlloos

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuk stukje greenfinger!! Zelf ben ik nu 13 weken van de paap af en indd wat green al zegt: Ik stel nu minder uit als in de tijd dat ik blowde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind het knap van je Attitude, hou vol, of tenminste, doe wat je prettig vind, echte schade heb ik nog niet opgelopen, en voel me nog steedts prima.

Maar het blijft altijd tricky, al duurt het jaren, je pakt toch weer, er komt een moment dat je je weer ff klote voelt, en dan is daar dat onschuldige blowtje weer, en ik vind het inderdaad minder onschuldig dan gok of drank verslaving, en vaak ,zoals in mijn geval, ben je voor je omgeving, handbaarder en rustiger(ook minder politie aan de deur en dergelijke, al jaren niet meer) als met een flinke pot bier op.

Dus eigenlijk is het niet dat ik wil stoppen omdat ik vervelende ervaringen heb met THC, integendeel, alleen moet ik mezelf dwingen om die dingen te doen die gebeuren moeten, maar waar je altijd wel weer een smoes voor verzint, om het alsjeblieft maar niet nu te hoeven doen, en daar wil ik van af.

Zelfs mijn vrouw die totaal niet blowt, schrok toen ik zei,"dat ik wilde stoppen"

Kortom , ik zit een beetje in een dilemma, maar nu ik dit hoor ga ik er toch weer voor,

al zou het alleen maar zijn om te weten hoe het ook alweer is zonder blow.

Grtgz. en hou ze groen.

 

//EDIT Onnodig quoten

Edited by stijlloos

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik ben juist gaan blowen omdat ik geïrriteerd rondliep en moelijk in slaap kwam!!! :D

 

Datzelfde probleem heb ik met alcohol (bier voornamelijk)

 

'k ben nu sinds 2 weken gestopt met het drinken van alcohol door de weeks..

er komt toch wel flink wat bij kijken als je bijna 1 a 1.5jr dag in dag uit gezopen hebt (in de avond uren)

 

's nachts zwetend wakker schrikken, niet kunnen slapen, wakker worden van 1 drupje regen... complicaties all the way.

 

Gr.

 

(ik blow weinig!)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

ik blow zelf al zo'n dikke vijftien jaar en de laatste jaren elke dag. Ik ben 38 jaar en heb een zeer

goede baan. Ik merk wel dat ik 's ochtens duf uit bed kom en het even duurt voordat ik opgang

kom. Of wiet geestelijk of lichamelijk verslavend is of beide , dat weet ik niet. Wat ik wel weet is dat ik heel blij ben dat ik in mijn schoolperiode nog niet blowde. Mede door wat hier ook telkens genoemd wordt,

namelijk het uitstelgedrag. Ik denk dat, als ik tijdens mijn schoolperiode geblowd had, ik misschien wel

prolemen met leren had gekregen. Daarnaast is het denk ik ook van belang of jezelf uitontwikkeld

bent. Hiermee bedoel ik dat het volgens mij wel schadelijk is in je jonge jaren als je geest, lichaam en

alle andere zaken nog in ontwikkeling is. Laten we ook niet vergeten dat zo'n 20 jaar geleden alleen

een select cluppie wiet gebruikte (krarkers,hippies,.....), dit niet op elke straathoek te krijgen was, er geen

wietfora waren, etc,etc,....

 

M.a.w. ik vind als je jong bent, doe dit soort dingen met mate en blijf vooral denken aan je eigen

lichaam en geest. Je hebt er maar één, die je nog steeds niet kunt ruilen als die kapot is.

 

Groet,

 

Klaboem

Share this post


Link to post
Share on other sites

1968 rookte ik mijn eerste , en dat was de tijd dat je je blowtje wegdonderde als er politie in de buurt kwam, maar vaak wisten ze niet eens wat het was.

ook groet Klaboem :D

 

 

//EDIT Onnodig quoten

Edited by stijlloos

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Klaboem

 

Ik heb er idd wel zwaar mn school mee verneukt, maar ik ken ook mensen die hun hele schooltijd nog meer hebben geblowd dan ik, en er toch met een goed diploma vanaf zijn gekomen.

Het verschilt dus per persoon of je er mee kan omgaan of niet.

 

Groet NECROTH :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
@Klaboem

 

Ik heb er idd wel zwaar mn school mee verneukt, maar ik ken ook mensen die hun hele schooltijd nog meer hebben geblowd dan ik, en er toch met een goed diploma vanaf zijn gekomen.

Het verschilt dus per persoon of je er mee kan omgaan of niet.

 

Groet NECROTH :D

 

Alles kan !!

 

Ik heb ook nog op mijn 30 ste mijn HAVO diploma gehaald ...

Dus je kan eerst alles verblowen en dan alsnog naar school gaan ..

Kost wel meer geld, en nog meer energie.

 

TAW

 

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik weet wat t is,mikeh,ik heb 12 jaar lang van sóchtend vroeg tot savonds laat gedronken.toch ben ik stukken geminderd,nu alleen nog maar in t weekend.de eerste 3 weken zijn t moeilijkst,daarna verdwijnt de trek naar een biertje.maar het zal je leven lang blijven achtervolgen,als je iemnad ziet drinken,of je ruikt t aan iemands adem,zul je toch weer trek in alcohol krygen.net als met coke,je kan jaren clean zijn,en als je iemand ziet snuiven,komt t weer boven..

 

//EDIT Onnodig quoten

Edited by stijlloos

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ The Afghany Warrior

 

Haha, altijd realext tog :blink:

 

ik denk niet dat iedereen zoiets kan fixen.

 

Groet NECROTH <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik weet wat t is,mikeh,ik heb 12 jaar lang van sóchtend vroeg tot savonds laat gedronken.toch ben ik stukken geminderd,nu alleen nog maar in t weekend.de eerste 3 weken zijn t moeilijkst,daarna verdwijnt de trek naar een biertje.maar het zal je leven lang blijven achtervolgen,als je iemnad ziet drinken,of je ruikt t aan iemands adem,zul je toch weer trek in alcohol krygen.net als met coke,je kan jaren clean zijn,en als je iemand ziet snuiven,komt t weer boven..

 

//EDIT Onnodig quoten

 

slapen doe ik tot nu toe nog steeds niet fatsoendelijk.. om de 10min wakker etc, geen pretje in ieder geval

 

ben nu in het begin van m'n 3e week bezig.. dus we zullen zien <_<

 

ik heb altijd gedacht dat iedereen bier / alcohol dronk voor de gezelligheid maar ik zou het eerder zien als een verslaving!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe langer je volhoudt, hoe sneller je van die ontwenningsverschijnselen af bent..

Share this post


Link to post
Share on other sites
slapen doe ik tot nu toe nog steeds niet fatsoendelijk.. om de 10min wakker etc, geen pretje in ieder geval

 

ben nu in het begin van m'n 3e week bezig.. dus we zullen zien <_<

 

ik heb altijd gedacht dat iedereen bier / alcohol dronk voor de gezelligheid maar ik zou het eerder zien als een verslaving!

 

 

Mikeh,

 

Ik ken je niet, maar ik wil wel zeggen dat ik trots op ieder ben die een poging doet om van zijn verslaving aftekomen.

Of je nu stopt met de nicotine de alcohol of de speed ... het maakt mij niet uit.

2 broers aan de heroine en een moeder aan de alcohol, met als gevolg dat deze jongen zelden drank drinkt, en nooit heroine zal kopen.

 

Ik weet precies hoe het is om verslaafd te zijn, het is nu bijna 10 jaar geleden dat ik mijn laatste tabak heb gerookt.

En nu nog voel ik de power die mij is gegeven door die ene daadkracht.

 

Een beter leven begint zonder zucht en drang naar drugs, alcohol, wiet of tabak.

 

Allemaal succes met stoppen ...

 

The Afghany Warrior

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...