Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

16 GRAM

3 Joints = 20 Sigaretten

Recommended Posts

In het ontbijtnieuws van RTL 4 werd gezegd dat als je 3 hasj joints per dag rookt (ik weet niet of dit met wiet ook geldt.. zal wel :whistling ), je even veel schadelijke stoffen binnen krijgt als bij het roken van een heel sigaretten pakje en dat je daardoor dus automatisch even veel kans zou hebben op long----EDIT---- e.d. Dat betekent dus dat 1 jonko evenveel als 6.67 sigaret is :P

 

Wat vinden jullie van dit bericht :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ik heb dit ook gezien vanmorgen... maar vraag het me toch echt af... ik denk dat he allemaal wel meevalt :whistling :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens mij valt da wel mee. ligt er ook aan of je puur rookt natuurlijk. puur is wel gezonder dan met tabak der bij en lekker der!! :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites
volgens mij valt da wel mee. ligt er ook aan of je puur rookt natuurlijk. puur is wel gezonder dan met tabak der bij en lekker der!! :P

 

'Ook het roken van een pure joint is schadelijk. Bij het roken van alleen cannabis krijg je meer schadelijke stoffen binnen dan bij het roken van een normale sigaret.' (Bron: NOS journaal)

 

De Franse overheid gebruikte voor dit onderzoek een speciale 'blow-machine' die 280 joints en even veel sigaretten rookte. Uitkomst: in een blowtje zitten 7 keer zoveel schadelijke stoffen als in een gewone sigaret.. :whistling

 

Ach, dat het niet goed voor je is wisten we eigenlijk al.. :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Ach, dat het niet goed voor je is wisten we eigenlijk al.. :whistling

 

 

slecht?? nee dat hoor ik nu voor het eerst :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens mij is dit oud nieuws :whistling ,15 jaar geleden zeiden ze dat ook al,3 joints 1 pak sigaretten. :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja inderdaad dit is al heeeeeel erg lang bekend. Toch was er iets wat ik niet meer precies weet, het had met het soort teer te maken. Ze zeggen wel: ja joints 10 x zoveel teer maar wat ze niet vertelden was dat het om een ander soort teer ging dat lang niet zo schadelijk was als de teer in sigarettenrook. Ik kan hier fout over zijn maar vond het wel het vermelden waard.

Share this post


Link to post
Share on other sites
In het ontbijtnieuws van RTL 4 werd gezegd dat als je 3 hasj joints per dag rookt (ik weet niet of dit met wiet ook geldt.. zal wel :whistling ), je even veel schadelijke stoffen binnen krijgt als bij het roken van een heel sigaretten pakje en dat je daardoor dus automatisch even veel kans zou hebben op long----EDIT---- e.d. Dat betekent dus dat 1 jonko evenveel als 6.67 sigaret is :P

 

wtf is dat voor bullshit, even veel kans op long----EDIT----? Sinds wanneer is teer de hoofdoorzaak van ----EDIT----verwekking in sigaretten ... Het klinkt alsof die test eerder op 'teer' is gebasseerd dan de werkelijke radio actieve stoffen die worden gevoerd aan tabaksplanten.

 

Cannabis ----EDIT----verwekkender dan Tabak? :whistling lol, dat wil ik nog wel eens zien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

maarja, in Quest o.i.d. zeiden ze toch ook dan 1 joint 4 keer zo schadelijk is dan 1 sigaret (ik weet niet of dit puur is).

 

Maarja, ik bedoel, boeien, als ik smook dan let ik daar toch niet op :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze zouden beter eens kunnen onderzoeken hoe schadelijk het is om wiet waar nog voedingresten in zitten te roken.dit lijkt me nou ook bepaald niet gezond,gezien de ingredienten van de meeste voeding.daarom zeg ik vaak nee als ik een zakje bekijk wat ik in een coffeeshop wil kopen.als ik er al kom,met die belachelijk hoge pryzen en vaak slechte kwaliteit.ik kweek t zelf,en kennissen van mij ook,en als je dan t verschil ziet van coffeeshopwiet en onze wiet ziet,is onze wiet 10 x schoner en lekkerder.zou de goede wiet de grens overgaan? :whistling :whistling ,denk t wel............

Share this post


Link to post
Share on other sites

BREAKING NEWS: Een blowtje bevat meer Enzeen en Toleum (of hoe je het ook schrijft :whistling ) dan een sigaret.

(Bron: NOS journaal)

 

Voor de gene die dat wat zegt en die het wilde weten :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Benzeen en tolueen. Benzeen is zeer ----EDIT----verwekkend. Maar met een schilderbeurtje krijg je veel meer binnen dan een jaar blowen ofzo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vraag me af hoeveel tabak er in die joints van hun zat.

 

Als ze er een hele peuk inflikkeren en nog een lading hash dan zijn de resultaten verklaarbaar.

Zowieso niet zo vreemd natuurlijk dat er meer schadelijke stoffen inzitten, maar 7x zoveel lijkt me erg sterk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die informatie zegt voor mij nog steeds niks ... Een joint bevat misschien meer Benzeen etc. (bedoel je misschien touleen?) Maar wie zegt dat het dan schadelijker is? Dat wil nog niet zeggen dat een joint 6.67 keer zo schadelijk is.

 

Ik dacht dat Benzeen slechts een kleine rol speelde bij de ----EDIT----verwekkenheid van roken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens mij kun je geen percentage geven waarin een joint slechter is dan een sigaret. de chemische verbindingen in wiet zijn lijkt mij bij elke plant nagenoeg uniek; nog los van het feit hoe deze verbindingen zich gedragen wanneer ze verbrand worden.

 

ik denk dat er ook wel mensen zijn die oud worden terwijl ze hun hele leven wiet gerookt hebben, dit is bij iedereen anders

Share this post


Link to post
Share on other sites

De voornaamste ----EDIT----verwekkende stoffen in tabak zijn polonium en lead 210, radioactieve stoffen die in de tabak komen door middel van bestrijdingsmiddelen etc.

 

Dat zit niet in wiet. Wiet mag dan wel meer carcinogenen/teren bevatten, het is nog NOOIT aangetoond dat cannabis ----EDIT---- veroorzaakt.

 

Dit nieuws bericht is inderdaad vreselijk oud en het lijkt wel alsof je het elk jaar gerecycled ziet worden..

Share this post


Link to post
Share on other sites
De voornaamste ----EDIT----verwekkende stoffen in tabak zijn polonium en lead 210, radioactieve stoffen die in de tabak komen door middel van bestrijdingsmiddelen etc.

 

Dat zit niet in wiet. Wiet mag dan wel meer carcinogenen/teren bevatten, het is nog NOOIT aangetoond dat cannabis ----EDIT---- veroorzaakt.

 

Dit nieuws bericht is inderdaad vreselijk oud en het lijkt wel alsof je het elk jaar gerecycled ziet worden..

 

...misschien doen ze dat wel expres om mensen af te schrikken ofzo :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk dat mensen (ongeacht zij zelf totaal geen notie hebben van een onderzoek) het toch veel beter weten en zeggen dat zo'n onderzoek maar onzin is...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik geloof ook wel dat het waar is, wat ze zeggen. Wat sommige mensen alleen zeggen is dat dit onderwerp ieder jaar terug komt :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Leuk dat mensen (ongeacht zij zelf totaal geen notie hebben van een onderzoek) het toch veel beter weten en zeggen dat zo'n onderzoek maar onzin is...

 

Tuurlijk is het onzin ... Hoe kun je zoiets een onderzoek noemen, er zit meer benzeen en touleen (wat tevens ook met grote maten in thinner zit :D) in wiet ... Dus??

 

Wat wil dat over de schadelijkheid zeggen? Er is getest op een aantal stofjes die voorkomen ... Maar lang niet allemaal =/.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Leuk dat mensen (ongeacht zij zelf totaal geen notie hebben van een onderzoek) het toch veel beter weten en zeggen dat zo'n onderzoek maar onzin is...

 

Wat een attitude heb jij zeg.. :D

 

Schaapie schaapie personen zullen dit persbericht wel geloven ja, de mensen die voor zichzelf kunnen denken trekken het in twijfel..

 

Er zit trouwens niet meer benzeen en tolueen in de wiet, maar in die joints. Ze gebruikten namelijk joints met wiet EN tabak; wat bijna nergens duidelijk vermeld is, dan lijkt het mij nogal voorzich spreken dat ongefilterde tabak schadelijker is.

 

Laat ik het nog maar een keer herhalen, er is nog nooit een studie geweest die cannabis heeft gelinked aan ----EDIT----. Bij tabak zijn die er wel. Wat zegt dit je..? Dat de conclusie van het persbericht gebakken lucht is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zullen er nie zomaar over speculeren als het totale onzin is. Wiet bevat ook teer en is dus ook ----EDIT---- verwekkend, maarja wat niet tegenwoordig!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil ook niet zeggen dat het uitgesloten is dat wiet geen ----EDIT---- kan veroorzaken, carcinogenen blijven gewoon carcinogen, maar je kan het risico echt verwaarlozen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...