Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

stijlloos

Waar Kweek Jij Op?

Op welk medium kweek je?  

286 members have voted

  1. 1. Kies hier je medium

    • Aarde
      208
    • Mapito
      15
    • Cocos
      32
    • Steenwol(slabs e.d.)
      14
    • Kleikorrels
      7
    • Anders/Overig
      10


Recommended Posts

Geef hier op waar je op kweekt... Commentaar of andere dingen, gooi ze ook hier neer...

Edited by stijlloos

Share this post


Link to post
Share on other sites

aarde :whistling dit is nog wat makkelijker allemaal... kan ik het hier mooi op leren :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

aarde rules..............heheheheheheeh :whistling

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

en ook aarde maar ik kon er maar 1 aan klikken

 

ga hierna alleen op aarde verder

 

 

tnt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eerst aarde supermix paar keer.

Nu tijdje cocos.

En ben nu de grodan growcubes aan het testen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik eerst eigenlijk alles op mapito, moeders en bloei.

 

Nu een aantal moeders op aarde, en 1 bloeihok ook op aarde, waarschijnlijk stap ik helemaal over op aarde... :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee Stiijlloos,

 

Ik vind het wel positief dat er zoveel aarde pollers zijn, ik had verwacht dat de hydro zou overheersen.

 

Aarde is voor mij altijd al eerste keuze geweest, makkelijk, zekerheid, en het voelt goed.

Nadelen .... opzichtig, arbeidsintensief, en beestjes.

 

 

Dus je wordt aarde boer ?

 

Pekolow

 

 

:whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee die beestjes zijn juist de reden dat ik op aarde kweek Pekolow! En voor kleinschalige kwekers is het ook een optie om de aarde te hergebruiken, dus dan zit je niet met opzichtig gesjouw met zware zakken of arbeidsintensieve vervanging. Sterker nog, als je aarde echt gaat leven en een micro eco-systeempje begint te worden hoef je er steeds minder naar om te kijken. Als je organische droge of vloeibare voeding gebruikt heb je niet zo veel last van ballastzouten die zich ophopen in de bovenlaag en wat er dan nog achterblijft kan worden 'ingewisseld' voor opneembare bouwstoffen door bacteriën en mycorrhyza...

 

Waarschijnlijk zijn er zo weinig hydro-kwekers omdat dit in veel gevallen de grotere jongens zijn en die posten niet zo snel op dit forum. Reken maar dat er genoeg op slabs en mapito gekweekt wordt in Nederland. :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe hergebruiken jullie deze aarde dan?

Ik geef toe dat ik er geen flikker over weet maar ik kan me toch moeilijk voorstellen dat je je aarde telkens opnieuw hergebruikt.... of mag je compost niet zien als een medium om op te kweken? :whistling

 

Ik zou het enorm interessant vinden om mijn aarde te hergebruiken maar ik zit volgend jaar op een appartementje en heb dus geen tuin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Mad en andere,

 

Ik heb nog nooit een grond een 2de keer gebruikt ....

 

Ik heb er wel over nagedacht maar het lijkt me toch wel erg intensief ... het lijkt me niet ik weet dat het mengen van grond ruimte in beslag neemt en lawaai kan maken.

Ik heb ongeveer 1000 liter nodig .....

 

 

Het sjouwen met oude grond en nieuwe grond blijft dus gedeeltelijk bestaan.

 

Ik heb begrepen 1/3 eruit met kluiten en al ... en dat aanvulen ... met nieuwe grond, beetje premix erbij en gaan met die banaan ...

 

Ik dump mijn grond overigens altijd 100% bio ... geen plastic achter laten ... geen publieke vuilnis bakken volstorten ...gewoon netjes waar het onkruid het 't hardst nodig heeft.

 

Pekolow

Edited by pekolow

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu nog op aarde maar de volgende kweek ga ik een hoek proberen op dat water systeem van high five weet niet meer precies de naam,ziet er mooi uit en de wiet word er lekker wit en zoet van.zeggen ze.

Share this post


Link to post
Share on other sites
nu nog op aarde maar de volgende kweek ga ik een hoek proberen op dat water systeem van high five weet niet meer precies de naam,ziet er mooi uit en de wiet word er lekker wit en zoet van.zeggen ze.

 

en jij gelooft dat verkoop praatje? (lol)

 

dat hangt af van de soort plant, voeding etc... (bijv, wiet gekweekt op H&G is zoeter dan wiet wat met canna gevoed is )

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee ze lullen maar wat,dan koop je daar toch niks meer zal niet zo slim zijn van ze,en daarom probeer ik er eerst ook 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

AARDE NATUURLIJK

 

HYDRO IS VOOR WATJES.

 

 

HAHAH. Ik kan het zeggen ik heb alleen nog maar 2x aarde gedaan. ik zou het wel eens willen proberen maar dan wel als ik goed met aarde over weg kan en niet na 2x ofzo.

 

Ik ga wel de aarden her gebruiken dat weet ik wel. .

Ik heb dan wel niet zo heel veel nodig maar waarom als het gewoon te gebruiken is.

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hee Stiijlloos,

 

Dus je wordt aarde boer ?

 

Ja, waarschijnlijk wel, op 1 hok blijf ik zo&zo op mapito draaien omdat het daar, vanwege indeling, niet mogelijk is om op aarde te kweken(igrow bakken). Maar waarschijnlijk ga ik over op aarde, nog even rekenen en praktisch over na denken, maar aarde krijgt het voordeel.

Eigenlijk voornamelijk door de look en feel van de planten, ook het kweekgemak en de smaak zijn pré's. Het grote nadeel van aarde zie ik in de mogelijkheid van overbewateren, maar dit is eigenlijk praktisch wel te automatiseren en te ondervangen....

 

Reken maar dat er genoeg op slabs en mapito gekweekt wordt in Nederland.

Zelf van de shop's in het land krijg ik keer op keer te horen dat aarde weer de overhand aan het nemen is Mad, raar maar waar. Natuurlijk zijn er nog zat pro's die het er op doen maar steeds minder. (dit is wat ik hoor van alle shops waar ik kom)

Edited by stijlloos

Share this post


Link to post
Share on other sites

[edit]Niet zomaar alles quoten ajb![/edit]

 

Yep dat moet ik ook bevestigen!! (aarde word 3x zoveel als mapito / slabs verkocht, lijkt me dat mensen meteen op 'safe' willen spelen.)

 

Aarde heeft nog een paar nadelen...

 

vliegjes, stank, rotzooi (1x met je vingers in de aarde en de vloer in je ruimte ligt bezaait met grond) en een hoop andere ongedierte wat je op slabs / mapito weer niet hebt!!

Edited by GreenGrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

De laatste jaren kweek ik op COGR slabs van Canna, daarov op steenwol slabs. Das een soort cocos vezel granulaat.

Waarom ????

Omdat ik het makkelijk werken is. De planken zijn een paar cm dik en die moet je bufferen met water. Doordat de planken zo dun zijn is het makkelijk te vervoeren. Aarde is bij mij geen optie ivm buren enzo en vindt aarde ook smerig werken. Na een oogst trek ik de wortelkluit eruit, ff spoelen met dubbele dosis enzymen en klaar voor de nieuwe ronde. Je kan er 3 a 4x op draaien zeggen ze maar ik kdraai al 2 jaar op dezelfde slabs zonder resultaat verlies en haal 0,8 gram/watt. Af en toe wat nieuwe COGR er overheen als er teveel uit is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In de natuur groeit het op aarde, daarom hou ik dat mooi zo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

de batmix van house en garden,je kan er foutjes op maken,de smaak van de wiet is altyd goed,en t is biologisch :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

High iedereen,

 

Ik kweek nu op aarde, en ga straaks een dwc proberen te bouwen en kijken wat het gaat doen, wel in het klein

groetjes miss_stoned

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook ik gebruik aarde, lijkt mij als NOOB het eenvoudigst. Ik gebruik een mengsel van licht gevoede potgrond en vijvergrond voor de klei.

Kan binnenkort eenvoudig aan natuurgedroogde duitse klei komen, korrels 2 tot 4mm groot of kunstmatig gedroogde zweedse klei ongeveer net zo fijn als zand.

Ik kreeg dit advies van een tuinbouwadviseur en op dit forum staat ook voldoende over de positieve en bufferende werking van KLEI!

 

Ik denk aan een mengsel van 90% potgrond en 10% klei en minimale gift van voedingstoffen.

 

Groet, Slotty

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...