Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

stijlloos

600w Hpi Lampen

Recommended Posts

Heeft iemand enig idee waar ik 600w HPI Metaal Halide lampen kan kopen?

Dit zijn lampen die gebruikt worden voor de (voor)groei met erg veel blauw licht....

 

Aan 400w HPI's geen gebrek maar 600w kan ik alleen in de UK kopen voor 80 pond per stuk, en dat gaat me net iets te ver....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Heeft iemand enig idee waar ik 600w HPI Metaal Halide lampen kan kopen?

Dit zijn lampen die gebruikt worden voor de (voor)groei met erg veel blauw licht....

 

Aan 400w HPI's geen gebrek maar 600w kan ik alleen in de UK kopen voor 80 pond per stuk, en dat gaat me net iets te ver....

 

 

 

haha toevallig

ik heb me gister gek gezocht naar deze lamp 600 watt :whistling

en wat je zegt,aan 400 watt geen gebrek en 1000watt ook niet maar 600 watt lijkt nogal schaars te zijn...

ik hoop dat iemand anders meer weet want ik wil ze namelijk ook hebben

 

greetzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Damm je zou toch zeggen, iemand moet die dingen wel maken....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neej en nog een keer neej, misschien een OEM die ik niet ken ofzo... Maar is lastiger dan verwacht...

Ik ga wel weer eens verder zoeken...

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewone groeilampen met veel blauw licht wel...

Sylvania GroLux -600w -Mixte

( Eclairage )

Cette lampe au sodium à haute pression offre un spectre lumineux de très haute qualité renforcé dans le bleu et avec 20% de rouge en plus que les lampes classiques SHP-TS (SUPER). Imbattable pour une floraison abondante. Peut également convenir pour la croissance (ou phase végétative) mais pas pour les plantes mères et les boutures. Dans ce cas préférez le modèle BRITELUX.La gamme Sylvania GROLUX garanti à vos plantes ce qui se fait de mieux pour l'éclairage. Préparez-vous à récolter le maximum.600 Watt92.000 lumendurée de vie : 24.000 hoursLes ampoules HPS de 600W ont un excellent rendement lumineux (lumen par watt) supérieur aux modèles 400W et utilisent au mieux l'electricité pour faire pousser vos plantes.Comme pour toutes les lampes à décharges (HID), il est recommandé de changer l'ampoule après la moitié de la durée de vie. Passé ce point, l'infra-rouge (pour les HPS) ou les UV (pour les MH) augmente et le rendement s'en trouve affecté. Une bonne manière pour garder des récoltes abondantes et de qualité est de changer au moins une fois par année vos ampoules.

 

illbo31l4zk.jpg

55€

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jepz die types had ik ook al gezien, lijken een beetje op de Phillips SON-T Green Powers denk ik, maar aangezien mijn frans merde is... :whistling (de link naar de growlux gevonden !PDF)

 

Deze heb ik ook gezien maar die info is een beetje dubbel want als ik op site van de fabrikant ga kijken (hier) zie ik alleen een "blauwe" HPS'er van 600w staan...

Edited by stijlloos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Señor Stilo, bij Aliën hebben ze wel 250, 400 en 1000 Watt Hpi-T bulbs. Het lijkt me sterk dat ze niet aan een 600W variant kunnen komen. Misschien even mailen/bellen?

 

Succes. :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk dat daar nu net het schoentje knelt,het is een rariteit,zo'n 600 watter in de lage landen....Maar met 400 watters kan ik al nauwelijks m'n moeders in toom houden... :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jepz helemaal met Rataplan eens, met Groene Oogst, BTT en EuroSales gebeld en ze hebben geen van alle deze lampen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ook nog eens zitten surfen en inderdaad, de 600W variant is zeer zeldzaam. Philips Agro of Greenpower zie ik echter wel regelmatig in 600W. Okee het is geen kwikdamp, maar anders rest er niks anders dan die 400 Watters denk ik... Nogmaals succes met de zoektocht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

stekken mogen toch niet te veel lummen krijgen, daarom hang je de lamp toch ook hoger in begin. Waar zou je dan een 600 watt nemen. ken je net zo goed een 400 watt erin draaien en deze ietslagerhangen toch ????

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is voor moederplanten, stekken doe ik eigelijk alleen onder T5 TL.

Onder Hogedruk lampen wordt het meestal veel te warm voor stekken waardoor het vocht, in bv de propegator, snel verdampt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
stekken mogen toch niet te veel lummen krijgen, daarom hang je de lamp toch ook hoger in begin. Waar zou je dan een 600 watt nemen. ken je net zo goed een 400 watt erin draaien en deze ietslagerhangen toch ????

 

 

ik dacht dat je geen 400watt lamp mag inbrengen waar een 600 watt in hoort :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

En waarom niet ???

Die 600 watt is de het maximale wattage van je VSA, met 400 watt blijf je er dus ruim onder zou dus geen problemen opleveren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vanwege mijn niet perfecte beheer van het Nederlandse taal hoop ik dat het goed is als ik het in engles gaat uitleggen. :whistling

 

discharge lamps use more and more current as the sodium in the lamp gets ionised.

This means that the current flowing through the lamp will rise to infinity right after turning on.

The purpose of the VSA is to limit the current and also provide means of starting the lamp.

The use of a 600w VSA on a 400W lamp will mean that the lamp will be using 600W of power instead of its rated 400W.

Dat is dus niet goed voor je lamp :P

 

Mischien kennen een paar van jullie mij nog van hennepdesk. Ik ben half engles half Nederlands en doe met jullie mee aan deze leuke hobby :whistling naast mijn studie hier in Nederland.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee Crash.

Welkom Back.

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Snelle offtopic

 

Hey Crash, leuk je weer te vinden op WF, WB :whistling

 

En weer ontopic

 

Net zoals Crash al zei, je gaat 600w energie door iets jagen wat eigelijk maar 400w verbruikt... Zelfde als een accu van 12v met een 24v lader opladen, werkt wel maar kan nooooit goed zijn... :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij bepaalt een verbruiker altijd het opgenomen vermogen en niet de leverancier (eigenwijs dat ik ben) :whistling Maar ik ga dit binnenkort even meten thuis met een ampere tang. Ik heb 1 armateur waar een 600 watt VSA in zit omdat de 400 VSA stuk is gegaan. Er zit wel een 600 watt lamp in maar die wissel ik dan even om.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm hou ons op de hoogte, alhoewel ik denk dat we gelijk gaan krijgen maar wie weet... :whistling :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

600W HPI zijn zeer moeilijk te vinden. Alle groothandels afgebeld, ook" gewone" tuinbouwlichthandelaren. OOk philips concern gebeld ,alle verdelers opgebeld. Niemand kan 600w hpi verkopen.

 

Ze bestaan wel, maar dan moest je ze compleet met armatuur kopen. Andere 600w hpi zijn dan weer extreem duur en andere 600w hpi moet je dan van onbekend merk gaan kopen.

 

In ieder geval ik heb de belangrijkste groothandelaren te nl afgebeld op een middag en vrij te zeggen dat niemand ze verkoopt omdat er geen vraag achter is.

 

Je kunt ze rechtstreeks van philips bestellen maar dan moet je grote klant zijn en aangezien er geen vraag achter is zal geen enkele shop philips 600w hpi inslaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...