Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Blowmonkey

Blowmonkeys Buitenkweek '06

Recommended Posts

Sjah ik hoop dat ze allemaal nu maar gewoon doorgaan met groeien want volgens mij heeft dat weer van de afgelopen tijd er echt voor gezorgd dat een aantal gewoon de bloei inschoot, bij 2 zowiezo, de ene voor de schutting die al een langere tijd in de volle grond staat en de herma die niet op de foto staat. De hermafrodiet staat gewoon nog steeds in een pot, dus die zet ik nu elke avond in de schuur om te verduisteren, komen al aardige toppen aan (de balletjes heb ik al zoveel mogelijk eraf getrokken en blijf ik ook doen), maar die in de volle grond trekt nu weer terug in de groei, beetje moeilijk verduisteren namelijk. Maargoed, bij die andere plant die ik niet zo lang geleden in de volle grond heb gezet, die allergrootste, heb ik nu ook veel witte haartjes bovenin gezien. Trekt met dit mooie weer snel weg, maar zal zeker later voor mindere topvorming zorgen, dunkt me.

 

Anyways, het gaat goed nu, laten we hopen dat het mooi weer blijft (mag van mij trouwens wel iets minder warm :blink: ).

 

ik zie dat je in je potten een soort "tempeltje" maakt van aarde om de stam heen. Kun je daar wat over vertellen?

 

Doe ik bij het verpotten. Wortels willen het liefst snel de diepte in, daarom plaats ik de kluit wat hoger in de nieuwe pot voor meer diepte. De bovenste grondlaag blijft op deze manier ook gewoon droog, dus er worden geen overtollige zouten naar beneden gespoeld die de plant juist in die bovenste grondlaag afzet. En het ziet er wel geinig uit. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Doe ik bij het verpotten. Wortels willen het liefst snel de diepte in, daarom plaats ik de kluit wat hoger in de nieuwe pot voor meer diepte. De bovenste grondlaag blijft op deze manier ook gewoon droog, dus er worden geen overtollige zouten naar beneden gespoeld die de plant juist in die bovenste grondlaag afzet." by Blowmonkey.

 

:D

 

Het worden toch BOMEN ! :P :blink:

 

Berre

Share this post


Link to post
Share on other sites

DAT ZIJN HET AL! :D

 

De grootste meet zeker al 2 meter 10 ofzo. Kben alleen een beetje bang of de hoeveelheid grond niet uitgeput raakt tegen de tijd dat ze moeten bloeien, anders wordt het veel bijvoeden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaan lekker man, je hebt de trap d'r maar alvast bijgepakt zag ik :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe die trap staat er al een tijd geloof ik hoor stijlloos, je gelooft toch niet dat Blowmonkey dat niet gepland had he? Ik had al zo'n vermoeden dat je her daarom eed en het staat inderdaad geinig. Dus da's gewoon kluit van het overpotten? Zou je die zouten in de afscheiding door een andere PH waarde kunnen meten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helemaal gemist deze topic,wat een joekels zeg! :D Zou wel de planten in de emmers wat groter zetten! :P

 

Whazzup wrote: Zou je die zouten in de afscheiding door een andere PH waarde kunnen meten?

 

Denk dat ec meting misschien ook leuk is? :D (maar met die ph meter zou ik t gewoon proberen,kun je m evt nameten met die andere methode & dan vergelijken?) :blink: Dan weet je ook gelijk of ie werkt! B)

 

kusjes fotografe

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zou wel de planten in de emmers wat groter zetten!

 

Ja, daar heb ik zo lang mogelijk mee gewacht om er zeker van te zijn dat ze hun plaatsjes in de volle grond niet te snel volgeworteld hebben en tegen de bloei aan dus voedingsloos staan. Kheb ze net allemaal op hun eindplaats gezet, staan in wat plagron light mix (ze hadden geen all-mix meer verdomme) met gewone potgrond, wat grond van vorig jaar en wat toegevoegde koeienmest, dus dat moet (hopelijk) wel goed gaan. Kzal morgen ff wat foto's schieten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1-5: OB's. Die op de eerste foto is van pheno #1, is jammergenoeg dus een man, de andere van pheno #2, allemaal vrouwen.

0df87705.jpg

3dfb2970.jpg

1820c79d.jpg

96e4c2fc.jpg

23947b5e.jpg

 

6-10: Allemaal PP's. Eerste is 2 keer getopt, 2e 1 keer getopt, de derde stond in de bloei maar is weer terug in de groei geschoten, de 4e wil niet echt in de bak met aarde, wel gegroeid maar niet echt spectaculair, de laatste is massief groot, al tegen de 2 en een halve meter aan, kan har ook niet echt duidelijk op de foto krijgen.

71d3ed0a.jpg

532fec13.jpg

c50495ea.jpg

07e2824f.jpg

19533567.jpg

 

11-12: Stekkies van OB #2 en van een paar purples. De eerste in de plee is een stek van de grootste purple, op de andere foto zijn de kleintjes de OB's.

40070651.jpg

ab342183.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie planten monkey!! :D

gaat een dikke oogst worden :blink:

whaha :D vet die plee mann :P

succes!!

 

-grz- Cannakid

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo'n klep is ook zo handig bij het oogsten :D . Ziet er weer goed uit Blowmonkey, ik vind die "grondpyramides" in je potten nog steeds bijzonder.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi hoor al deze soortjes zo te kunnen aanschouwen,blijf dit zeker verder volgen... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Euuj Blowmonkey ik heb vanmiddag mn Nlx in de volle grond gezet en die heuveltjes methode toegepast die ik bij jou zag goeie tip thnx kijk maar bij mn topic heb er een foto tussen gezet.. :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe, kbreng mensen op ideeen, kheb het zelf ooit eens opgepikt van BOG z'n thread op OG.

 

Kheb gisteren trouwens nog 4 stekken van de grootste plant gesneden, nog maar het enige zaadje van de bagseed van vorig jaar ontkiemd en de plant die in de bloei stond gaat aardig lekker, komen al mooie toppen aan, zit trouwens vol met zaad omdat ik de 2 mannetjes waar ik stuifmeel vanaf wou halen nog steeds buiten heb staan. Maakt verder niks uit, want het ding staat er toch maar voor spek en bonen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar weer ff wat fototjes gemaakt. Zit weer wat groei in de overgepotte planten, trekken weer een mooi kleurtje. De plant in de bak heeft ook eindelijk wat mooie groene uitgroei, wel een ander wat lichter kleurtje, maar het groeit tenminste goed, reageert aardig goed op het afbinden ook.

 

Eerst de stekken die ik een paar dagen geleden heb gesneden, daarna de stekken die er al stonden en het ene zaadplantje wat ik wat laat heb gestart, dan de wc stek.

 

cdf01cbe.jpg

5afb249a.jpg

0de0b11c.jpg

 

Hier de OB's. Van 12 liter, naar 15, naar 30, naar de groepsfoto.

 

f5b4ca2a.jpg

282a58c7.jpg

db799b85.jpg

4c8507a9.jpg

 

Hier de PP's. PP die aan het regeneren is, wel aardig gelukt, alleen nog steeds veel 3 vingerige bladeren aan het aanmaken. Daarna de PP in de bak. De grootste plant. De PP die 2 keer is getopt. Daarna 2 keer de PP die 1 keer is getopt. Daarna de groepsfoto van bovenaf. En nog een wat onduidelijk fototje van de plant die ik aan het verduisteren ben, ong 5 weken in de bloei nu.

 

475dcc5c.jpg

b4baa2bd.jpg

fc1b3b4a.jpg

0fa3ad39.jpg

7957ca45.jpg

46b02c5e.jpg

5170d4e0.jpg

e0aec30a.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

vraagje blowmonkey: Je zegt afbinden? Kun je dat toelichten?

 

Die twee zaadplanten op je tafel, wat zijn dat? Ik zie het kleintje er ook bij staan.. lief hoor! Heb je die gewoon buiten in de pot gestopt? Da's gelijk wel een flinke pot!

 

Beetje bladvoeding misschien voor de kleur?

 

Mooie verzameling bij elkaar :smoke Wat een top al op die laatste foto!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zijn PP stekken die een beetje lang deden over het wortelen in het water en dus een beetje zijn verneukt, er staat maar 1 zaadplantje bij, zaadje kwam uit de bagseed plant van vorig jaar, geen idee wat voor wiet het is dus, maar kwamen wel leuke toppen aan, staat in een 2 liter potje, lijkt groter dan het is. :smoke

 

Afbinden is trouwens gewoon met wat touw een stel zijtakken afbinden zodat ze de ruimte beter benutten en stevigere zijtakken krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zien er goed uit :smoke

In wat voor potmaat komen ze uiteindelijk terecht?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dat zijn PP stekken die een beetje lang deden over het wortelen in het water en dus een beetje zijn verneukt

 

Ah nou zie ik het aan dat blad onderin. Die tweede van rechts groeit zo mooi symmetrisch.

Share this post


Link to post
Share on other sites
In wat voor potmaat komen ze uiteindelijk terecht?

 

De OB's in 2 30 liter potten en 1 in een 50 liter pot, de stekken waarschijnlijk gewoon in 12 liter potjes, die worden toch al niet meer zo geweldig groot nu, misschien nog 1 in een andere 30 liter pot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okay dan, weer broodnodig tijd voor een updateje.. Vandaag dus weer een beetje een kutdag qua weer, was ook wel te merken aan de planten. Vooral de grootste heeft moeten ontzien, helemaal scheef gewaaid onder die zware wind, samen met 2 andere planten. Alweer een beetje recht getrokken allemaal door vastbinden, maar alleen de grootste blijft wat scheef staan, blijft gewoon te veel wind vangen. Kan of wil me eigenlijk niet voorstellen hoe dat gaat zijn als ze in de bloei staan en we nog zwaardere wind gaan hebben, gepaard met regen.

 

Anyways, kpost morgen wel weer ff wat foto'tjes ofzo. Zijn weer aardig gegroeid de laatste tijd, zullen wel wat leuke verschillen te zien zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kom maar op met die foto's.. die grote zou je daar nog een netje overheen kunnen krijgen zodat je em zegmaar scrogt ofzo? Er is vast een oplossing voor te vinden...

 

laters, Snowie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...