Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

NorthernSmoker

Waar Koop Ik: Mycorrhiza Schimmels(mycor)en Bacterien(bacto)

Recommended Posts

Heee San,

 

Zijn de schimmels en bacterien ook bestand tegen

bijv. een verkeerde ph of overbemesting?

 

 

Grtzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

zoals ik het nu begrepen heb zorgen ze ervoor dat de klappen minder zijn...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Heee San,

 

Zijn de schimmels en bacterien ook bestand tegen

bijv. een verkeerde ph of overbemesting?

 

 

Grtzzz

Mycorrhiza schimmels kunnen overleven bij een ph tussen de 4.0 en 8.0 maar functioneren optimaal bij een ph van rond de 6.0.

Een grotere zoutophoping (ec)is slecht voor elk bodemleven,de schimmels zullen niet snel doodgaan maar wel een stuk minder aktief worden.

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ondertussen zijn de gesprekken ook positief verlopen in mijn favoriete growshop(Alien)te Ijzendijke,en zullen de producten zowel in de shop als online aangeboden worden... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi rataplan!

een goed produkt moet makkelijk te vinden zijn

 

en sanny nog even een vraagje

geef jij ook wel is schoon water tussen door ?

met een ph van 6 zonder de npk die ryszosys levert

of geef je die eigenlijks altijd mee

 

en of 1 keer in de 2 weken als je bacs geeft allen schoon water met ph van 6

of geef je dan ook de npk mee ?

 

 

tnt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey tnt,

Ik geef de planten dagelijks een vaste hoeveelheid basisvoeding.

 

Als je iedere dag hetzelfde type voedingswater geeft zullen de wortels ook hieraan gewend zijn,wanneer dit nu iedere dag verandert zullen de wortels ook een periode van aanpassen inlassen.

Dit levert stilstand op!!!

 

PLanten houden van stabiliteit!!!

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt sanny

gelukkig doe ik het ook zo

 

tnt

Share this post


Link to post
Share on other sites

welke shops verkopen dat spul nu ?

 

ik zie hier bij alien; advanced nutrients piranha

 

Dr. Hornby's Piranha Beneficial Fungi is een perfecte aanvulling op Dr. Hornby's Voodoo Juice. Terwijl Voodoo Juice de wortelzone koloniseert met nuttige bacteriën, koloniseert Piranha de wortelzone met 24 nuttige schimmels. Deze schimmels bevatten 8 soorten trichodermia en 16 soorten endo- en ectomycorrhiza. Trichodermia zijn zeer agressieve kolonisatoren die de wortelmassa vergroten en buitengewoon effectief zijn tegen wortelrot, pythium en phytophtora. De mycorrhiza schimmels scheiden krachtige chemicaliën uit die minerale voedingsstoffen oplossen, water absorberen en de werking van ziekteverwekkers in de bodem vertragen. Ook binden zij gronddeeltjes zodat deze een doorlaatbare structuur vormen. Mycorrhiza kunnen het oppervlakte van de wortelmassa doen toenemen met 700%. Zowel de plant als de schimmels hebben baat bij deze symbiotische relatie. Uit wetenschappelijk onderzoek is gebleken dat de opname van voedingsstoffen en water door planten toeneemt en dat de weerstand tegen een breed scala aan bodemziektes en extreme omstandigheden wordt vergroot. Planten groeien uitbundiger en behoeven minder intensieve verzorging. Het mycorrhiza netwerk is het originele world wide web.

 

is dit het spul waar jullie het over hebben ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is ongeveer hetzelfde type bodemleven als welke ik hanteer.

 

Ook hier een kombinatie van schimmels en bacterien,de gedachte erachter is helemaal ok.

Het zijn niet dezelfde stammen schimmels en bacterien als welke ik hanteer.

 

Ik heb best goede dingen gehoord van piranha,en kan je 1 tip geven;....gewoon proberen <_<

 

Let wel op dat de schimmels niet vloeibaar aangeboden worden.

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

het zijn korrels he ? stel je kweekt op slabs, dan doe je gewoon een laagje van die korrels tussen startblok en slabs ? of in het gat van de startblok

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zekers op hydro zal je ff moeten zoeken wat de beste manier is om een kolonie schimmels te realiseren.

 

Maar des te meer wortels er met schimmel in aanraking komen,des te sneller slaat de schimmel aan.

Laat je wel goed informeren door de desbetreffende fabrikant.

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Sannie: ik snap dat die schimmels ergens van moeten leven. Maar wat nou als ik een nieuwe bak met Mapito ga draaien. D'r zit van nature niks in. Normaal gesproken zet ik zo'n bak vol met volzetvoeding.Is de volzetvoeding (licht NPK mengseltje) dan voldoende voor die schimmels om zich te ontwikkelen? Of kan je de schimmels beter toepassen op een reeds draaiende bak na de oogst.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Zoals ik he begrepen heb leven de schimmels niet van de stoffen in de aarde maar van de suikers die de wortels hen geven. Het is een soort ruilhandel tussen plant en schimmel: De schimmels maakt de voedingsstoffen die de plant nodig heeft makkelijk beschikbaar en de schimmel krijgt er suikers van de wortels voor terug. Symbiose heet dat. Ik geloof niet dat de schimmel zonder de plant kan bestaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@MissJ: als het zo werkt dan hebben die schimmels niks te zoeken in een bak met verse Mapito. Dan ga ik het op een reeds draaiende bak toepassen. Ik zal die San binnenkort maar eens bellen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie uitleg miss_J

 

het zijn idd de koolstofverbindingen waar de schimmels op gedijen.

Tevens zijn de bacterien speciaal geselecteerd om de ontwikkeling van de mycorrhiza schimmels te bevorderen.

Op een voedingsarme bodem zullen de schimmels zich sneller ontwikkelen,vanwege de gebrekkige voeding zullen de schimmels eerder aan het werk moeten om de wortels tot dienst te zijn.

 

Er zijn meerdere mapito kwekers welke de schimmels voor de volle tevredenheid gebruiken.

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Enzymen zijn natuurlijke proteine katalisators <_<

 

Enzymen zorgen voor een makkelijke verwerking van verschillende voedingsstoffen,onder andere dode wortels.

Ze leggen een voedingsbodem voor de bacterien.

 

Wanneer er gebruikt gemaakt wordt van degelijke "bodem"bacterien is het gebruik van enzymen overbodig.

Te vermelden dat het gebruik ervan geen kwaad kan.

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze breken ze toch af tot voor de plant opneembare chunks (stukken als u het wilt)? Het zelfde as de bacteriën al het juist is ook doen, je kunt ze ook vrij makkelijk isoleren door in een bakje of fles met daarin een liter water, 2 eetlepels suiker en 10ml pokon met 5 eetlepels van een rijk bodem monster te doen (uit het bos, de heide ofzo..) Door een nette voedingstoffen verhouding in de shake zullen voral de gunstige bacterien weelderiger gaan groeien. Je kunt ook 1 tot 2 eetlepels van die plagron BioSupermix in de shake gooien in plaats van het monster, daarin is al geselecteerd. De fles boven de kachel zetten bij een temparatuur van 20 tot 35 graden en na een week of twee is de drap die zich onderin de fles of bak vormt je (laten we het noemen.. uhh) "bacterie concentraat".

Het water erboven afgieten en dan de drap door je aarde heen mengen. Voor de mapito of steenwol kwekers, goed de fles schudden en dan filtreren (dit kan gewoon met een koffiefilter). De oplossing die je nu krijgt bevat de bacterien die we hebben gekweekt. Wel is het bij de tweede methode aan te raden de concentratie pokon in de shake lager te houden, op een 4 á 5 ml, om zo problemen met een mogelijke hoge ec van het bacterie concentraat te voorkomen. Het werk echt.. probeert en verbaast uzelve..

 

Laters, Snowie

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke.. ik snap wat die bacterie doet en hoe hij de plant helpt kan ik ook wel begrijpen.. maar kan ik dat bij 4 weken oude planten alsnog toevoegen ? Zo ja wat is er zo goed aan dan, merk ik ook egt een verschil bij me planten? Of is het egt alleen nodig bij stressige kweek kasten? Misschien kan ik het beter volgende keer toevoegen aan me aarde?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Deze gazonmest bevat ook mycodinges en bacteriën: AZ gazonmest

 

Een doos van 2 kilo kost iets van 6 euro en is bij elk tuincentrum verkrijgbaar.

 

Werkt dat ook gewoon bij canna ? zelfde schimmel ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kent iemand dit product: Nova-Star-T van Bio Nova??? Zou dit een gelijksoortig effect hebben als de schimmels en bacs die o.a. Sannie gebruikt. <_<

 

Wanneer gaat de Alien die mycorrhiza schimmels en bacs verkopen?

 

Gaat dat spul ook samen met Hesi voeding. Of moet ik over naar een bio-voeding.

 

Verder vraag ik mij af of er iemand bekend is met NoMercy vloeibare Guano??

 

:whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wanneer gaat de Alien die mycorrhiza schimmels en bacs verkopen?

 

 

 

Verder vraag ik mij af of er iemand bekend is met NoMercy vloeibare Guano??

 

:whistling

De mycorrhiza schimmels zijn voorlopig niet meer beschikbaar,ik gebruik ook de vloeibare guano van no mercy,zeer tevreden over evenals bacterial en Co² tabs...

Edited by rataplan

Share this post


Link to post
Share on other sites

goed nieuws,de echte schimmels en bacto zijn in alien growshop te ijzendijke beschikbaar,dus snel daarheen want de vooraad is beperkt!

:rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze sturen het ook op??

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo nog niks op de site te zien ? beter naar toe rijden rataplan ?

groeten

das bijna samen de priester

Edited by pruts

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...