Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

NorthernSmoker

Waar Koop Ik: Mycorrhiza Schimmels(mycor)en Bacterien(bacto)

Recommended Posts

hallo nog niks op de site te zien ? beter naar toe rijden rataplan ?

groeten

das bijna samen de priester

 

Als je er naartoe rijd heb je ze zowieso. Er stonden vorige week nog 5 potjes schimmels en 5 potjes bacs geloof dat de prijs 87,50 voor de schimmels was prijs bacterien weet ik niet meer. Maar de prijs is eigenlijk niks als je het vergelijkt met het effect dat het heeft.

 

@ rataplan: Heb je vorige week nog gezien bij alien, had het met john over aarde bakken en toen zei hij dat die man die net naast me zat ook van die bakken had. Dus kan eigenlijk niet missen. Zal me de volgende keer wel eens voorstellen.

 

groeten, mystical-shiva

Edited by mystical-shiva

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat kan zeker,was er Zaterdag samen met collega,jammer dat je niets gevraagd hebt,zou leuk live gesprek geworden zijn... :rofl :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest john doe alien

Hey ik heb de bacto en micorsys van 25 gram en 100 gram vandaag ook binnen gehad nu is het effe wachten op de organische voeding en onze onlinefreak gaat het dinsdag online zetten.

eindelijk in het assortiment dankzij :rofl Rataplan :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi John...Leuk dat je eens op ons geliefde forum komt,niet voor niets de beste growshop in de ruime omgeving... :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goeie site hebben jullie john!! Complimenten, en die tien gratis NLX zaden gaan ook als een speer!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk das nou eens leuk een shopeigenaar op de site, en dan nog eens van een hele goeie shop ook(geen reclame het is gewoon zo).

 

Kunnen we ze ook via de website bestellen john?

Share this post


Link to post
Share on other sites

yeps, heb ze zien toekomen vandaag in alien.

goed zo rataplan :rofl

super gewoonweg, binnenkort test ik dit op cocos sannie. :tu

mischien doe ik wel een box met en een box zonder. Zien we wel he.

 

Nu nog de pitpots als ultiem ontkiemmedium en we zijn compleet in de hemel he.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Kijk, dat zie ik graag. De schimmels gaan in de opmars! Ik sta er helemaal achter. :tu

Morgen mag ik ze weer gaan toevoegen aan mijn volgende kweek. Wat een feestje! :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites
yeps, heb ze zien toekomen vandaag in alien.

goed zo rataplan :rofl

super gewoonweg, binnenkort test ik dit op cocos sannie. :tu

mischien doe ik wel een box met en een box zonder. Zien we wel he.

 

Nu nog de pitpots als ultiem ontkiemmedium en we zijn compleet in de hemel he.

 

Ga je hier een topic van bijhouden ???

Ik ben wel heel benieuwd hoe het werkt op cocos.

Ik kweek zelf op steenwol maar wellicht volgende kweek op cocos omdat ik het op steenwol keer op keer voor elkaar krijg te nat te kweken.

Dit schijnt met cocos minder snel het risico te zijn om te nat te kweken

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo laat jullie even weten dat "ze" er zijn en ik was vandaag de éérste klant van de welbegeerde bacterien en schimmels :tu

toffe onvangst , koffie,praatje (dit is geen reclame hoor ,heb er 200km voor gereden ,) :rofl

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

goedenavond allen :lol: ..,ik heb de schimmels en bacterien reeds binnen :P ,maar er zat geen gbruiksaanwijzing bij!! nou staat er op het potje wel het 1 en ander maar ik wil ze gezellig in een grote bak gaan gebruiken,is het nou de bedoeling dat je de schimmels alleen bij de wortels toevoegd als je de stekken zet of is het ook nodig om onderin de bak wat door de aarde te mengen? bvd :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik meng ongeveer 40 gram tussen de aarde per m²,in het plantgat telkens een klein half koffielepeltje voor het plantje in het gat gestopt wordt,Bacto om de 2 weken,een halve gram tot 1 gram is voldoende bij het voedingswater per m²...

Edited by rataplan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor degene die geintereseerd zijn;

 

Sannie werkt al een 1.5 maand niet meer in de canna industrie.

Ik heb dit met opzet rustig gehouden om de afwikkelingen af te wachten.

Ik ben besodemieterd en bedrogen in een aantal maanden tijd en heb al mn betrokkenheid opgezegd met betrekking van rhizosys en bht.

 

Ik sta volledeig achter de producten,alleen niet meer achter degene die ze verkoopt.

 

Mijn adviezen zullen uiteraard gewoon door blijven gaan met betrekking van de schimmels en bacterien en aanverwante organische voedingen.

 

Dit is meer een medeling.

Laten we niet verder uitwijden over wat er gebeurt is en doorgaan met wat komen gaat :lol:

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

haai sanneman :P

 

 

das k#t om te horen,je inzet en manier van kweken met schimmels en bacs is een mijlpaaltje in wietkweekland :lol:

 

ratten heb je overal;zeker in de handel van voedingslijnen en bijproducten..

 

groeten en succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja dat is klote om te horen zeg... want hoor er toch alleen maar goed dingen over en ben er zelf ook erg benieuwd naar....

Share this post


Link to post
Share on other sites
:P tsjongejonge,het kan ook zelden of nooit goed gaan he.. zet je je ergens voor en hups voor je het weet :lol: ,maar ja het leven gaat gelukkig gewoon weer verder!,duzz snel vergeten! succes sannie!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als je er naartoe rijd heb je ze zowieso. Er stonden vorige week nog 5 potjes schimmels en 5 potjes bacs geloof dat de prijs 87,50 voor de schimmels was prijs bacterien weet ik niet meer. Maar de prijs is eigenlijk niks als je het vergelijkt met het effect dat het heeft.

 

Zal ik je iets leuks vertellen, hoor net van een gozer uit engeland dat hij 100 gr mycorrhiza schimmels voor een paar euro heeft gekocht.

 

Ik vind dit dus beetje een hele dure grap.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zijn ongeveer 200 verschillende mycorrhiza schimmels.

De juist kombinatie is cruciaal.

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo , dat zou dan nogal een verschil maken... maar hebben we het daar wel over de goede schimmels dan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om de zoektocht te vergemakkelijken voor iedereen :P

 

Ik gebruik een mix van 4 mycorrhiza sporen,met een extreem hoge sporenconcentratie.

Tevens zitten er in dit product speciaal geselecteerde bacterien welke de kolonisatie van de schimmels stimuleren.

 

Dit is een vereiste in onze snelle binnenkweek.

De volgende sporen zijn verwerkt in mijn mengseltje;Entrephospora columbiana,Glomus eticunatum,Glomus clarum en Glomus sp.

Deze komninatie in de extreme koncentratie zorgt voor een kolonisatie binnen 12 dagen,meestal sneller.

 

Het grappige is dat met alleen dit product je er nog niet bent.

Schimmels uitzetten als extratje is heel interessant,maar het meest interessante van deze producten is de gedachte erachter hoe je plantje gezonder en potenter op te laten groeien zonder zelf de voedingsregulering van de plant te bepalen :P

 

Kweek organisch en denk realistisch :lol:

 

greetz sannie

Edited by sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo ik heb rysosys bacterien

en wil nu ook een paar plantjes buiten in potten zetten

heeft dat zin om het oook daar in te doen?

 

 

tnt

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest john doe alien

Hey wij hebben vandaag de eer gehad sannie en stijlloos in onze winkel te mogen begroeten we zijn weer een stuk wijzer geworden,al was dat niet moeilijk :P thx mannen :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Damm, dacht ik net een goedkoop alteratief gevonden te hebben in het tuincentra, namelijk pokon groeistart, blijkt dit wel 100 procent mycorrhizae te zijn, maar helaas een langzaam werkende soort. Staat helemaal onderaan dat na 4 tot 6 weken het netwerk zich vormt, en de plant vanaf de zesde week bemest kan worden. Das dus een beetje te langzaam, de prijs was mooi, 4 euro voor 150 gram.Misschien een aanrader voor de mensen die buitenplanten hebben, en langer als zes weken de tijd hebben. Vraagje aan sannie, waarom pas na 6 weken voeden? Eerder voeden beschadigt de nieuwe wortels ofzo? groeten mark

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...