Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

flower_power

coffieshop naam plaats & waarom

Recommended Posts

De Zone in Leeuwarden is wel een erg fijne shop... Ik blijf er bijna nooit zitten om te roken ik haal er gewoon m`n wiet, meestal K2, die heeft ook nog een keer de prijs beste van Nederland gewonnen geloofik.. Ze hebben ook een spaarsysteem (5 euro gratis per 50 euro aankopen), de verkopers zijn aardig en eentje had me zelfs gewaarschuwd toen ik een nieuwe wietje wou proberen maar wat volges hem niet te roken was...

Er zijn trouwens wel meer fijne shops in Leeuwarden, een stuk of 20 op een inwonersaantal van 100.000, niet slecht toch :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

de grasscompany in tilburg, goedkoop, goed, en je kunt er een lekker stukje eten, zeker niet onbelangrijk!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Willy Wortels Sativa Cannabis Shop.. ook wel Frans Hals genoemd.. in Haarlem

 

Waarom?

 

omdat PP en Knetter gewoon rulen! 8)

 

whut!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik haal nog steeds knetter in de birdy in haarlem das een silverhaze

en ook die white widow is goed te roken bovendien krijg je bij aankoop van 48 euro 6 euro gratis en soms staat er een lekker ding achter de toonbank :P :lol: :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

De joint venture in Arnhem. niet dat ik er zo vaak ben, maar om lekker te zitten ideale shop: erg cool ingericht! goede muziek en relaxete sfeer, echte aanrader. Zit trouwens echt vlak aan de korenmarkt:)

Hasj en wiet is er ook goed, maar ik zou niet voor de allergoedkoopste hasj gaan, want die is wat minder...

 

peace

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

Joint Venture is inderdaad een hele laid back tent! heel mooi ingericht enzow

 

Zelf is m'n favoriet Andersom in utrecht.. gewoon goed spul te krijgen en een hele gezellige bar onder het pand. Ruim assortiment aan drankjes en dergelijk en goeie muziek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Andersom in Utrecht is wel een beetje een toeristenshop, vind ik. Prijzen liggen wat aan de hoge kant. Maar, om te zitten inderdaad een relaxte shop. Favorieten bij mij zijn dan toch No Name (onder Tivoli) en Headshop. No Name is goed om te zitten (doorgaans hiphop/reggae/'algemene' muziek) en Headshop is vooral erg voordelig. No Name laat grote voetbalwedstrijden zien op een groot scherm/tv. Headshop heeft altijd erg volle zakken wiet (skunk, geloof ik) voor 12,5. Het is 3 gram, maar dan toch zeker 3 gram waar veel meer wiet in gaat dan bij andere koffieshops...Hij verkoopt ook gruis, niet echt super, maar wel errug makkelijk voor bij concerten/festivals e.d. , hoef je niet te gaan lopen sprokkelen, gewoon d'rin kieperen. En het is niet duur. Zijn hash ken ik niet.

 

Bij El Torro aan de gracht kan je ook goed zitten, al doet het altijd wat armoedig aan. Het zou echt een hele mooie shop kunnen zijn, nu lijkt eht een beejte op een goedkoop jeugdhonk. De hash is er altijd wel ok, de wiet heeft er niet echt een goede naam. Vaak kan je ook maar kiezen uit twee soorten hash en twee soorten wiet. (ik kom er niet zo heel vaak, dus dat is nu misschien anders).

 

Sarasani, ook aan de gracht (stukje verder dan Tivoli) heeft wel altijd een flinke lijst om uit te kiezen en je krijgt er ook altijd net wat meer dan normaal. Koop je voor E10,- dan krijg je voor E12,5 Dat soort grappen. Ze hebben zakjes in verschillende prijzen (o.a. ook al van E3,- geloof ik) wat wel handig is als je weinig geld hebt. En je mag dobbelen. BIj aankoop van E12,5 moet je 6 dobbelstenen gooien. Heb je 5 dezelfde, krijg je voor E25,- gratis wiet/hash en bij 6 gelijke stenen win je een reis ergens naartoe. De shop zelf is best relaxed, behalve dat er amper stoelen/banken zijn...groot minpunt...je ligt/hangt dus een beejt eop kussens op de grond. Dat is de eerste 5 minuten relaxed en dan is er geen enkele houding meer te vinden waarin je echt lekker. Pluspunt: groot videoscherm waarop ze concerten, filmpjes, Mr. Bean e.d. laten zien. Het is een beejte een alternatieve tent (met name door eht gebrek aan stoelen.). En, eht is er altijd erg donker, wat irritant is als je met hash een joint wil draaien, je ziet geen flikker. Het is trouwens een van de oudste shops uit Utrecht/Nederland. opgericht door een wethouder :wink:

 

Black & White aan de Vismarkt heeft een flinke verzameling waterpijpen, dat sowieso. Als ik er wat haal is het ketama (5 gram/E12,5) om hashmelk mee te maken. Ze hebben er nog redelijk wat soorten hash en wiet. De jack herrer schijnt er in prijs/kwaliteit goed te zijn. Klein shopje, net als Headshop, je kan er dan ook niet zitten. Wel aardige mensen. De openingstijden zijn een beetje onhandig, alleen overdag tussen 11.00 en 18.00, geloof ik. Maar, voor waterpijpen en onderdelen zou ik hier heen gaan.

 

't Grasje, klein shopje dat verstopt zit in een zijstraatje van de Biltstraat, vlakbij de Super de Boer. Ik ken er alleen de spacemuffins, en die zijn goed. De shop ziet er gezellig uit, net een huiskamer (he, is het soms een verbouwd woonhuis 8O ). Er is een tafelvoetbalspel..na het spelen leg je een bedrag op het schoteltje aan de bar, hoeveel meot je zelf weten. De wiet die ik zag liggen leek me neit echt relaxed...van die bruinige buitenwiet ofzo, vaak verkocht onder de naam jamaica of sansi ofzo...maar, ik heb hem nog niet gerookt.

 

De Wolf, Sahara en Zanzi zitten allemaal in Lombok (resp Laan van Nw. Guinea en 2* Vleutenseweg). Het zijn shops waar vooral veel Marokkanen komen om te praten en te blowen. De hash bij Sahara (polm) is erg goed, beetje duur, maar dan heb je ook wat. De Wolf is mooier ingericht dan Sahara en is best ok. De prijzen zijn er wat aand e hoge kant, vind ik, maar goed. Wel krijg je bij aankoop van een geeltje (E 12,5) een gratis voorgedraaide joint erbij. Zanzi ken ik niet, tenminste, ik ben er geloof ik 6 jaar geleden een keer gweest. Niet officieel natuurlijk, want toen was ik nog maar 16 :wink:

 

Aan de Amsterdamsestraatweg vind je Shabab. En dat is eigelijk ook een beetje een marrokaans/turks theehuis waar je kan blowen. Geen idee hoe het er zit met prijzen en kwaliteit...ik heb er mijn eerste joint gekocht, dat weet ik nog wel...het was op een mooie dag, 8 jaar geleden

:P

Dan heb je nog Wietstok, vroeger een zaak vlakbij de gracht met pooltafel en tafelvoetbal, nu een coffeeshopje aan het eind van de Voorstraat op de plek waar Hawai zat. De spacecake en muffins zijn er erg goed. Ook de voorgedraaide zijn er ok, de wiet en hash, heb ik mij laten vertellen, is er ook ok. Het is er wel klein, maar je kan er zitten (aan een van de twee tafeltjes)

 

Verderop in de Voorstraat vind je Bordeaux Rood, een mooie shop om te zitten. De prijzen zijn er ok en de keus ook wel. Meestal zo'n 4/5 soorten wiet en hash (van ieder dus 4/5). Ik weet er verder niks voer te melden. Hij zit vlak naast een bioscoop, dus als je stoned een filmpje wil pakken....

 

Break en Koffiedik zitten allebei in de buurt van de Breedstraat (makkelijk, in de buurt van de Harde Bollenstraat; de hoeren). Om maar gelijk open kaart te spelen, ik kom er nooit. Ik heb me laten vertellen dat Break vaak een goede ketama-aanbieding heeft. Over Koffiedik weet ik niks zinnings te melden. Aan het eind van de Breedstraat zit nog een koffieshop (ter hoogte van de Plusmarkt/ACU) maar daarvan weet ik zelfs de naam niet. sorry...

 

Volgens mij heb ik nu alles gehad. Vroeger had je nog Horizon, maar die is een paar jaar terug afgefikt (was toen op het nieuws omdat er ook illegale studentenwoningen boven zaten...die rook zal wel goed geroken hebben). OF de Boot open is weet ik niet. Sommige mensen zeggen van wel, andere van niet en ik weet eht niet. Het is een coffeshop op een boot, jawel. Ik zou niet eens weten waar hij ligt. Ik hoorde er wel altijd goede verhalen over...Hawai bestaat niet meer, daar is nu Wietstok voor in de plaats gekomen...Nou ja, laat het maar horen als ik er vergeten ben, of als je vindt dat El Torro bijv. wel een hele mooie shop is met prima wiet.

 

Weet iemand trouwens een thuisdealer op Flakkee? Meel dat dan effe naar me, nu moeten we steeds vanuit Oude Tonge naar Hellevoetsluis om daar bij de Barbershop wiet te halen (wel relaxete wiet, en een hele mooie shop)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oasis in Groningen

 

 

Op zich een hele kleine shop maar je hebt er veel keuze (vooral in wiet) en de kwalitiet van de wiietjuh en hasjuh daar is heel goed. De prijzen zijn rond de € 5,50 a € 6,- per gram voor wiet.

 

Wel een aantal minoputjes zijn : - klein assortiment eten

- openingstijden: 12:00 - 19:00 ofzow en zondag dicht.

 

Pluspuntjus: - gezellige sfeer

- vriendelijk personeel

- leuke aanbiedingen: WEEKENDAANBIEDING : 3 vijfjes hasj of wiet naar keuze voor € 12,50

ALTIJDAANBIEDING : 5 12 en halfjus voor € 50,-

Share this post


Link to post
Share on other sites

Check in Adam de Dampkring en de Tweede Kamer (zelfde eigenaar)

Dampkring is echt gezellig en altijd vol, en ze hebben er Super goeie wiet en hasj.

probeer de Sage (wiet) maar s, wel 8 per gram, maar zeker de moeite waard.

en Moonlight # 1 (hasj) is echt voor speciale dagen 24 euro !! per gram, maar je wordt van een klein beetje al zo ontiegelijk stoned. 8O

en je kunt daar ook voor elk geldbedrag dat je wilt halen, dus ook gewoon voor 4 euro voor een stikkie ofzo.

ze hebben niet alleen dure dingen hoor, dit is gewoon top of the list, rest is ook lekker. :cry :evil:

 

verder nog de Greenhouse, met zeer goeie bio en hydro wietjes, hadden geloof ik ook nog een Cannabis Cup gewonnen laatst.

 

smoke ze! :wink:

GG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grass Company :D in Tilburg. Ook al eerder genoemd geloof ik maar ze zijn niet goedkoop. 7,50 per gram. Maar als je daar komt moet je Nepal proberen voor 14 euro. En Grass Company heeft 2 verdiepingen en makkelijk te vinden tegenover het NS station van Tilburg. En de tosti's moet je daar proberen :) lekker lekker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Shop 36 in Adam, lekker dicht bij het station in de buurt, maar wel strenge controle op leeftijd..

Genoeg soorten wiet en wel chill sfeertje binnen..

 

Daarnaast ging ik vroeger altijd naar de Bulldog, omdat je daar als minderjarige áltijd wel mee krijg (:

 

Tegenwoordig steeds vaker naar de local shops in enkhuizen en hoorn, omdat die gewoon dichterbij zijn :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

De Casa Blanca in Eindhoven.

Waarom?? Die White Widdow is maasterlijk spacey!!! En de Hash is van een hele goeie kwaliteit!!

 

Daarna de Grasshopper in Eindhoven.

Die voorgedraaide WW zijn zwaar relaxt. En die wietjes zijn ook zeker wel goed te roken.

 

Greetz,

 

Master_Hugo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pax de boot in Breda is enorm goed....... waarom??

 

personeel is zeer vriendelijk in de omgang

zeer goede kwaliteit 8)

en dicht bij de Belgische grens

Share this post


Link to post
Share on other sites

De zero in arnhem. Niet 1 van de mooiste shop maar lekkere weed voor een betaalbare prijs. De mooiste shop vind ik wel de nieuwe shop in doetinchem het rotterdammetje hebben ze zeker ook goeie weed alleen stukje duurder dan de zero :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

miami in bergen op zoom.

ligt het dichtste bij de grens van belgie (vind ik) een halfuur rijden vanuit antwerpen naar daar en 40 min. terug.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cremers

In Den Haag is een goede shop, veel keuze, goede vriendelijke "verkopers", het soort van café wordt afgesloten van de balie waar je kunt halen (ook daar kun je allerlei "gadgets" halen zoals posters,kaarten,pijpjes,etc.etc.) je bestelling wordt zorgvuldig afgewogen zodat je altijd iets meer of iets minder kunt bestellen, je ziet ook wat je krijgt zeg maar, het café ziet er chill uit je kunt gewoon relaxed je joint roken en naar muziek luisteren (voornamelijk rock en blues)

de Santa Maria en de Nothern Light zijn zeker aan te raden Cremers vind je vlakbij de Torenstraat (vlakbij muziekwinkel Rock Palace)

 

The Game

in Den Haag, een redelijke shop....soort van midden in de stad (dus altijd makkelijk als je snel ff wilt halen) ze hebben lekkere Ketama Gold en opzich wel veel keuze, is alleen een plek waar ik niet zou willen blijven hangen om een joint te roken (maar dat is meer persoonlijke smaak) legetimatie wordt er bijna ook nooit gevraagd.

 

208

in Utrecht een kleine maar fijne shop aan de oude gracht, de verkoper die er altijd staat (echt serieus altijd) oogt wat on-klantvriendelijk (ik heb me laten vertellen dat hij werk en privé zoveel mogelijk gescheiden wilt houden) ze hebben er vaak aantrekkelijke aanbiedingen (4 gram skunk toppen voor 12 euro ofzo) de skunk van hun is zowiezo altijd goed, het is echt zo'n niet zeiken maar kopen en weggaan shop (je kunt er dus niet vrolijk gaan blowen binnen ofzo) gewoon wel een keer de moeite waard om te checken...

 

Casa

in Zoetermeer, als je ooit in Zoetermeer bent moet je zeker naar deze shop gaan (het is ook de enigtse shop in Zoetermeer) keuze is groot (lekkere Silver Top) de shop is moeilijk klein (ons wc is groter) ook weer een bestellen en oprotten shop....maar misschien wel een keer de moeite waard (vlakbij discotheek Locomotion)

Share this post


Link to post
Share on other sites
The Wall Eindhoven, wrom? ligt op de route naar m'n werk  ;)  :P  :o  :) 

Ik blijf nooit binnen hangen, dus t interieur zal me verder um, worst wezen . De wiet & hash is vet OK !!!!!!

 

in eindhoven (woon ik vlakbij in nuenen) vind ik de Euro Garden of The Pink toch een van de betere Shops, waarom? als je van de Euro Garden een keer Northern Lights haalt en bij The pink Orange Bud... dan weet je waarom ;)

 

Ben ik helemaal met je eens, al is the pink een (te) comerciele shop en daardoor ook duurder. Maar je hebt er wel alles, space-cake,koekjes etc. en probeer maar is de haze van de pink, wel duur, maar dan heb je ook wat !

 

En de eurogarden is gewoon goed. Vooral als je een beetje vaste klant bent, krijg je wel eens een sample aangeboden, om te kijken hoe die is.

 

verdere shops in eindhoven zullen wel moment opnames van mij geweest zijn, maar daar ben ik nooit over te spreken geweest.

 

En altijd handig in als je niks meer hebt in het weekend en het is al laat, 't begijntje en de bakkerij op het stratumseind. Kun je toch nog wat scoren tot 4 uur s'nachts. Alleen heb je dan ook niet zo'n goede kwaliteit, maar als de nood hoog is maakt het niks uit. En bij de bakkerij wat eigenlijk gewoon een cafe is kun je een jointje roken en een pilsje drinken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...