Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
yoesem

beginner Tl-zaadkweek 5*hindu Kush

Recommended Posts

hallo iedereen,

 

Aangezien ik via deze site en (R.I.P.)overgrow zoveel heb geleerd door deze verslagen dat ik de knoop heb doorgehakt en zelf ben begonnen wil ik graag ook mijn kweekje laten zien.

 

 

Het begon een 1,5 jaar terug, je woont op kamers, blowt genoeg om zelf een coffeeshop te beginnen en zoekt iets om in je vrije tijd te doen hebt. Dus ik langs de growshop, werd mij verteld dat ik op zn minst een m2 en 1,5m hoogte nodig had. Ik het hele idee toen maar uit mn hoofd gezet. De zomer ging voorbij en de winter kwam en het begon toch weer te kriebelen. Dus meteen maar even achter het internet gekropen om te kijken of het echt niet anders kon. Zo kwam ik hier terecht, en 1,5 maand later kocht ik mn zaadjes en kon ik beginnen.

 

Ik kweek op mijn 12 m2 studentenkamer onder mijn bureau met 7 18w tl lampen en een pc fan. Nu weet ik dat er mensen gaan zijn die zeggen dat ik met tl's nooit geen mooie resultaten kan behalen, maar aangezien ik simpelweg geen andere keuze heb moet ik wel.

 

De kast is gemaakt van spaanplaat, gewoon van de gamma, wit geverfd en in elkaar geschroefd. Omdat ik niet wilde dat de temperaturen te hoog zouden worden heb ik de balasten uit de tl buizen naar buiten de kast verplaatst. Ook al lijkt dit mischien op het eerste opzicht een zware klus waar je haast wel eletricien voor moet zijn, is het best te doen als je de tijd er voor neemt en goed oplet wat je waar los en vast maakt. Het verplaatsen van de ballasten heeft een paar zeer grote voordelen, je verplaatst een hoop hitte naar buiten je ruimte en ik vind het persoonlijk een prettig gevoel dat de spanning binnenin de kast waar het vochtig is lager is dan daarbuiten.

foto315rp.jpg

 

Om het makkelijk te maken heb ik de lampen gewoon in de armaturen gehouden wat nu alleen nog een houder is met een paar draadjes erin. De kleuren zijn om en om warm white en cool white, tijdens de bloeifase ga ik over op meer warm white.

foto309sr.jpg

 

Ik kweek op normale potgrond uit het tuincentrum met beenderenmaal en bloedmaal om zo organisch mogelijk te kweken en het betaalbaar te houden. Ze staan nu nog in 2,2 liter potten, maar zodra het geslacht bekend is gaan ze naar 5 liter. Verder geef ik ze gewoon water en is de temperatuur een mooie 28 C met lampen aan en uit 22 C met een lv van rond de 70 zonder fan en met fan 45.

helaas zijn er geen foto's van de vroege stadiums omdat ik geen camera had, en het nu nog steeds moet doen met een webcam. Ik heb gekozen voor hindu kush omdat ik dit een erg lekker wietje vind, en hij klein blijft en makkelijk is voor beginners. Dit zijn foto's van dag 24 vanuit zaad:

 

foto296qm.jpg

groepsfoto van de 5 plantjes

 

foto278yd.jpg

dit plantje ontkiemde het eerst, en is nu ook het grootst. Ik ben erg tevreden met het bosserige uiterlijk.

 

foto269ar.jpg

bijna even groot plantje, wederom laag en bossig.

 

foto350mh.jpg

deze is wat minder bossig en heeft ook last van een vreemde vervorming op een vaan de linkse bladeren, ik denk niet dat het ongedierte is aangezien het er nu al een paar dagen zit, en ik het nog nergens anders heb gezien. heeft iemand hier een verklaring voor?

 

foto364yw.jpg

de achterblijver in de hoogte, maar vreemd genoeg wel de dikste stam en veel bladeren.

 

foto371qt.jpg

langste maar dunste plantje.

 

foto399oy.jpg

close up van nummer 1

 

foto409zg.jpg

slechte foto, maar je kunt duidelijk zien dat ze gelukkig nog laag blijven, mede omdat ik ze probeer te forceren om laag te blijven met touwtjes.

 

 

 

Dit was het weer voor vandaag, volgende week meer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er leuk uit.mooie plantjes en ze zijn 3weken oud

Hier heb je mijn zaad plantjes zijn 2weken+2dagen oud.

http://www.mijnalbum.nl/Album=TDB8LNVB

Ik ga de volgende keer ook op tl licht voor groeien.

Dat is een ding wat zeker is.

Ik kan je geen tips geven dit is ook mijn eerste keer.

Maar ik ga je wel volgen.

Groet ruw

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Nog een beginner hier: mooie plantjes hoor. Lekker gedrongen en mooie donkere kleur. Hou ons op de hoogte!

Share this post


Link to post
Share on other sites

het laag en bossig houden kan je maar op 1 manier:Volle lichtintensiteit vanaf dag 1!Tl op 2a 3 cm,400 watt hps op 35 cm,zorg in het laatste geval wel voor voldoende ventilatie onder de lamp...

Share this post


Link to post
Share on other sites

daar ben ik het volledig mee eens, door het licht er dicht op te houden heeft de plant niet de behoefte om de hoogte in te gaan omdat er simpelweg niet meer te halen is. Vanaf dag 1 staan mijn plantjes al 2-4 cm van de TL's en dat heeft gezorgt voor de plantjes die ik nu heb. Nu gebruik is tandfloss en paperclips om de planten te buigen en eigenlijk te trainen om laag te blijven. Dit is echt veel makkelijker dan mensen mischien denken, de planten kunnen echt wel wat hebben, en omdat je door het buigen de onderste bladeren ook wat meer licht geeft krijg je ook meer vertakkingen en word je plantje nog bossiger.

 

ik heb wel nog een aantal vragen waar ik graag wat antwoord op wil:

- hoe kan ik met een stekken werken in 1 hok, ik heb ergens gelezen dat je stekken in de vriezer kan bewaren en zo dus de stekken tijdens de bloeiperiode kan bewaren voor de volgende ronde. Kan je ook stekken nemen als de plant geoogst word, of is invriezen dan toch beter?

-Ik ben van plan om de planten op 12/12 te zetten zodra ze ongeveer half zo hoog zijn als ik nodig heb, of ben ik dan al te laat vanwege de groeispurt?

-zoals je op de foto's kunt zien heeft 1 vd plantjes een vreemde vervorming in het blad, en vandaag heb ik nog een plant ontdekt met dezelfde vervorming. Aangezien er in mijn kamer ook een keukentje staat ben ik erg bang voor ongedierte, is dit een duidelijk geval van ongedierte, of gewoon bladeren die zich anders ontwikkelen?

 

alvast bedankt, en ik hou jullie op de hoogte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stekken moeten genomen worden in de groei periode van een plant.

IMHO is het de mens nog niet gelukt om een levend iets (mensen, dieren, planten) in te vriezen en daarna weer tot leven te wekken.

Dus ik weet niet wat voor vage sites jij afreist :nerd

 

Btw er is zeker met het aantal TL lampen dat jij hebt een mooie opbrengt te krijgen.

Zorg dat je voor de bloei, kleur 830 / 83 lampen neemt.

En voor de groei 33.

 

Ik ben benieuwd :verrygood

 

Blad vervorming komt door een slechte genetica

Edited by woopie

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor je reactie, maar ik zit nog steeds met het probleem dat ik geen stekken kan nemen zonder apart groeihok, en daar is echt geen ruimte voor. En wat betreft genetica, het zijn hindu kush van sensi seeds mag toch aannemen dat dat kwaliteitszaden zijn.

 

En idd, ik gebruik voor groei een mix van cool en warmwhite, maar zodra er gebloeid gaat worden schakel ik over op 830.

 

 

 

http://growfaq.marijuana.com/index.php?act...=193&artlang=en

 

de link over het invriezen, van overgrow growfaq, een erg goede bron

Share this post


Link to post
Share on other sites

whahahaha, sorry, lees het nu pas voor het eerst nuchter. en idd fridge is koelkast, maar de vraag blijft nog steeds of dat kan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo kan je aan de plantjes zien dat ze heel erg mooi onder tl groeien

 

ik heb zelf men moeders onder tl en gaat heel erg goed

 

 

succes verders

 

 

 

tnt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, het was allemaal ook te mooi om waar te zijn.

 

Vandaag heeft het noodlot toegeslagen. Ik was een weekendje weg, en een huisgenoot zou op de planten letten en ze zaterdag water geven.....

 

De foto's spreken voor zich:

foto422cq.jpg

 

foto430gw.jpg

 

foto443xy.jpg

 

foto454oy.jpg

 

foto461zz.jpg

 

foto475ue.jpg

 

Het is echt een slagveld, maar ik denk dat het nog wel redelijk goed gaat komen.....

 

Ze hebben 4 dagen geen water gehad, en de temperatuur heeft vandaag een piek gehad van 34 graden.

 

Het is trouwens erg vreemd dat het laatste plantje er geen enkele moeite mee schijnt te hebben. Tevens was dit het enige planntje dat ik nog niet had vastgebonden, maar vraag me af of dat effect heeft op het tegen droogte kunnen.

 

Wat is wel en niet slim om nu te doen? heb ze al weer flink wat water gegeven, en opgepast om ze niet meteen te verdrinken. is het aan te raden om ze 24 uur licht te geven?

 

duim voor me, ik geef morgen een update.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Ach gut wat zonde zeg :whistling

Maar alles is niet verloren. Gewoon weer de grond vochtig maken, heel goed dat je ze niet gelijk verdrinkt. En dan zouden ze toch in de loop van de dag bij moeten trekken. Misschien verlies je wat van de slapste bladeren maar dat zie je vanzelf wel. Het zal wel even een groeistilstand tot gevolg hebben denk ik. Volgens mij moet je niets gaan doen met de lampen, dat geeft alleen maar weer extra stress.

Wat extra aandacht en laat ons weten met pics hoe ze herstellen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

lekkere kamergenoot :whistling

 

maareh je moet ze trouwens binnekort in een grotere pot doen he

ik neem aan dat de wortels er al aan de onderkant uitkomen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja idd :whistling

 

maar, er is ook goed nieuws, na slechts 5 uur is de helft alweer een stuk frisser. Helaas heb ik er wel al een hoop bladeren af moeten halen, maar de planten voelen weer sterk en vitaal aan.

 

Moet ik trouwens de bladeren die echt geel zijn weghalen? of kan dit nog bijtrekken? Dit zijn namelijk de grootste bladeren, en beetje zonde om die onnodig weg te halen.

 

En over het verpotten, dat wilde ik eigenlijk doen nadat het geslacht bekend is....maar daar wou ik nog wel 2 weken mee wachten. Is dit verstandig? En is het slim om ze nu eerst op 12/12 te zetten en daarna eventueel nog verder te laten groeien?

 

Een hoop vragen, maar het zou heel fijn zijn als iemand me met deze zaken kan helpen aangezien ik vanaf nu absoluut geen fouten meer kan maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu op 12/12 en dat tot je geslacht weet

dan weer op groei cyclus

 

gtrz

 

oja en als je ze groot genoeg vind moet je ff 1week ervoor op 12/12 gaan (wiet groeit nog door:))

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik duim voor je dat het weer goed komt

 

ze zullen nu wel wat achterstand op lopen

laat ze eerst even herstellen en dan pas in de bloei zetten

 

met tl zou ik ze niet te hoog laten worden dus ik zou ze in de bloei houden

 

 

tnt

Share this post


Link to post
Share on other sites
met tl zou ik ze niet te hoog laten worden dus ik zou ze in de bloei houden

 

waarom met TL niet zo groot laten worden ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hij bedoelt waarshcijnlijk hoog, en daar heeftie gelijk in want tl heeft veel minder lichtdiepte, en het is daarom beter al je toppen dich bij de lampen te houden.

 

maar, ik zie nog geen wortels uit de gaten in de pot komen, is dit een goede indicatie dat het tijd is om te verpotten? Het liefst zou ik ze nog een paar weken willen laten groeien, dus mischien is het slim ze even kort in de groei te doen. Zodra ze hersteld zijn en weer helemaal sterk en vitaal laat ik ze bloeien, als ze dan snel genoeg groeien laat ik het zo, ander weer op tijd in de groei.

 

bedankt voor alle aardige en bezorgde reacties, ik update vannacht of morgen weer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm wel raar dat er nog geen wortels uitkomen

 

ik had vorig jaar precies dezelfde potten en ze kwamen er al uit toen de planten stuk kleiner waren als jouwe

 

maargoed ik zou ze wel overpotten zodra ze er onder uit komen :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

*update*

 

Na de "ramp" van gisteren ziet het er vandaag weer heel wat beter uit.

 

Ik heb ze nu onder 24 uur licht gezet en alle te gele blaadjes verwijdert, en je ziet duidelijk dat ze ervan genieten.

 

foto485lr.jpg

Zoals je ziet heb ik flink wat bladeren moeten verwijderen, maar gelukkig krijgen de onderste bladeren nu wel wat extra licht

 

foto497gk.jpg

Dit was eerst het grootste plantje en heeft daardoor denk ik ook de meeste schade opgelopen

 

foto504op.jpg

 

foto520uh.jpg

 

Dit zijn foto's van nadat ik de touwtjes weer heb aangespannen:

 

foto567nl.jpg

Op deze foto zie je ook de temp. en LV meter, gratis gekregen bij otrivin :whistling

 

foto576vv.jpg

Hier kun je goed zien dat ik de stam om heb gebogen om zo te zorgen dat de onderste bladeren ook wat extra licht krijgen.

 

foto593qx.jpg

Hier kun je nogmaals zien dat er iets aan mn plantjes vreet, het begint op steeds meer plaatsen voor te komen. Wat zou het zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites

lijkt me eerder iets in de genetica dan beestjes als je het mij vraagt, nix van aantrekken

 

 

voor de rest: zeer mooie en lage plantjes, dat doe je idd goed met die belichting!

µ

 

het probleem was dus een tekort aan water als ik het goed begrijp? toen het is misgelopen met je vriend?

Share this post


Link to post
Share on other sites

doe weer is een update :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey!

 

Excuses voor het lange wachten op een update, heb het enorm druk gehad!

 

Ze zitten nu in hun laatste weekje bloei, en het gaat uitstekend!

 

Ondanks dat ik het druk heb gehad heb ik gelukkig wel nog een flink aantal foto's op hoge kwaliteit kunnen maken :rofl

 

http://www.mijnalbum.nl/Album=4TQMZWEP

 

IMG_0213 tot IMG_0229 zijn van afgelopen maandag.

 

ik hou jullie op de hoogte en hoop volgende week met hemelvaart te kunnen oogsten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...