Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
detaman

10 Euro Kast Kweek- Update 14 Maart

Recommended Posts

Hoi,

 

zoals belooft hier wat info en foto's van mijn expirimentele kweekje.

 

Na een succesvolle buitenkweek afgelopen jaar wou ik binnen eens wat proberen.

Ik ben begonnen met een indoor seed mix van growi mix amsterdam. 20 stuks dus ik kan even vooruit.

 

4 zaadjes op keukenrol ontkiemt, na 1 nacht al open en na 2 dagen grootgenoeg om te planten.

 

eerst geplant in 4 kleine potjes waar ze 7 dagen in gestaan hebben, jammergenoeg geen foto's van.

 

Daarna overgepot naar 3 potten van 3 liter (ja mag groter weet ik inmiddels, next time) en 1 pot van 2 liter, deze laatste is gevuld met een mengsel van 50% potgrond en 50% KATTENGRIT. Waarom vraag je je af. Kattegrit neemt heel goed water op en houdt dit goed vast, leek me leuk om eens te kijken hoe dit bij kan dragen aan plantengroei.

 

Ondertussen aan de slag om een klein hokje te bouwen. dus naar de praxis voor spullen, planning was om onder TL te gaan kweken, lekker goedkoop en simpel.

 

Boodschappen lijstje was:

5 18 watt TL armaturen (zit standaard coolwhite lamp in dus ideaal voor groei) deze armaturen kosten 6,75 en zijn 60 cm lang.

 

3 extra lampen kleur 82 voor bloei

 

tijdsschakelaar (gewoon een cheap ass ding van 5 eurie)

houtwerk voor een kast aluminium folie als reflectie materiaal.

 

Houtwerk uiteindelijk niet gekocht want ik kon voor 10 euro een complete kledingkast kopen die daar als demo gebruikt werd. Helemaal super, hoef dus niets te zagen en te schroeven.

 

Kast in de bus gegooit en op naar huis.

 

Kast weggezet, de tl armaturen op een plank geschroeft alle 5 naast elkaar, over de armaturen aluminium folie gespannen als reflector, lampen erin, gewoon de standaard coolwhite lampen om te beginnen.

 

2e plank met folie bekleedt om de planten op te zetten, en beide planken zo in de kast gemonteerd dat ze in stappen van 3 cm in hoogte verstelbaar zijn.

Omdat de tl's weinig warmte afgeven is afzuiging mijnsinziens niet nodig.

 

4 potten met planten erin tijdsschakelaar op 18-4 en draaien maar.

 

Na de 2e internode de planten 1x getopt, de kattegrit plant als laatste.

 

Opviel was dat de plant in de pot met kattegrit veel donkerder groen werd met veel dikkere bladeren. typisch.

 

Na toppen groeide alle planten lekker door, 2 groeide echter erg hard.

 

Na een goede week de tl's op 12/12 gezet

Binnen een paar dagen kwamen de eerste bloeitekenen, en als snel bleek dat de 2 grootste en mooiste planten ventjes waren, baal baal. Maar die kon ik dus mooi als welkom thuis bosje bloemen mee nemen naar schiphol om vrienden af te halen. HAHAHAHAHA die gezichten van alle mensen daar toen ze een mannetje met een bos wiet met tulpen in mijn handen zagen. gniffel

 

Verder met de 2 overgebleven planten, dacht ik. maar dat ging dus eff fout. bleek dat ik de tijdschakelaar op continue aan had gezet, dom dom dom. einde bloei en hup weer in de groei. Dit heeft 5 dagen geduurt.

 

Gelukkig hebben de planten het overleeft en na 36 uur in het donker te hebben gestaan weer begonnen met 12/12 licht.

 

Omdat tl erg dicht op de plant moet staan zijn hoge planten klote, dus ben ik beide planten gaan buigen en opbinden om ze laag te houden. Vreemd is wel dat de plant in kattegrit eigenlijk maar 1 grote tak lijkt te hebben, bina alsof hij niet getoped is.

 

Omdat de hoogte toch een probleem werd, en ik toch nog een 400 watt had liggen heb ik deze in de kast gehangen tijdens week 2 bloei. Volgende keer dat ik kweek wil ik dit pas in week 5 a 6 doen. kijken of het extra lciht in de afbloei fase alsnog voor dikkere toppen zorgt zonder dat je de hele bloei de stroom van 400 watt moet dokken.

 

In week 3 is de grote plant nog wat verder proberen te buigen, leek goed te gaan totdat ik krak hoorde, alle takken afgescheurt, en de stam gespleten. DAMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM

 

alles met draad terug gebonden, ingetaped en de draden voor het buigen losgeknipt in een poging de plant nog te redden, dit lijkt gelukt want hij groeit gewoon door. Wel heb ik de luchtvochtigheid iets verhoogd en heb ik weer wat wortel stimulator aan het water toegevoegt.

 

Planten staan nu inmiddels 4 weken in bloei dus nog ruim een maand geduld. Gelukkig is wiet gewoon onkruid en is het niet kapot te krijgen.

Moet wel zeggen dat de plant in het kleine kattegritpotje, klein blijft maar er wel erg lekker uit ziet.

 

anyhow zie de foto's en oordeel zelf, advies en commentaar altijd welkom :verrygood

 

Nog een paar weken geduld weekje4 a 6 denk ik.

 

groeten

deta

 

 

de kast:

[im]http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto&a=11&id=15149459&key=GLFAPXUQ&album_id=806475&album_key=4PI8CZD7[/img]

 

2 planten, links kattegrit rechts de gewone

[im]http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto&a=11&id=15149460&key=AXQDNZE8&album_id=806475&album_key=4PI8CZD7[/img]

 

[im]http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto&a=11&id=15149461&key=PJ38NRAX&album_id=806475&album_key=4PI8CZD7[/img]

 

[imghttp://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto&a=11&id=15149462&key=F6LI84KS&album_id=806475&album_key=4PI8CZD7[/img]

 

[im]http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto&a=11&id=15149463&key=ZIUOCZAZ&album_id=806475&album_key=4PI8CZD7[/img]

 

of zie

 

fotoalbum

Share this post


Link to post
Share on other sites

:verrygood heb tijdens dit verhaal al 3keer onder te tafel gelegen :nerd

Kattegrid heeft naast water opnemen op nog een boel andere eigenschappen...

Die zou ik ook maar eens op gaan zoeken..

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik he alleen niet de plantjes onder tl lichten gezien

 

ik groei zelf ook voor ander tl

en gaat heel goed

 

alleen heb ik er wel afzuiging in

doormiddel van compfans op 12 volt

 

je plant heeft namelijk toch niewe schone lucht nodig om te groeien

 

en met je hps lamp zou ik zelf een scrogveldje toepassen omdat je er maar zo weinig in hebt

 

lekker lang voorgroeien onder tl en dan nog min 1 tot 2 weken onder hps groeien en dan in scrogveldje beugen

 

sucees verder met je kweek

 

 

tnt

Share this post


Link to post
Share on other sites

klopt, maar ik gebruik een bio kattegrit en die bestaat eigenlijk alleen uit stukjes leem. geen toevoegingen. Moet wel bekennen dat de inhoud van het potje zo vast als cement is, niet echt gunstig zou je denken. maar tot op heden werkt het wel. de plant blijkt veel minder gevoelig voor water tekort/overschot en lijkt gewoon stukken harder. en sja ook zeker kleiner maar dat lijkt me eerder een volume kwestie van de pot dan de inhoudt. ben benieuwd of als ik die wiet rook ik net zo tevreden ga spinnen als mijn kat. hahaha

 

verder heb ik inderdaad geen foto's geplaats van het TL groeien, die ben ik kwijt. Maar jet TL groeien/bloeien gaat zeker een vervolg krijgen als deze 2 klaar zijn. ik ga mijn buitenplanten daaronder opkweken en het overschot er onder laten afbloeien dan, maar nog even een paar weken geduld.

 

trouwens ik kweek voor de fun, alles bij elkaar kun je gopedkoper in de shop je wietje halen, of lekker op de zomer wachten en buitenwiet gaan kweken op deze schaal. had afgelopen zomer toch echt ruim 500 gram van 1 balkon plant :verrygood maar dat was wazzel denk ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

met een 400 w in jou opstelling kan je echt wel een leuk opbrengstje halen

 

met een beetje wil en aanpassingen kom je echt wel op0.7g/w en dan zit je toch op een redelijk bedragje

 

kan niet voorstellen dat je dan goedkoper in de shop bent

 

jammer dat je geen pics hebt van tl groei

 

 

 

dit is er 1 van mij hij is getopt en gebogen

 

 

http://www.mijnalbum.nl/Foto=ALWATFXJ

 

succes verder tnt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik bedoelde er meer mee dat als je alles moet gaan kopen enzo dathet voor 1 kweek niet rendabel is zegmaar.

 

maarehh jou plant ziet er heel netjes uit zeg, creatief met bambo hahaha. ben benieuwd wat je daar vanaf gaat halen.

 

 

ik zit verder wel met 1 nadeel/probleem: omdat ik de zaadjes als outdoormix heb gekregen heb ik geen flauw idee welke soorten er nu staan, dus qua bloeitijd word het moeilijker inschatten, maar door naar de kleur van de ehhhhhh kristallen of hoe heten die kleine paddestoelachtige dingetjes ook weer, te kijken moet het wel lukken.

Qua afzuiging heb je wel gelijk. maar er zitten zoveel spleten enkieren in die kast dat de lucht er aan alle kanten uit kan, maar van de zomer zou een fannetje waarschijnlijk wel nodig zijn.

Voordat iedereen nu over het verduisteren van de kast begint en lichtinval, mijn lampen branden overdag en staan als het donker is uit, hoef me dus gelukkig op dit moment nog geen zorgen te maken ove het verstoren van het schoonheidsslaapje van de dames. naarmate de dagen langer worden word dit wel meer een issue, maar als deze planten klaar zijn gaat de kast toch verbouwd worden, want wil 2 niveau's er in hebben ivm voorgroei buitenplaneten en een testkweek met een plant welke liggend over de breedte van de kast gaat.

 

blijft leuk expiremteren

Share this post


Link to post
Share on other sites

howdy allemaal,

 

wonder boven wonder gaat alles super met de planten, hopelijk gaat er nu niets meer mis. Heerlijke geuren komen er inmiddels uit de kast zetten en de toppen beginnen vol met witte thc kristallen te komen. Het blijft leuk om de vruchten van je eigen expirimenten te zien groeien. daar kan toch geen coffieshop wietje tegen op :verrygood ik hoop een van de komende dagen wat foto's van de toppen te kunnen maken en die hier te posten, best moeilijk om die er helder op te krijgen dus als iemand tips heeft over hoe die het beste digitaal te fotograferen hoor ik het graag :nerd

Ik sta verder best te kijken van de herstelkrachten van de wietplanten, die wietplant waarvan de takken volledig afgescheurd waren en de stam gespleten groeit en bloeit weer alsof er nooit iets gebeurd was. zo zie je maar, als jij goed bent voor je plantjes zijn zij goed voor jou :P pffffft hoor mij nou.

 

anyhow, de bloei loopt voorspoedig en ik denk dat ik binnen 5 weken klaar ben op dit tempo. Nu maar hopen dat de geur niet te heftig word maar ik ben er bang voor.

 

Ik kom wel even iets heel raars tegen, ik had wat wortel/stess voeding toegevoegt aan het water, en dat ruik je aan de toppen de dag nadat je het gegeven hebt, 2 dagen later is de geur weer normaal, hebben jullie dat ook wel eens gemerkt? Je ruikt echt de voeding inplaats van de echte wietlucht.

 

groeten

detaman

Share this post


Link to post
Share on other sites

lekker kweekverslag detaman :verrygood

 

mooi om te zien hoe je met beperkte middelen toch leuk kan kweken :nerd

 

 

groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo, eindelijk wat nieuwe foto's van de planten.

 

Inmiddels zijn er wel wat problemen.

De grote plant (die in normale aarde) waarvan de takken de de stam gespleten waren. Begint nu toch wat problemen te vertonen. Bladeren worden licht groen tot zelfs een beetje geel. sommige bladeren beginnen vanuit het midden van het blad geel te worden of zelfs bruin. Ik heb deze bladeren zoveel mogelijk verwijderd. Tevens heb ik de lamp tijdelijk iets hoger gehangen. Met de voeding ben ik nu even gestopt, nadat ik hem een beetje wortel/ stress voeding gegeven heb. Hij krijgt nu even alleen maar water. Ik heb geen flauw idee wat dit probleem veroorzaakt heeft, volgens mij moet het de gescheurde stam zijn. of hebben jullie andere ideen. Op de foto is het de plant rechts, de grote plant dus. Alles is een beetje moeilijk te zien, en de ergste bladeren had ik reeds verwijderd voordat ik de foto nam.

 

De plant op kattegrit gaat nogsteeds als een speer. hele mooie toppen waar een heerlijke lucht vanaf komt. kan haast niet wachten. maar denk dat er nog wel een week of 4 nodig zijn. wat denken jullie?

 

groeten

detaman

 

 

 

FOTO'S foto album

 

of als dit niet werkt: http://www.mijnalbum.nl/Album=4PI8CZD7

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmmz kweet het nie ze, maar kdenk da ge de verkeerde voeding hebt gegeven :whistling

en kdenk da het nu ook nie slim is om u lampen naar boven te doen, ze maken nu juist toppen aan en hebben het licht hard nodig.

 

Spoel anders eens je aarde door, als het de verkeerde voeding is.

en bladeren die afsterven moet je nooit zelf verwijderen, dat doet de plant zelf wel, gewoon de bladeren oprapen als ze eraf vallen. Er zitten nuttig stoffen in die de plan er nog allemaal uitzuigt.

 

grtz :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik lees in sommige threats veel onzin, maar deze slaat alles.

Ria

Share this post


Link to post
Share on other sites

eeeeeeeeeeee ria bedankt voor de uitleg van alle onzin die je gelezen hebt

 

 

 

maakt het echt makkelijker voor iedereen (beetje bijdrage zou wel makkelijk geweest zijn)

 

 

tnt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...