Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

drents diep

Santa Maria

Recommended Posts

Toch maar overstag gegaan om eens iets anders te kweken dan alleen maar pp of k2.

 

Dit keer worden het Santa Maria`s. Moet ik nu nog rekening houden met iets bijzonders of kan ik gewoon het kweekschema aanhouden van de k2.

Wie heeft tips of ervaring met de Santa Maria???

 

Groet`n

Drents...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weet niet wat de ervaring is van andere met santa marias.

Alleen ik heb k2 gehad, pp, nlx en santa en van iemand die ik ken power haze.

Tot nu toe zijn degene die mij het best bevallen: santa, nlx en power haze.

 

Santa was van begin tot eind makkelijk, geen een probleem, veel minder dan met pp. Leek wel of ik de voedingsdosis kon blijven verhogen.

En het knippen ging erg makkelijk ten opzichte van andere.

 

Santa word ook wel plank genoemd las ik ergens.

Dit ivm sommige religieuze instanties die santa voor rituele doeleinden gebruiken.

 

Groetjes,

Digi

Share this post


Link to post
Share on other sites
Toch maar overstag gegaan om eens iets anders te kweken dan alleen maar pp of k2.

 

Dit keer worden het Santa Maria`s. Moet ik nu nog rekening houden met iets bijzonders of kan ik gewoon het kweekschema aanhouden van de k2.

Wie heeft tips of ervaring met de Santa Maria???

 

Groet`n

Drents...

 

ik kweek al 4 jaar bijna niks anders dan santa maria (van f2 tot f4)

 

ze kunnen een hoge Ec verdragen (2.8 a 3.0)

 

Verder zullen ze nog 2.5 a 3 weken doorgroeien als je ze op 12/12 zet en uiteindelijk zo'n 90cm hoog worden. (verschilt per pheno)

 

en na 9 weken kun je als het goed is oogsten :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Mooie planten, die Santa's. Ben benieuwd hoe het je zal bevallen om eens een andere soort in je hok te hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beter nieuws Drents Diep,

 

Ik hoop dat de resultaten je blijven motiveren om iets anders te kiezen dan PP of NLX.

net zolang totdat er geen PP meer te krijgen is ...

Dan maar hopen dat niet iedereen Santa of Afghaanjtes gaan kweken.

 

Variatie ..

 

Van alles genoeg ...

 

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

ook ik heb santa maria gekweekt en is mij goed bevallen :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

heeey pekelow (dacht eerst dat je uit pekela kwam, vlak bij mij uit de buurt.....hahaha_

 

goed van mij hè

 

Ik hoop maar dat mijn stekkenboer een goeie is, of NEEEETHAAN.......!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi,ben bezig met een nieuw projectje,het zal later santa-jack heten,het zal wel nog maanden duren,maar het zal in orde zijn...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook ik probeer eens een ander soortje, heb nu 2 x een kweek pp gehad en heb nu female zaad Northern Light laten ontkiemen.

Beetje variatie aanbrengen in het kweken, heb ook nog nlx zaad liggen maar dat is regulier zaad helaas.

dus zal wel 2x een kweek worden van northern light en daarna wil ik silver haze eens proberen.

 

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb in de loop der jaren ook al een keer of 7 a 8 Santa's gehad, is een plantje met niet al te veel opbrengst, maar wel schitterende weed. Een zeer iel steelje dan altijd omvalt aan het einde en allemaal tegen elkaar gaat leunen. En inderdaad in 8/9 weken klaar en ganz einfach zu razieren, knippen dus.

Ria

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan heb ik denkelijk andere Santa's. Mijn Santa's kunnen niet tegen sterke voeding en hebben dikke stammen met een goede opbrengst per plant. Door ze te toppen vereenvoudig ik het machinaal verwerken, aangezien ze ongetopt zowat niet door de cutter heen zijn te krijgen. De bloeiduur ligt zo'n beetje op 58 dagen.

Ik vind de Santa veel lastiger dan b.v. een PP of K2 waar je in mijn ogen, weinig verkeerd kan doen. Ik hou een EC aan van 1.9 max.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Beter nieuws Drents Diep,

 

Ik hoop dat de resultaten je blijven motiveren om iets anders te kiezen dan PP of NLX.

net zolang totdat er geen PP meer te krijgen is ...

Dan maar hopen dat niet iedereen Santa of Afghaanjtes gaan kweken.

 

Variatie ..

 

Van alles genoeg ...

 

:whistling

wees maar gerust van niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

7 tot 8 keer Santa's gehad, niet zo maar, is een prachtig weedje, levert niet al te veel op, maar voldoende.

Is er een met een iel steeltje, je moet em ook niet te lang voorgroeien, lekkere compacte toppen, weinig knipwerk en aan het eind gaat hij altijd leunen of valt om, ik vindt het nog steeds een toppertje en mits goed gekweekt, eeerrrrrrrrrrrgggggg lekker.

Ria

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dan heb ik denkelijk andere Santa's. Mijn Santa's kunnen niet tegen sterke voeding en hebben dikke stammen met een goede opbrengst per plant. Door ze te toppen vereenvoudig ik het machinaal verwerken, aangezien ze ongetopt zowat niet door de cutter heen zijn te krijgen. De bloeiduur ligt zo'n beetje op 58 dagen.

Ik vind de Santa veel lastiger dan b.v. een PP of K2 waar je in mijn ogen, weinig verkeerd kan doen. Ik hou een EC aan van 1.9 max.

 

hier ben ik het iig ook mee eens :whistling

en ik kweek ze al zo'n 4 jaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi heb nou ook santa's staan en ben eigenlijk niet zo tevreden!

ligt geheel aan mezelf hoor,kan me goed voorstellen dat andere dat wel zijn..

ik had gehoopt op een hooge opbrengst en dat heb je dus niet zo met de santa's.

ziet er iig wel erg lekker uit :whistling

kijk maar eens op mijn post in bouwdoos, hier een linkie:

 

wietforum

 

kan nog niks met zekerheid zeggen hoor.. ze moeten nog 2 weken hoop ik?

maar denk dat ik volgende kweek pp gaat gebruiken,maatje van me had toppen zo dik als 2l cola flessen en een opbrengst van 7,5 kilo.. lekker hoor!

succes ermee

Gr Kaalkop

Edited by kaalkop

Share this post


Link to post
Share on other sites

hay,ik heb nu voor de 1e x ook Santa`s staan,maar vind ze ook eg klein blijven...heb ze 2 weken laten voor groeien,maar ze komen niet veel hoger dan +- 60 cm. en dat in 20l emmers...

 

Zit nu in week 4 en de bloei zit er al wel mooi in nu,denk dat`t wel lekkere wiet word met compakte toppen...

 

Zal niet zo`n grote opbrengst worddn denk maar ach...volgende x een ander soortje !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

en foto's,of krijgen we die niet te zien

:smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kweek inmiddels al 4 jaar alleen maar santa, het is een fijne kleine compacte plant, makkelijk met voeding op het laatste gewoon de ec naar 2,5 of 2,6 duwen. De hoofdtop word meestal compact en groot!! scheelt knipwerk:) wat ik wel geleerd heb is om de laatste 3 weken gewoon de dubbele hoeveelheid Coco booster mee te geven, ik kweek op atami en die geven aan 0,5 ml per liter water, met 1 ml doen ze het veel en veel beter!

De hoeveelheid wiet is ten opzichte van een NLX zo,n 75 % maar daar staat wel weer tegenover dat ik voor de santa een stuk meer betaald krijg, dus op het einde blijft alles hetzelfde..

Share this post


Link to post
Share on other sites

dude, deze topic is bijna zo oud als jij je santa's al kweekt... check eerst es waar je post.

 

Persoonlijk benk ook een fan van de Santa Maria trouwens :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hoop een fan te worden

voor de melkers :P , ja kheb gezien dat dit een oud topic is maar waarom een nieuw aanmaken

Ik zou de originele Santa maria in handen hebben :blink:

niet zomaar van om het even wie , naar verluidt bestaat ie enkel nog in stekvorm

kheb onder neon tuurlijk wat reserve staan maar kheb alvast één exemplaar in bloei ( zichtbaar)sinds

14 januari ,

gallery_10871_7044_290672.jpg

Oude rotten die het origineel ooit zagen , kan dit haar zijn ?

Niet dat het er echt toe doet , khoop een speciaal rokertje eraf tehalen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een klein santa maria vraagje: Waar zou ik santa maria zaden kunnen bestellen? Die krengen zijn op google niet makkelijk te vinden en als iemand bijv. een vaste site heeft waar die het altijd besteld, zou ik dat graag horen van die gene.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben begonnen met Santa, super wietje!! is goed biologisch te kweken en smaakt dan ook stukken beter :P

 

De eerste keer 170 gram van 4 plantjes was me eerste kweek en had heel veel fouten gemaakt :blink: dus viel nog mee dat er 170 gram vanaf kwam...

 

De 2 kweek 470 gram, ook nog wat foutjes gemaakt, alle 2 de keren met een 600 watt greenpower.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No Mercy Supply is de leverancier van Santa Maria

 

hier is de link naar de site:

 

No Mercy Seeds

 

Santa Maria is een lekker wietje, qua smaak en geur, persoonlijk ben ik niet zo'n fan van het effect, ik kom namelijk nooit meer uit m'n woorden als ik Santa Maria of kruizingen gerookt heb :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind 't meestal wel fijn om nog normaal met anderen te communiceren, en niet dat ik in de helft van de zin vergeten ben wat ik nou eigenlijk wilde mededelen. :blink: Ik weet uit ervaring dat je ook erg warrig overkomt als je Santa Maria gerookt hebt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...