Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

sannie

Jack In Scrog

Recommended Posts

hola sanmans,

 

Met welke cam heb je die picca's geschoten ??

 

Dat lukt met dat kreng van mij niet (5 jaar oud en maar 4.1milj pixels)

 

Merk:

Kwanta kosta:

 

Mannenspeeltjes :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

de opzet is hier weer duidelijk aan het slagen,je zal wel moeten toegeven dat de gebruikte genen in dit verhaal er veel aan toedragen dat het steeds succesverhalen worden,dit in combinatie van een goed bodemleven en een goed klimaat,er gaan verschillende kwekers jouw opzet gaan kopieren,en dat zal voor enkelen een teleurstelling worden,helaas... :D

goed bezig man :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
er gaan verschillende kwekers jouw opzet gaan kopieren,en dat zal voor enkelen een teleurstelling worden,helaas... :verrygood

goed bezig man :D

 

idd, k heb et eigelijk ook een beetje vn sannie "afgekeken"

mijn resltaat zal natuurlijk niet eens in de buurt komen vergeleken met dat van sannie, maar ik heb nog een heel leven voor me om te leren en te proberenn!! ;) :D

 

-grz- Cannakid

Share this post


Link to post
Share on other sites

daar heb je groot gelijk in!Het is een hype,mensen zijn nu eenmaal zo,zien ze een goed resultaat ergens,willen ze dit direct gaan overnemen(geen kritiek hoor) :D ,marketing is zowat de grootste industrie,dit even ter info.

Scroggen is inderdaad een zeer profi,en lucratieve manier om te kweken indien aan alle voorwaarden zal voldaan worden,voor je aan zo'n projecten begingt bouw je beter echter een flinke kennis op wat met kweken heeft te maken,anders kan het grote teleurstellingen gaan opleveren...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja inderdaad............het is hoge school kweken............maar ik moet me ei ergens kwijt :verrygood

 

@rataplan;Ik zie mn kweek als een ketting van schakels,de opbrengst zal nooit hoger zijn als de zwakste schakel.

Een zwakke schakel kan bv stekken zijn,je bent afhankelijk van wat voor een stekken je op dat moment aangeboden krijgt,je kunt dan nog zo je best doen maar je opbrengst zal hier dus ook niet hoger wezen als je zwakste schakel(stekken dus).

 

Het grappige is wel dat alle schakels allang bekend zijn,alleen worden deze niet goed nageleefd.

 

Een goed klimaat,een juist werkend bodemleven,de juiste instellingen en je planten zullen optimaal presteren.

 

Het lastige is om te leren inschatten wat de behoeftes en groei-eigenschappen zijn van elke afzonderlijke plant,en hier komt een stuk voordeel om de hoek kijken als je je eigen genen in huis hebt of zeker weet dat je stekken elke keer van dezelfde moeder komen.

Ik heb momenteel 5 verschillende soortjes in mn genenbank,in zaad en stekvorm(jack herrer/shack).

De bedoeling is om elke afzonderlijke plant te leren inschatten.

Ik heb van elke plant ook komplete ciclussen in fotoverslagen :D om als naslagwerk te kunnen gebruiken.

En dit is nog maar een tipje van de sluier van de waanideeen welke een ontspoorde kweker als ik erop nahoud :D

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

precies,Ik herken mezelf in dit verhaal,het is 1 grote obsessie geworden...Vrouwlief zegt soms tegen me dat ik nog eens zal veranderen in een wietplant :D

Daarom wou ik juist de starters behoeden voor mislukkingen omdat het net is zoals je zelf zegt,het is kweken op hoog niveau indien je behoorlijke resultaten wil boeken.... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

@Rataplan: Als we het weer eens hebben over de ideale omstandigheden van de planten die we dan krampachtig proberen te bereiken, wil Sannie nog wel eens geruststellend zeggen dat dat de ideale streefwaardes zijn en dat als we die benaderen we ook al goed zitten. En zo bekijk ik momenteel alle prestaties van de ervaren mensen hier op het forum ook. Ik haal het nog niet in mijn hersens dat ik dan gewoon klakkeloos kan kopieren, als ik dat kan benaderen zou ik ook al goed zitten :) :P :P

 

Zolang (en dat zal nog wel lang zijn, denk ik :D ) ik weer eens vertwijfeld naar mijn plantjes sta te kijken en me afvraag wat ze me nu weer willen vertellen, waan ik me nog lang niet ervaren. En dat ik inmiddels behoorlijk gegrepen ben door dat plantje bewijst wel de uitspraak dat de plantjes me dingen willen vertellen...... :D :D

 

Maar je hebt helemaal gelijk, het feestje bij jou en Sannie in de kast kan vreselijk inspireren. Zolang daarnaast ook het besef bestaat dat dat een enorm leerproces is, is dat toch oke en blijft het inspiratie. Respect! :verrygood ;) :j

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste miss,

Wat ik al eerder aangaf;vrijwel alle handvaten zijn al bekend!

Vooral als het gaat om hardware omstandigheden,veel licht,zware afzuigers,voedingen enz enz......

Het ligt aan de kweker hoe deze alle handvaten interpeteerd,en deze tot uiting brengt in de kweekruimte.

Deze handvaten welke bekend zijn zijn gebasseerd op bekende kweekomstandigheden,alle schakels werken in goeie harmonie samen.

 

Maar wat als er een onbekende schakel ingebracht wordt zoals bij jou het geval is met inductie-lampen.

 

Het gehele kweekproces zal bijgeschaafd moeten worden,zowel kweker als plant zal zich aan moeten passen aan de omstandigheden waar deze zich in verkeren.

Probeer de aanpassingen welke aangebracht worden te VERKLAREN,waardoor als er problemen zijn de foute schakel aangepakt kan worden.

Wanneer er nu meerdere schakels niet verklaard kunnen worden zal het vinden van het probleem een lastige en tijdrovende zaak worden.

 

De natuur is meestal op een vrij makkelijke manier te verklaren.

 

greetz sannie :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar welke camera heb je nou san!!

 

zo freaking scherp zijn die pics van je!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maar welke camera heb je nou san!!

 

zo freaking scherp zijn die pics van je!!

Hey die mike,

Ik heb sinds enkele weken een nikon D50 met 18-210 macro lens deze camera

 

Een erg leuk speeltje waar fantastische fotos mee te nemen zijn :D

Mag wel wat kosten mike!

 

greetz sannie

Edited by sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

lekkere camera sanny

 

en hele mooie pics kan je iedereen nog jaloerser maken

 

 

tnt

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

@Sannie: je zegt: 'Probeer de aanpassingen welke aangebracht worden te VERKLAREN'...... en dat is iets wat ik altijd probeer. 'K zoek altijd naar het waarom, want dan kan je begrijpen en toepassen. En wat in mijn ogen eerst logisch leek, wordt dan door de praktijk toch weer even onderuit gehaald. Maar he, dat is juist de uitdaging. Als het alleen maar plantjes onder een lamp zetten was en een paar drupjes pokon door het water, dan was de lol er wel heel snel af bij de echte liefhebbers.

Zelf doen en uitproberen is het leukst, dat moet jij ook hebben. Advies is oke, want daar leer je veel van, maar zelf doen is nog leuker :D En als je dan toch weer een beetje het wiel moet uitvinden met die inducties is dat toch prachtig? Je hoort mij niet klagen. Dacht juist vanmiddag nog (na helemaal vrolijk te zijn geworden van mijn topjes in de bloeikast) dat ik hier wel fulltime mee bezig wilde zijn. :D :verrygood ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
De natuur is meestal op een vrij makkelijke manier te verklaren.

 

Waar baseer je dit op? Je kan de natuur zoveel mogelijk nabootsen in je kweekruimte, maar hiermee heb je 'm nog niet verklaard. Ik denk dat de natuur juist enorm grillig en onvoorspelbaar is. De natuur gedraagt zich vaak niet volgens onze wetten van de logica, maar evolueert onwillekeurig waarbij toeval een grote rol speelt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@jan de ripper,

De natuur nabootsen in een hokkie zoals ik heb zal een lastige onderneming worden.

Dit is ook meer een utopie.

Maar het is voor mij mn grote voorbeeld.......MIJN MASTERKWEKER...... :D

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja sanny, je "scroggstal" komt in mijne nieuwe woonst ook. gedaan met prutshokjes en temp troubles. alleen zal het nog ff kunnen duren.

 

succes verder.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ mike.

Ik heb een samsung digimax v700. met deze camera kan je echt super foto,s maken. Alleen het probleem ik ben een kneus.

 

@sannie.

Wat jij verteld en ons probeert te leren vind ik echt super. Ik probeer het ook echt op te pakken en te verwezelijken. Het probleem voor mij is dat ik echt in huis geen plant kan laten overleven, maar het toch onwijs leuk vind als m,n dames he goed doen. Ik ben nog wel een beginner en toch wil ik het goed doen.

Dus bedankt voor de info. Ik denk dat er meer mensen zijn die er wat aan hebben en erwat mee doen als je denkt .

 

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt ert :D ben blij dat het gewaardeerd wordt.

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

jezis Sannie , dat liegt er niet om zeg! lekker bezig.....

 

@jan de ripper en sannie :'' het is toch de bedoeling dat het altijd ''21 juni'' is in de tuin ''

 

greoten H5N1

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey sannie, is dit nou dat zelfde scrogg kweekje waarje op hd meebezig was toen hd van t net ging?

 

voorde rest wil ik eve zeggen dat je indrukwekkende draadjes laat lopen echt toppie :D

 

grtzz pitt

Share this post


Link to post
Share on other sites
hey sannie, is dit nou dat zelfde scrogg kweekje waarje op hd meebezig was toen hd van t net ging?

 

voorde rest wil ik eve zeggen dat je indrukwekkende draadjes laat lopen echt toppie :D

 

grtzz pitt

Nee pitt dit is niet dezelfde scrogg kweek.

Mijn draden zijn altijd live te aanschouwen,ook als het foutgaat :verrygood

 

Ze gaan weer goed he? :D

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 woord geweldig :D ze staan er weer gezond bij

en wat een mooie stekjes ik ben jaloers ik blijf jou volgen

van jou leeren we nog wat

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tevens zal in de natuurlijke omgeving van een wortelgestel/bodemleven de bodem niet regelmatig omgewoeld worden.Sterker nog dit is de nekslag voor het bodemleven welke aanwezig is.

 

Daarom laat ik zelf altijd alle wortels intakt bij het opwaarderen van mn aarde en herwaardeer alleen de bovenste 30% welke atmo ook al aangaf.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

dus je laat 70 % gewoon in de pot zitten sannie???

 

maar ik hep een probleem gehad 1 week lang ph op 5.6 ik hep nieuwe ph meeter gehaald

mijn ph is voor de rest altijd 6.0 geweest maar aan de planten was ook niks te merken

kan ik dit grond dan wel weer gebruiken ? ik spoel 1 week lang met enzymen en dan alleen

nog water met ph op 6.0 is dit goed of niet???

 

mijn grondje 20 liter aarde 5 liter worme mest 5 liter cocos en 10 liter perliet en

5 handjes vol bacto force van hous of garden voor de volgende ronde

goed of niet goed??? en 70 % oude aarde wat ik dan ook in de pot laat zitten

 

gr mi laaters

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey die 40pp,

Kilinkt helemaal in orde wat je wilt gaan doen :D

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites
@jan de ripper,

De natuur nabootsen in een hokkie zoals ik heb zal een lastige onderneming worden.

Dit is ook meer een utopie.

Maar het is voor mij mn grote voorbeeld.......MIJN MASTERKWEKER...... :D

 

greetz sannie

 

In de natuur liggen vaak de antwoorden op onze vragen , erg logisch ook want onze plant is in die natuur geëvalueerd over duizenden jaren .

 

Het is echter niet altijd makkelijk de natuur op de juiste manier te interpreteren, zodanig dat je het naar je hokje kunt vertalen .

 

Wanneer wietplanten in een voor hen ideaal klimaat groeien in de natuur dan zullen ze enorme prestaties leveren ,die binnen niet of nauwelijks te evenaren zijn . Wij nederlanders hebben vaak het idee dat de planten buiten helemaal niet zo geweldig presteren en dat we binnen veel betere wiet kweken ,dit komt door het beroerde klimaat waarin de planten hier buiten moeten bloeien. De buitenkweek in Nederland is een slecht voorbeeld voor de binnenkweek .

 

Een veel beter voorbeeld zou zijn : planten die bv in Spanje worden aangeplant , niet eens zo heel ver van huis . Het klimaat in het najaar daar is al veel beter als hier. Wat je daar voor buitenoogsten kunt behalen is voor ons misschien moeilijk voor te stellen omdat het erg veel wiet van goede kwaliteit opleverd wanneer we onze planten met goede genen daar inzetten.

 

We kunnen dit in Nederland wel enigsinds benaderen door onze buitenplanten een stuk eerder te laten afbloeien , het loont !!!

 

maar ik hep een probleem gehad 1 week lang ph op 5.6 ik hep nieuwe ph meeter gehaald

mijn ph is voor de rest altijd 6.0 geweest maar aan de planten was ook niks te merken

kan ik dit grond dan wel weer gebruiken ? ik spoel 1 week lang met enzymen en dan alleen

nog water met ph op 6.0 is dit goed of niet???

 

mijn grondje 20 liter aarde 5 liter worme mest 5 liter cocos en 10 liter perliet en

5 handjes vol bacto force van hous of garden voor de volgende ronde

goed of niet goed??? en 70 % oude aarde wat ik dan ook in de pot laat zitten

 

gr mi laaters

 

Als je geen kalk hebt gebruikt dan kan het zijn dat de ph waarde in je grond zelf te laag is geworden . Heb je in de vorige kweken te veel voeding gebruikt dan kan de ph ook juist weer te hoog zijn . Probeer de ph van je grond dus te bepalen .

Edited by atmosphere

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie bijdrage atmo :D .......thx

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie draad weer San. :D

 

Zoals je weet ben ik door jou ook die mycorhizza gaan gebruiken en het bevalt me prima, de planten zien er echt super gezond uit en gaan ook mooi. Heb hier dan maar ook even een draadje gestart "6x pp onder 1200w".

 

Ga deze thread ZEKER volgen en leren, vooral VEEL leren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...