Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

BrainFart

Energie Kosten

Recommended Posts

Mensen, ik ben niet zo'n held op het gebied van electra en heb dus een vraagje over energie kosten...

 

En vroeg ik mij dus af hoeveel een HELE kweek van 9week op 12/12 kost met een 1x 600watt lamp ...?

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan moet je eerst weten hoeveel een kilowattuur bij jullie kost. en moet je ook nog weten welk tarief je hebt. bv nacht / dagtarief of enkel tarief.

 

dan doe je 0,6 x 12 = 7,2 kilowattuur = verbruik van 1 dag. enkel je lamp als je nog andere apparaten zoals afzuiging enzo hebt aangesloten zal het meer bedragen.

 

7,2 X (9 "weken" x 7 "dagen") = 453,6 en dat vermenigvuldig je met je prijs per kilowatt uur.

 

bij mij is dat 0,15 dagtarief en ongeveer 0,075 nachttarief

 

enkel op dagtarief zou het mij 67,95 euro kosten

enkel op nachttarief (kan niet want nachttarief is maar 9 uur) = 25,48 euro voor de 9 uur nachttarief

= 16,98 euro voor het resterende dagtarief.

 

=42,46 euro in het totaal

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja....

 

Dus onder 1 lamp 10 plantjes. Daar kan je gemiddeld 400 gram afhalen. Verkopen voor 2.5 euro per gram.

400 keer 2.5= € 1000 :verrygood

 

het zou verboden moeten worden.... :nerd :P ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee DD.

Ik weet niet of je het weet maar het is ook verboden hoor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vergeet niet je VSA mee te rekenen. Die kan bij een 400W zo maar 100W zijn en bij een 600W lamp soms wel 150W. Dat is toch ook weer 25% meer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als ik voel hoe warm de VSA wordt is het rendement inderdaad niet zo heel erg hoog. In mijn geval met mijn energieleverancier ben ik per maand 50 euries kwijt en dan ga ik uit van 12/12

Share this post


Link to post
Share on other sites

zet een goede magneet op je kwh en je betaald niks meer dan dat je nu betaald, en je kan zelf bepalen welk meter er gaat lopen...dag of nacht

 

succes

 

ps...wie maakt zich nu druk om 1x 600watt lamp....een pc vragt al 400watt...wat denk je wat een plasma tv trekt.....hahahaha...druk maken om 1x 600watt......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een pc vreet 4.5kw per dag alsie 24 uur aanstaat!!

 

1x 600watt, 12*0.7 = 8.4 kw

 

scheelt niet veel als je bijv al 2 pc's aan hebt staan of 1 a 2 lampjes :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...