Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

theatreofmagic

Igrowsenior Nieuw Type

Recommended Posts

Hallo,

 

Hier een beginnende kweker. Ik wil dit weekend een igrow senior(nieuw model) kast gaan kopen 2de hands met alles erop en eraan 2x600w enz... voor ongeveer 900euro (1maal gebruikt)

 

Nu is deze kast geschikt voor het kweken op mapito. Dit wil ik er echter uithalen en gewoon potten in zetten op aarde.

 

Heeft iemand hier ervaring met het kweken op aarde in een senior box en kunnen er nog enige tips gegeven worden en graag ervaring met deze senior kast??

 

Ik wil hem in een slaapkamer zetten. Ik heb een kantel raam en zal deze openzetten voor frisse lucht

 

Wat zijn de voordelen en nadelen?

 

alvast bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites

op aarde? nee geen verstand van. moet je het voedindsschema voor aarde van aqualogic bekijken. of naar i-grow bellen.

 

grtjs m.

Share this post


Link to post
Share on other sites

IK .

Ik heb het ook zo gedaan. Alleen had ik het oude model. Waar je zeker last van gaat krijgen is de warmte. Die dingen hebben gewoon te weinig power met afzuigen. ok is elk gekuid van binne de kast te horen er buiten. Zorg ok dat je hem goed dicht plakt met z/w folie anders zie je hem van af de maan staan.

verder vind ik dat je een hele goede keus hebt gemaakt met deze kast en wil je ook succes wensen.

Zet er niet te veel in want je komt er klote bij als er teveel staan .

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zelf ben ik geen fan van die kasten. Een kennis van me kweekt ook met zo`n ding maar wil er ook al weer van af. Het grootste nadeel is namelijk de stankoverlast de laatste twee weken van je kweekje. Verder moet je de kast inderdaad goed afplakken van binnen met witte folie anders schijnt het licht er doorheen. Ook het geluid buiten de kast is kloten, ik zou er niet naast willen slapen.....!

 

Ert heeft zeker gelijk wat betreft de warmte. Van de meeste kasten is de afzuiging te zwak en daardoor heeft de kast vaak een te hoge temperatuur. Eigenlijk zou je er zelf een afzuiging in moeten zetten, mischien heb je de stankoverlast dan ook beter in de hand...

 

Maar waarom wil je op aarde kweken???

 

 

desalnietemin...

 

succes met het kweken

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey magic

 

ik ben bijna klaar met me eerste kweek met de nieuwe igrow senior.ook 2de hands gekocht.

ik heb er 6 x 30 liter potten met all mix in staan.

3 weken laten voorgroeien en nu bijjna 9 weken laten bloeien.

ik ga ze morgen denk ik om kappen.

het resultaat weet ik nog niet.maar de bloempjes zien er aardig uit.

wat de warmte betreft komt het in deze tijd van het jaar met de lampen aan rond de 30 graden bij mij,dus is nog wel goed te doen.

wat de stank in de laatste 3 a 4 weken klopt. het meurt bij mij momenteel de pan uit!!!! dus daar moet ik echt iets op verzinnen.

mischien dat de filters vol zijn maar ik denk dat de afzuiging te weinig is??

wie iets weet mag me helpen :verrygood

 

het is een goeie kast voor een beginner denk ik.zelf maken is gewoon een stuk beter achter af ,maar ik ben niet ontevreden.

ik kweek met canna en de plantjes zijn pp. mischien plaats ik wel een foto voor de duidelijkheid.

als je meer wilt weten hooren we het wel :nerd

greetzz

 

 

 

 

 

dit is na 7 weken. 6 plantjes pp fototje

 

ik weet of het lukt die foto te plaatsen ;-)

 

nog een fototje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee Bojangle.

Is alles goed gegaan met de 1e keer. Is lullig als het niet zo is maar deze kast was echt als nieuw.

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hee Bojangle.

Is alles goed gegaan met de 1e keer. Is lullig als het niet zo is maar deze kast was echt als nieuw.

gr ert

 

 

hey ert

de kast is echt erg goed.goeie koop geweest :verrygood .. en ik ben erg nieuwsgierig naar de opbrengst :nerd

alleen ruikt het hele huis nu naar de bekende geur ..

de slang hangt richting buiten,dus ik denk dat hij mischien te weinig afzuigt of dat die vilters vol zitten.

maar ik ben best tevereden aangezien ik een paar domme fouten heb gemaakt

zoals in de eeste 2 weken te veel water voor de stekken.

een trips plaag te lang gewacht voor ik er wat tegen ben gaan doen.

en de temperatuur verschil in de kast is groot.licht aan 30 en licht uit 17 graden.

dus daar moet ik nog wat op vinden.

wie weet eigenlijk hoeveel de luchtafvoer is van deze kast?

 

maar verder gaat het toppie haha

 

sorry dat ik je topic aan het verknallen ben theatreofmagic..dus weer on topic!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik wil graag op aarde kweken omdat ik een beginnende kweker ben.

 

Eerst maar eens kijken wat ik allemaal kan

 

Waarom mag een beginnende kweker niet op mapito beginnen.... :unsure:

 

Ben zelf ook ooit begonnen, direct op mapito.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tuurlijk kan een beginnende kweker gewoon op mapito kweken.

of het nou aarde mapito cocos of wat dan ook is, alles valt te leren toch.

alleen is het zo dat het werken met aarde mischien iets makkelijker is vanwege de bufferwerking.(vind ik) de onervaren zelve gehe

 

als de planten maar groot worden en je vind het een leuke hobby maakt het niet uit of je op mapito aarde of stront wilt kweken..

als de weed maar goed is :verrygood

 

greetzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...