Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Ratten. Voorheen: vtmuis

Rubriek Voor Korte En Of Simpele Vragen?

Recommended Posts

Is het misschien een idee om een rubriek te maken waar mensen een korte vraag kunnen stellen?

Bijvoorbeeld: wat is de maximum temperatuur of minimum temperatuur?

Welke lamp is het beste?

Hoe hoog moet de lamp hangen? enz.

 

In de korte tijd dat ik hier rondhang zijn die vragen al een aantal malen gesteld.

Tuurlijk is er een zoekfunctie maar hoe zoek je naar: De beste lamp?

 

Alle vragen uit deze rubriek kunnen binnen 48 uur (of nog eerder) automatisch verwijderd worden want je kan ervan uitgaan dat ze binnen die tijd toch wel gekeken hebben of er al een antwoord is op hun priemende vraag.

 

Het voordeel?

De berichten uit deze rubriek worden constant ververst en een nog groter voordeel… de rest van het forum slipt niet meer zo snel dicht en blijft lekker overzichtelijk.

Mocht er op zo’n vraag veel verschillende antwoorden binnenkomen, kan de vraag altijd nog overgeheveld worden naar een andere rubriek waar hij langer blijft staan.

 

Het is maar een ideetje.

Mocht niemand iets in dit idee zien, verwijder dit topic dan binnen 48 uur! :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klinkt als een prima idee. Ik zal niet zeggen dat ik er ook al aan zat te denken, dat neemt zo weg van jouw idee :verrygood. Maar ik ben bang dat men nog luier wordt en nog minder van de zoekmachine gebruik gaat maken...

Want dit soort vragen

Bijvoorbeeld: wat is de maximum temperatuur of minimum temperatuur?

[...]

Hoe hoog moet de lamp hangen? enz.

kun je makkelijkj vinden met de zoekmachine. En antwoord op de vragen 'Wat is de beste lamp?' is niet kort... Daar kun je makkelijk een paar pagina's mee vullen.

 

Ik zal er binnekort maar eens eentje opzetten. Eens zien hoe het loopt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neem het idee over, je mag het hebben! :verrygood

Ik had ook niet echt het vermoeden dat jullie er nog niet aan hadden gedacht.

Vaak zit ik met een simpele vraag maar door de reacties van bijvoorbeeld Ria, heb ik geen zin om een nieuw, forum vervuilend topic te beginnen (en ik ben niet de enige)

Vaak moet ik me inhouden om niet te grof te worden!

 

Veel mensen zijn van natuure al lui in het zoeken en soms is het ook moeilijk om tussen al die antwoorden je antwoordt te vinden.

Ik gaf maar wat voorbeelden die me zo te binnen schoten maar ik zit met wel meer vragen die elke beginner heeft. Dit is niet meer dan normaal en ik kan me heel goed voorstellen dat de ervaren kweker zoiets heeft van… heb je er weer zo 1 terwijl er andere leden zijn die doormiddel van 1 of 2 regels tekst je weer wat verder kunnen helpen.

 

Als jullie iets kunnen inbouwen dat de simpele berichtjes na een aantal uur automatisch worden verwijderd, krijg je een schoon forum.

 

Gr. Ratje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb maar even een oud topic opgezocht die weer even onder de aandacht mag komen en omdat ik een korte en simpele vraag heb :D

 

Overal lees je over de afzuiging enz.

Ik heb nu een slak ventilator aan de zijkant van mijn kastje hangen, door-middel van een 5cm. pvc pijp waar ik allemaal kleine gaatjes in heb geboord, blaast hij heerlijk verse lucht van zo'n 21 graden naar binnen, je ziet ze gewoon genieten :whistling (die pijp loopt horizontaal door de hele kast heen aan de onderkant net boven de bakken met aarde)

Ik heb geen afzuiger, de temperatuur is rond de 26 graden en de bovenverdieping ruikt echt heerlijk :smoke

 

NU KOMT DE KORTE VRAAG:

Is de afzuiging nu alleen tegen de geur ?? <_<

Aan de bovenkant van mijn kastje zitten wat gaatjes om de warme verwerkte en oude lucht te laten verdwijnen.

Wat is belangrijker, verse lucht erin of de warme lucht eruit?

 

Groetjes,

Ratje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een beginners forum is inderdaad heel erg handig, zou het forum ook goed kunnen doen, beetje de troep van de kwaliteit filteren, maakt het lekker overzichtelijk voor iedereen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat leek mij ook :smoke

Vooral in het begin zit je met zoveel voor andere simpele vragen dat je door de bomen je wietplanten niet meer kunt zien <_<

 

Maar had je ook nog een antwoordt voor me?? Wat is nu belangrijker....... verse lucht inblazen of de oude lucht wegzuigen :whistling

Ik heb eigenlijk geen ruimte voor een afzuiger en die geur is echt niet zo erg haha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beetje erg late reactie maar ik zie hem nu net pas staan (was beetje aan het opruimen).

 

Ik zie 1 heel groot probleem in dit voorstel, en dat is eigenlijk hetzelfde wat GreenGrower al zei. Je krijgt een berg mensen die zomaar dingen gaan vragen waar het antwoord al meer dan eens op gegeven is.

 

Op zich is dat natuurlijk niet zo erg, maar als ik 10 keer hetzelfde moet typen heb ik daar de 11de keer echt weinig zin meer in.

 

Zeker nu met de nieuwe chat merk ik dat meer mensen hierheen komen voor een snelle vraag... Misschien dat dit een oplossing is?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zal het toch altijd blijven hebben, die vragen die al duizend keer zijn gesteld. Het zal in het begin misschien wel een uitnodiging zijn om daar meteen je maar al te simpele vraag te stellen, maar dat zal wel afkoelen na een tijdje, als dat uberhaupt al gebeurd. Een sticky in de tussentijd die er nog eens op hamert dat je pas een vraag mag stellen NADAT je uitgebreid hebt gezocht (ook handig om daar eens door te verwijzen naar een verzamelijng hulpzame links), zou wonderen kunnen verrichten. Het zal toch echt geen groot verschil uitmaken, een topic sluiten of hem verplaatsen, allebei een paar drukken op de knop. Als het echt een bandwith probleem is stel ik voor om af en toe een prune te houden om een stel overbodige topics te verwijderen en de site weer wat ruimte te besparen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jah zit inderdaad ook wel iets in, ik zal het eens in de groep gooien en we zien wel wat eruit komt...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Beetje erg late reactie maar ik zie hem nu net pas staan (was beetje aan het opruimen).

 

Ik zie 1 heel groot probleem in dit voorstel, en dat is eigenlijk hetzelfde wat GreenGrower al zei. Je krijgt een berg mensen die zomaar dingen gaan vragen waar het antwoord al meer dan eens op gegeven is.

 

Op zich is dat natuurlijk niet zo erg, maar als ik 10 keer hetzelfde moet typen heb ik daar de 11de keer echt weinig zin meer in.

 

Zeker nu met de nieuwe chat merk ik dat meer mensen hierheen komen voor een snelle vraag... Misschien dat dit een oplossing is?

 

Is zeker wel een oplossing, heb je net gesproken op de chat maar vergeten om naar een antwoord te vragen :whistling

 

Maar is het niet zo dat die simpele vragen nu ook gesteld worden maar dan in het forum? Mensen zijn nu eenmaal lui en typen sneller een nieuw topic vol :whistling

Soms is het antwoordt ook niet echt te vinden of je moet 128 verschillende topics doorworstelen :D

 

Maare, krijg ik nu ook nog is een antwoord?? :whistling

 

Je zal het toch altijd blijven hebben, die vragen die al duizend keer zijn gesteld. Het zal in het begin misschien wel een uitnodiging zijn om daar meteen je maar al te simpele vraag te stellen, maar dat zal wel afkoelen na een tijdje, als dat uberhaupt al gebeurd. Een sticky in de tussentijd die er nog eens op hamert dat je pas een vraag mag stellen NADAT je uitgebreid hebt gezocht (ook handig om daar eens door te verwijzen naar een verzamelijng hulpzame links), zou wonderen kunnen verrichten. Het zal toch echt geen groot verschil uitmaken, een topic sluiten of hem verplaatsen, allebei een paar drukken op de knop. Als het echt een bandwith probleem is stel ik voor om af en toe een prune te houden om een stel overbodige topics te verwijderen en de site weer wat ruimte te besparen.

 

 

Die sticky's zijn zeer leerzaam, kunnen jullie ze niet in boekvorm uitgeven <_<

Of laat een afdeling tot bloei / groei komen waar alle sticky's bij elkaar staan, het onderwerp erboven en laat ze eerst maar lezen.

Soms kan je heel moeilijk je antwoordt vinden, er staat zoveel info hier.

Ik had BV een vraag (waar ik nog geen antwoord op heb gekregen :smoke ) die niet te vinden is via de zoekfunctie!

 

Nog een keer de vraag :whistling Ik heb een slakzuiger / blazer, wat is het beste, laten zuigen van de lucht of het inblazen van de verse Co2 ????????????

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jouw vraag:

Nog een keer de vraag Ik heb een slakzuiger / blazer, wat is het beste, laten zuigen van de lucht of het inblazen van de verse Co2 ????????????

 

Mijn vraag:

Maakt het voor de snelheid een verschil of een auto voor- of achterwiel aandrijving heeft ?

Edited by technogrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zuigen is beter, en dan afblazen naar buiten zodat de vers aangezogen lucht de planten weer kan verblijden met nieuwe co2 :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jouw vraag:

Nog een keer de vraag Ik heb een slakzuiger / blazer, wat is het beste, laten zuigen van de lucht of het inblazen van de verse Co2 ????????????

 

Mijn vraag:

Maakt het voor de snelheid een verschil of een auto voor- of achterwiel aandrijving heeft ?

 

ligt eraan of je voor of achteruit rijd.hahaha :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites
ligt eraan of je voor of achteruit rijd.hahaha :whistling

nope. gaat allebei even hard

 

 

Maar om terug te komen op het topic, we zijn nu aan het kijken hoe we het best een beginners forum zouden kunnen indelen.

 

Mocht iemand nog suggesties hebben, laat het ons weten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alleen stuurt het een wel prettiger dan het andere...

 

 

Laters, Snowie

Share this post


Link to post
Share on other sites

"bump" ik doe het hier maar, omdat je in deze rubriek geen nieuw topic aan kunt maken.

 

Is het misschien binnenkort tijd voor een LED-rubriek op het forum? Ik voel een storm aankomen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kans is vrij klein, dit hebben we ook al in het mod gedeelte besproken!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...