Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

BrainFart

Hoe Tegen Te Gaan?

Recommended Posts

Ik wil deze zomer een buitenkweekje ergens in het wild doen, en nou voreg ik me af hoe de mensen hier problemen zoals slakken, rupsen, etc tegen gaan?

 

andere tips voor buitenkweek ook welkom :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tegen slakken kun je een stel plastic bekertjes ingraven in de grond en deze voor de helft vullen met bier. Ze komen op de geur af en vallen dan zo het bekertje in en verzuipen... En je kunt je planten preventief behandelen met Neem-olie (of Pyrethrum), maar nooit tijdens de bloei!

 

En er zijn natuurlijk planten die bepaalde insecten aantrekken en planten die bepaalde insecten op afstand houden. Als je je wietplanten bij de juiste andere planten in de buurt zet of bepaald soort planten bij je wietplant zet kan dit misschien ook iets schelen. Nooit zo in verdiept, maar je weet maar nooit... Even Googlen. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat mij betreft niet, ik heb er buiten slechte ervaringen mee. Al lag dat ook aan verwaarlozing van mijn kant, maar ik meen te bespeuren dat je een guerrillakweek van plan bent. Beetje gevoelig voor overvoeding (al zul je daar misschien niet snel last van hebben bij guerrilla) en behoorlijk schimmelgevoelig. Ik zou het er niet op wagen en iets anders zoeken. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ga nu purple poer buiten zetten de man van de growshop rade me dit aan omdat deze niet zo schimmel gevoelig is. maar er is nu een nieuwe soort "lowrider" kleine stevige plantjes ideaal voor guerilla want ze blijven klein dus niet zo makkelijk op te merken en ze bloeien op 24 uur en na 9 weken vanaf het aaien kan je ze oogsten, heb ik ook maar gelezenhoor

 

gr raptor

Share this post


Link to post
Share on other sites

jah 'schijnt' kheb nog geen mensen hier gezien die er ervaring mee hebben..

 

lowrider zou ik ook niet proberen daar haal je amper wiet vanaf en word hooguit een knie hoog..

 

als je een sterk plantje wil dat tog geschikt is voor buiten kweek zou ik voor sneeuwwitje gaan aka snowwhite deze heeft het erg goed gedaan bij mij zonder ook maar een beetje toprot(dit was voor t eerst) en afghaan staat ook bekend om ze goede smaak en dat hij vrij goed buiten is te groeien..

 

en voor slakken die bierbekertjes jah voor vliegjes zou ik gewoon knoflook teentjes persen het sap met watervermengen(moet wel nog goed sterk ruiken) en deze over je plant heen spuiten omdat meeste vliegjes hier niet van houden..

 

voor rupsen en etc moet je gewoon af en toe langsgaan en alles grondig checken.

Edited by slechtekont

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey,

 

een goeie manier om luizen weg te houden is dilleplanten rond je wietplanten neerzetten

knoflook is idd ook goed tegen allerlei ongedierte, maar met een regenbuitje is het van je plant gespoeld

ik heb afgelopen jaar gewoon een fles Plantschoon van Ecostyle gekocht, dat werkt tegen: bladluis, witte vlieg, trips, cicaden, wantsen en bladwesplarven

werkt heel goed alleen kan dit niet tijdens de bloei omdat je wiet natuurlijk niet kan afspoelen :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan ook zout om de plant heen strooien en als er dan een slak over gaat droogt ie uit

en is tie dood :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik gebruik hollandse hoop voor een guerillakweekje; al veel mooie dingen over gelezen, gebruik search ff:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je kan ook zout om de plant heen strooien en als er dan een slak over gaat droogt ie uit

en is tie dood :whistling

 

ik denk persoonlijk wel dat zout rond je planten strooien niet zo'n goed idee is want er zijn veel mensen die zout op onkruid strooien om het te verwijderen dus denk dat als je er teveel van bij je wietplanten legt het kan zijn dat ze binnen de kortste keren gaan uitdrogen en gaan slap hangen dus beter een andere middeltje gebruiken zoals slakkenkorrels of bier in een potje,....

 

gr raptor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt tegen slakken trouwens ook een koperen ring om de stam van de plant leggen. Of dat bekertje met bier in een gat in een koperen plaat hangen en dan ingraven. De meeste slakken zullen dan het bier niet eens halen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bier kende ik al maar volgens mij moet het wel bruin bier wezen.

Wat mijn schoonmoeder hier heeft gedaan in de tuin (niet voor de wietplanten maar voor alles wat er wil groeien) neem een wijnfles (of iets anders van glas) en maak daar hele kleine stukjes van (theedoek, een hamer en rammen maar) dit hele fijne glas kan je rond om je plantjes strooien en de slakken willen niet over het glas heen :whistling Gek he :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bier kende ik al maar volgens mij moet het wel bruin bier wezen.

Wat mijn schoonmoeder hier heeft gedaan in de tuin (niet voor de wietplanten maar voor alles wat er wil groeien) neem een wijnfles (of iets anders van glas) en maak daar hele kleine stukjes van (theedoek, een hamer en rammen maar) dit hele fijne glas kan je rond om je plantjes strooien en de slakken willen niet over het glas heen :whistling Gek he :whistling

 

Geen spacecake van maken dus... :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...