Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

detaman

2 Vraagjes

Recommended Posts

Hoi,

 

ik had 2 vast hele domme beginners vragen. Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

 

Hoe hoog moet een 400 watt lamp boven de topjes hangen, de plantjes zijn op TL gekweekt en de eerste week bloei is ook onder TL gedaan, ging super met 5X18 watt, cool en warm white. Maar staan nu sinds een weekje onder een 400 watt'r 60 cm boven de toppen. is dit te hoog?

 

verder vroeg ik mij af, wat gebeurd er als je nadat de planten goed in bloei staan, het aantal uur licht weer omhoog gooit? dus zegmaar 18 uur inplaats van 12 uur. stopt de bloei dan en gaan ze terug in groeifase, of bloeien ze beter door. achterligende gedachte, meer licht is meer hars is meer thc is minder migrane voor mij ahahahahaha.

 

anhuhow hoop dat jullie me verder kunnen helpen.

 

groeten

detaman

 

p.s. ik heb nog een 400 watt lamp over, eventueel te ruil voor een 250 watt'r.

 

of kan ik staffeloos een 250 bulb in een 400 watt armatuur en starter schroeven.

 

 

damm dat waren dus 3 vragen in plaats van 2.

 

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee detaman,

 

je lamp kan (als je plantjes aan het licht zijn gewend) op 40cm boven de toppen hangen.

over dat terugschakelen, dat moet je zeker NIET doen, je plantjes zullen zeker gaan stressen en zullen weer opnieuw gaan groeien. (niet echt bevorderlijk voor de toppen en de plant zelf :nerd )

en je kan gerust een 250Watt lamp in een 400Watt. armatuur schroeven, en je VSA moet dit ook makkelijk kunnen hebben.

 

suc6!! :verrygood

 

-grz- Cannakid

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ehm.. deze zal na een paar uur vanzelf kapot klappen..

 

Dus ga morgen naar een growshop en koop daar de bijtreffende HPS bulb.

 

250watt vsa = 250watt bulb

etc....

Share this post


Link to post
Share on other sites

huh, die vn mij doet het gewoon goed op een 400watt vsa hoor :verrygood

k heb er al een kweek mee gedraaid en ben nu met de 2e bezig, heb er nooit problemen mee gehad...

 

-grz- Cannakid

Share this post


Link to post
Share on other sites

super, bedankt voor de reacties. De reden van 250 watt is dat er op het moment maar 2 planten onder de lamp staan, 400 watt is dan een beetje overdone leek mij. ik zal komende week eens een fototje regelen van mijn 10 euro kweekkast. nu tijd voor een rokertje

 

grtzz detaman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...