Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
ria

Van Alles Wat

Recommended Posts

Guest Miss_J

Ziet er goed uit hoor :verrygood

Ik had al wat reacties van je gezien op het forum en zonder nu bot te doen vroeg ik me wel een beetje af hoe het nu zat met jou. Want je reacties, hoe goed bedoeld ook, komen nogal bot over. Het leek regelmatig of je alleen maar aan het zeiken was ipv opbouwende kritiek te uiten. Dus ging ik me afvragen wat je dan zoal kon, maar zo te zien heb je het kweken wel onder de knie. En dat relativeert weer een beetje aan mijn kant. Maar uh, (ik steek nu mijn nek uit met een advies en hoop niet dat het tegen je haren in strijkt....) probeer naast je cynische kritieken ook de info mee te geven hoe het dan wel moet. Een beetje humor is prima en is hier gelukkig ook meer dan genoeg te vinden, maar te scherp is ook nie leuk.

 

Keep them growing :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou, wat jij schrijft miss J, hebt je groot gelijk in, soms ben ik ook wel eens te bot, maar vragen mogen iedereen hier en ook alles, maar als er antwoorden komen die 100 % verkeerd zijn, dan leert het iemand die het niet weet, ook verkeerd, met het gevolg dat het volledig mis gaat. En daarbij, het is zo eenvoudig,

maar je kunt het ook geweldig moeilijk maken en ingewikkeld, een heel klein beetje logica is vaak al voldoende om met succes cannabis te kweken, maar als dat dan ontbreekt en ze luisteren niet naar anderen of lezen er eerst niet over, het internet staat er vol mee, zo heb ik dat in 2000 ook geleerd en met ook van alles en nog wat op de bek gegaan, maar dat wil ik dan proberen te voorkomen. En ik weet, ik ben inmiddels 60 jaar en het is vaak echt jeugd, soms 13 of 14 jaar, en ze praten of ze de wijsheid in pacht hebben en daar argeer ik wel eens te hevig tegen, maar het is best goed bedoeld.

Op berichten van onder de grond bouwen, in de boom e.d. reageer ik al niet meer op, denk ik maar doen ze tocht niet, maar dan zie ik foto's en een verslagje, wil hij de zaadplantjes in de bloei zetten om te kijken wat het is en dan weer in het fegentarische, maar dat is toch geen begin om een kweek te beginnen, kan je weer opnieuw beginnen met 1-vingerig blad beginnen op te bouwen, rare uitlopers en dan zeg ik KAN NIET, terwijl het wel kan, maar je moet het niet doen.

Ria

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Ben het helemaal met je eens Ria. Soms merk je aan alles dat ze geen moeite gedaan hebben om ook maar iets te lezen en komen dan met de raarste vragen. Maar ik zie ook vaak genoeg dat er dan gewoon niet op wordt geantwoord en zo'n post niet serieus wordt genomen. En zo verdwijnt zo'n post lekker naar de achtergrond.

Nu ben ik zelf ook nog zo groen als (wiet)grass :verrygood maar ik heb inmiddels heel veel gelezen en info gekregen van ervaren mensen en op forums meegelezen. Al kan ik niet beloven dat dit de garantie is dat ik geen domme dingen ga vragen/roepen, maar ik doe mijn best.

Share this post


Link to post
Share on other sites
En ik weet, ik ben inmiddels 60 jaar en het is vaak echt jeugd, soms 13 of 14 jaar, en ze praten of ze de wijsheid in pacht hebben en daar argeer ik wel eens te hevig tegen, maar het is best goed bedoeld.

 

Policy veranderen naar 18+ is al een hele verbetering van het niveau op dit forum..

Maarja ze hebben dit jaren toegestaan dus als ze het nu gaan veranderen heb je een hoop boze gezichten.

 

'k heb respect voor iedereen hier.. zolang ze niet naast hun schoenen gaan lopen.

 

'k heb respect voor jou 'oudje'

 

Vroega, 1999 ofzo, toen was ik zelf ook 14 (ik ben van '85)

1e keer buitenplantjes.. met m'n ouwe lui toen m'n stekken opgehaald (lang leve openminded ouders)

er is toen veel fout/mis gegaan, jaar erop weer buitenplantjes.. helemaal goed verlopen.. dikke oogst van 2kg van 4 plantjes.

 

Toen ik 16e was had ik m'n 1e indoor kweek.. leerzaam.. altijd veel tijdschriften zoals de hightimes/highlife/Soft Secrets gelezen.. totdat ik Internet gevonden had.

Een veelal beschreven medium.. met veel informatie, zoveel dat het te veel is.

van 1 lampje uitgegroeit tot weetikveel hoeveel nu,

Contacten zijn gegroeit.. ('k werk nu vrijdags bij een growshop bij me in de buurt (neej geen namen hier op het forum)) en het bevalt me wel.

 

Groot geworden door klein te blijven!!! (euh rabo bank quote)

 

Groetjes Mike.

Share this post


Link to post
Share on other sites

in ieder geval een mooi album!Ikzelf bewaar mijn foto's nooit,want je weet ook maar nooit!In ieder geval vindt ik het fijn dat er meer en meer ervaren mensen zich op het forum bevinden,als ik sommige reply's lees :verrygood ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

zeker mooi foto album ria!

zien er allemaal picobello uit die plantjes van "u".

Ik ben zelf 16, en ik vind het onzin over dat 18+ gebeuren.

er zullen best mensen zijn van onder de 18 die er net zoveel vanaf weten als jullie.

En nee ik ben niet zo'n iemand, ik kom hier om te leren want zoiets als het opvoeden van een wietplant vind ik gewoon echt een hele leuke hobby.

 

En tuurlijk zijn er ook mensen die in jullie ogen domme vragen stellen, maar je moet ergens beginnen of niet soms?

 

verder hartstikke mooi foto album ria :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, oké Gringo, maar eerst lezen of luisteren, is belangrijk, gezond verstand nog meer.

Lees ik net een eindje verder, iemand die verteld dat je van een uitgebloeide plant gewoon nog stekken kunt, nou ja, daar zakt mij de broek van af, zeg je dat dat niet kan, kan wel!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mja die gozer wat je bedoelt heeft net z'n 1e indoor kweek erop zitten...

Hij is leergraag, en qua politiek goed op de hoogte e.d

 

goeie gozer in mijn ogen. ('k ken hem via HD)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja goed, zijn eerste kweek, maar dat hoef nog niet te leiden tot onzin, laat hij, er mij maar een paar mooie stekje vanaf snijden. Ik heb tig keer geoogst, ik zie zelf geen mooi blaadje meer, toch, dus volledige onzin.

En daarbij, als hij zelf net geoogst heeft, weet hij dat zelf ook wel, heb je trouwens zelf ook wel eens een uitgebloeid plantje gezien uberhaubt ? en daarbij ik heb liever een beetje verstand van een eenvoudig plantje dan van politiek !

Ria

Share this post


Link to post
Share on other sites

jij loopt zelf ook een beetje naast je schoenen, want die indoor kweekjes zien er niet erg spectaculair uit, ik weet wel niet wat er aan verlichting boven heeft gehangen, maar die toppen halen "die jongetjes van 16" soms ook wel als ik het af en toe zie hier op het forum. Maar goed, met alle respect.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar het hoeft er ook niet spectaculair uit te zien en naast mijn schoenen loop ik zeker niet, ik heb alle fouten die sommigen willen maken, al gemaakt, maar ik wil alleen aangeven dat het gewoon einfach ist.

Ria

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest vtmuis
Maar het hoeft er ook niet spectaculair uit te zien en naast mijn schoenen loop ik zeker niet, ik heb alle fouten die sommigen willen maken, al gemaakt, maar ik wil alleen aangeven dat het gewoon einfach ist.

Ria

 

 

Maar in plaats van het helpen van de nieuwelingen om te zorgen dat zij die fouten niet maken, lijkt het wel alsof het uw levensdoel is geworden om sarcastische antwoorden te geven.

 

Wilt u nu van iedereen horen: oh wat bent u goed bezig? En oh, u weet alles? (maar jammer dat u het niet wil delen?)

 

Als u zich zo erg stoort aan de vragen van de nieuwelingen.. Waarom dan reageren?

Is uw leven zo zielig dat u niet anders meer kan?

Er zijn hier meer dan genoeg leden die hun best doen om een vraag voor de 1000ste keer te beantwoorden (de TOP-leden) maar het lijkt er op of u zit te wachten op een vraag van een nieuweling om er dan lekker tegenin te gaan om te laten zien: kijk jongens (en meisjes) wij (en dan vooral IKKE) weten alles al en jullie zijn een stel sukkels, zoek het lekker zelf maar uit.

 

Wat is er mis in uw leven dat u niet eens normaal iemand kunt helpen?

U heeft zelf aangegeven dat er in het begin van uw kweek ook veel mis ging, in uw tijd bestond er nog geen internet (de boekdrukkunst was nog maar net uitgevonden) maar was het niet heerlijk geweest als er mensen waren geweest met dezelfde hobby die WEL wilde helpen??

 

Ik snap u totaal niet en het ergste is… ik heb mensen zoals u, 5 jaar lang moeten bestuderen.

Ik wil mijn collegegeld terug!!

 

Dit was trouwens de laatste keer dat ik op een berichtje van u reageer, u haalt in uw eentje dit hele te gekke forum naar beneden!

 

Groetjes,

Mark.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar het hoeft er ook niet spectaculair uit te zien en naast mijn schoenen loop ik zeker niet, ik heb alle fouten die sommigen willen maken, al gemaakt, maar ik wil alleen aangeven dat het gewoon einfach ist.

Ria

 

 

Maar in plaats van het helpen van de nieuwelingen om te zorgen dat zij die fouten niet maken, lijkt het wel alsof het uw levensdoel is geworden om sarcastische antwoorden te geven.

 

Wilt u nu van iedereen horen: oh wat bent u goed bezig? En oh, u weet alles? (maar jammer dat u het niet wil delen?)

 

Als u zich zo erg stoort aan de vragen van de nieuwelingen.. Waarom dan reageren?

Is uw leven zo zielig dat u niet anders meer kan?

Er zijn hier meer dan genoeg leden die hun best doen om een vraag voor de 1000ste keer te beantwoorden (de TOP-leden) maar het lijkt er op of u zit te wachten op een vraag van een nieuweling om er dan lekker tegenin te gaan om te laten zien: kijk jongens (en meisjes) wij (en dan vooral IKKE) weten alles al en jullie zijn een stel sukkels, zoek het lekker zelf maar uit.

 

Wat is er mis in uw leven dat u niet eens normaal iemand kunt helpen?

U heeft zelf aangegeven dat er in het begin van uw kweek ook veel mis ging, in uw tijd bestond er nog geen internet (de boekdrukkunst was nog maar net uitgevonden) maar was het niet heerlijk geweest als er mensen waren geweest met dezelfde hobby die WEL wilde helpen??

 

Ik snap u totaal niet en het ergste is… ik heb mensen zoals u, 5 jaar lang moeten bestuderen.

Ik wil mijn collegegeld terug!!

 

Dit was trouwens de laatste keer dat ik op een berichtje van u reageer, u haalt in uw eentje dit hele te gekke forum naar beneden!

 

Groetjes,

Mark.

 

Toch even reageren, valt me vooral op andere forums ook op dan er meer de grond ingetrapt word ipv dat er geholpen word of gezegt word hoe je het wel beter kan doen, valt hier gelukkig mee.

Verder kweek ik zelf pas sinds halfjaar en heb bijna 90% van forums afgehaald kwa kennis door alleen maar te lezen en 10% door eigen ervaring.

Beginners.....Lezen lezen lezen lezen :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar het hoeft er ook niet spectaculair uit te zien en naast mijn schoenen loop ik zeker niet, ik heb alle fouten die sommigen willen maken, al gemaakt, maar ik wil alleen aangeven dat het gewoon einfach ist.

Ria

 

 

 

 

Dit was trouwens de laatste keer dat ik op een berichtje van u reageer, u haalt in uw eentje dit hele te gekke forum naar beneden!

 

Groetjes,

Mark.

 

vtmuis ik ben volledig met je eens ik zelf ben nu al 15 jaar bezig met deze hobby en zelfs dan gaat er wel eens wat fout en zo einfach is het nu ook weer niet vooral niet als je het gewoonweg goed wil doen met hoge opbrengsten per watt

Share this post


Link to post
Share on other sites

IK vindt het bijzonder spijtig dat er zo op gereageerd wordt. Tuurlijk ben ik ook op de bek gegaan en inderdaad, toen was er nog geen internet. Nu kun je hier en op andere forums een hoop lezen en opdoen.

Heeft mij nadien ook nog geholpen en ik kan het inmiddels een beetje. Maar dat terzijde, ik ga ook niet tegen iemand zeggen hoe hij het moet doen, is toch mooi om wat uit te proberen. Maar ik reageer ook alleen vaak op dingen, die dus absoluut niet kunnen en je ook niet moet doen, want dat wordt een teleurstelling. Je kunt het opvatten zoals je wilt, je kunt er ook over nadenken, maar ik heb alleen het beste voor en als ik het niet zeker weet, zeg ik het ook niet, iedereen heeft wel eens iets gehoord in dit wereldje, maar alles is niet mogelijk. Als het het mogelijk is maar niet verstandig, zeg ik er ook niks op.

Na ja, die, die niet meer op mijn berichten willen reageren, ik vindt het jammer en dat meen ik en ik kom hier ook zeker niet om het forum te verzieken, zit ik er al te lang voor op, kritiek op mij mag ook, maar dan moet je dat ook kunnen verdragen.

Ria

Share this post


Link to post
Share on other sites
IK vindt het bijzonder spijtig dat er zo op gereageerd wordt. Tuurlijk ben ik ook op de bek gegaan en inderdaad, toen was er nog geen internet. Nu kun je hier en op andere forums een hoop lezen en opdoen.

Heeft mij nadien ook nog geholpen en ik kan het inmiddels een beetje. Maar dat terzijde, ik ga ook niet tegen iemand zeggen hoe hij het moet doen, is toch mooi om wat uit te proberen. Maar ik reageer ook alleen vaak op dingen, die dus absoluut niet kunnen en je ook niet moet doen, want dat wordt een teleurstelling. Je kunt het opvatten zoals je wilt, je kunt er ook over nadenken, maar ik heb alleen het beste voor en als ik het niet zeker weet, zeg ik het ook niet, iedereen heeft wel eens iets gehoord in dit wereldje, maar alles is niet mogelijk. Als het het mogelijk is maar niet verstandig, zeg ik er ook niks op.

Na ja, die, die niet meer op mijn berichten willen reageren, ik vindt het jammer en dat meen ik en ik kom hier ook zeker niet om het forum te verzieken, zit ik er al te lang voor op, kritiek op mij mag ook, maar dan moet je dat ook kunnen verdragen.

Ria

 

 

hoe het dan ook moge zijn,of wie het dan op zijn manier wil opvatten,we zijn hier om mekaar te helpen ieder op zijn of haar manier.met of zonder kritiek helpen doe je zeker RIA.

 

het is net als fietsen EENMAAL GELEERD IS NOOIT VERLEERD

 

greet bjorn :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
IK vindt het bijzonder spijtig dat er zo op gereageerd wordt. Tuurlijk ben ik ook op de bek gegaan en inderdaad, toen was er nog geen internet. Nu kun je hier en op andere forums een hoop lezen en opdoen.

Heeft mij nadien ook nog geholpen en ik kan het inmiddels een beetje. Maar dat terzijde, ik ga ook niet tegen iemand zeggen hoe hij het moet doen, is toch mooi om wat uit te proberen. Maar ik reageer ook alleen vaak op dingen, die dus absoluut niet kunnen en je ook niet moet doen, want dat wordt een teleurstelling. Je kunt het opvatten zoals je wilt, je kunt er ook over nadenken, maar ik heb alleen het beste voor en als ik het niet zeker weet, zeg ik het ook niet, iedereen heeft wel eens iets gehoord in dit wereldje, maar alles is niet mogelijk. Als het het mogelijk is maar niet verstandig, zeg ik er ook niks op.

Na ja, die, die niet meer op mijn berichten willen reageren, ik vindt het jammer en dat meen ik en ik kom hier ook zeker niet om het forum te verzieken, zit ik er al te lang voor op, kritiek op mij mag ook, maar dan moet je dat ook kunnen verdragen.

Ria

 

Ik heb alleen die quote van vt muis aangehaald omdat anders de quote te groot zou worden maar ik nu vaker antwoorden van je gezien en naar mijn mening is dit alleen maar als kritiek bedoelt maar waar deze mensen op zitten te wachten is hoe zij van hun plantje een zo n hoog mogelijk rendement kunnen halen en/of kunnen leren hoe ze kunnen stekken snijden cq zaailingen op kweken. Ik zelf heb het ook met vallen en opstaan moeten leren en ben blij met een forum zoals dit waar je je kennis kan doorgeven wat vroeger dus zeker niet het geval was werd angstvallig geheim gehouden, en ja ook topkwekers zitten af en toe nog met vragen(heel af en toe)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja nou, je zegt het zelf, een zo'n hoog mogelijk rendement, moet ik dan zeggen dat dat wel kan, terwijl het niet kan. Als je zegt dat je geen plastic moet doen over seedlings, dat je bij een hokje geen grotere afzuiging hoeft te kopen en de invoer-venatilator niet nodig hebt of je wilt gaan stekken van uitgeboeide planten, niet doen, ook het geschacht bekijken door eerst inde bloei te zetten. ik hoop dat er toch meelezers zijn die in ieder geval deze dingen te harte nemen.

Voor de rest, ik lees wel mee hoor, toch?

Ria

Share this post


Link to post
Share on other sites

en meer als eerlijk soms hard maar eerlijk advies kan je niet geven. toch :nerd

 

greetz bjorn :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...