Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Wederom 20 x nlx, dit maal van een andere stekken-boer.

De stekken komen vrijdag, ik heb vandaag het hokje nog een beetje aangepast.

 

Hok:

1,25 x 1,00m Gebouwd met houten frame en gipsplaten

20 x 11l (25x25cm)

600w lamp

bewateringssyteem

verwarming 400w

tensiometer

voeding: terra flores, superthrive, pk13/14, co2 tabs, bacterial

 

Vorige keer 397 gram, dus op naar de 500 gram :verrygood

 

dsc019912ko.th.jpg

 

dsc019926sq.th.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

he ziet er leuk uit :verrygood

die bak met die plastic deksel is dat voor het voorgroeien van de stekken ??

zoja hoe kom je er aan??

ik ben namelijk ook zoiets van plan maar heb ze nu gewoon helemaal in mijn hok staan...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die is voor de voorgroei idd, de enigste die ik kon vinden met fatsoenlijke hoogte (40cm). De plantjes kunnen zich dus prima wortelen in de kleine potjes. Luchtvochtigheid zonder problemen constant op 90%.

 

Hij is te koop bij www.leafman.nl voor 28.95 euro. (ik heb toen 19 euro betaald maar goed).

Ik denk dat ik weet waarom de prijs verhoogd is, namelijk door de afmetingen, dit is met opsturen niet zo plezierig voor Hans.

 

Link:

https://www.leafman.nl/product_info.php?cPa...74d43e4c76677a8

Share this post


Link to post
Share on other sites

in die bak zet je dus gewoon de stekkies als je ze net gekregen hebt?? en heb je er nog water ofzo onderin liggen en die lv gewoon door sproeien?? en er staat dat er geen luchtgaten in zitten, ik neem aan dat ze wel gewoon lucht moeten of af en toe dat ding openmaken??

en hoeveel weken laat je ze voorgroeien in dat ding dan??

Share this post


Link to post
Share on other sites

even over zo'n deksel, niet kopen! :P als je dat van plan was :nerd

veel te duur! bij de intratuin heb je zo'n klein kweekkasje voor een euro of 10!! daar zitten wel twee schuifjes bovenin.

Maar dit is volgens mij alleen maar goed, af en toe wat verse lucht, ook voor stekken! :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten eerste laat ik ze zo'n 8 a 9 daagjes in deze bak staan. Je hoeft geen laagje water op de bodem te leggen. Slecht de stekjes water geven en 1 keer sproeien. Ik maak de bak 1x per dag open. Ennuh brick, die bij intratuin zijn 18 cm hoog, dit heeft weinig zin, deze is 40 cm.

 

Rata, een berichtje aan mij?

Zo ja dan heb ik deze niet gehad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nieuwe foto's.

Heb de plantjes vandaag gekregen, staan net een goed uur in het hok. Stekken zien er prima uit.

 

dsc020162rh.th.jpg

dsc020179fz.th.jpg

dsc020182mu.th.jpg

dsc020191du.th.jpg

dsc020204ji.th.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er gelikt uit nlx met zo'n kastje erom heen, zou voor de priester een ideale oplossing zijn :nerd :P ;) :P

ff zonder gekheid, heb je geen geld voor een vernevelaar( een goeie kost vgls mij toch al gauw € 70,00 )

dan is dit een goed alternatief. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

hou zeker je ec waarde onder controle want ik bemerk al sporen van een mogenlijke overvoeding in het verleden,inventief hoor dat stekkenkastje om de lv op peil te houden,bouw de lv langzaam af zodat ze van de ene op andere dag geen stress-schock oplopen wanneer ze onder hps belanden zonder deksel... :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sterker nog, ik denk dat een vernevelaar minder effectief is op zo'n kleine ruimte om de lv constant te houden en natuurlijk hoog. De lv blijft in deze bak zeer constant en je hoeft er niet naar om te kijken.

Ik heb persoonlijk liever een stekkenkastje als een vernevelaar in mijn hok zelf.

 

Ik open het deksel zeer geleidelijk aan bij beetjes rata, komt goed.

Overvoeding zullen ze van mij niet krijgen, je weet nu toch wel dat ik heel erg voorzichtig ben met voeding :verrygood

 

ps rata stuur ff een pb met je .....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Planten staan nu 8 dagen in de groei, heb ze gisteren getopt. Ik zal ze nog een dag of 4 op 18/6 laten staan en ze dan overzetten op 12/12. Hangt een beetje af van hoe snel de plantjes weer doorgroeien.

Heb wel weer stekken met spint gekregen, dus even goed bestrijden, maar dat komt wel in orde.

 

Nieuwe foto's:

dsc020989km.th.jpg

dsc021000te.th.jpg

dsc021012qi.th.jpg

dsc021033cb.th.jpg

dsc021064ds.th.jpg

dsc021078gu.th.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is ideaal, zo'n kweekkastje, lukt bijna altijd, maar als ik stekken krijg, zijn ze al beworteld en hoeven ze daan niet meer in. Ik gebruik hem alleen zomers als ik mijn eigen stekken maak

Ria

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nieuwe foto's, De stekken zijn gezet op 24-02-06, getopt op 03-03-06 en overgezet naar 12/12 op 10-03-06.

Dit is dus eerste week bloei, Ze groeien goed door en zien er gezond uit zover ik kan beoordelen.

 

dsc021231pg.th.jpg

dsc021245xf.th.jpg

dsc021258en.th.jpg

dsc021264um.th.jpg

dsc021274ub.th.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat heeft iedereen toch met 10 mrt pfft

 

ze staan er zeker wel mooi bij Nlxvenloo !!!!!!!!

 

suc6 ermee !

Share this post


Link to post
Share on other sites

zekers mooi,het toppen is een prima idee :whistling

Edited by rataplan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanx,

 

ik zal morgen weer eens even gaan kijken en foto's maken, ben al 2 dagen niet geweest kijken :whistling

 

eigenlijk niet zo verstandig in dit stadium maar goed, morgen even lamp verhangen enz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...