Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

ze zien er zeker lkkr uit <_<

hey ziet er erg goed uit! :specool maar ff vraagje ik zie dat je 1 rooster hebt dichtgeplakt , waarom is dat ? gr murphy

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze zien er zeker lkkr uit <_<

hey ziet er erg goed uit! :specool maar ff vraagje ik zie dat je 1 rooster hebt dichtgeplakt , waarom is dat ? gr murphy

ik heb alle twee dichtgeplakt. de ander rooster van buiten, dit i.v.m. de circulatie. de lucht word alleen door de twee onderste roosters angezogen. ik denk dat het beter is bij zo'n boosje.

 

de groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er mooi uit

 

wat me alleen opvalt is dat de bakken met mapito bijna niet gevuld zijn

 

ik heb ze zo hoog mogelijk gevult om een zo goed moegelijk wortelstesel te krijgen

 

heb je dit expres gedaan met een reden ?

 

 

ik hoor het graag

 

 

tinus

Share this post


Link to post
Share on other sites
ziet er mooi uit

 

wat me alleen opvalt is dat de bakken met mapito bijna niet gevuld zijn

 

ik heb ze zo hoog mogelijk gevult om een zo goed moegelijk wortelstesel te krijgen

 

heb je dit expres gedaan met een reden ?

 

 

ik hoor het graag

 

 

tinus

 

hoi tinus,

 

het is precies de zelfde hoeveeheid mapito als bij de eerste kweek. toen waren de bakken vol. maar naar het reinigen van de mapito is alles om de helft "gekrompen". mischien had ik hem eerst moeten drogen dat'ie wat luchtiger word. dus volgende keer haal ik nieuwe mapito en maak de bakken weer vol.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik draai een paar keer op de zelfde mapito maar zakt nooit zo in als bij jou

 

vervang het omde 4 keer

gelijk met lampen en koolstoffilter

 

 

succes met de kweek

 

en ga zo door

 

 

tnt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi masterkweker,

morgen gaan er bij mij 6 nlx in de igrow na een mislukte kweek van 3 weken bloei.Wil jij de EC waardes van week tot week hier neer zetten,beetje vaag schema van aqualogic,er staat zoiets van ``tussen de 350 en de 450 ml per 100 liter``vind ik nogal een verschil,en er staan geen EC waardes bij.Wat heb jij aangehouden?en hoelang voorgroei?en bij hoeveel cm getopt?Ik vind het er supermooi bijstaan bij jou,dus vandaar.Mijn vorige plantjes waren 30/35 cm na 3 weken bloei,en sla-groen van kleur,vandaar dat ik ze er uit heb gerukt.

Groeten , Jelle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

he jelle

als je verder kijkt op www.aqualogic.nl

en kijkt bij growbox dan staan de ec waardes er wel bij

 

maar ik zou zelf wel langzamer beginnen

 

ik begin met groei allen met wortelstymulator en enzymen

en een ph van 5,3

 

na 3 dagen groei gaan ze in de bloei

en heb dan ong nog voor 3 a 4 dagen voedingswater in men ton zitten

 

die laat ik lekker zitten en wacht tot het op is

 

dan start ik met het schema maar zet de ec op 1.3 a 1.4 en bouw dat langzaam op en meet men ph waardes in men bakken en pas de ph aan in men voedingsvat dat het gezamelijk uit komt op een ph van 5.7

 

succes er mee

 

tinus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thx Tinus,als het bij jouw goed gaat zo probeer ik het ook.Ik had namelijk een schema van igrow meegekregen waar 1 v/d medewerkers de EC waardes erbij had geschreven,en dat begon bij de 1e week bloei op 2.1 ,vandaar dat ik mijn planten verkloot heb met overvoeding.Ik kan me nu geen fouten meer veroorloven, anders moet mijn kast eruit van mijn wederhelft omdat het toch een risico blijft en geen hol opbrengt.Mijn 1e oogst met canna was 470 gram,maar dat was de 1e keer en heb zelf wat foutjes gemaakt

Toen aqualogic gehaald daar met het mooie schema,toen 3 maal 400 gram.vandaar dat het nu echt een keer goed moet gaan,anders is het einde hobby voor mij.

hoi

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi jelle 2

 

ik laat je ff weten hoe ik het heb gedaan. eerst de mapito goed schoonmaaken, met angezuurd water en encymen. daarna de start blokken 24 uur laten weken in water met wortelstimulator i.v.m. hoge ec.

ik heb de planten vrij lang laten voorgroeien(12 dagen). de eerste paar dagen niet teveel water geven, laat ze maar zelf naar water zoeken.

de eerste week bloei begon ik met een ec van 1.6 en een ph van 5,2.

naar elke week heeb ik te bakken leeggepomt en een nieuw vat voeding aangemaakt. let op de volgorde bij het mengen.ph reguleren als laatste . kijk op www.aqualogic.nl.

week 2:ec 1,8, ph 5,4

week 3:ec 2,0,ph 5,4

week 4:ec 2,2 ,ph 5,4

week 5:ec 2,4 ,ph 5,4

week 6:ec 2,6 ,ph 5,6

week 7:ec 2,8 ,ph 5,6

week 8:ec 2,8 ,ph 5,6

week 9: alleen water geven(let op toprot) als de plant geen voeding(zouten) meer krijgt kan ze het water niet meer vasthouden en ze beginne te rotten. als je zeker wil zijn dan geef je gewoon voeding zoals in week 8.

belangerijk is dat je regelmatig de kleine takken onder weghaald(brengen niets op en neemen alleen maar voeding weg)

 

ik hoop je kunt er wat mee,het zou zonde zijn als je de kast weg moet doen.

 

grtjs m. <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

het licht er ook aan wat voor soort plant je hebt de ene kan veel beter tegen een hoge ec als de andere soort

 

pp kan je makkelijker met een iets hogere ec beginnen als

bv ww die kan daar echt niet tegen

 

dus laat je daar ook goed door invormeren als je stekjes of zaadjes haalt

 

 

tinus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,

ik heb net mijn NLX stekken gezet(10,wil er 6 overhouden).ze zijn allemaal rond de 9 cm.voeding staat op ec 1,1(op aanraden van de growshop)Ph staat op 5.6 (ik had hem op 5.3 ingestuurd).misschien iets te hoog,maar dat pas ik wel aan na de groei,kan nog niet zoveel kwaad volgens de geleerden.LV op 65%,die krijg ik ook niet hoger,ik heb er al natte handdoeken ingehangen.Morgen weer een update.Alvast bedankt.Wat zijn trouwens jullie gemiddelde oogsten geweest?

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat voor een voeding gebruik je? ec 1,1 mmmmmmh.

de eerste oogst is volledig in de soep gevallen. het resultaat van de tweede kweek wet ik nog niet. moet nog drogen.maar ik laat het jullie weten.

plaats een paar fotos van jou dames aub.

 

de groeten m. <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aqualogic voeding.Volgens de growshop kon ik tot max. ec 1.4 geven in de groei,maar het beste was 1.2,dus ik heb hem nog iets lager gehouden.Aqualogic heeft het over een EC van 1.5 tot 1.9 vanaf dat je de stekken zet,maar dat is weer iets teveel van het goede denk ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...