Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Smoking Nemon

6 Keer Powerplant In Nieuw Hok

Recommended Posts

een handje kalk per pot? <_<

Het zou me niet verbazen dat je nu een medium ph waarde hebt van rond de 7.0!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey hey

 

Ik heb net me ph van me grondtje getjekt. Is precies ph6.0 dus dat zit denk wel goed. ze zien der vandaag al weer een stuk beter uit dan gister:).

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

gelukkig dat ze wat bij getroken zijn

geef ze nu rust en laat ze lekker hun gang gaan

 

nog steeds niet te veel water geven

 

tnt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar ben ik weer,

 

Ik was een week op skivakantie geweest, kom ik terug heeft me huismaat de verwarming uitgezet:(, ze hebben elke nacht bij ongveer 12 graden gestaan en dat vonden ze niet prettig. ze waren bijna niet gegroeit. en vertoonden stress( paarse stengels).

 

Het gaat nu weer iets beter. ze zijn nog wat gegroeid, maar nog veels te klein.

 

Donderdag staan ze drie weken in de bloei

 

Vorige week maandag

 

IMG_1091.jpg

IMG_1092.jpg

 

Vandaag 14-03-2006

 

IMG_1097.jpg

IMG_1098.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is het niet makkelijker om een kacheltje bij je plantjes te zetten, dan om hele dagen de cv te laten branden als je op vakantie bent?? :whistling

 

Ze staan er wel netjes bij, maar idd beetje kleine kant, en na 3 weken bloei zijn ze ook ver uitgegroeid...

 

Succes verder

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt duidenlijk een voedingsprobleem ook,kan je eens foto's posten met gewone verlichting van bv tl's,of gewoon je flitslamp?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij mij in huis hebben we geen thermostaat, dus kan makkelijk de verwarming aanlaten.

 

Jah ik dacht ook al dat ik een voedings probleem heb, maar de nieuwe bladeren zien der goed uit.

 

Hier zijn de foto,s

IMG_1100.jpg

IMG_1101.jpg

IMG_1102.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

neen hoor,zoals ik al dacht,verdenk een regelmatige ph schommeling als boosdoener omdat de nieuwe uitgroei ook problemen vertoont...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah oke thnx, jah kan kloppen in me weekje vakantie is de ph neit bij gehouden. maar toen ik terug kwam was die 6.6, en ik geef normaal 6.0.

 

ga der vanaf nu goed opletten :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

zien der leuk uit... hoeveel keer ga je pk 13/14 meegeven dan??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wil het 6 dagen meegeven, ik geef nu canna voeding en de pk 13 14 is ook van canna. Ik ga wat minder voeding geven en dan de ok13 14 toevoegen. :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weer een update, me ph in me voedings vat stijgt nu opeens niet maar hij daald, iemand enig idee hoe dat kan. ik hou de ph continu op 6.0 maar zie geen verbetering.

 

 

 

Foto,s zijn van maandag 27 maart, donderdag staan ze 5 weken in bloei.

 

IMG_1105.jpg

IMG_1106.jpg

IMG_1107.jpg

IMG_1108.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

als ik zo naar de bladeren kijk en de ph staat op 6.0,lijkt t mij een voedingsprobleem.spoel je wel elke week door met 1 waterbeurt?anders zouden er zouten opgehoopt kunnen zitten in de grond.blaas je je ouwe lucht(afzuiger)ook die kamer in?anders zou je eens kunnen proberen de afzuigerslang in een andere ruimte te hangen,zodat de oude en verse lucht zich niet meer kan vermengen,een plant heeft continu verse zuurstof nodig. :D mooie kast trouwens,mooi gemaakt :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

De afgezogen lucht word direct naar buiten geblazen, dus daar kan het niet aan liggen. Ik heb nog nooit gespoelt eerlijk gezegt:X, hoe werkt dat presies, moet ik 1 keer per week gewoon water met ph 6.0 geven zonder voeding.

Share this post


Link to post
Share on other sites
De afgezogen lucht word direct naar buiten geblazen, dus daar kan het niet aan liggen. Ik heb nog nooit gespoelt eerlijk gezegt:X, hoe werkt dat presies, moet ik 1 keer per week gewoon water met ph 6.0 geven zonder voeding.

jazeker,1 keer per week spoelen is wel belangryk.anders hopen er zouten op in je aarde,en zo ver ik weet ,is dat niet goed voor de groei of bloei,hoe t precies zit,weet ik niet,maar je moet 1 keer per week met zuiver water spoelen,ik heb die fout ook wel eens gehad,en t blad zag er ook een beetje uit als op je foto..als ik jou was zou ik 3 dagen met water spoelen,niet te overvloedig,gewoon normaal,zodat de zouten een beetje weg kunnen spoelen.en daarna 1 keer per week met helder water spoelen,

 

volgens mij is het zo dat als er teveel zouten opgehoopt zijn dat de wortelmembraampjes niets meer op kunnen nemen en daardoor zn reserves uit zn bladeren gaat trekken.dat daar door de bladeren verkleuren.

 

nogmaals,3 dagen spoelen met water,met net iets meer dan je normaal water geeft,let er wel op dat je grond niet te nat wordt.

Edited by lee

Share this post


Link to post
Share on other sites

jazeker,1 keer per week spoelen is wel belangryk.anders hopen er zouten op in je aarde,en zo ver ik weet ,is dat niet goed voor de groei of bloei,hoe t precies zit,weet ik niet,maar je moet 1 keer per week met zuiver water spoelen,ik heb die fout ook wel eens gehad,en t blad zag er ook een beetje uit als op je foto..als ik jou was zou ik 3 dagen met water spoelen,niet te overvloedig,gewoon normaal,zodat de zouten een beetje weg kunnen spoelen.en daarna 1 keer per week met helder water spoelen,

 

volgens mij is het zo dat als er teveel zouten opgehoopt zijn dat de wortelmembraampjes niets meer op kunnen nemen en daardoor zn reserves uit zn bladeren gaat trekken.dat daar door de bladeren verkleuren.

 

nogmaals,3 dagen spoelen met water,met net iets meer dan je normaal water geeft,let er wel op dat je grond niet te nat wordt. van lee

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

ik ben het hier helemaal mee eens ik doe het om de 5 a 6 voedings buerten water met enzymen ph 6.0 gr mi laaters

Edited by 40 pp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo daar ben ik dan weer, druk druk met me studie maargoed,

 

Ze staan donderdag 8 dagen in de bloei, ze zullen dan een nog een weekje mogen genieten van afgezuurd water zonder voeding. Dan gaan ze om <_< dan hebben ze 9 weken gebloeid:)

 

Heb 3 dagen gespoelt en je zag wel duidelijk verschil maar tis nog goed, maja volgende keer beter

 

 

6 weken bloei

IMG_1112.jpg

IMG_1111.jpg

 

7 weken bloei

IMG_1115.jpg

IMG_1117.jpg

 

Over 2 daagjes staan ze 8 weken in bloei.

IMG_1118.jpg

IMG_1120.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er leuk uit hoor <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb eigenlijk geen idee, maar aangezien ik een paar foutjes heb gemaakt verwacht ik niet al teveel.

Ik hoop dat het rond de 300 gram is. Daar zou ik al tevreden mee zijn.<_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat weet ik zo net nog niet, maar kan gezichtsbedrog zijn.. Die toppen zien er al mooi uit, goed ontwikkeld, maar de planten hadden nog wel een stukkie groter gekund.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...