Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Smoking Nemon

6 Keer Powerplant In Nieuw Hok

Recommended Posts

Heey

 

Het is de 2de kweek die ik draai, eerste keer had ik 4 keer pp onder 600 watt. Totaal opbrengst 150 gram. Dit was zeer slecht, maar ik had alleen maar een maatbeker en een lamp;).

 

Me tweede kweek wou ik dan ook wat beter aanpakken, heb een kast gebouwd van 80 bij 122 en 230 hoog. Waarom 80 cm breed, anders past ie niet meer door de deur;)

Als materiaal heb ik merandi triplex platen en vurenhouten balkjes gebruikt, omdat daar geen giftige stoffen van vrij komen als ze in hoge temperaturen staan.

 

 

Me lijstje met spullentjes dit keer

 

1 keer 600 watt

Afzuiger

koolstofilter

Dompelpomp met sproeiers

luchtpomp en verwarmingselement met thermostaat

Ph meter

 

Ik heb me stekjes vandaag geplant in aarde, aarde is van de growshop en vermengt met kalk. Bij het water is alleen wortel stimulator toegevoegd. Ph is 5.6 temp 25,6 en vochtigheid is 30% wat nog veel te laag is.

 

 

IMG_0015.JPG

IMG_0017.JPG

IMG_0021.JPG

IMG_0024.JPG

IMG_0025.JPG

IMG_0027.JPG

IMG_0028.JPG

IMG_0032.JPG

IMG_0033.JPG

IMG_0034.JPG

IMG_0035.JPG

IMG_0036.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

En ik maar denken dat ik gek was met mijn bewateringssysteem, zo te zien kan het nog gekker :specool

 

En dat voor 6 plantjes <_<

 

De kast ziet er erg goed uit hoor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

Jah ben vaak paar dagen weg dus wou ff een goed watergeef systeempje:).

 

Ik kom net thuis en ik zie dat me stekken niet echt willen aanslaan, ze hangen er maar slapjes bij.

 

Ik denk dat het komt door dat me lv te laag is, ik krjjg hem maar niet omhoog met die kou buiten. Het kan ook zijn dat me lamp er te dicht op hangt, hij hangt namelijk 80 cm van de planten af. Iemand miss sugessties

 

IMG_0037.JPG

IMG_0038.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

he man gooi die lamp omhoog naar 1.20 en elke dag 15 cm zakken en zorg dat die lv omhoog gaat hang maar een natte handdoek op of zo je hep toch niet je afzuiger al aan staan he?volgens mij staan je plantjes ook te droog voor de rest heb je een mooi hok gebouwd maar klimaat is cruciaal geluk man

groet riko <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

duw stokjes (4 per pot) in de grond aan de rand, pak huishoudfolie en maak een micro klimaat, hierdoor zal je lv rond de 85% komen. met die 6 potjes goed te doen. Dus gewoon even dichtwikkelen. eenvoudgste manier

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

Afzuiger staat wel aan, anders word het 35 graden in de kast <_<.

 

Er liggen al 2 handoeken in de kast die nat zijn. Over dat folie, moet ik de bovenkant dan ook dicht maken of alleen rondom.

 

Ze hebben gister per plant een half litertje gekregen, vervolgens krijgen ze nu elke dag ong 0.2 liter. zal toch wel goed moeten zijn.

 

hoop dat die kou buiten snel afgelopen is:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

halve liter water...... en per dag 0,2 liter erbij

 

<_<

 

 

Als ik met stekken begin, krijgen ze de eerste dag 0,1 liter en daarna 2 dagen helemaal niets.

En zorg alleen maar dat mijn lv hoog is.

Binnen 2 dagen staan de rechtop en gaan ze vrolijk groeien....

 

Of ben je nog iets anders onder de grond aan het kweken dat zoveel water slurpt?:S

Share this post


Link to post
Share on other sites

niet te veel bewateren!Jouw probleem zit 100% in een te lage lv,volg de tip van NLX venlo,en je probleem is zo van de baan,prik wat gaatjes in je zakjes en zorg er voor dat deze de stekjes niet raken,na een dag of vier zijn ze zeker aangeslagen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heey allemaal,

 

Bedankt voor jullie reacties, heb me lv omhoog gekregen 55 lampen aan en 85 lampen uit. heb voor me aanzuig puten bakken met water en handdoeken neergelegd. tevens in de kast ook schoteltjes geplaatst.

Binnen een uur waren ze aangeslagen:), ging echt snel.

 

(ff offtopic. Ik ben nu bij iemand anders maar bij mij thuis kan ik door een 1 of andere reden niet meer op wietforum komen, hij zegt dat ie geen verbinding kan maken met de server van wietforum. Iemand enig idee)

 

Als ik bij mij weer online kan komen plaat ik niewe foto,s:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kom vandaag weer thuis, plantjes zijn wel aangeslagen maar vind ze niet echt hard groeien.

 

Tevens ziet 1 blad er echt slecht uit, wat kan het zijn.

 

Lv is 50, temp 24,7. Voeding water met wortel stimulator. Ph is 5,6

 

 

Me oplossing voor het lv probleem

 

kweek_0001.JPG

 

Sproeiers in actie:)

 

IMG_0039.JPG

 

Hoe het er bij staat

 

kweek_0002.JPG

 

Het lelijke blad, ik weet niet wat het is

 

kweek_0004.JPG

kweek_0005.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze staan veele en veel te nat

 

minimaal paar dagen geen water geven tot dat het goed opgedroogd is

voel elke dag even aan je pot dan weet je of hij lichter word

 

als het goed droog is pas weer water geven en niet weer meteen veel water geven

 

als ze niet meer bij trekken zou ik ze er uit halen en nieuwe zetten

 

een goed begin is het halve werk

 

 

sterkte

 

tinus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo te zien aan die vlekjes op de bladeren zou je best 's last van spint kunnen hebben.. maar tis ook niet echt goed te zien helaas..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks,

 

Jah in de chat had ik dat ook al gehoord. Ze gaan nu echt goed. en geef ze denks over 4 dagen pas weer water. dan ong 0.2liter per 2 dagen. Denk dat ik dan wel goed zit.

 

Zal zo wel ff fototje schieten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foto,s

 

Ze hebben wel beetee paarse stengels, dat is toch stress.

 

Het geheel.

 

IMG_0958.jpg

 

Het probleem plantje.

 

IMG_0964.jpg

 

Zo zien de verse bladeren er uit.

 

IMG_0965.jpg

 

Greet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verbrand blad of omdat je teveel water hebt gegeven aan het begin of je hebt een voedings probleem misschien uitgeschoten met je wortel stimulator!?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

Ik had in het begin een probleem met me water systeem, door overdruk ging ie automatisch druppelen door de capilaire werking. Daardoor hebben ze veel te veel watergekregen dus ook veel te veel wortelstimulator.

 

Ze hebben nu al 4 dagen geen water meer gekregen, ik besproei ze wel met gewoon water(ph 5.6)

 

Ze zien er wel weer goed uit denks <_<

 

IMG_0969.jpg

IMG_0971.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 tip geef ze de eerste 7 a 10 daagen water met de hand

maar zo te zien komt het nog wel goed veel succes

gr mi laaaaaaaaater

Share this post


Link to post
Share on other sites

khoop ook dat t goed komt(btw waarom zoeen moeilijk systeem zijn maar 6 plantjes hor:P

 

nu zien ze er veel zieliger uit dan als je het zelf allemaal gergeld hebt <_<

 

maar veel succes en wacht op de andere update :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi hok wordt wel een beetje jaloers <_<

 

maar inderdaad duidelijk teveel water maar dat was al gezegdt.

zal best wel weer goed komen is net onkruit dat het onderste blad geel wordt maak niet zoveel uit zolang de nieuwe het maar goed doen.

 

 

gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

het begint er idd weer beter uit te zien

 

hou het goed inde gaten en laat ze rustig hun gang gaan

 

paarse steeltjes is idd stress

en kan heel goed komen door het te veel aan water

 

hou ook de nieuwe blaadjes in de gaten of die er wel mooi uit zien

 

 

succes verders met je kweek

 

tnt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Smoking Nemon, ik lees dat je kalk hebt toegevoegd aan je grond. Waarom heb je dat gedaan? De samenstelling van kant en klare growshop-grond is gewoon goed, daar moet je niet zelf aan gaan lopen sleutelen. Hoeveel kalk heb je er doorheen geroerd en wat is nu de pH van je grond? Ik vind het lullig om te zeggen, maar ze staan er beroerd bij en ik denk dat het niet goed gaat komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey jongens thnx voor de reacties

 

Ik heb vandaag weer iets verkut. maarja van je fouten leer je. ik had namelijk nog een plant extra staan voor de reserve zeg maar. Nou ging dat reserve plantje heel erg goed, (omdat ie niet aan de sproeiers was gekoppelt.).

 

Ik heb hem dus overgepot. heel voorzigtig met de wortels enzo. Staat ie er toch belabbert bij.<_< Dan maar met 5 planten verder. :specool

 

Voor jan, Ik heb 1 handtje kalk per pot erin gedaan, er werd mij verteld dat je dat er bij meost gooien, voor een constantere ph. maarja ik laat me alles aanpraten stom.

 

Ze staan woensdag 2 weken in groei, denk dat ik ze dan in de bloei zet:).

 

 

 

IMG_0991.jpg

IMG_0992.jpg

IMG_0993.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...