Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
jonkosmoker

Spaarlamp Kweekje Update 28 Februari 11:16

Recommended Posts

kan er allemaal wel leuk en aardig uitzien.

maar hij heeft maar 1 plant :rofl

en wat als dit dalijk een menneke is :) :specool

mja succes drmee <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb er geen 1 maar 3 er staan er nog 2 bij me vader <_<

en de rest van de zaadjes gaan in mei de grond in laat ik ze eerst voorgroeie onder tl

en dan gaan ze naar buiten

ik zal trouwens binnekort wat fotos maken van die andere 2 die zijn wel groter

Share this post


Link to post
Share on other sites

lamp mag zeker nog lager,tot 2 cm van het plantje,zou ook alu folie voor de helft over je lamp leggen zodat je meer reflectie onderaan hebt...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel zorgen dat je genoeg ventilatie hebt. Ik dacht al wat verbrande bladrandjes te zien bij die laatste pics, maar dat weet ik niet zeker. Zo laag mogelijk in ieder geval ja, zolang ze het niet té warm krijgt. <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat de goede kant op. <_< Wel ziet je aarde er een beetje nat uit. Ik weet niet of dat optisch bedrog is, maar kijk uit dat je de wortels niet verstikt. Teveel water kan zorgen voor voedingstekorten, maar wat nog belangrijker is in dit stadium; het wortelstelsel ontwikkelt zich slecht.

 

Misschien ben ik wat voorbarig, maar met name beginnende kwekers hebben de neiging in al hun (goed bedoelde) enthousiasme de plant soms te verzuipen, met allerlei gebreksverschijnselen als gevolg. Een goede manier om te bepalen of je planten water nodig hebben is je vinger in de aarde te steken. Ben je in andere situaties blij met een natte vinger, bij je planten mag het nooit meer dan vochtig aanvoelen. De bovenlaag van de aarde mag zelfs droog zijn.

 

Veel succes verder! :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites
er komt vandaag nog een update over een uurtje ofzo

 

 

hij ziet er wel goed uit

 

ik kweek zelf ook met spaarlampen gaat prima tog <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites
gaat lekker met de plant.

 

maar kan je hem bij stellen met die inbussleutel <_<

 

gr.

dat is voor de lamp recht te laten staan:P anders vind ze het te heet:p

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuk zoeen mini verslag:P

 

btw als je je plantje nog sneller wil laten groeien moet je een klein kastje bouwen gewoon van karton ofzo die met aluminiumfolie beplakken voor reflectie dan krijgen je onderst blaadjes ook meer licht.

 

en aangezien je nu ook gewoon je lamp derboven heb hangen en verder nix kan je de bovenkant gewoon openlaten:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze staan nu in een andere bak en die bak is hellemaal aan de binne kant van aluminium folie

en er zijn weer nieuwe blaadjes met nu al 7 vingers snap ik ook niet echt maar goed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...