Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
The Seeker

Nieuwe Citral Kweek, 4 Stuks!

Recommended Posts

Hallo,

 

Misschien dat sommigen van jullie me nog kennen van wietforum.nl? Ben even een tijdje non-actief geweest met het kweken maar heb onlangs besloten om toch weer eens een kweekje te doen. Ik had 3x swazi skunk en het beviel me zeker.

 

In die topic staat wat meer over de kast die ik gebruik

 

Hier wat meer info daarover:

 

http://www.wietforum.nl/index.php?showtopic=12963&hl=swazi

 

 

Hok Info:

 

-400 watt philips son t pia plus

-270 M3 outtake

-Extra fan voor intake waar ik veel gaten achter heb geboord waardoor die flink wat lucht kan aanzuigen. Natuurlijk ook lichtdicht gemaakt.

-Als medium gewoon super biomix met perlite

-Als voeding canna flores en canna pk13/14

 

Budget:

 

Geen luchbevochtiger, maar natte handdoeken.

Geen normale intake maar gaten geboord waardoor lucht word aangezogen door de outtake.

Geen Ph/Ec Meters

Eigenlijk nix wat teveel geld kost <_<

 

Toch lijkt het wel te lukken allemaal

 

Heb ook wat verbeteringen aangebracht ten opzichte van de vorige keer. Deze keer zwart/wit folie rondom de hok. De hok zelf ook beter lucht/lichtdicht gemaakt. Vochtigheid is deze keer ook beter als de vorige kweek.

 

Heb besloten citral zaadjes te kopen omdat je het niet vaak ziet in de koffieshops. Heb een beetje genoeg van het typische white widow en skunk soorten dus vandaar. Ik vind zelf dat ze er voor 2 weken heel netjes uitzien. Ze zijn maar 15-20 Cm hoog maar groeien flink door in de breedte. Kan het niet echt vergelijken met de vorige kweek omdat het een andere soort is. Maar denk toch wel al nu verschil te zien door de verbeteringen die ik heb aangebracht in de kast zelf.

 

Nou hier dan wat foto'tjes, Zeg maar wat jullie ervan vinden.

 

Zaadjes zijn meteen in het aarde geplant, zo'n cm onder de grond omdat ik slechte ervaring heb met het ontkiemen in watten.

 

Plantjes hebben 3 Dagen 18/6 gehad en daarna overgeschakeld naar 12/12. Hetzelfde als de vorige keer alleen nu meteen onder HPS.

 

Dag 3 (na planten van het zaadje)

 

 

PIC_0074.jpg

 

PIC_0072.jpg

 

 

Dag 14

 

Net gisteren mannetjes weggegooid. 10 Zaadjes, 9 uitgekomen waarvan 5 vrouwtjes.

Heb de sterkste 4 uitgekozen. Daarom zijn ze nog niet helemaal top zoals je kunt zien bij sommigen.

Morgen zullen alle blaadjes wel weer naar boven gaan :rofl

 

PIC_0023.jpg

 

PIC_0024.jpg

 

Nou dat was het dan voor nu. Ik hou jullie op de hoogte. Voordat ik trouwens reacties krijg van waarom ik niet meer planten erin heb gedaan? Puur omdat ik dit doe omdat ik het leuk vind. Vind het kweken zelf net zo leuk als de opbrengst. Opbrengst is ook alleen voor mij en niet voor de verkoop dus dan is het meer dan genoeg :specool

 

Gr, The Seeker

Edited by The Seeker

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee sneeker,

 

mooie plantjess!! <_<

hopen dat het net zulke buds worden al de vorige keer :rofl :)

alleen k heb nog 1 vraagje, je zei dat ze 3 dagen 18/6 hebben gehad, maar vanaf wnnr bedoel je dat. vanaf het moment dat ze boven de grond kwamen?

want dat lijkt me namelijk zo weinig..

 

heel veel suc6 ermee..!! :specool

 

-grz- Cannakid

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er inderdaad mooi uit,ze zullen natuurlijk niet zo hoog worden indien er veel indicagenen aanwezig zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites
alleen k heb nog 1 vraagje, je zei dat ze 3 dagen 18/6 hebben gehad, maar vanaf wnnr bedoel je dat. vanaf het moment dat ze boven de grond kwamen?

 

Hallo, bedankt voor alle reacties. Ik heb ze idd maar 3 dagen 18/6 gegeven simpelweg omdat het de vorige keer echt goed ging. M'n planten mogen ook niet zo hoog worden omdat de kast maar 1.75M hoog is en als daar je lamp nog onder moet hangen en daar komt dan nog bij dat de lamp 40-50 cm van je toppen af moet hangen dus sativa's zijn voor mij geen optie. Indica's met lange groeiperiode's zijn voor mij eigenlijk dus ook geen optie. Daar komt dan nog bij dat atmos het zelf ook een keer had geprobeerd met goede resultaten en aangezien hij er wel veel van weet dacht ik waarom probeer ik het ook niet. Vorige kweek met swazi skunk ging dus ook zeer goed en dat voor de eerste kweek indoor. Nu nog zien of het dus ook met een andere soort (citral) lukt, ben zeer benieuwd omdat ik er de vorige keer toch 120-130 gram vanaf haalde van 3 planten. Waarom zou ik ze dan nog meer dagen 18-6 geven waardoor de kweek nog langer zou duren. Ze zien er op dit moment wat kleiner uit maar goed ze zijn pas 2 weken in de bloei. Ze zien er zeer gezond uit, helemaal groen dus wie weet. Ik krijg er in ieder geval altijd wel iets uit en leer elke kweek meer en meer dus kan alleen beter nie? hehe ik hou jullie op de hoogte :specool

 

Gr, The Seeker <_<

Edited by The Seeker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update:

 

Dag 20:

 

PIC_0033.jpg

 

PIC_0035.jpg

 

PIC_0036.jpg

 

Het worden kleintjes zo te zien. Zijn nu rond de 25-30 Cm hoog in. Zo lang ze maar mooie topjes krijgen dan ben ik al blij en zo te zien gaat dat weer lukken. Heb wat problemen met de vochtigheid gehad, is nu wel weer rond de 50%. Heb wat nat wc papier opgevouwd en tussen de potten ingelegd, Helpt flink wat. Moet het alleen 4 keer per dag weer nat maken maar goed, heb het er voor over <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou met toch enigzins zorgen gaan maken....

Lijkt op overvoeding

 

Je geeft al terra flores mee?

Edited by woopie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nope geef nog geen voeding. Probleem is dat ik teveel water heb gegeven in het begin. Wat denken jullie? Zal ik deze nog af laten bloeien of kan ik beter meteen nieuwe zaadjes halen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omdat vooral de jonge bladeren er last van hebben heb je waarschijnlijk een tekort aan een moeilijk verplaatsbaar element zoals koper. Maar dit komt inderdaad vrijwel zeker door een te grote watergift. Ik zou het nog even aankijken, want in principe kunnen ze nog herstellen zodra het bodemklimaat weer in evenwicht is. Hopelijk zijn je wortels niet gaan rotten... <_<

 

Sterkte...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jep heb ze teveel water gegeven dat weet ik wel. Probleem is dus dat ik in juli op vakantie ga voor een paar weken. Dus als ik deze laat afbloeien dan weet ik niet of ik nog een kweekje kan plaatsen. Denk er nu over om misschien deze weg te gooien en snel andere zaadjes te gaan halen? Ik weet niet, ben nog aan het twijfelen <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

cker nog ff aankijken, tis toch jammer om ze weg te gooien. je staat versteld wat ze allemaal kunnen hebben.

 

ik denk dat het nog wel goed komt en idd rustig aan met het water.

 

gr.

 

ray <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb ze nu een dag geen water gegeven en ze zijn er wel flink op vooruit gegaan. Hebben nu 3 cm in 1 dag gegroeid. Ik zal ze dan nog een weekje de tijd geven. Misschien dat er nog hoop is. Heb ook rondgekeken op het net en citral blijkt een plant te zijn voor de growers met VEEL ervaring. Overal waar ik info zoek over deze soort staat er wel dat het voor de "experienced" is. Word de volgende keer k2, denk dat die beter aan zullen slaan in zo'n budget kweek. In ieder geval bedankt voor de reacties <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...