Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
supergrowman

Al Oogsten Of Nog Even Wachten???

Recommended Posts

Hallo mensen,

 

Mijn vraag is zoals de titel... Al oogsten of nog even wachten? Ik ben bekend met de trichloromes methode en met de bruine/oranje haartjes methode? Als ik op de trichloromes af ga moet ik nog even. Er is ongeveer 50% helder en 50% wit. Nog nauwelijks gekleurde trichloromes te zien dus! Mijn platen bloeien nu 7 1/2 week en vergelen nu aardig. Het is volgens het boekje een 8 weker. Ik geef nu een halve week alleen nog maar afgezuurd water.

 

Het is een 95% sativa (grapefruit van female seeds). Nu vraag ik me af of de trichloromes wel gaan kleuren bij een sativa? Maakt dit uit ten opzichte van een indica?

 

O ja..., hier de foto's:

 

http://www.wietforum.nl/uploads/11370924...9_38_248301.jpg

http://www.wietforum.nl/uploads/11370924...9_38_246557.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou gaan knippen, de plant is mooi uitgebloeid en toppen zien er mooi uit... <_<

 

Alleen zou het beter zijn om de plant een week voor het knippen alleen door te spoelen met afgezuurd water en wat enzymen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

woohh!!

mooie toppen mann!! <_<

ik zou zoals Blowmonkey al zei, nog ff wachten..

in de laatste weken kunnen ze nog flink groeien,

en nog ff een vraagje, onder hoeveel Watt kweek je? :specool

 

heel veel suc6 ermee!!

 

-grz- Cannakid

Share this post


Link to post
Share on other sites

Groeifase = 250W, Bloeifase 400W op ongeveer 0,5 m2. Ik ben trouwens van mening dat alles er nog beter uit had kunnen zien als dit niet mijn eerste kweek was geweest. Ondanks dat ik heel veel gelezen had voordat ik begon, zijn er toch wel een aantal leermomenten voor mij geweest. Het was in eerste instantie de bedoeling dat ik 5 planten zou hebben. Helaas ben ik gestart op een grondmix met een EC van 1.64. Dit vonden de meeste zaailingen niet zo leuk. Na zo'n 2 weken op 12/12 begonnen mijn planten juist weer zoveel voedingstoffen te gebruiken dat ik meer voeding moest gaan geven dan aangegeven op de verpakking Canna Terra Flores (ongeveer 125%). Toen had ik dus een een stikstof en een magnesium tekort. Iets wat trouwens goed te verhelpen was...

 

Zijn er nog meer meningen of het verder laten afbloeien of juist niet? Hoe zit het met het verkleuren van trichloromes bij sativa's?

 

(Alvast) bedankt voor de reacties!

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie toppen,maar nog niet klaar,probeer het nog een volle week uit te stellen,je zal zien dat je harsen steeds meer gaan verkleuren,probeer nu vooral je medium zuurstofrijk te houden,watergift steltselmatig gaan afbouwen,dan zal je zien dat ze op die ene week nog aardig kunnen gaan bijspekken en zullen de toppen ook harder worden,die 8 weken zijn indicatief,de gehele bloeicyclus en vooral de omstandigheden bepalen wanneer de plant oogstrijp wordt...

Share this post


Link to post
Share on other sites
<_< volgens mij staan ze te nat kan het het niet goed zien maar ik zou geen water meer geven laat ze maar afrijpen in droge grond stress je ze ook nog een beetje mee :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

heee supergrowman,

 

zou je nog een foto willen posten op het moment dat je echt besluit te knippen.

ik ben namelijk erg benieuwd of je ze nu nog een week kunt laten staan en hoe ze er dan uitzien.

 

bedankt man, en succes!! <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Riko, het kan zijn dat de middelste op de foto tijdens de foto iets te nat stond. Dit komt dan omdat ze aan het einde van de bloei minder water gaan opnemen terwijl ze daarvoor een piek in waterbehoefte gehad hebben. Tijdens het water geven loop ik natuurlijk altijd een dag achter de feiten aan want ik moet eerst kijken hoe ze reageren. Normaal staan ze bij mij eerder iets te droog dan te nat. De waterbehoefte schat ik namelijk in aan de hand van het loskomen van de aarde aan de rand van de pot. Sommigen beweren dat als de aarde los komt van de pot dat je al te laat bent met water geven. Ik heb echter wat (30%) klei stukjes in mijn grondmix zitten die nog water af gegeven als de grond droog is.

 

Ik zal op het moment dat ik ga knippen nog foto's nemen en deze dan hier posten. Waneer dat zal zijn is voor mij moeilijk in te schatten. Per dag beoordeel ik namelijk of ik ze nog even laat staan. Het kan zijn dat ze morgen om gaan, maar het kan ook nog een week duren. 2 van de 3 verbruiken nauwelijks nog water.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zien er mooi uit ,maar trichlorome helder dan pas oogste .

Volgende keer steun netje gebruike kunnen ze niet scheef gaan hangen .

Groet ,Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Morgen is het bijltjes dag! De toppen zijn in bijna een week wel vetter/witter geworden, maar niet meer gegroeid. Ook moest ik 2 planten in de laatste week gaan ondersteunen door het extra gewicht en/of het slapper worden van de plant.

 

Iedereen bedankt die me er toe aan heeft gezet om nog een weekje te wachten. ...Trouwens, sowieso iedereen bedankt voor zijn/haar input!!! <_<

 

http://www.wietforum.nl/uploads/11386416...9_38_340118.jpg

http://www.wietforum.nl/uploads/11386416...9_38_220962.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

in de 'zaad' zakjes zit normaal vocht wat in week 7 a 8 omgezet word in vruchtenvlees daardoor zijn ze een stuk zwaarder geworden.

 

suc6 met knippen (zit maar weinig te knippen aan hahaha)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil jullie nog even de resultaten mededelen. Zelf ben ik zeer tevreden en heb veel geleerd in deze ronde. Sommige anderen zullen kritisch zijn. Ik licht het zo verder toe…

 

Het resultaat na 6 dagen actief drogen is 199 gram iets te droge wiet. Achteraf had ik liever 4 à 5 dagen actief gedroogd en alles daarna in wekpotten in het donker weggezet. Iets om de volgende keer rekening mee te houden. De wiet zelf is nu al zeer zacht en ook zeer heftig.

 

De reden waarom ik toch tevreden ben met 199 gram…

 

1) Ik had maar 3 planten ipv de bedoelde 5. Dus ik had zeker geen SOG en kweekte dus eigenlijk maar op 0,25m3. Als je deze resultaten doortrekt kan ik in mijn kast op 400gram per 0,5m3 uitkomen. Mijn kast is ongeveer 0,5m3.

 

2) Alleen de grootste plant (rechts) heeft 2 weken voorgroei gehad. Als ik 5 van deze planten had gehad, dan had ik ruim over de 400 gram heen gezeten. Misschien wel 500 gram. Dit alles met een 400W lamp.

 

3) Het was voor mij de eerste ronde die ik ooit binnen gedaan heb, dus er viel veel te leren en ik hoop het de volgende ronde iets beter te doen.

 

Zoals je ziet, staat er meerdere keren “als†en “als†is nog geen praktijk! Maar toch ben ik blij en tevreden!!!

 

<_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vind het super voor 3 plantjes, je moet het maar zo zien dat als je zelf rookt het je toch lekker goedkoop en goed is!! <_<

 

let maar op hoe de volgende kweek verloopt. in feite zal het alleen maar beter gaan.

 

Aldoende leert men!!

 

 

gr.

 

ray

Share this post


Link to post
Share on other sites
:whistling het kan ook anders gaan, kan ook heel snel. standaard 500 op 400 lamp willen de meeste wel denk ik :whistling kijken leren onthouden. en elk soort zijn eigen wensen, soms ist net een echte vrouw :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...