Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Experience

2006

Recommended Posts

Hallo buitenkwekers.

Nu het toch al weer langzaam richting de lente maanden gaat begint bij mij de boel wel weer te kriebelen en ik ben me dan ook alweer heftig aan het orienteren op volgende kweekzomer.

Ik zit alleen een beetje met het volgende dillemma. Of ik nou zaadjes of weer stekken zal gaan nemen. Ik heb een heel aantal voors en tegens gelezen hier. Het probleem is echter: ik zit nogal met ruimte gebrek., hooguit 3 planten kan ik grootbrengen op mijn balkon, dus het risico lopen om er maar 1 dame over te houden lijkt me niet wat.

 

Wat doen jullie buitenkwekers dit jaar? Zaad dan wel stek?

En naar welke soortjes zitten jullie uit te kijken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben zelf meer een zaadkweker, zorgt voor sterkere planten en op den duur hogere opbrengsten en de planten worden meestal ook groter.

 

Dit komt mede omdat stekken geen penwortel hebben.

 

 

Ik zou gewoon een zaad of 5 binnen starten onder tl en na een weekje op 12/12 zetten, dan kan je snel zien of het mannetjes of vrouwtjes zijn ( goed de voorbloei in de gaten houden, je kan het namelijk al heel snel zien), dan haal je de mannetjes weg en zet je ze weer in groei, beste is om ze weer even op 24 uur licht te zetten.

 

Daarna kan je ze buiten zetten. <_<

 

Over het algemeen zijn indica soortjes beter bestendig tegen het nederlandse weer en zeker wind.

Bloeien ook vaak korter en hebben minder last van rot.

 

Ik zet meestal een aantal purple buiten, doen het vaak goed.

 

Vorig jaar ook K2 buiten gehad, deed het ook goed, tegen het eind van de bloei een klein beetje schimmel gehad, maar dit viel heel erg mee. :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga dit jaar voor zaadjes.......ik heb ze al gehaald :specool

Vorig jaar één plantje uit zaad gehad (Mexican Sativa) en nu ga ik er vijf proberen (Ruderalis Indica).

Van mij mag het jaar beginnen want ik heb nog een hoop te leren <_<

 

Groeten Ach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga je met zaad beginnen zorg dan voor voldoende zaden ,zeker tien want misschien komen sommigen niet op en er zitten mannetjes tussen of slechte exemplaren .

 

De eerste levensweken van de zaailingen moeten goed verlopen , veel licht dat draagt in grote mate bij aan het uiteindelijke resultaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik ben zelf meer een zaadkweker, zorgt voor sterkere planten en op den duur hogere opbrengsten en de planten worden meestal ook groter.

 

Dit komt mede omdat stekken geen penwortel hebben.

 

 

Ik zou gewoon een zaad of 5 binnen starten onder tl en na een weekje op 12/12 zetten, dan kan je snel zien of het mannetjes of vrouwtjes zijn ( goed de voorbloei in de gaten houden, je kan het namelijk al heel snel zien), dan haal je de mannetjes weg en zet je ze weer in groei, beste is om ze weer even op 24 uur licht te zetten.

 

Daarna kan je ze buiten zetten. :specool

 

Over het algemeen zijn indica soortjes beter bestendig tegen het nederlandse weer en zeker wind.

Bloeien ook vaak korter en hebben minder last van rot.

 

Ik zet meestal een aantal purple buiten, doen het vaak goed.

 

Vorig jaar ook K2 buiten gehad, deed het ook goed, tegen het eind van de bloei een klein beetje schimmel gehad, maar dit viel heel erg mee. :rofl

 

 

Heey icarus,

 

Dus je wil zeggen dat ik na een week er al voor kan zorgen dat ik alleen vrouwtjes over houd. Dat zou wel geweldig zijn, ik kweek de mannetjes al jaren mee op. Ik wist wel dat je het in de voorbloei kon zien, maar ik had er nog niet aan gedacht dat je de voorbloei ook op kunt wekken.

Heeft dit geen nadelen, ten opzichte van de groei? En je zei als je ze weer terugzet de eerste dag 24 uur licht, en wat doe je erna(hoeveel uren)? Ik wil ze dit jaar vroeg binnen omhoog helpen, dat het eindelijk eens voor het vocht binnen is.

 

Als dit zou werken zou ik helemaal blij zijn <_< altijd moet ik ook zand aanmaken voor die laterna blijkende mannetjes.

 

Het zaad dat ik dit jaar ga gebruiken is eigen gekruiste Hollands Hope en de aanrader van Atmosphere:

Double Fun.

 

Groetjes Keesel

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zaad:

 

Double fun

Blue mystic

Santa maria

 

heb de zaadjes al een tijdje.

 

heb ook nog nlx zaden maar die ga ik niet gebruiken.

 

Oja :specool <_< ik was het alweer bijna vergeten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja het begint zeker al weer te kriebelen, dit jaar iets eerder beginnen dan vorig jaar, kan ik nog een stel stekken snijden zodat die ook nog een goede kans krijgen om een beetje groot te worden. Ik plant zowiezo de zaden die ik dit jaar uit de wiet heb gehaald, aantal purples en OB's. Wil ook een ander soortje uit zaad in de tuin hebben dus dat wordt nog ff rondkijken.

 

Dit jaar wel ff proberen om nog een guerilla kweek erbij te hebben, verwacht er niet te veel van maar toch..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Heey icarus,

 

Dus je wil zeggen dat ik na een week er al voor kan zorgen dat ik alleen vrouwtjes over houd. Dat zou wel geweldig zijn, ik kweek de mannetjes al jaren mee op. Ik wist wel dat je het in de voorbloei kon zien, maar ik had er nog niet aan gedacht dat je de voorbloei ook op kunt wekken.

Heeft dit geen nadelen, ten opzichte van de groei? En je zei als je ze weer terugzet de eerste dag 24 uur licht, en wat doe je erna(hoeveel uren)? Ik wil ze dit jaar vroeg binnen omhoog helpen, dat het eindelijk eens voor het vocht binnen is.

 

Als dit zou werken zou ik helemaal blij zijn <_< altijd moet ik ook zand aanmaken voor die laterna blijkende mannetjes.

 

Het zaad dat ik dit jaar ga gebruiken is eigen gekruiste Hollands Hope en de aanrader van Atmosphere:

Double Fun.

 

Groetjes Keesel

 

Het duurt wel iets langer dan een week, aangezien je ze de eerste dagen, en liefst week gewoon 24 uur licht geeft om de zaailingen een goede basis op te laten bouwen, en dan schakel je over op 12/12

dan duurt het ong een weekje voor je gaat zien of het mannen of vrouwtjes zijn, en dan schakel je weer terug.

Om de zaailingen weer in groei te zetten kun je vaak beter het licht drastisch vermeerderen zodat de plant zich meteen weer in de bloei zet inplaats van nog te proberen door te bloeien.

daarna zet je ze gewoon op 18/6 voor zolang als je zelf wil, maar de plant groeit nu ook, dus als je dit lang wil doen zou ik er wel over gaan denken om een hps of mh lamp te kopen.

 

je moet je ook bedenken of je je plantjes in de volle grond zet of in potten.

Het voordeel van volle grond is dat de planten groter worden en dus meer opbrengst genereren.

Het voordeel van potten ( zou ik wel tussen de 60-100L kuipen nemen) is dat je de plant nog kan verplaatsen als bijvoorbeeld het weer slecht word ( wat erg handig kan zijn, zeker tegen het eind van de bloei)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vinden jullie het niet makkelijker om gewoon een stek van die buitenplanten te nemen en die in een glas water onder 12/12 te zetten?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vinden jullie het niet makkelijker om gewoon een stek van die buitenplanten te nemen en die in een glas water onder 12/12 te zetten?

 

Het nemen van stekken en die in de bloei trekken heeft ook mijn voorkeur. Met het in bloei en vervolgens weer in de groei trekken heb ik geen geweldige ervaringen. Ik wist alleen niet dat je ze gewoon in water kon zetten. Blijven ze op die manier een week of 2 à 3 in leven? Die tijd heb je toch wel nodig voordat je de eerste bloeiverschijnselen ziet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou deze methode dit jaar graag proberen. Doe je dit allang op deze manier icarus? En is het wel eens mis gegaan?

 

En ik zet de dames in potten (specie van 90ltr.) En wat bedoelde je met deze zin icarus:

maar de plant groeit nu ook, dus als je dit lang wil doen zou ik er wel over gaan denken om een hps of mh lamp te kopen.

 

 

Groetjes Keesel

Share this post


Link to post
Share on other sites

vorige oogsten en gaan is naar www.growshopalien.com

 

dan zaadbank/seedbank

 

genoeg leveranciers te vinden..

 

maar ik koop gewoon stekken bij lokale growshop

 

met gewoon goede voeding behal ik de zelfde resultaten moet er al1 even wat meer aan doen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon growsop of via internet.. ik via internet dit jaar!

Ik wou ook de soort Double fun eens proberen.. mede omdat hij vorst- schimmelbestendig zou moete zijn!

Eerst doe ik wat zaden laten ontkiemen, moederplantje opkweken onder TL , daar wat stekken van;

en van die stekken maak ik weer stekken die uiteindelijk buiten komen te staan :verrygood

Oohja vraagjeee....Wat vinden jullie beter Stekkengel bijv:

Clonex wortelhormoon stekkengel

t_clonex.jpg

of stekpoeder bijv die van Rhizopon

t_stekpoeder.jpg

 

Let me know..

 

Groetee :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gewoon growsop of via internet.. ik via internet dit jaar!

Ik wou ook de soort Double fun eens proberen.. mede omdat hij vorst- schimmelbestendig zou moete zijn!

Eerst doe ik wat zaden laten ontkiemen, moederplantje opkweken onder TL , daar wat stekken van;

en van die stekken maak ik weer stekken die uiteindelijk buiten komen te staan :verrygood

Oohja vraagjeee....Wat vinden jullie beter Stekkengel bijv:

Clonex wortelhormoon stekkengel

t_clonex.jpg

of stekpoeder bijv die van Rhizopon

t_stekpoeder.jpg

 

Let me know..

 

Groetee :nerd

 

stekkengel is gewoon duurder en als je goed met stekpoeder om kan gaan zou ik het niet kopen.. gaat zo ook goed..

Share this post


Link to post
Share on other sites

is het niet zo dat als je met stekken kweekt, mindere opbrengst hebt?

maarja bij stekken heb je iig zekerheid dat je met dames temaken hebt:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
is het niet zo dat als je met stekken kweekt, mindere opbrengst hebt?

maarja bij stekken heb je iig zekerheid dat je met dames temaken hebt:)

 

dit is niet altijd waar het is zo dat zaadjes planten tegen een stootje kunnen en minder snel stress ervaren maar als je stekken op de juiste manier laat groeien en bloeien(met groei,bloei en wortel stimulator juist hoeveelheid licht, genoeg luchtverversing etc) kan je ook een zeer goede opbrengst halen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tis niet mijn topic, maar

@ slechtekont

 

ik ga zoals blowmonkey al zij, buiten kweken

hoogst waarschijnlijk met hollands hope... of meot nog een ander leuk soortje tegen komen voor een aantrekkelijke prijs!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zet zelf 2 Santa's buiten die half juli worden kaalgestekt voor de binnentuin. Santa's bloeien redelijk snel af voor een binnenwietje. Tis me vorig jaar wel bevallen want door al dat gestek werden die buitentoppen ook een stuk minder groot en dat scheelt behoorlijk voor de budrot op het eind. Bovendien was ie wat gemakkelijk te hanteren in de gehaktmolen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja was vergeten dat t outdoor was :P maar voor buiten vind ik zaden ook t beste stekken kunnen wel maar vind ik tog altijd wat zwakker.. ik vond de snowwhite zaden vorige oogst het erg goed doen goede opbrengst en de kwaliteit was ook niet voor de poes :verrygood (plus kon er redelijk wat hasj vanaf halen..)

 

:nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...