Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
mystical-shiva

60 X Jack Herrer

Recommended Posts

De dames staan onder 2 x 600 watt en 1 x 400 in het midden. Ze staan er nu percies 2 weken en hebben 4 dagen gegroeid. De start ging niet echt lekker omdat het de eerste keer is. Heb nog altijd wat problemen met de temp maar ze doen het toch wel aardig denk ik. Ze staan in 4 liter potten met multicoate potgrond. En krijgen vanaf vandaag canna voeding voor de bloei. Hiervoor alleen water met goede ph en eerste 2 waterbeurten wortelsimulator.

 

http://www.mijnalbum.nl/Album=J8NUI4CT

Edited by mystical-shiva

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb geen ervaring met aarde en canna voeding,

 

maar om na twee week al voeding voor de bloe te geven lijkt me wat vroeg.

 

ik begin daar pas in week 5-6 mee

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er mooi uit,wel een zeer korte voorgroei,had je daar een speciale reden voor?Je hoeft pas bloeivoeding te gebruiken bij de duidelijke topvorming,als de witte haartjes topjes worden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wilde graag de planten smal houden omdat ze zo dicht op elkaar staan. Het korte groeien was de beste manier om ze smal te houden werd mij verteld.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ziet er mooi uit,wel een zeer korte voorgroei,had je daar een speciale reden voor?Je hoeft pas bloeivoeding te gebruiken bij de duidelijke topvorming,als de witte haartjes topjes worden

 

Daar ben ik het niet helemaal mee eens,

Bloeivoeding word vooral gebruik om ze de bloei in te trekken, haartjes aanmaken (pistels e.d)

zodat ze eerder bloei verschijnselen te oog geven.

 

en dus je cyclus een paar dagen korter is.

 

verder is er niks aan je jack aan te merken.

 

suc6 ermee!

 

Gr Mike.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is louter een persoonlijke mening,zelfs indien je nog een week of 2 langer groeivoeding geeft gaan ze ook nog mooi in de bloei,zolang ze groeien vindt ik stikstof zeer belangrijk,daarom wissel ik pas,en dan nog niet direct,maar langzaam naar meer kalium en phosfor in de duidenlijke bloei,de bloeihormonen komen namenlijk pas op gang vanaf de 12/12 omschakeling,langzaam maar zeker...

Share this post


Link to post
Share on other sites

We zijn ondertussen weer een weekje verder en de planten doen het goed. Wel 2 koude dagen gehad temp van 9 graden. Maar het gaat nu weer goed en ze groeien nog altijd goed door. Wel zijn de kroontjes waar de nieuwe blaadjes ontstaan lichtgroen tot geel. De grote bladeren zijn gewoon mooi donkergroen. Is dit een teken van overvoeding?.

 

nieuwe foto's

http://www.mijnalbum.nl/Album=KDLAJ86B

Share this post


Link to post
Share on other sites

We zijn weer een weekje verder en heb wat foto's gemaakt. De platen zijn ongeveer 40 a 50 cm groot, en groeien niet meer zoveel. De topvorming is nu mooi begonnen. Heb nog wel wat problemen met mijn temp als de lampen aan zijn is het mooi 30 graden, maar moet de afzuiging constant draaien. Als de lampen uit zijn staat de afzuiging constant uit en verwarm ik met een kacheltje en loopt de temp van 25 naar 40 graden dit is wel over 12 uur gezien. Toch zien de planten er heel gezond uit en doen ze het goed. De lv is nooit hoger dan 35%. Is dit heel erg voor de planten want ze doen het wel gewoon goed?.

 

http://www.mijnalbum.nl/Album=ZDXIWW3T

Share this post


Link to post
Share on other sites
verwarm ik met een kacheltje en loopt de temp van 25 naar 40 graden dit is wel over 12 uur gezien

 

40 GRADEN?!? :specool Het is geen woestijn hehe. Zullen de plantjes zeker niet fijn vinden. Wat de lv betreft heb er zelf ook problemen mee laatste tijd is bij mij rond de 45-50%. 35% Is wel aan de lage kant. Nadeel is dat planten trager groeien en het zal ook wel wat effect hebben op de bloei zelf. Maar het ziet er goed uit allemaal. Raad je alleen aan om de temp niet boven de 30 graden te laten komen want dan word het te heet voor de plantjes.

 

Keep us posted <_<

 

Trouwens leuk om te zien dat ik niet de enigste ben die plantjes een korte groei geven. :rofl

Edited by The Seeker

Share this post


Link to post
Share on other sites
Heb nog wel wat problemen met mijn temp als de lampen aan zijn is het mooi 30 graden, maar moet de afzuiging constant draaien. Als de lampen uit zijn staat de afzuiging constant uit en verwarm ik met een kacheltje en loopt de temp van 25 naar 40 graden dit is wel over 12 uur gezien.

 

Als ik het goed begrijp is het 's nachts warmer dan overdag. Dat lijkt me inderdaad niet optimaal.

Ik zou zeggen probeer het eens zonder verwarming of met afzuiger aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom toch steeds zo hard gaan bijverwarmen?Is echt niet nodig hoor,kan er echt geen enkel bewijsbaar nut aan koppelen dat het meer zou gaan opbrengen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

We zijn weer een weekje verder helaas geen foto's volgende week pas weer. De dames doen het goed en de grootste zijn toch nog 60 cm geworden de rest rond de 50cm. Maar vandaag moest er natuurlijk weer iets misgaan. Ik ging even kijken zie ik tot mijn groote schrik dat de lampen nog branden. Was er een dag niet geweest dus weet ook niet of ze de dag ervoor ook waren blijven branden. De planten die aan de rand stonden waren er niet zo slecht aan toe Maar vooral de planten die recht onder de 400 watt stonden waar er slecht aantoe, erger dan de planten onder de 600 watt. De bladeren waren helemaal gekrompen en hingen slap maar zagen niet echt geel uit sommige waren ook een beetje verdraaid. Wel vond ik dat de kleine topjes er verbrand uitzagen (niet meer mooi glanzend wit zoals de dames aan de rand). Trekt dit nog bij of is het gewoon afgelopen voor deze dames. Heb ze vanavond beetje meer water gegeven zonder voeding geef normaal 150 ml om de dag en heb ze nu 200 ml gegeven. En de 400 watt uitgelaten.

Edited by mystical-shiva

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom uit gelaten? volgns mij kan je ze beter zo snel mogelijk weer terugzetten in hun normale periode kwa lichtgeving en hopen dat ze bijtrekken en ze kans geven op herstel door de lamp ietsje hoger te hangen een dagje.

 

Nu gaan ze alleen maar meer stressen?

Edited by woopie

Share this post


Link to post
Share on other sites

We zijn ondertussen weer weekje verder en heb me camera terug. Ik zit nu bijna in de 6de week bloei. Eventjes foto's gemaakt ze zijn helaas niet zo mooi. De planten doen het lekker en zijn de klap van vorige weer weer teboven. Ben nu ook begonnen met pk 13/14 mee te geven. Temp is helaas wel aan de warme kant met de lampen aan 34 graden. Maar kan het niet kouder maken(volgende kweek wordt het hok aangepast). Geef om de 2 dagen ongeveer 200ml is dit te weinig?, want de planten doen het gewoon goed.

 

http://www.mijnalbum.nl/Album=PVHRXASQ

Edited by mystical-shiva

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er netjes uit hoor. Nooit gehad, jack herrer. Zelfs nog nooit gerookt. Denk dat 1 van mijn volgende kweekjes misschien wel jack herrer zal worden :specool

 

Temp is wel wat aan de hoge kant. Misschien extra ventilator erbij zetten aan de andere kant? Kost misschien 10-15 euro, als die er een paar graden af kan halen dan ben je daar ook meteen vanaf. Denk dat je desondanks toch een mooie oogst zult krijgen. Hou ons op de hoogte <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

gaat wel goed die jack's,besef wel dat zo'n hoge temperaturen de doorbloei afremt,ben ook nb met jack herrers stekken bezig

veel succes nog

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er lekker uit,maar denk persoonlijk dat 2 weken wat te kort zal zijn...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hoop ook dat ze nog flink wat gaan groeien. Maar over 2 weken staan ze 9 weken in de bloei en heb wel flink wat tegenslagen gehad deze ronde. En denk dat ze daarom mischien niet meer zo groot worden. temp is nu wel goed lampen aan 29 uit 20 graden. Is het ook normaal dat de bladeren naar onderen nu al wat lichter groen worden en aan de onderkant wat geel. Bovenkant is nog gewoon mooi donker groen.

Edited by mystical-shiva

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi hoor,de toppen zwellen steeds meer aan,het zal een goede oogst worden... :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik 10 gram per plant haal ben ik zeer tevreden voor de eerste keer, dan kan ik ook gelijk alle spullen aan schaffen voor mijn hele hok in te richten. En de 2e keer zal het dan ook een stuk beter gaan dan de eerste keer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En smullen maar :whistling

Ziet er goed uit hoor :P

Dit wordt wel meer als 10 gram per plantje :whistling

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vind zelf ook dat de planten ondanks alle fouten nog echt goed doen.

 

- gestart met veels te veel licht.

- luchtvochtigheid van 15 %

- 3 x de lampen blijven branden

- constant te hoge temp.

- 3 x keer kregen de planten een nacht van 6 graden over zich.

- te veel voeding

- ph schommelingen

 

Maar van fouten moet je leren. Voor volgende keer luchtbevochtiger, schakelbord, nieuwe ph en ec, tensiometer, druppelsysteem, fan-control, en 2 nieuwe inlaten voor de lucht.

 

En wat zullen de dames dan lekker groeien. Kan niet wachten om opnieuw te starten :whistling

Edited by mystical-shiva

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...