Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

rataplan

Alles Is Droog....

Recommended Posts

hmm dan moet ik hem dus eerst vullen anders zou ik hem niet in de spiraal krijgen maar ik begrijp nu wat je bedoelt zo komt het wel mooi door de hele bodum....

Share this post


Link to post
Share on other sites

de spiraal moet wel op de bodem natuurlijk,die 3 cm tussenruimte los je op door er latjes tussen te steken,en dan de aarde vullen,zo blijft deze op zijn plaats,als de emmer halfvol is,dan trek je er de latjes uit,en vul je tot aan de rand vol

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ga dit misschien wel eens proberen <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heee Rataplan,

 

Ziet er <_< uit.

Je hebt het maar druk met al die verschillende soorten.

Geef je de hele harem dezelfde ec mee met de watergift?

Ennuh, toch maar weer nlx/big bud ertussen? :specool

 

 

Grtzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

rataplan jij bent goed beezig jij hebt er maar druk mee.

<_< :specool :rofl

waneer begin jij met bloei voeding? ik meestal in begin

week 3 als de groei er uit is en als de top vorming komt

het is mij geleert zolang ze nog groeien dan geen bloei

voeding geeven heeft ook geen nut ik doe het nou al

1 jaar zo en het gaat goed ik mag niet klaagen

gr mi laaaater

Share this post


Link to post
Share on other sites
Heee Rataplan,

 

Geef je de hele harem dezelfde ec mee met de watergift?

Ennuh, toch maar weer nlx/big bud ertussen? <_<

 

 

Grtzzz

Ja inderdaad,dezelfde ec waarde voor alle soortjes samen...

De nlx/big bud zaailingen(uit zaad van de eerste ronde)groeien ditmaal zeer normaal op,de topvorming is reeds begonnen,pikant detail is dat deze niet meer groeien,volop beginnen te bloeien bij 55 cm...Dit bevestigd mijn vermoeden dat het zaad van de eerste ronde zeer onstabiel was,er waren slechts enkele planten bij die het goed deden

 

waneer begin jij met bloei voeding? ik meestal in begin

week 3 als de groei er uit is en als de top vorming komt

Ik doe dit net als jij,als de eerste topjes beginnen te komen bouw ik het hoge stikstofgehalte af,en moeten ze dat moment meer kalium en phosfor krijgen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

rataplan ik ga ook met zaad werken en mijn eigen

stekjes snijden en een moeder hokje bouwen

ik blijf jou volgen <_< :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ 40 PP,slim van je,steeds maar doorkweken zonder stil te moeten vallen + het grote voordeel hiervan is dat je kan selecteren,deze plantjes hier in dit topic zijn allemaal zelf gestekt,de zaailingen vullen de gaatjes aan,zo kan je telkens wat meer over de eigenschappen van elke soort gaan ontdekken...

Weer een weekje verder nu,ze beginnen aan hun 4e bloeiweek nu,het gaat allemaal prima ,de nlx/big buds scoren het slechts als ik kritisch moet zijn,de white rhino en de onbekende soort zaailingen scoren het best,de chrystal's tussenin

bij de stekken gaan de jack herrers het best(1 is er getopt,een prima soort om te toppen trouwens!)De kalichakra stekken zijn iets kleiner...

Voeding bestaat uit Canna Flores 30%,70% vloeibare guano nu tot een ec waarde van 1.2,ph waarde 6.0

Hier wat foto's van zaailingen en stekken

week4bloei00124xz.jpg week4bloei00222cq.jpg

week4bloei00324rn.jpg week4bloei00422ly.jpg

week4bloei00528kd.jpg week4bloei00626ur.jpg

week4bloei00724xo.jpg week4bloei00821yb.jpg

week4nieuwjpg23or.jpg

zo,dat was het dan weer voor deze week...

Share this post


Link to post
Share on other sites

geweldig ik ben spraakeloos water loopt mij in de mond als

ik naar jou fotos kijk ik ben jaloers ik wil ook moeders

en geef je je moeders ook bloei voeding?

gr mi laater ik blijf jou volgen en wat een mooi verslag

oover stekjes maaken heb jij zeg gr mi <_< :specool :rofl :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rataplan kan je volgende keer eens zorgen dat we op die foto`s kunnen klikken en groot kunnen bekijken, want zie nu eigenlijk net niets alleen maar dat ze mooi zijn en er wiet aan groeit :specool

 

Verder ziet het er mooi uit <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ 40pp,neen,geen bloeivoeding geven aan moeders,enkel groeivoeding,dus stikstofrijk,maar het medium wel onderhouden door gebruik van enzymen en bacterien,om het jaar +-bij intensieve snoei, kan je best je moeders kaalstekken,de beste stekken kan je dan weer gaan selecteren om er moeders van te gaan maken,bij zaailingen wordt het iets lastiger,deze moet je eigenlijk eerst laten groeien,er dan stekken van nemen,2 tot 4 stuks per plant,en verder laten groeien onder tl,dan verder selecteren op de groei en bloeieigenschappen,zo weet je wat de beste planten zijn net voor de oogst,en daar dan de stekken uit selecteren die de beste planten zullen opleveren omdat de genen dan ook identiek zijn,zo ben je 100% zeker van prima planten...

 

Rataplan kan je volgende keer eens zorgen dat we op die foto`s kunnen klikken en groot kunnen bekijken,

zal proberen een ander host te vinden of ze kleiner te posten zodat je er kan op klikken...

bedankt voor de positieve commentaren <_<

Edited by rataplan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ondertussen zijn we eind week 4 van de bloei,de zaailingen zijn deze week nog sterk bijgekomen,de groei is er nu uit bijna,de toppen beginnen zich nu te ontwikkelen,de onbekende soort en de white rhino's zijn gemiddeld 70 cm geworden,sommige 80 cm,terwijl de stekken eerder op een gemiddelde van 60 a 65 geeindigd zijn,de topontwikkeling in dit hokje is volledig naar wens voor de stekken,bij de zaailingen duurt dit wat langer ,maar eens ze beginnen te bloeien halen ze de stekken haast in

de ph waarde ligt op 6.0,ec waarde is nu 1.4

lv lampen uit +- 60 %,deze ga ik nu laten zakken,overdag 50%

dagtemperatuur +- 25°,nachttemperatuur +-15°,medium tussen de 19 en 22°

en hier dan wat pics van de zaailingen en stekken...

 

week5bloei00129qm.th.jpg week5bloei00327ub.th.jpg

week5bloei00421ep.th.jpg week5bloei00626sc.th.jpg week5bloei00727rh.th.jpg week5bloei00921zy.th.jpg week5bloei01227vu.th.jpg

 

de geur is nu ook steeds heerlijker aan het worden,je zou er zo bij kunnen gaan zitten <_<

volgende week de volgende update...

Edited by rataplan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opmerking 1: Kan je please die fotos wat kleiner maken, ze zijn zelfs veels te groot voor mijn 19' flatscreen!!

Opmerking 2: Die lange plant (vijfde foto van boven) zou ik er snel uithalen als ik jou was, het is nl. een hermafrodiet!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziezo,is aangepast,natuurlijk is het een herma!Daarom ook de foto ; wil er wat zaad van gaan oogsten op de andere soortjes,net omdat er al zo velen van staan(verschillende soortjes)Zodra de mannelijke stuifmeeltrosjes opengaan,ga ik er een zwenkventilator naastzetten,de dag nadien gaat deze er uit,verwacht op deze manier toch wat bruikbare zaadjes om mee verder te gaan testen,das nu net het leuke van testen...Ik schat nog een dag of vier <_<

Edited by rataplan

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo rataplan interresant systeempje maar dit gedeelte snap ik niet goed

" Je kan ook net boven de buis een gaatje van 1cm boren en afdichten met een rubberen bus zodat je kan controleren of de aarde niet te nat is " ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

is een gaatje door de pot of emmer,stel de buis is 5 cm hoogte op de bodem,gaatje op 6 cm,loopt er water uit ,of voelt het kletsnat dan is je medium natuurlijk te nat...

Share this post


Link to post
Share on other sites

yes nu snap ik het knap man bedankt ga ik ook eens uittesten. wat nieuws uitproberen vind ik altijd wel leuk groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

ondertussen zitten we in de 6e bloeiweek,de jack herrer stekken doen het reuze goed,de kalichakra stekken iets minder bundig,wel 2 andere kenmerkende geuren,de onbekende soort zaailingen bloeien nu pas goed door,

Een onbekende soort zaailing week6bloei00129nm.jpg

en nog wat zaailingen

week6bloei00328wj.jpg

Jack herrers en kalichakra stekken...

week6bloei00227ti.jpg week6bloei00421jz.jpg week6bloei00522bj.jpg week6bloei00620is.jpg

de ec waarde ligt nu op 1.5,voeding is enkel guano en pk13/14 de ph waarde is 6.0

dagtemp is 25°,nachttemp is 11°,medium is tussen 17 en 20°

Lv dag 48%,nacht 50% door gebruik van ontvochtiger

volgende week de volgende update...

Share this post


Link to post
Share on other sites

gaat goed ratta :verrygood

de toppen beginnen mooi lang en dik te worden

ga vooral zo door!! :nerd

 

suc6!!

 

-grz- Cannakid

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thank's

hier weer de volgende update in de 7e week van de bloei.

De Ph is 6.0,ec is 1.5,lv nacht 50%,dag 42%,temp dag 26°,nacht 14°

Ook hier gaat het naar wens behalve 1 zaailing die plotseling opgeschoten is,wou deze verwijderen,maar heb deze laten staan om eens het verschil te laten zien wat 1 soortje kan verschillen van elkaar,de bewuste zaailing is een Chrystal,deze op de voorgrond ook,kijk op de achtergrond,is ook een chrystal,rechts is een onbekende soort zaailing...

week7bloei00626lh.jpg Nog zaailingen,links White rhino,rechts Nlx-Big Bud

week7bloei00420yg.jpg

En de stekken,Kalicharka

week7bloei00722dn.jpg week7bloei00229oy.jpg

De Jack Herrers stekken...

week7bloei00323vz.jpg week7bloei00825kn.jpg

volgende week de volgende update...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook deze zien er smakelijk uit hoor :nerd

Kun je eens proberen uit te leggen hoe de jack van jou nu ruikt?

Zoals je weet ben ik een absolute jack junk en ben nu zon 3 jaar bezig met het verdelen en het zoeken naar de ideaal jack.

 

verder top hoor rataplan :verrygood

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja,dat is moeilijk te beschrijven,als ik de toppen aanraak is het eerste dat ik vaststel dat deze meer plakkerige thc kristalletjes bevatten dan de andere soortjes,bij tl verlichting hebben deze een witte parelachtige gloed op de topblaadjes,deze ruikt ook specifiek anders dan de meetste witte soortjes,een scherpe maar tergelijkertijd enigzins zoete geur,ik ben er natuurlijk als de kippen bij als deze rookdroog zal zijn,zo kan ik de verschillende soortjes vergelijken,heb al een paar keer jack herrer gerookt,en wat me daaraan opviel is dat deze sterk onderling qua smaak verschillen,zeer potente rokertjes,maar met een verschillende high,dit kan natuurlijk aan het oogsttijdstip liggen,ik hou liever van een vol afgerijpt wietje,waar geen spoortje ''groene''smaak meer valt te bespeuren,daarom vindt ik dan ook de afrijpingsfase zeer belangrijk voor de volle smaak,denk dat jack's zeker een 10 volle weken mogen bloeien,zoniet iets langer,hou je op de hoogte...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...