Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

rataplan

Alles Is Droog....

Recommended Posts

Na een week voorgegroeid te hebben,hier weer een verslag van een kweekje met verschillende soortjes

De Soorten:

---------------------

Jack Herrer:Stekken

Kalichakra:Stekken

White Rhino:Zaailingen

Nlx/Big Bud:Zaailingen

Chrystal's:Zaailingen

Onbekende Soort:Zaailingen

De Stekken zijn deze uit het fototopic van eenvoudig stekken maken

De Zaailingen zijn van Nirvana,buiten de zaden van een onbekende soort,die geschonken zaden zijn om eens uit te testen...

Ze hebben net iets te lang moeten verblijven in de potjes waardoor er enkelen onder een beetje gelig zijn geworden,dat zal nu snel verholpen zijn na het overplanten,

Links zaailingen van de onbekende soort en chrystal's,heb deze bewust dicht bij elkaar geplaatst omdat ze nog in groei zijn,de geslachtsbepaling volgt hiervan later,rechts Kalicharca Stekken...

1412413068-thumb.jpg

Jack Herrer stekken

1412443288-thumb.jpg

Nog Chrystal Zaailingen en van de onbekende soort Zaailingen

1412553212-thumb.jpg

 

De Ph waarde is 6.0,ec waarde 0.9,zal enkel terra vega gebruiken tot de eerste bloeiverschijnselen tot een ec waarde van 1.2,de aarde gaat zijn 2e ronde in,bacterial en co² tabs zijn weer aanwezig,dagtemp ca 25°,nachttemp ca 14°,lv +- 50 tot 60%

Zondag Update van de eerste Bloeiweek

Edited by rataplan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wanneer ze nu eenmaal goed pakken in die grote hoeveelheid grond gaan ze echt super hard.

In feite doen ze het optimaal wanneeer je ze direct in veel grond zet ,maar dat is vaak geen optie omdat er nog mannen tussenzitten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wanneer ze nu eenmaal goed pakken in die grote hoeveelheid grond gaan ze echt super hard.

In feite doen ze het optimaal wanneeer je ze direct in veel grond zet ,maar dat is vaak geen optie omdat er nog mannen tussenzitten.

is in principe te doen,starten in 11 liter potten op 12/12 en dan na 12 tot 21 dagen na de geslachtsbepaling in de volle grond,heb het al eens zo gedaan met 1 zaadje,de wortels kwamen na 18 dagen net niet onder de pot uit,terwijl de zaailing slechts 16 cm hoog was

 

Ziet er allemaal weer erg strak uit Rataplan!! Mooie stekken trouwens...zelf gemaakt???

Ja,en ik moet zeggen dat ik er spijt van heb dat ik niet eerder wat moeders heb opgekweekt,de kwaliteit is onvergelijkbaar met zelfgemaakte stekken,indien je 20% meer knipt dan je nodig hebt,dan kan je nog gaan selecteren welke je gaat planten,alle 2 weken moet ik de moeders snoeien,ze groeien als kool...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Attitude @ 16 Jan 2006, 01:42 )

 

Ziet er allemaal weer erg strak uit Rataplan!! Mooie stekken trouwens...zelf gemaakt???

 

 

Ja,en ik moet zeggen dat ik er spijt van heb dat ik niet eerder wat moeders heb opgekweekt,de kwaliteit is onvergelijkbaar met zelfgemaakte stekken,indien je 20% meer knipt dan je nodig hebt,dan kan je nog gaan selecteren welke je gaat planten,alle 2 weken moet ik de moeders snoeien,ze groeien als kool...

 

Kan menig stekkenboer een puntje aan zuigen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij de meetste stekkenboeren is het enkel en alleen voor de poen te doen,na max 10 dagen MOETEN ze de deur uit,of ze nu veel,weinig of geen wortels hebben,dat speelt geen enkele rol,diezelfde dag moeten er immers terug 1000 of meer in de bakjes!Sommige stekken moeders kaal,anderen stekken om de 10 dagen,tot het laatste groen sprietje in de plug geploft zit,ondertussen staan er terug stekken uit stekken te groeien,en zo maar eindeloos doorgaan,met of zonder spint,het mag toch niets gaan kosten zeker?sommigen besteden er echt WEL aandacht aan,het is voor dezen een leuke lucratieve hobby geworden,zelf stekken maken is niet moeilijk eens je het basisprincipe kent,lees mijn topic eens door bij de info,en veel zal duidenlijk worden...

Share this post


Link to post
Share on other sites

update:

----------------

Eind week 1 Bloei:

ook hier gaat het goed,de zelfgemaakte stekken doen het zeer goed,de jack's gaan net wat harder dan de kalicharca's ,ook de zaailingen groeien nu mooi verder,zijn voorlopig nog kleiner buiten de white rhino's zaailingen die een week ouder zijn,ph nog steeds 6.0,ec waarde ligt nu op 1.0,lv dag 55%,nacht 62%

Volgende week zal ik nog eens foto's posten van voor de lampen aangaan,was net vandaag 5 minuutjes te laat,een 2 tal jack's heb ik al moeten toppen omdat deze al een 8 tal centimeter groter waren ald de andere,kwestie van niet al te grote hoogteverschillen te creeren 2113302130-thumb.jpg Dit zijn zaailingen van een ontbekende soort,ontwikkeling met snelopeenvolgende internodes 2113331679-thumb.jpg De onbekende soort,chrystal's en nlx/bb zaailingen 2113392220-thumb.jpg

een close up van de onbekende zaailingen...eindweek1bloei00320iy.th.jpg

hier de potente jack's eindweek1bloei00520hs.th.jpg

en links Kalicharca's stekken,de rest ook jack's...eindweek1bloei00623ij.th.jpg

volgende week een nieuwe update...

Share this post


Link to post
Share on other sites

vandaag na amper 10 dagen op 12/12 kon ik reeds 3 mannetjes tussen de onbekende soort uithalen,nog maar speldepuntjes groot,maar met een vergrootglas ontdekt,hier 2 pics ervan genomen net met macrolens,met het blote oog maar heel moeilijk te ontdekken,deze plantjes zijn amper 16cm groot,bij de chrystal's is er nog geen geslachtsbepaling mogenlijk,kan nog zeker een dikke week duren,maar ook korter natuurlijk,hier de pics...

 

2313103438-thumb.jpg

 

mannetjes00123sa.th.jpg

Edited by rataplan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vooral de eerste foto is een erg mooi voorbeeld van een beginnend mannetje, misschien een goeie voor bij de info sectie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

update week 2 bloei

------------------------

in dit hok ligt de lv merkelijk hoger,zo tussen de 55 en 65%,dit hok werkt ook volledig zonder bijverwarming,de dagtemperatuur ligt rond de 25°,nachttemperatuur rond de 11°,toch groeien ze nog steeds flink uit in de breedte en hoogte,de zaailingen hebben nog maar 6 mannetjes laten zien op een aantal van 35 zaailingen,opvallend is dat de chrystal's kleiner blijven ten opzichte van de onbekende soort,de white rhino's gaan het hardst van de zaailingen

bij de stekken gaan de jack herrers het snelst,de groei zal nog een volle week gaan doorzetten...

Dit zijn jack herrers

week2bloei00227va.jpg week2bloei00321ff.jpg

Kalicharca stekken met rechts de onbekende soort zaailingen en chrystal's

week2bloei00426xg.jpg eweek2bloei00620pj.jpg

volgende week volgende update...

Edited by rataplan

Share this post


Link to post
Share on other sites

rataplan ziet er goed uit maar je nacht tempratuur is wel een beetje te koud min 18 graaden

beeter is tussen 20 en 22 en max 7 graaden verschil met dag en nacht ik heb max 5 graaden

verschil met dag en nacht gr mi laaaaaaaater

:rofl :) <_< :specool ga zo door

Share this post


Link to post
Share on other sites

daar heb ik een totaal andere mening over,ik meet de temperatuur van mijn medium en niet van de lucht als referentie!,ik heb wel een vorstwachter ingeschakeld staan die ingesteld is op 9°,bij verschillende metingen in de aarde komt bij een luchtemperatuur,de omgevingstemperatuur dus bij 9°de aardetemperatuur op 17°,nu bij zo'n 11° in het hok heb ik toch een temperatuur van 19° in de aarde vanaf 2cm diepte,door de grote hoeveelheid aarde blijft deze aardetemperatuur vrijwel steeds stabiel,de planten doen het supergoed,moest nu de aardetemperatuur te laag en te nat zijn,dan krijg je een probleem,groeiachterstand,ec en ph problemen wat hier zeker niet het geval is,bij nog verschillende metingen net voor de lampen uit gaan,dus bij 12 uren verwarming door de lampen meet ik 20 a 21° in de aarde vanaf 2 cm diepte,de planten kunnen vrij alle nuttige voedingsstoffen opnemen zolang het medium dus niet onderkoeld is,kan dus de aloude misvatting tegenspreken dat er niet veel verschil mag zijn tussen nacht en dagtemperaturen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

<_< proost man ziet er lekker uit man ik had ff een vraagie voor je ik kweek ook op volle grond maar bij jou zie ik buizen uit de grond komen{beluchting?}ken je me hier iets over vertellen.

groet

Share this post


Link to post
Share on other sites

neen,dat zijn drainagebuizen om te bewateren onderin de bak,1 buis per vierkante meter van 5 m lang...

Share this post


Link to post
Share on other sites

neen,deze buis is kant en klaar zo te koop en is voorgeperforeerde buis met waterdoorlatende isolatie rond dat vuil tegenhoud,kost ongeveer 1 € per lopende meter,alle bouwbedrijven verkopen zulke buis,ze dienen om overtollig water af te voeren in tuinen,onder chape enz...Hier dus net andersom,om water gelijkmatig te geven... <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voorgeperforeerd betekent dus dat er al gaatjes in zitten. <_<

 

Ziet er allemaal mooi uit, zeker leuk om te zien dat je allemaal verschillende soortjes hebt staan. Wat is kalichacra voor een soortje trouwens, echt nog nooit van gehoord.

 

edit: was ik vergeten te zeggen, die laatste foto's verwijzen trouwens niet naar de foto's maar naar imageshack.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Blowmonkey:Er is een bug in image schack,daarom,zijn tijdelijke problemen...

hier de uitleg over Kalichakra:

Kalichakra

-------------------

3112460473.jpg

 

Type: sativa-indica

Light: 400 W/m2

Flowering time: 70-75 days/October

Yield: 500-550 gr/m2 (dry weight)

 

High: a potent, sativa high with an energizing body effect; THC-tolerance only builds up slowly, therefore the best choice for medical or regular users.

Medical Use: Kalichakra shows her therapeutic potential in pain relief and helping against depression.

KALICHAKRA

This variety carries the name of the Hindu Godess Kali, a tantric partner of the ganja smoking God Shiva.

in height - indoor you can expect her to increase two to three times in height in the flowering period. Outdoors she will reach a height of 1,6 - 2,0 meters in temperate climates. Due to the high calyx-leaf ratio the quality of the flowers is above average and she is easy to manicure. She grows in two distinct phenotypes: some plants develop their resinous flowers in an airy pattern, others grow compact quality buds. Kalichakra provides clones easily and in Hydroponics rapid growth can be expected - thereby shortening the flowering time

With Kalichakra we offer a hardy, potent sativa hybrid with a good yield. This sativa remains easy to control

Edited by rataplan

Share this post


Link to post
Share on other sites

de plantjes staan nu 3 weken in bloei,de groei is er nog niet helemaal uit,toch wordt het een mooi veldje,alle zaailingen groeien ook mooi door nu

hier White Rhino's achteraan,vooraan Jack Herrer stekken

week3bloei00427dx.jpg De onbekende soort zaailingen week3bloei00621xl.jpg

kalichakra stekken

week3bloeiokido1lu.jpg

en Jack Herrers

week3bloe9xl.jpg

en nog wat chrystal's en nlx/big buds met Jack Herrer stekken...

week3bloeiherwerkt6ce.jpg

volgende week de volgende update...

Edited by rataplan

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ga 20 liter bakken zetten zou het dan ook handig zijn om zoon buis erin te gooien of zou dat niet makkelijk zijn??

 

en de planten zien er goed uit man <_<

Edited by de priester

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat gaat ook,alhoewel 20liter bijna geen volume is,dat is een klein aardezakje?Voor kleinere bakjes kan je ook doorzichtige pvc slang kopen waar je om de 3cm gaatjes inboort in het midden en opzij er los door,achteraan zet je er een stop op zodat het water langzaam wordt afgegeven aan de aarde...

Share this post


Link to post
Share on other sites

en op welke plek in de bak dan?? en nee zijn gewoon emmers geen zakken moet dat in het midden of beetje aan de zijkant midden lijkt mij het makkelijkst want het moet wel door de hele pot op een of andere manier... en moet er ook dan nog een soort doek over waar je het over had (vertopping tegen gaan) en gaan er geen wortels in de gaten en dan kapot??

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij een emmer gebruik je gewoon de bodem,daar plak je het uiteinde met stop gewoon vast in het midden,en draai je gewoon spiraalvormig rond op de bodem tot je op de rand zit,laat wel minstens 3cm tussen de spiraal,leg nu een vliesdoek(waterdoorlatend)op je geperforeerde buis,vul met aarde en druk deze stevig aan,opteer voor 1 tensiometer zodat je de watergift enigzins kan afstellen op je andere potten...Je kan ook net boven de buis een gaatje van 1cm boren en afdichten met een rubberen bus zodat je kan controleren of de aarde niet te nat is,je kan voor je buis die uit de emmer steekt een trechtertje kopen wat het watergeven vergemakkelijkt..

Share this post


Link to post
Share on other sites

toevallig iemand een fototje van ,want kan het me nog niet helemaal voor de geest halen <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...