Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Swift

Wiet Meenemen Over De Grens!

Recommended Posts

Yo people,

 

Ik heb even een vraagje. Ik zit hier met een probleem! Over een paar uur vertrek ik naar Risoul in Frankrijk voor een 10 daagse wintersport. Nou heb ik 5 gram wiet gekocht om mee te nemen die kant op maar ik maak me zorgen wat betreft de douane. Al word ik namelijk gecontroleerd ben ik echt de lul. Nou heb ik een grote reistas en ik heb de wiet een beetje in het midden gestopt. Om de wietzak zelf zitten nog 2 wietzakjes heen voor de geur, een plastic zakje en 3 lagen alluminiumfolie. Hebben jullie mischien een beter idee hoe ik het veilig de grens over kan krijgen? Ik wil het graag zo snel mogelijk weten ik vertrek over 3 uurtjes. :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites
Yo people,

 

Ik heb even een vraagje. Ik zit hier met een probleem! Over een paar uur vertrek ik naar Risoul in Frankrijk voor een 10 daagse wintersport. Nou heb ik 5 gram wiet gekocht om mee te nemen die kant op maar ik maak me zorgen wat betreft de douane. Al word ik namelijk gecontroleerd ben ik echt de lul. Nou heb ik een grote reistas en ik heb de wiet een beetje in het midden gestopt. Om de wietzak zelf zitten nog 2 wietzakjes heen voor de geur, een plastic zakje en 3 lagen alluminiumfolie. Hebben jullie mischien een beter idee hoe ik het veilig de grens over kan krijgen? Ik wil het graag zo snel mogelijk weten ik vertrek over 3 uurtjes. :wOOt

 

 

Ga je met de bus met een groep of vertrek je met de auto?

Als je met de bus gaat is dit namelijk geen probleem.

Anders, kan je het niet luchtdicht verpakken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yo people,

 

Ik heb even een vraagje. Ik zit hier met een probleem! Over een paar uur vertrek ik naar Risoul in Frankrijk voor een 10 daagse wintersport. Nou heb ik 5 gram wiet gekocht om mee te nemen die kant op maar ik maak me zorgen wat betreft de douane. Al word ik namelijk gecontroleerd ben ik echt de lul. Nou heb ik een grote reistas en ik heb de wiet een beetje in het midden gestopt. Om de wietzak zelf zitten nog 2 wietzakjes heen voor de geur, een plastic zakje en 3 lagen alluminiumfolie. Hebben jullie mischien een beter idee hoe ik het veilig de grens over kan krijgen? Ik wil het graag zo snel mogelijk weten ik vertrek over 3 uurtjes. :wOOt

 

 

Ga je met de bus met een groep of vertrek je met de auto?

Als je met de bus gaat is dit namelijk geen probleem.

Anders, kan je het niet luchtdicht verpakken?

 

We gaan met een bus vol jongeren met wintersportorganisatie Sportura.. Ik heb geen zin om gepakt te worden, ik zat er net aan te denken om het in een pot chocoladepasta te stoppen tegen de geur. :wOOt Het is trouwens vanuit school geregeld ook. Er gaan ook leraren mee maar dat is geen probleem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

In de koffie stoppen, ruiken die honden zeker nix, en ookal word je gepakt 5 gr. is ff boete betalen en dan gezellig weer door.

 

MzzL

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die leuke grenshokjes zijn ondertussen al ong. 5 jaar leeg :wOOt Gewoon meenemen dus kwam vroeger (toen ik een jaar of 7 was) elk weekend in Frankrijk en toen werden er regelmatig controles gehouden. Nu niet meer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Frankrijk behoort tot de zogenaamde Sjengenlanden. In deze landen zijn de feitelijke grenscontroles opgeheven. Je kunt er dus in principe zonder paspoort door heen reizen. Het kan wel zo zijn dat er een steekproef wordt gehouden, dit gebeurd vrij frequent. Maar mij lijkt dat je zonder problemen je wiet mee kunt nemen naar frankrijk. Pak het goed in en alles komt goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja je kan het makelijk meenemen

ik ga elke jaar naar frankrijk met de auto en neem altijd wiet mee

ben nog aangehouden..

:wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites
ja je kan het makelijk meenemen

ik ga elke jaar naar frankrijk met de auto en neem altijd wiet mee

ben nog aangehouden..

:wOOt

 

Je mist 't woordje nooit, :wOOt

 

 

Hoe is Slovenie ivm softdrugs?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pak het idd gewoon goed luchtdicht in en stop het in bijv. een pot jam, chocopasta of pindakaas.

 

De jam eruit halen, zakje wiet erin, en gewoon de jam er terug in doen, wel zorgen dat het een ondoorzichtige pot is.

 

Maar dit is waarschijnlijk geheel overbodig...zolang je niet met een kilo wiet gaat slepen is er weinig gevaar.

 

 

Ik was laatst in Indonesië en had toevallig een rugzak op waar ik heel vaak wiet in gestored en vervoerd had, deze rook hier ook naar.

 

5 gram of meer wiet is daar de doodstraf, minder dan 5 gram is al lang de gevangenis in.

 

Op een klein binnenlands vliegveldje op lombok werd er gecontroleerd met een hond.

 

De hond bleef aan mijn tas ruiken en blaffen....uiteindelijk hebben ze alles leeggehaald en helemaal doorzocht.

Ik kon in een hokje wachten tot ze klaar waren.

 

Ik was helemaal panisch dat ik misschien nog een zakje in mijn tas had wat ik niet had gezien, of dat iemand op het vliegveld iets in mijn tas had gedaan, of zelfs de security bij het controleren iets in mijn tas zou doen om mij gewoon op te pakken.

 

Ze hadden uiteindelijk niets gevonden, maar mijn hele tas was overhoop, ze hadden zelfs de gel uit het potje gehaald.

 

Gelukkig woon ik hier lekker in europa :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pak het idd gewoon goed luchtdicht in en stop het in bijv. een pot jam, chocopasta of pindakaas.

 

De jam eruit halen, zakje wiet erin, en gewoon de jam er terug in doen, wel zorgen dat het een ondoorzichtige pot is.

 

Maar dit is waarschijnlijk geheel overbodig...zolang je niet met een kilo wiet gaat slepen is er weinig gevaar.

 

 

Ik was laatst in Indonesië en had toevallig een rugzak op waar ik heel vaak wiet in gestored en vervoerd had, deze rook hier ook naar.

 

5 gram of meer wiet is daar de doodstraf, minder dan 5 gram is al lang de gevangenis in.

 

Op een klein binnenlands vliegveldje op lombok werd er gecontroleerd met een hond.

 

De hond bleef aan mijn tas ruiken en blaffen....uiteindelijk hebben ze alles leeggehaald en helemaal doorzocht.

Ik kon in een hokje wachten tot ze klaar waren.

 

Ik was helemaal panisch dat ik misschien nog een zakje in mijn tas had wat ik niet had gezien, of dat iemand op het vliegveld iets in mijn tas had gedaan, of zelfs de security bij het controleren iets in mijn tas zou doen om mij gewoon op te pakken.

 

Ze hadden uiteindelijk niets gevonden, maar mijn hele tas was overhoop, ze hadden zelfs de gel uit het potje gehaald.

 

Gelukkig woon ik hier lekker in europa :wOOt

 

Heb jij even geluk, stel je voor dat er toch nog iets in zat... :wOOt

Maar inderdaad, ik ga ook al enkele jaren op skireis met de bus (ook al paar keer met Sportura mee geweest) en nog nooit gecontroleerd geweest, volgens mij gaan ze een bus zeker niet eruit halen, dan hebben ze volgens mij veel te veel werk. En in je valies steken is ook zeer handig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou zowiezo daar goed opletten als je je in het buitenland betrappen heb je ook een probleem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Knip een stuk strijkzak uit en maak hier met het strijkijzer een klein zakje van. Thuis met plastic handschoentjes aan de wiet erin stoppen, dichtstrijken en als het goed is ruik je niks meer. Zakje goed opbergen en klaar is Klara? <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je met een bus reist moet je gewoon een extra tas meenemen waar je je goed verpakte wiet en wat onbenullige dingen in doet, zoals handdoeken. Als de bus wordt gecontroleerd ontken je glashard dat het jouw tas is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je honden in je bus krijgt, ruiken ze het sowieso...

maar je krijgt geen honden in je bus.

 

en d'r zijn nog tien topics hierover, voortaan ff zoeken graag.

 

((en stop onzinnig quoten, zie mjn onderschrift))

 

 

dicht, schluss

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...