Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Cannakid

5 X K2 In Kledingkast

Recommended Posts

Nou, hier mijn eerst verslagje op wietforum :wOOt

 

ok, eerst ff wat info,

 

In de kast:

 

- 5 x K2 (zelfgemaakte stekken)

- 7 liter potten

- 250Watt lamp

- computerfan

- 225 m3 buisventilator met koolstoffilter

 

in de aarde zit bloed- en beendermeel en nog wat hydrokorrels voor de luchtigheid.

voeding is van Canna:

 

- Terra Vega

- Terra Flowers

 

ze krijgen 3 weken voorgroei en worden in die tijd 2 keer getopt

ik hoop zo rond de 200gram uit te komen (droog)

 

de link: Mijn Website

 

-grz- Cannakid

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat moet gaan lukken,alleen jammer dat je je potten niet hebt gevuld tot aan de rand,hoe meer aarde hoe beter...

Share this post


Link to post
Share on other sites
dat moet gaan lukken,alleen jammer dat je je potten niet hebt gevuld tot aan de rand,hoe meer aarde hoe beter...

 

ja ik weet het, de aarde was een beetje op :wOOt

maar zal dat zoveel metellen in het eindresultaat dan??

 

-grz- Cannakid

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik hoorde ook nog dat er verschil zou zijn tussen ronde en vierkante potten omdat bij de laatste de wortels door blijven groeien terwijl bij de ronde potten de wortel dit niet zou kunnen. Ik gebruik ronde potten maar zouden vierkante beter zijn? :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

natuurlijk telt dat mee in het eindresultaat,je hebt al kleine potten,vierkante potten bevatten ook meer aarde en dus plaats voor de wortels,bovendien sluiten ze perfect aan,bij bv 11 liter vierkante potten,kan je er precies 16 kwijt op 1 m² zonder 1 cm verlies...

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo allemaal,

 

mn stekjes zitten nu in hun 3e dag groei, en het gaat tot nu toe nog heel goed.

alleen 1 vn de stekken begint slap te hangen, en word een beetje geel.. :wOOt

iemand een idee wat dit is, en of ik er iets aan kan doen, en zoja wat??

hier een paar foto's:

 

foto's

 

ik hoop dat iemand me kan helpen..

 

-grz- Cannakid

Share this post


Link to post
Share on other sites
hallo allemaal,

 

mn stekjes zitten nu in hun 3e dag groei, en het gaat tot nu toe nog heel goed.

alleen 1 vn de stekken begint slap te hangen, en word een beetje geel.. :wOOt

iemand een idee wat dit is, en of ik er iets aan kan doen, en zoja wat??

hier een paar foto's:

 

foto's

 

ik hoop dat iemand me kan helpen..

 

-grz- Cannakid

 

Oei , dat gaat nog niet goed zie ik . overbemesting misschien , hoeveel bloed en beendermeel heb je aan de aarde toegevoegt en geef je al andere voeding?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo allemaal,

 

mn stekjes zitten nu in hun 3e dag groei, en het gaat tot nu toe nog heel goed.

alleen 1 vn de stekken begint slap te hangen, en word een beetje geel.. :wOOt

iemand een idee wat dit is, en of ik er iets aan kan doen, en zoja wat??

hier een paar foto's:

 

foto's

 

ik hoop dat iemand me kan helpen..

 

-grz- Cannakid

 

Oei , dat gaat nog niet goed zie ik . overbemesting misschien , hoeveel bloed en beendermeel heb je aan de aarde toegevoegt en geef je al andere voeding?

 

hee atmo,

 

ik heb de bloed en beendermeel toegevoegt zoals op de doos stond, en geef ze nu terra vega,

maar ik heb em vanochtend weggehaald, de bladeren waren uitgedroogt en hingen helemaal slap

dus nu ga ik maar gwwn met 5 verder..

 

-grz- Cannakid

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo allemaal,

 

mn stekjes zitten nu in hun 3e dag groei, en het gaat tot nu toe nog heel goed.

alleen 1 vn de stekken begint slap te hangen, en word een beetje geel.. :wOOt

iemand een idee wat dit is, en of ik er iets aan kan doen, en zoja wat??

hier een paar foto's:

 

foto's

 

ik hoop dat iemand me kan helpen..

 

-grz- Cannakid

 

Oei , dat gaat nog niet goed zie ik . overbemesting misschien , hoeveel bloed en beendermeel heb je aan de aarde toegevoegt en geef je al andere voeding?

 

hee atmo,

 

ik heb de bloed en beendermeel toegevoegt zoals op de doos stond, en geef ze nu terra vega,

maar ik heb em vanochtend weggehaald, de bladeren waren uitgedroogt en hingen helemaal slap

dus nu ga ik maar gwwn met 5 verder..

 

-grz- Cannakid

 

Je stengeltjes van je stekje zagen er vrij paars uit. Volgens mij heeft dit mss ook iets te maken met de temperatuur, verschilt je temperatuur sterk als de lampen uit zijn of blaas je koude lucht op je stekjes?

En was het gewone grond of potgrond dat je hebt gebruikt? Als je potgrond hebt gebruikt, moet je de eerste 3 weken niet echt voeding geven. (zoveel weet ik er zelf nog niet echt over, maar dit is wat ik er van denk, je moet mijn raad niet opvolgen... mss weten de pro's er wel raad mee...)

 

Hoi, was ik nog vergeten te vragen,

zou je soms de afmetingen kunnen geven van je kast en heb je mss niet enkele foto's van je kastje, interesseert me wel.

Groetjes,

Peyo

Share this post


Link to post
Share on other sites

duidenlijk voorbeeld van serieuze overvoeding,niet alleen de stengeltjes maar ook het stammetje is gewoon rood/paars,dat in combinatie met te veel water wat al niet meer kan opgenomen worden...

Je had je stekje mischien nog kunnen redden...

Share this post


Link to post
Share on other sites
duidenlijk voorbeeld van serieuze overvoeding,niet alleen de stengeltjes maar ook het stammetje is gewoon rood/paars,dat in combinatie met te veel water wat al niet meer kan opgenomen worden...

Je had je stekje mischien nog kunnen redden...

 

ja het was altijd al een beetje een achterblijverte..

toen ik em stekte ging er denk ik iets fout ofzo, en sindsdien, is hiet nooitmeer goed gekomen..

ik denk zelf eerlijkgezecht niet dat het overbemesting is, ik geeft per plant 100ml water per dag, en dan in 500ml water ong. 10 ml voeding.. (lijkt me niet echt veel :wOOt )

of is dit nog te veel??

 

-grz- Cannakid

 

 

hallo allemaal,

 

mn stekjes zitten nu in hun 3e dag groei, en het gaat tot nu toe nog heel goed.

alleen 1 vn de stekken begint slap te hangen, en word een beetje geel.. :wOOt

iemand een idee wat dit is, en of ik er iets aan kan doen, en zoja wat??

hier een paar foto's:

 

foto's

 

ik hoop dat iemand me kan helpen..

 

-grz- Cannakid

 

Oei , dat gaat nog niet goed zie ik . overbemesting misschien , hoeveel bloed en beendermeel heb je aan de aarde toegevoegt en geef je al andere voeding?

 

hee atmo,

 

ik heb de bloed en beendermeel toegevoegt zoals op de doos stond, en geef ze nu terra vega,

maar ik heb em vanochtend weggehaald, de bladeren waren uitgedroogt en hingen helemaal slap

dus nu ga ik maar gwwn met 5 verder..

 

-grz- Cannakid

 

Je stengeltjes van je stekje zagen er vrij paars uit. Volgens mij heeft dit mss ook iets te maken met de temperatuur, verschilt je temperatuur sterk als de lampen uit zijn of blaas je koude lucht op je stekjes?

En was het gewone grond of potgrond dat je hebt gebruikt? Als je potgrond hebt gebruikt, moet je de eerste 3 weken niet echt voeding geven. (zoveel weet ik er zelf nog niet echt over, maar dit is wat ik er van denk, je moet mijn raad niet opvolgen... mss weten de pro's er wel raad mee...)

 

Hoi, was ik nog vergeten te vragen,

zou je soms de afmetingen kunnen geven van je kast en heb je mss niet enkele foto's van je kastje, interesseert me wel.

Groetjes,

Peyo

 

hee,

het temp verschil is ong. 4 graden (28/29 lamp aan, 23/24 lamp uit)

koude lucht kan het niet zijn, ik heb gwwn een passieve luchtinlaat vn PVC-buis gemaakt..

en de grond was gwwn vn de growshop (bijna niet bemest) en daardoorheen heb ik bloed- en beendermeel gedaan en wat hydrokorrels..

 

ik zal donderdag ff nieuwe foto's plaatsen (dan staan ze 1week in groei) en dan zal ik gelijk ff wat foto's vn me hokkie maken.. :P

 

-grz- Cannakid

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar dat is nu net het probleem!

Growshopaarde die licht bemest is voorziet je aarde al van voeding,daar ga je dus nog eens bovenop organisch gaan bemesten=te veel!En daarbovenop ga je dan nog eens Terra Vega toedienen,ben zeker dat je na een watergift na een tijd een grond ec waarde van boven de 2.0 hebt,je stekken kunnen dat niet aan...

Stop dan ook dringend met nog Terra Vega bij te geven wil je je andere stekken groot kunnen brengen :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites
maar dat is nu net het probleem!

Growshopaarde die licht bemest is voorziet je aarde al van voeding,daar ga je dus nog eens bovenop organisch gaan bemesten=te veel!En daarbovenop ga je dan nog eens Terra Vega toedienen,ben zeker dat je na een watergift na een tijd een grond ec waarde van boven de 2.0 hebt,je stekken kunnen dat niet aan...

Stop dan ook dringend met nog Terra Vega bij te geven wil je je andere stekken groot kunnen brengen :wOOt

 

ooh.. ok ik zal ze niks meer geven dan.. :wOOt

dus dan gwwn water 1 keer per dag 100ml per plant?

hmm ok daar zal ik me dan aan houden..

maar na 3 weken (als ze in bloei gaan, weer wel voeding geven??) terra flowers dan wel.. :P

 

-grz- Cannakid

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja,je kan het beter laten die voeding,dan binnen enkele weken lichtjes gaan voeden met terra flores...

Share this post


Link to post
Share on other sites
ja,je kan het beter laten die voeding,dan binnen enkele weken lichtjes gaan voeden met terra flores...

 

ok zal ik doen.. :wOOt

hardstikke bedabkt voor de hulp rataplan!!

je heb hun levens gered.... haha :wOOt

 

-grz- Cannakid

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee, daar zijn we weer :wOOt

 

er is er 1 gesneuveld zoals jullie al weten.. :wOOt

maar verder gaat allen naar wens!! :P

de dames staan nu een week in de groei..

alls gaat tot nu toe nog goed, ze zijn allemaal al snel aangeslagen en beginnen omhoog te komen

de lamp is 10cm gezakt (hangt nu op 50cm)

lv is tussen de 50 en 70%

temp in tussen de 23 en 29 graden

ze zijn nu ong 20cm

 

foto's

 

-grz- Cannakid

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat begingt nu al wat vorm te krijgen,niet te veel water geven,rustig aan doen nu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

edit by GG: quote ajb alleen als het nodig is. en dus niet als je antwoord op het bericht direct boven het jouwe

 

hee,

 

bedankt rataplan :wOOt

ik geef ze nu om de dag 100ml.. (is dat te veel?)

 

-grz- Cannakid

Edited by GreenGrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja dat is goed zo,als je bewaterd hebt,dan moet je na een kwartiertje je pot eens optillen,dan de volgende keer voor het watergeven,dan weet je ongeveer hoeveel ze dat moment drinken(als je aarde terug droog is)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee,

 

ff uploaden.. :wOOt

 

ze zijn vandaag getopt en het gaat ze heel goed af verder..

ze staan nu 10 dagen in de groei..

alleen valt et me op dat ze veel 3vingerig blad hebben.. iemand een idee wat er mis kan zijn?? :wOOt

hier nog wat foto's:

 

foto's

 

-grz- Cannakid

Share this post


Link to post
Share on other sites

je hebt je stekken zelf gesneden,was de moeder in goede algemene conditie?Hoeveel vingers had deze gemiddeld?Het genetisch startmateriaal is de basis van een goede kweek,een stek van mindere kwaliteit zal nooit hetzelfde resultaat geven als een mooie stek met prima resultaten van zijn moeder,vb:Voor je echt van een mooie moeder kan spreken,zou je eerst al deze plant moeten kunnen vergelijken met andere soortgelijke moeders,dat gaat alleen als je deze laat afbloeien,heb je bv 10 plantjes,laat ze dan zeker 2 weken groeien,neem van elk plantje dan een topstek,en een stek van een zijtak,nummer je stekken en je plant,dit bij alle 10 zodat je 20 stekken overhoud,laat deze stekken onder tl,de andere planten ga je afbloeien,voor de oogst kan je nu duidenlijk selecteren welke plant een mooie bloeier is geworden,de stekken daarvan maak je nu moeder...

Voor de rest moet je je geen zorgen maken,

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee rataplan..

 

ja de moederplant waarvan ze afkomstig zijn was in goede staat..

mooi groen en 7/9vingerig blad..

dus daar kan het denk ik niet aan liggen.. <_<

maar nog bedankt voor de uitleg.. :specool

 

-grz- Cannakid

Share this post


Link to post
Share on other sites

het kan ook zijn dat je planten niet voldoende lichtintensiteit ontvangen,hangt je lamp op 40 cm van het hoogste punt van de planten?Meestal bij het verder groeien krijgen ze dan wel meer vingers...

Share this post


Link to post
Share on other sites

uuhh de lamp hangt nu 50cm vn de planten af..

volgendeweek (als ze 2weken in de groei staan) laat ik de lamp nog 10cm zakken..

maar ik zal afwachten en kijken wat er nog gebeurt.. <_<

 

-grz- Cannakid

Share this post


Link to post
Share on other sites

oorzaak gevonden!Heb net je topic nog eens gelezen,je gebruikt een 250 watter hps?Zo snel mogenlijk verlagen naar 20 cm boven je toppen en zo laten op steeds die afstand van de plantjes 50 cm is namenlijk veel te hoog!Zelfs voor een 400 watter...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...