Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
petfinder

Nieuwe Ronde

Recommended Posts

Bij cooltubes werkt maar 1 manier perfect en dat is buitenlucht rechtstreeks door een buisventilator laten aanzuigen,en dan zonder veel bochten direct naar buiten,op de uitgang kan je een droogkastklepje monteren,zodat de lamellen sluiten als de afzuiger afstaat,monteer voor de inlaat minstens een filter zoals een stukje dampkapdoek,zodat er geen insecten belanden tegen je warme lampen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Greengrower, dat heb ik niet gezegd uit je hokje pakken.

ik zeg juist de ruck buiten het hokje hangen en dasr lucht pakken en dan er door heen blazen.

De slang en de cooltubes zijn in princiepe alucht dicht afgesloten vabn je je hokje, dus die lucht kan zo naar buiten die stinkt niet. Het zat bij mij ok zo en die warme lucht ging zo het trapgat in.

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok, dus wat ik ga doen is het volgenden:

 

aangezien mijn afzuiger nu, een slakkenhuis buiten de kast staat heb ik genoeg ruimte om de ruck binnen te hangen.

dus ik maak een slang die egint vanuit een ga aan de zijant van de kast. ie slang laat ik via de cooltubes lopen waarna de ruck afzuiger zich bevindt. deze zuigt dus coole lucht van buiten de kast door de cooltubes heen. De lucht die hierdoor afgevoerd wordt gaat weer direct de kast uit.

 

lijkt me een sinpel en goede manier.

 

bedankt allemaal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals jij het zegd is het heel makkelijk en zo is het ook.Je zou ook die ruck buiten je hok kunnen houden en dan de kast in door je tubes en zo naar buiten. Komt op het zelfde neer, alleen als je hem er buiten houd heb je weer meer ruimte in je hok.

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja dat is waar, maar zit ik wel met het geluid die van de ruck af komt.

de slekkenhuis zit in een softbox achter een wand, die hoor je nauwlijks.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neem je toch een 500m3 slakje , dan ben je ook klaar.

Kost een paar centen maar je hebt wel wat.

Ik weet niet hoe het bij mij gaat lopen maar ik denk er zelf ook voordeze zomer.

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja, heb ik over na zitten denken, denk er nog over na, eerst eens ff kijken wat ik van deze keer over houdt, en wat ik dan kan investeren

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zijn er weer hoor, nieuwe pics in de galerij.

 

het gaat nog steeds lekker.

ik zit inmiddels met voeding gewoon op de aanbevolen hoeveelheid.

alleen, dit doe ik twee dagen en dan de derde dag enkel kraantjes water.

de vierde week gaat nu beginnen, dus vanaf volgende week gaat de pk 13/14 erbij.

 

twee dagen geleden gesproeid tegen trips.

nu vraag ik me af of ik dit nog een keer moet herhalen of niet?

 

ik hoor graag van jullie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

indien je het grondig hebt gedaan niet,de onderkant van de blaadjes ook nat gesproeid?Je Power Plantjes doen het goed,alleen jammer van de wel zeer korte voorgroei,7 tot max 10 dagen waren ideaal geweest,ze zullen zeker wel opbrengen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik dacht, omdat de dames maar in 4 liter ptjes zitten dat ik ze dan niet te lang kon laten voorgroeien.

 

als dat wel kan, dan doe ik dat volgende keer zeker wel.

komt dit de opbrengst dan wel tegoede? ik zal dan een veel groter bladeren dek krijgen toch ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja idd, je zal een veel groter bladerdek krijgen. ik kweek zelf een beetje zoals jou op ongeveer 1m2 met 1 600 w lamp. ik heb zelf 2 weken voorgegroeid. er staat nog wel een fotootje in de galerij.

 

ik zelf zet ze pas op 12/12 wanneer de plantjes een cm of 35-40 zijn en dief ze een paar keer.

 

suc6 ermee

 

gr.

 

ray <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

4 liter is zowiezo erg krap,de beste resultaten met 2x400 watt boek je met 32 powerplanten in 11 liter potten te knallen,er passen net 16 vierkante potten in 1m²,10 dagen voorgroei en dan in de bloei,een mooi aaneengesloten bladerdek is prima hoor,het zijn de bouwstenen van je toppen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

helaas kan ik dat niet kwijt hier, ik zit qua ruimt bijna aan mijn max.

na de zomer periode, ga ik de kast wel 20 tot 30 cm dieper maken.

ik hoop dat iker dan 30 kwijt kan in 7 liter potten, maar dat is toekomst muziek.

ik zal het nu hier mee moeten doen.

 

ik heb vandaag twee libra bakken gekocht.

in elke bak passen precies 5 potjes, twee bakken naast elkaar.

morgen haal ik er nog 4 bij.

zo heb ik 2x3 rijen van 5 potjes in één libra bak.

op deze manier kan ik dan gericht van onderen bewateren.

 

ik vraag mij alleen af of ik dan helemaal niet meer van bovenaf water hoef te geven ?

bijkomend voordeeel is wel dat de lv zeker omhoog zal gaan, want die zit de laatste paar dagen iets onder de 35

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee petfinder.

als je van onder water geeft is de lv geen probleem meer die vliegt omhoog.

Waar je wel op moet letten met van onder water geven is dat als je verder bent na een week of 3bloei ofzo, is dat het water met de voeding wel na een aantal uur opgenomen zijn . gebeurd dat niet dan kan je ze toch teveel water geven. Dat is bij mij de vorige ronde ook gebeurd .

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja, ik heb gezien dat ze het water lekker opnemen van onderen.

het kan bedrog zijn, maar het is net of de dames die achetrin staan, dus in de librabakken een spurt maken tenopzichte van de rest.

 

ik koop vandaag dus toch maar wat extra bakken om de rest ook zo te voorzien van een lekker voetenbadje.

ik zal zeker goed opletten voor teveel water.

zolang de potten nog lekker zwaar voelen moeten ze ff op rantsoen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

vandaagkrijgen de dames pk13/14 mee.

 

bewateren van onderen gaat prima zo.

ik geef ze om de dag, dus de ene dag boven en dan de andere dag onder en de derde dag rust.

vanavond zal ik weer wat pics in de galerij toevoegen.

 

weet iemand btw de afmeting van 7 liter potten ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt Jan,

 

het duurde ff iets langer dan bedoelt, maar de nieuwe fotos staan inmiddels in de galerij.

 

ik hoor graag wat jullie ervan vinden tot nu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou Pet , Petje af <_<

 

Lekker strak ziet het er uit hoor.gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt ert,

 

ik heb wel het idee dat de stekken van verschillende moeders afkomen, en over de soort ben ik ook niet 100%

 

valt me op, terwijl ik nog 3 weken moet dat sommige meiden hun haartjes nu al bruin aan het verven zijn.

maar over het algemeen gaat het wel goed.

 

hoe zit het eigenlijk met pp wat betreft de bloei cyclus?

ik heb het idee dat ze minder snel gaan dan bijvbeeld crystals.

spatten de pp-tjes pas in de laatste periode uiteen ? ik vind ze vergeleken de vorige kweek, toencrystals iets minder van formaat, tewijl de omstandigheden nu beter zijn.

 

maar ja, kan er nu niet veel meer aan doen, we zien wel wat er gebeurt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

de laatste weken zwellen de toppen nog stevig aan,je hebt nu al een flinke vergeling van je bladeren meer onderaan,zorg dat dit niet erger wordt,want dat gaat de opbrengst dan ten koste gaan,door de korte voorgroei zijn ze natuurlijk niet zo groot geworden,nog veel succes de laatste weken... :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

:whistling Maar je moet je water toch afzuren

nee, die heb ik nog niet,

 

aar met de aarde die ik gebruik hoef ik de eerste drie weken niet bij te voeden, dan heeft ph/ec meten toch ook nog geen zin ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...