Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
petfinder

Nieuwe Ronde

Recommended Posts

woensdag ga ik voor de tweede maal aan de slag.

 

ik heb het een en ander verandert dus hier volgt nu de setup voor deze ronde.

 

2 x 400 watt ( eerst silvana, nu philips)

radiator folie (aluminium) ipv zwart/wit folie

ventilator verhangen op lagere plaats.

 

bij de vorige kweek heb ik gemerkt dat de dames die tussen de lampen stonden, dus niet eronder, een stuk minder waren.

om ze toch van wat meer reflectie van het licht te laten genieten heb ik de lampen iets meer naar elkaar toe gebracht.

tevens heb ik tussen de twee kappen een extra enkele kap gemonteerd.

ik heb nu dus een mega kap met 2 x 400 eronder.

 

zodra het klaar is, dus uiterlijk woensag zal ik kijken of ik fotootjes kan plaatsen in de galerij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo,

na een dag lang knutselen zijn we weer klaar.

het is een mooi strak hokkie geworden.

nadat ik klaar was en verbeteringen heb doorgevoerd kwam ik er achter dat bij het testen van de licht en lucht dichtheid van de kast dit nu optimaal is.

de afzuiger doet beter zijn werk dan voorheen, wat weer ten goede moet komen.

Ook zie ik doordat ik een extra kap tussen twee lampen heb gemonteerd er meer licht in het midden is.

Ik ga ervan uit dat als dit optisch al merkbaar is het zeker een beter effect heeft op de dames.

 

De dames staan er ook weer in

Ik heb van de stekkenboer 4 extra meiden meegekregen, dus hebik in 4 potjes twee dames samen gezet.

als alles blijft leven, denk ik dat ik ze gewoon laat staan om te zien hoe zich dat gaat ontwikkelen.

 

ik hou jullie op de hoogte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja sorry hoor, de fotos komen wat later, ff een technisch probleempje met mijn camera.

ik zal echt snel met fotos komen.

ik zag de fotos van nlx geloof ik en dat ziet er qua folie hetzelfde uit, heb je een idee hoe of wat.

ik merk duidelijk dat er meer licht vrijkomt in mijn hok.

dat zal zeker het gevlg zijn van de nieuwe lampen.

philips..... dan is het goed.

 

maar ok....

 

 

ik kreeg vanochtend bijna een hartaanval zeg.

ik wilde ff een kijkje nemen bij mijn dames en schrok me dood.

24 stuks overleden :wOOt

 

alles meteen gecontroleerd mar niets raars gevonden.

 

lv bijna 80 %

temp licht aan 24 gr.

lampen op 1.45 meter.

 

ik terug naar de stekkenboer natuurlijk.

het hele verhaal verteld en die stond ook voor een raadsel.

maar........ top service.

ik heb 30 nieuwe dames meegekregen, van de zaak zal ik maar zeggen.

we hebben nu samen goed elke jonge meid nagekeken op de wortels en de algehele toestand van elk appart.

tot nu staan ze goed en hopen dat het zo blijft natuurlijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan komen door het transsport, aangezien het nogal fris is buiten en die dames uit een ruimte van 24C komen.. dan is 4 graden toch wel ff een klap.

 

suc6 met je nieuwe ronde.

Share this post


Link to post
Share on other sites
kan komen door het transsport, aangezien het nogal fris is buiten en die dames uit een ruimte van 24C komen.. dan is 4 graden toch wel ff een klap.

 

suc6 met je nieuwe ronde.

dat zou kunnen maar zou me toch verbazen...Onderkoelde stekken kan je geleidelijk laten climatiseren,lv hoog,temperatuur start rond 20°,langzaam opbouwen,spaarzaam water met wortelstimulator,en afzuren...

Petfinder:Heb je bij het planten geen abnormale kleur worteltjes gezien?Hoe zat het met de beworteling?

Heb je een plug opengemaakt?Stengelrot kan ook een oorzaak zijn...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb eerlijk gezegd niet verder gekeken wat het probleem is geweest.

gisteren heb ik de nieuwe dames erin gezet en ze doen het nu prima.vanaf morgen gaan ze over op 12/12

ik laar voor de zekerheid de lampen ( beide gaan aan) ng wel even iets hoog hangen en dan in de loop van de week langzaam elke dag wat centimeters laten zakken zodat ze vanaf volgende week op 40 cm hangen.

verder geen enkele toevoeging, alleen water tot de tweede week bloei.

dan ga ik enkel bloei toevoegen, meer niet.

 

hoop snel wat fotos te kunnen maken.

 

de stekken staan er nu goed bij.

geen enkel paars steeltje of wat dan ook.

hoop dat het zo blijft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

3 dagen groei gehad, worden nu omgezet naar 12/12

 

alles lijkt goed te gaan.

heb wel nog een stuk of 3 die het moeillijk hebben.

ik kijk het even een paar dagen aan, anders gaan ze naar de eeuwige velden.

 

ik heb in de galerij een nieuw album aangemaakt en de eerste fotos staan er in.

Share this post


Link to post
Share on other sites

complimenten aan je stekkenboer!Het zijn mooi verzorgde stekken,zal goed lopen,power plantjes zijn ook opbrengers hoor

veel succes ermee :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik hoop wel dat het ook opbrengers zijn met en voorgroei van maar 3 dagen

ik heb gelezen dat ze nl langer nodig hebben en ook de ruimte nodig hebben.

ik hoop dat ik dan het bewijs kan leveren dat het dus ook anders kan.

we zullen zien.

 

nog ff over de stekken.

ik ben idd heel erg tevreden over de stekenboer.

je maakt niet veel meer mee dat ze ook echt liefde voor de plant hebben en niet alleen aan de munten denken.

natuurlijk hangt het één samen met het ander maar toch.

hij heeft samen met mij naar de best uitziende stekken gezocht.

het is goed te ondervinden dat je ook als kleine zelfstandigger serieus als klant wordt genomen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn laatste ronde heb ik noodgedwongen toen moeten starten direct op 12/12 omdat de zaailingen reeds geplant waren,met 3 dagen zijn stekken zeker aangeslagen,je planten zullen niet zo breed en hoog worden als met 7 dagen voorgroei natuurlijk,in jouw geval is het startmateriaal het allerbelangrijkste,je hebt prima ogende stekken,dus dat moet prima gaan lopen,we zullen elkaar nog eens spreken binnen een dikke 8 weken... :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

zeker te weten. :wOOt

 

maar blijf tips geven natuurlijk.

ook als je wat te binnen schiet waarvan je denkt..... dat is zeker iets voor Petfinder.

 

dit geldt natuurlijk voor iedere welbekwaamde kweker hier op het forum.

alle tips voor mijn PP dames zijn welkom.

ik heb geen ervaring met PP dus deel jullie kennis maar met mij

 

:wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

ff een vraagje.....

 

 

er zijn een paar stekken bij die langzaam paars beginnen te worden.

en dan bedoel ik dus óók de stam :wOOt

 

wat kan ik hier aan doen ?

ik heb het idee dat ze mischien teveel water hebben gekregen.

ik heb geen extra voeding gebruikt dus dat kan het niet zijn.

wie heeft er enig idee ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee, die heb ik nog niet,

 

aar met de aarde die ik gebruik hoef ik de eerste drie weken niet bij te voeden, dan heeft ph/ec meten toch ook nog geen zin ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

toch wel!Kort uitgelegd:Kraantjeswater heeft een hoge ph waarde,kan varieeren tussen de 6.9 en 9 ph!Onze planten kunnen voedingsstoffen aan de wortels in aardemengsels het beste voeding opnemen tussen 5.8 en 6.0 ph waarde,geef je enkel kraantjeswater kan de aarde deze hoge ph waarde nog enigzins gaan bufferen,zeg maar zelfreguleren,maar dat is niet zo lang,op een zeker moment is de buffering weg en laat de plant dit dan ook visueel zien wat nu bij jou het geval is,gebruik je wortelstimulator gaat de ph waarde nog gaan stijgen,en kan de plant al helemaal niets meer gaan opnemen,de plant gaat vergelen en afsterven dan,met de ec meter kan je zelf bepalen hoeveel voeding je nu precies kan gaan geven,de ene soort is nu meer toleranter dan een andere soort...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok, dus bij een te hoge ph waarde zou ik deze kunnen verlagen met een ph - als ik het goed begrijp ?

 

ik zal vrijdag de beurs maar eens gaan afstruinen naar een ph/ec metertje.

is het raadzaam om mischien nu toch een kleine hoeveelheid voeding toe te voegen ?

bijvbeeld 1/3 van de aangegeven dosis ?

of gewoon kraanwater ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
ok, dus bij een te hoge ph waarde zou ik deze kunnen verlagen met een ph - als ik het goed begrijp ?

 

ik zal vrijdag de beurs maar eens gaan afstruinen naar een ph/ec metertje.

is het raadzaam om mischien nu toch een kleine hoeveelheid voeding toe te voegen ?

bijvbeeld 1/3 van de aangegeven dosis ?

of gewoon kraanwater ?

neen,geen voeding gebruiken!Je aarde is toch reeds al voorbemest,dus niet gaan doen,zal meer kwaad dan goed doen,koop nu snel een ph en ec meter+calibratievloeistoffen en ph-groei en bloei,op de beurs ben je er met 140€ vanaf voor alles,leer er mee werken en een nieuwe wereld zal open gaan voor je,indien je iets wil weten hierover zal ik er met plezier op antwoorden...Vraag ondertussen of iemand een flesje gedemeneraliseerd water kan gaan halen,in elke grote winkel te koop of autoschop

Share this post


Link to post
Share on other sites

ai ai,

 

dus toch een probleem.

door onvoorziene omstandigheden gaat dat ff niet lukken.

muntjes zijn op zeg maar.

ik zal eens kijken wat ik kan gaan regelen.

 

maar zodra het mogelijk is schaf ik het meteen aan.

fuck a duck

 

maar ok, het is even niet anders ......... :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja, het heeft ff geduurt maar ik ben er weer.

 

de dames doen het prima.

ze staan morgen precies 14 dagen op 12/12 en de lampen hangen nu op 35 cm en ze verdragen het prima.

ik start morgen met het geven van 1/3 van de voorgeschreven hoeveelheid bloeivoeding.

volgende week 1/2 en de week erop 2/3

 

zondag uiterlijk komen er eindelijk weer fotos bij in het album.

 

ik heb wel tussentijds weer wat moeten veranderen.

de "tussen" kap die ik gemonteerd had deed zijn werk niet goed.

eerder verslechterde het de situatie in de kast.

de warmte die van de lampen afkomt kon door de "tussen" kap niet genoeg weggezogen worden.

ik heb hem dus weggehaald.

de temp. was direct daarna weer zoals het hoort en de dames lieten mij meteen blijken dat ze er erg blij mee waren.

weer wat geleerd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok, de fotos staan er weer bij in de galerij.

 

de dames hebben zo te zien erg naar hun zin.

ik ben inmiddels met bijvoeden begonnen.

 

op 5 liter water doe ik 15 ml canna flores en 5 ml enzyme

 

in de loop van de week weer een update met fotos erbij.

 

ik heb wel het idee dat de pp eerder en krachtiger opkomt dan de crystals die ik hiervoor had.

bij de crystals had ik pas echt een beedje bloemvorming met dag 17 waar dit bij de pp al met 7 dagen duidelijk zichtbaar was.

maar ja, we zien wel wat de dames me gaan brengen.

 

tips altijd welkom natuurlijk

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou,

 

het heeft ff geduurt, maar er staan weer 3 nieuwe pics van mijn ruimte schip in de gallerij hoor.

 

buiten de mysterieuze witte stipjes op de bladeren gaat het welvarend ( zie topic bij ongedierten)

 

ik heb wel mijn lampen naar de 50 cm omhoog getrokken omdat de dames die precies recht onder de lampen stonden er niet zo heel vrolijk van werden.

de toppen kregen een iets gele kleur en ben bang voor verbranding.

ik denk dat ik maar spreaders ga aanschaffen.

 

voor de rest : de temp zijn eigenlijk net iets te hoog, nl 30 gr met licht aan.

maar zonder licht 22 gr dus dat is ok.

het is jammer maar helaas.

de lv sstaat gem. op 45

 

over een paar dagen weer nieuwe fotootjes.

 

 

nog ff een vraagje tussen door voor de volgende kweek.

dan MOET ik echt met cooltubes gaan werken omdat dan de temp nog hoger zal komen.

kan ik die doorkoppelen, dus eerst filter, dan de tubes of moet ik persee een apparte afzuiger aanschaffen, bijvbeeld een ruck 125 ofzo ?

 

ik hoor het wel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plantjes zien er goed uit Petfinder. Toppie!

 

D'r zijn volgens mij twee manieren om een cooltube te gebruiken. De eerste en beste is de cooltube op een apart afzuig systeem te hebben. Koude lucht van buiten het hok erin, en dan kan het er zonder filter ook weer uit. De andere mogelijkheid is om lucht van binnen je hok de cooltube in te laten gaan, en het dan van de cooltube richting het filter af te zuigen. Zal minder effectief zijn, maar je waarschijnlijk wel een aantal centimeters op leveren. (Je kunt natuurlijk ook koude lucht van buiten de tube in laten gaan, dan richting filter zuigen, zal iets beter werken dan laatste methode).

 

Je heb iig en fan nodig voor een cooltube, om de lucht er doorheen te zuigen. Of een comp fan hier genoeg voor is zou ik niet weten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zozo dat ziet er netjes uit man.

Ze hebben lekker de ruimte en dat is te zien ook.

 

Ik heb hiervoor een keter kast gehad met cooltubes, gaat prima met cooltubes.

Alleen moet je er wel een goeie blazer op zetten en die ruck 125 die had ik er ook op staan.

Als je je lucht gewoon uit je hokje pakt en die blaas je door je tubes , mooet je wel de warme luvcht die er af komt gelijk naar buiten blazen.Als je die voor je afzuiger laat komen doet die weer minder werk en heeft het geen nut. Je zal ook zien dat als je de cooltubes aan gesloten hebt dat je dan gewoon op een lag pitje kan afzuigen want de warmte is dan al weg . Dus stroom verbruik is gelijk. Zorg ook dat je niet met teveel bochten in je slang hebt daar heb ik problemen mee gehad. Hang gewoon die Ruck buiten je hokje op een 120cm en daar je slang aan op een flensje aan de binnen kant ook een flensje en dan ben je al een bocht kwijt. j zal zien dat het werkt. Nou ik weet niet veel maar dit is wel hoe het werkt.

Gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als je je lucht gewoon uit je hokje pakt en die blaas je door je tubes , mooet je wel de warme luvcht die er af komt gelijk naar buiten blazen

lijkt mij niet verstandig, dan blaas je dus stinkende wiet lucht ongefilterd naar buiten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...