Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

rataplan

80x Nlx Stekken+3 White Rhino Zaailingen Week 10 Bloei

Recommended Posts

update week 6 bloei

ondertussen zitten we een paar dagen in de 6e bloeiweek,pk 13/14 is nu van de partij,samen met vloeibare guano,en een minieme hoeveelheid terra flores,deze laatste geef ik vanaf volgende week niet meer,ze zwellen nu meer en meer op,bewijs dat de experimentele lage lv louter op de groei invloed heeft gehad,de zaailingen zijn ook uitgegroeid,en ontwikkelen nu in snel tempo ook topjes alhoewel je deze nog niet kunt vergelijken met de stekken qua ontwikkeling,1 hoog geworden stek helemaal tegen de wand is 1 top aan het worden,de lv is nog steeds zeer laag,nachttemperatuur is nog gezakt naar +- 10°...

Stekken

week6bloei00127gl.jpg week6bloei00325pz.jpg Hier weer een 2e internodebloei,de hoofdtop ontwikkeld zich nu zijwaarts in plaats van topvormig...week6bloei00622sk.jpg week6bloei01021cl.jpg

en hier de zaailingen,1 plant heb ik horizontaal moeten buigen door de groote

week6bloei00825bq.jpg week6bloei00528fi.jpg

volgende week de volgende update...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze staan er mooi bij rataplan jij bent goed beezig

maar ik heb een vraag ben je niet bang voor top rot

met zo laage nacht tempratuur??????

ik blijf jou volgen ik heb al veel dingen van jou oover

genoomen gr mi laaaater ik gebruik nu al guano bij 5

planten tot aan het eind geef ik 2 keer per week mee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb er nog nooit last van gehad omdat toprot absoluut niet te maken heeft met de lage nachttemperatuur,het is de combinatie van koude en vocht

stel:Je verwarmt je hok tot 20° S'nachts,je luchtvochtigheid bedraagd 65%,ventilatie laag= heel veel kans op toprot!

Mijn situatie:geen verwarming,wel ventilatie en de lv op +- 35%=nooit toprot!

Bij toprot is de hoge luchtvochtigheid verantwoordelijk ervoor,de kleine condensatiedruppeltjes nestelen zich tussen de toppen,deze staan constant nat dan,zodat de toppen dan schimmelen van binnen naar buiten toe,stel je het vast is reeds veel verloren...Een zwenkventilator kan al veel schade beperken...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is een mooi kweekje kerel, maar zo als jij het zegt zo is het ook. De LV is van wezenlijk belang als de wortels nog niet of niet voldoende zijn ontwikkeld en dan de warme lamp erop en ze verdampen aan de bladeren meer als ze door de worteltje kunnen drinken. Meestal staan ze, als de lamp uit is, wel weer op, maar is niet de bedoeling, maar net wat je zegt, even laten doorwortelen, doe ik al jaren, onder TL lampen, overpotten in de kas zetten, op 12/12 of misschien nog even vegentarisch en dan kunnen ze er gegarandeerd tegen, ze houden er zelf van gggggrrrr

Ria

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb er nog nooit last van gehad omdat toprot absoluut niet te maken heeft met de lage nachttemperatuur,het is de combinatie van koude en vocht

stel:Je verwarmt je hok tot 20° S'nachts,je luchtvochtigheid bedraagd 65%,ventilatie laag= heel veel kans op toprot!

Mijn situatie:geen verwarming,wel ventilatie en de lv op +- 35%=nooit toprot!

Bij toprot is de hoge luchtvochtigheid verantwoordelijk ervoor,de kleine condensatiedruppeltjes nestelen zich tussen de toppen,deze staan constant nat dan,zodat de toppen dan schimmelen van binnen naar buiten toe,stel je het vast is reeds veel verloren...Een zwenkventilator kan al veel schade beperken...

 

bedankt voor de uitleg van jou leer ik teminste wat maar als er een goed beezig

is dan ben jij het wel :verrygood :nerd :P ;)

gr mi laaaaaaaaaters

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ 40 pp,bedankt voor de commentaren...

Zo,de 7e bloeiweek is aangebroken,sommige bladeren beginnen stilletjesaan wat te vergelen,wat mij aangeeft dat de laatste fase begonnen is.Dit is de laatste week dat ze voeding zullen krijgen,daarna enkel nog afgezuurd water met bacterien en enzymen om de aarde voor de volgende ronde voor te kunnen bereiden...

week7bloei00124br.jpg week7bloei00222lx.jpg

en wat van dichterbij week7bloei00320tf.jpg

de zaailingen beginnen ook door te bloeien nu,alhoewel deze niet op tijd zullen klaar zijn...

week7bloei00420oc.jpg

volgende week terug een update...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heee Rataplan,

 

Je hebt t echt wel druk!

Deze kweek was me nog niet opgevallen.

Mjam ziet r goed uit. :verrygood

 

 

Grtzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Heee Rataplan,

 

Je hebt t echt wel druk!

Deze kweek was me nog niet opgevallen.

Mjam ziet r goed uit. :verrygood

 

 

Grtzzz

 

van de pptjes kan je ook altijd lkkr hasje vanaf halen :nerd ziet er zeker lkkr uit rataplan

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is een nlx kruising,en inderdaad,per vierkante meter haal ik er zeker 12 grammetjes heerlijke hasj vanaf van het bladafval,pure A kwaliteit door ijsextractie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja rataplan jij bent wel een druk baasje eigen loon bedrijf

goed beezig en de planten zien er zeer smakelijk uit en gezond :P

gr mi laaaaters ;) :verrygood :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites
ja rataplan jij bent wel een druk baasje eigen loon bedrijf

goed beezig en de planten zien er zeer smakelijk uit en gezond :P

gr mi laaaaters ;) :verrygood :nerd

 

 

 

heej hoe zet ik foto's op de site

heb 140 nlx staan

 

gr white

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb 140 nlx staan

 

wil ik graag zien :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziezo,de 8e week is aangebroken,de planten worden steeds maar dikker,vergeling is aan het inzetten,en ga nu stoppen met voeding te geven,vanaf de 9e week droog ik de aarde steeds verder uit,veel drinken is er niet meer bij,daarom nu de laatste 2 weken extra oppassen,veel zuurstof in de grond laat de toppen steeds verder aanzwellen,de temp overdag rond de 28 a 29°,nacht 12° lv dag +- 30%,nacht 40%,ph 5.9,ec 1.6

dit is een zeer zware plant

week8bloei00129ju.jpg

nog stekken week8bloei00228vi.jpg week8bloei00329kb.jpg en een hoofdtop van dichtbij week8bloei00722is.jpg

 

de 3 zaailingen zijn ondertussen ook 1 grote struik geworden vol topjes,op de voorgrond ook hier duidelijk mooie toppen van de eerste zaailing...

Denk dat deze 3 zaailingen alleen minstens 350 gr droog zullen opbrengen

week8bloei00527xs.jpg

Volgende week de volgende update...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey die rataplan :verrygood

Ziet er zeer smakelijk uit zeg.

Had je er ook niet jack herrer tussen staan?

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

gvd ... dat ziet er lekker uit :verrygood :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo,de laatste volle week is ingezet,De aarde wordt steeds droger nu,deze lage lv kweek is al bij al nog meegevallen,had het erger verwacht,de zaailingen stoorden zich blijkbaar helemaal niet aan deze lage lv,ga de aarde voor de 5e maal hergebruiken nu,daarom dit moment veel aandacht naar bacterien en enzymen,na de volgende kweek ga ik de voedingslijn + supplementen eens testen van onze collega ''Sannie'',deze aarde zal eerst de tijd gaan krijgen om aan te slaan nadien,maar nu on topic terug,ondanks de 4e draai op deze aarde is de ph aan de wortelzone vrijwel stabiel te noemen,de laatste meting gaf ph 5.8 aan,wat zeer goed en stabiel is

de stilaan stervende stekken....

week9bloei00120db.jpg week9bloei00322wh.jpg week9bloei00528ud.jpg

En de 3 Zaailingen die 1/2 m² innemen en +- 85 cm groot zijn en gebogen,deze zullen nog wat moeten staan.. week9bloei00621df.jpg

ook onderin zijn te toppen goed aanwezig,het zou zonde zijn deze te vroeg te willen oogsten

week9bloei00721or.jpg week9bloei00821wd.jpg

nog een week ongeveer,en de stekken zullen geknipt worden...

Edited by rataplan

Share this post


Link to post
Share on other sites

alleen van de foto's loopt me het water al in de mond !!!

 

Keep up the good work Rataplan.

 

en laat die zaailingen nog ff staan :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

:whistling

Als ik met de helft weg kom aan toppen teken ik er voor. Hoe lang is die grote top wel niet dan, dat zal een lekkere oogst gaan worden . Zo zie je wat er met veel liefde te voorschijn kan komen.

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...